Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Bekijk resultaten enquête: Moet het kabinet blakende vallen ?
JA 9 56,25%
NEE 6 37,50%
OVERIG/ GEEN MENING / TOELICHTING IN TOPIC 1 6,25%
Stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 October 2004, 18:04   #1
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Moet het Kabinet plat JA of NEE

Naar aanleiding van het topic over de demonstratie van twee Oktober ben ik dit topic begonnen.

De vraag is dus heel duidelijk vind je dat het huidige kabinet moet vallen of dat ze moeten blijven, natuurlijk kun je ook anders aangeven als je een clifhanger hebt bedacht of je wil onthouden van een stem

Als je nou een stem hebt uitgebracht wil je die hieronder dan onderbouwen en eventueel je politieke voorkeur aangeven (rechts/links rechtdoor extreem rechts of links)

Om zelf even het sptis af te bijten, ik vind dit kabinet slecht en ik vind dus ook dat ze beter kunnen stoppen.

mijn politieke voorkeur is rechts soms extreem

Maar het huidige kabinet is te geforceerd bezig met europa, met hoge baantjes regelen en te weinig met dit land.

Daarbij helpt de huidige begroting de economie verder de grond in dit is zeer slecht

Om nog maar niet te spreken over de sociale voorzieningen die worden afgebroken.

En wat mij ook steekt is dat ik moet lezen in de krant dat een WAO/AOW in maroko wel wordt betaald wat een onzin, als in duitsland ga wonen en ik krijg een uitkering dan wordt die ook stopgezet als ik daar woon.
op deze manier raakt onze schatkist extra snel leeg, aan mensen die er geen recht op hebben.

Het huidige kabinet mist daadkracht, ieder land negeert het stabiliteitpact maar nee nederland moet de economie verder naar beneden helpt.
Niemand houdt zich eraan en waarom niet het is niet haalbaar, als goede regering behoudt je toch liever werk gelegenheid, zodat je ook minder hoge kosten krijgt van werkloosheidsuitkeringen
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2004, 18:08   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee, dan zou een kabinet nooit een beleid kunnen voeren
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 08:38   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee..

als het kabinet valt zou pvda het initiatief moeten nemen..
ze krijgen dan cda, vvd en d66 niet mee.. deze partijen kunnen niet op nieuw een coalitie vormen.
dit zou er waarschijnlijk toe leiden dat er geen coalitievorming mogelijk is ( ik zie sp, gl en lpf niet zo groot worden dat ze met pvda kunnen regeren).
dan is er geen meerderheid en dus een uiterst niet daadkrachtig kabinet..
als het valt moet er rust in het land zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 16:42   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet alweer. Er is de laatste 5 jaar al zo ontzettend veel politieke onrust geweest, laat het maar eens bezinken voor er weer domme acties worden uitgehaald.
Laten we eerst eens kijken hoe we met deze regerende partijen door de problemen heen komen. De fouten zijn nou al gemaakt, voorkomen kunnen we ze niet meer. Het enige wat we nog kunnen bereiken is de scherpe kantjes er af vijlen. Ik ben ook niet voor het beleid wat er nu gevoerd wordt, maar door een kabinet te laten vallen geef je niemand meer de kans en zal het vertouwen in de toekomst alleen maar verder dalen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 16:49   #5
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben het helemaal eens met Not Known hierboven mij. Scheelt mij weer typen..

Ik wil er wel nog aan toevoegen dat dit kabinet de volste vertrouwen heeft in z'n plannen. Volgens hen zal het over een aantal jaren weer helemaal top gaan met Nederland, als we de bezuinigingen in voeren. Nou, ben benieuwd. Ze moeten het dus maar laten zien. Als blijkt dat het niet lukt, stappen ze vanzelf wel op.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 17:19   #6
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik zou het wel fijn vinden als ze het mes zetten in bijvoorbeeld het blauw op straat. Ik struikel werkelijk over die scoten soms, sorry hoor, en als ik me echt bedreigd voel, dan zijn ze nergens te bekennen
Maar nee dat gaan ze juist versterken. Ja jongens nuttig.

Ook die investeringen in die straaljager uit Amerika, en al dat ge-oorlogvoer kost ook allemaal geld waarbij ik dan echt mn vraagtekens zet. Dan gaan ze bezuinigen op onderwijs. Oke niet op elke basisschool hoeft een enorm computerlokaal te staan, maar ik als student moet nu binnen vier jaar klaar zijn (oke ik heb een vijfjarige studie gekozen en dus krijg ik vijf jaar stufi) maar je mag geen studievertraging oplopen want dat wordt niet vergoed. Dan betaal je je dus blauw aan alles, geen stufi meer en ook geen ov. ALLES lenen dus. Jonge mensen uit arme gezinnen durven het nu veelal dus niet meer aan om te gaan studeren, uit angst voor een studieschuld, waar ik dus ook een beetje tegenaanloop. Willen we weer ZO graag terug naar de elitaire samenleving die de touwtjes in handen heeft omdat de armere bevolking niet meer kan studeren omdat "het geld" zgn op is?
onze balkenende wou er trouwens nog meer uithalen, bijvoorbeeld de ov, en aan de stufi rommelt ie ook al maar ik weet daar niet helemaal het fijne van. Waar gaat dit heen, denk ik dan echt

Bezuinigingen vind ik heus niet erg, het is nodig, ik bezuinig zelf ook op van alles nu ik student ben, maar de prioriteiten liggen naar mijn mening gewoon totaal verkeerd.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 4 October 2004 om 17:21
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 22:55   #7
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik lees voornamelijk bezwaren tegen het kabinetsbeleid, de reden om nee schijnt even "proberen" te zijn.
Persoonlijk vind ik dat een kabinaat naar zijn burgers moet luisteren, dat doet dit kabinet niet, net zoals het niet nakomen van een uitleg aan het volk over het nut van deze bezuinigingen.

Het lijkt wel alsof het plan zo wankel in elkaar zit dat zo min mogelijk mensen het mogen zien om het vertrouwen zo niet verder te laten dalen.
Ik denk echter dat deze methode averechts werkt, en ondanks dat het dan nu weer onrustig zou worden denk ik dat het huidige kabinet niet kapabel genoeg is voor zijn taak.
Het is niet instaat kritiek te accepteren en zijn plannen te evalueren.

Een kabinet met PvDa zie ik vanauit mijn politieke voorkeur ook niet zitten maar is allicht beter als het huidige.

Overginds is mocht het kabinet vallen het absoluut niet zo dat het pvda de grootste zou worden, al vaker is bewezen dat de verkiezingscampagne en debatten pas echt de stemmen binnenhalen of niet.

Overginds is het absoluut niet rustig in de politiek zie bijvoorbeeld Wilders, Hirsi Ali nogwat etc.

Partijen moeten vernieuwen want het politieke systeem staat meer onder druk.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 17:41   #8
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik maak me pas zorgen als een kabinet te veel naar z'n burgers gaat luisteren. Als het goed is zitten er in de burger vertegenwoordiging experts op alle gebieden, dus die moeten tot acceptabele beslissingen komen. Dat dit niet altijd het geval is blijkt nu ook wel. Maar daarom zal ik nog niet zeggen dat de burgers meer inspraak moeten hebben. Uiteindelijk zullen zij ook alleen maar beslissingen nemen die hen ten goede komen en al helemaal niet strategisch doordacht zijn.
Verder is de positie van dit kabinet per definitie al wankel vanwege de zwakke economie waardoor zij niet snel het vertrouwen zullen krijgen van het volk. Om om die reden dan een kabinet te laten vallen zie ik ook niet zitten. Geen enkele partij die het beter zou doen, uiteindelijk zitten ze allemaal in hetzelfde schuitje. Ik geef ze liever de kans om te laten zien wat ze waard zijn. Mocht er daadwerkelijk groei optreden in Nederland wegens het gevoerde beleid, dan neem ik mn petje af voor de zware besluiten. Omgekeerd is ook net zo goed mogelijk, als ze het alleen maar verergeren, dan stem ik ze compleet weg bij de volgende verkiezingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 17:45   #9
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het lullige is alleen dat de gehanteerde maatregelen een lange termijn gelden. Het kabinet maakt zich er niet populair mee, met een kans dat er de volgende keer andere partijen zitten en dat het effect van de maatregelen nooit afgewacht wordt.
Ik denk zelf dat het kabinet zich met deze maatregelen nooit kan bewijzen..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 18:05   #10
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
knip
Op dit punt is mijn mening afwijkend van die van jou.
Ik vind namelijk luisteren naar de burgers wel degelijk nodig is, ik zeg hierbij niet dat alle plannen moeten worden bijgesteld, maar op dit moment trekt het kabinet een neus op en maakt een houding van..

Jullie minderwaardie burgertjes snappen het niet het intresseert ons niet wat jullie snappen wij rammen onze plannen erdoor.

Ik vind dat een kabinet een verantwoordingsplicht heeft, tegen zijn eiegen fractie, tegen de opposite, tegen de eerste kamer en vooral ook tegen het volk.
Het gaat er niet om dat hun plannen worden bijgesteld, daarvoor hebben we een goed democratisch systeem van coaltie, oppositie en eerste kamer.

Het gaat erom dat ik vind dat balkende en consorten aan het volk verplicht zijn tekst en uitleg te geven over het nut van deze bezuinigingen.

Het steekt mij ook dat het kabinetniet onder de indruk is van 300.000 protesterende burgers.

Het kabinet plaatst zichzelf op een voetstuk, ik vind dat ze daar snel vanaf moeten worden getrapt, desnoods via een val
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 18:08   #11
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat het kabinet wel onder de indruk is van de 300 000 demonstranten..
dit KAN niet anders..

ze kunnen het enkel nooit toegeven zonder maatregelen terug te nemen..
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 18:15   #12
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik denk dat het kabinet wel onder de indruk is van de 300 000 demonstranten..
dit KAN niet anders..

ze kunnen het enkel nooit toegeven zonder maatregelen terug te nemen..
Hoeveel mensen waren er gekomen als het vervoer niet gratis was?

Het kabinet moet zich gewoon niet laten chanteren door de vakbonden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 18:20   #13
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Hoeveel mensen waren er gekomen als het vervoer niet gratis was?

Het kabinet moet zich gewoon niet laten chanteren door de vakbonden
1. Kan jij aantonen dat het gratis vervoer een beweegreden is gewesst, ik denk evenmin als schatingen hoeveel mensen er met betaald vervoer zouden komen.

2. Het de vakbonden is natuurlijk maar een gedeelte van het geheel, het volk is het grootste gedeelte
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2004, 10:39   #14
Hayate
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn mening is dat het huidige kabinet net iets te veel naar de toekomst zit te kijken... en daardoor het heden, compleet zit te vernachelen...

ik heb werkelijk waar in mijn hele leven nog nooit zo'n ongeregeld stelletje prutsers gezien... (kan wel allemaal voorbeelden gaan noemen, maar dan ben ik tot Sint Juttemus bezig... geen tijd voor). Sorry maar het boeit mijn bijvoorbeeld echt niet of Balkende daar in het ziekenhuis ligt. Sterker nog, Balkende is net zo'n prutser. Gaat dit mekkeren over satire... moet je vooral doen...

Doen ze dan helemaal niks goed? Vast wel, maar dat wordt niet echt kenbaar gemaakt bij de bevolking vind ik...

als het dus aan mij ligt... weg dat kabinet...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2004, 15:24   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
1. Kan jij aantonen dat het gratis vervoer een beweegreden is gewesst, ik denk evenmin als schatingen hoeveel mensen er met betaald vervoer zouden komen.

2. Het de vakbonden is natuurlijk maar een gedeelte van het geheel, het volk is het grootste gedeelte
Het is niet de stem van het volk
  Met citaat antwoorden
Oud 7 October 2004, 15:45   #16
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Wat betreft die studieschuld:

Als jij een beetje studie uitkiest met het vooruitzicht op een (goede) baan, dan wordt die schuld vanzelf wel weer betaald. Zie het als een beetje investeren in jezelf.

Ik ga niet ontkennen dat studeren een kostbaar iets is, want ook ik betaal me helemaal blauw aan die schoolrekeningen. Maar als je naar school gaat werk je aan je toekomst en aan je inkomen voor later. Je schuld kan je al vanaf 45 euro per maand terug betalen en wat is nou 45 euro per maand als je later iets van 1200 euro per maand gaat verdienen? Ik noem dan even een bedrag zo uit de lucht gegrepen maar ik denk dat het 'bang zijn' voor een studieschuld tjah...

Schulden komen er toch wel? Naja bij de meeste mensen dan. Jij wil later misschien ook wel een huis kopen, of een auto of net wat. Dan neem je er toch ook een hypotheek bij? Of een tweede, doe eens gek.

Ik ben het ook lang niet eens met alle plannen van het kabinet en zeker ook niet dat gedoe met AOW en prepensioen en dat soort dingen. Maar wat je ook doet, je doet het nooit goed. De een wil dit, de ander wil zo...

Wat ik op dit moment belangrijk vind in dit land is onderwijs, zorg en veiligheid.. en de economie natuurlijk zodat we dit ook kunnen blijven betalen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2004, 17:04   #17
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het is niet de stem van het volk
Wel degelijk, alhoewel om preciezer te zijn een stem van een aantal lagen van het volk.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 October 2004, 17:11   #18
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Wat betreft die studieschuld:

Als jij een beetje studie uitkiest met het vooruitzicht op een (goede) baan, dan wordt die schuld vanzelf wel weer betaald. Zie het als een beetje investeren in jezelf.

Ik ga niet ontkennen dat studeren een kostbaar iets is, want ook ik betaal me helemaal blauw aan die schoolrekeningen. Maar als je naar school gaat werk je aan je toekomst en aan je inkomen voor later. Je schuld kan je al vanaf 45 euro per maand terug betalen en wat is nou 45 euro per maand als je later iets van 1200 euro per maand gaat verdienen? Ik noem dan even een bedrag zo uit de lucht gegrepen maar ik denk dat het 'bang zijn' voor een studieschuld tjah...

Schulden komen er toch wel? Naja bij de meeste mensen dan. Jij wil later misschien ook wel een huis kopen, of een auto of net wat. Dan neem je er toch ook een hypotheek bij? Of een tweede, doe eens gek.

Ik ben het ook lang niet eens met alle plannen van het kabinet en zeker ook niet dat gedoe met AOW en prepensioen en dat soort dingen. Maar wat je ook doet, je doet het nooit goed. De een wil dit, de ander wil zo...

Wat ik op dit moment belangrijk vind in dit land is onderwijs, zorg en veiligheid.. en de economie natuurlijk zodat we dit ook kunnen blijven betalen.
45 euro is veel, zeker als je het niet hebt.

hard studeren voor 1200 euro, dat verdien je bij de Esso ookwel.
maar je geeft ook aan dat je dit bedrag uit de lucht grijpt graag corrigeer ik je naar ik denk zo'n 2800 tot 5000 euro per maand.

Schulden komen er toch wel is een verkeerde houding, daarmee is het risico dat je te makelijk denkt over het maken van schulden en je daardoor weleens meer kan lenend dan je hebt.
Wat weer leidt tot deurwaarders enzo.

Een hypotheek is een helaas door de staat opgedrongen shuld kopen zonder hypotheek is een probleem belastingtechnisch
Koppelverkoop mag niet, tenzij je de staat bent.

maar ik dwaal af.

Investeren is altijd zweten, altijd op je laatste eindjes lopen, en soms zie je er wat van terug.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.