Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 September 2003, 00:37   #1
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Question Hoe kom ik aan medicijnen???

Ik zit vaak op deze site maar heb me nu maar ook aangemeld.
Ik heb ff een vraagje want ik hoor om me heen dat heel veel jongeren medicijnen slikken tegen depressieviteit.
maar ik krijg ze nie bij het Altrecht omdat ze wachten tot ik in dagbehandeling zit maar zit nu al ruim 4 maanden de dagen af te tellen totdat zo ver is en duurt nog min. 2 maanden tot het zo ver is. Elke dag sta ik op en wacht ik de dag af tot ik weer ga slapen.
Maar hoe kan je daarmee omgaan als er voorlopig geen vooruitzicht in zit?
Vrienden heb ik al nie meer en een uitkering krijg ik al 2 maanden niet meer omdat ik niet goed genoeg kan aantonen dat ik op dit moment gewoon niet kan werken dus zit nu ook al een week op water en brood te leven waardoor ik me nog kloteriger en onzekerder door ga voelen.
Wie heeft hier ook ervaring mee of weet wat ik daaraan kan doen???
Alavst bedankt!!!
Groetjes,
Stabu
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2003, 06:53   #2
Eelcotje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe kom ik aan medicijnen???

Citaat:
Originally posted by stabu
Ik zit vaak op deze site maar heb me nu maar ook aangemeld.
Ik heb ff een vraagje want ik hoor om me heen dat heel veel jongeren medicijnen slikken tegen depressieviteit.
maar ik krijg ze nie bij het Altrecht omdat ze wachten tot ik in dagbehandeling zit maar zit nu al ruim 4 maanden de dagen af te tellen totdat zo ver is en duurt nog min. 2 maanden tot het zo ver is. Elke dag sta ik op en wacht ik de dag af tot ik weer ga slapen.
Maar hoe kan je daarmee omgaan als er voorlopig geen vooruitzicht in zit?
Vrienden heb ik al nie meer en een uitkering krijg ik al 2 maanden niet meer omdat ik niet goed genoeg kan aantonen dat ik op dit moment gewoon niet kan werken dus zit nu ook al een week op water en brood te leven waardoor ik me nog kloteriger en onzekerder door ga voelen.
Wie heeft hier ook ervaring mee of weet wat ik daaraan kan doen???
Alavst bedankt!!!
Groetjes,
Stabu
Ga naar de dokter.., je krijg anti-depressivia niet zomaar alsof het slaappillen zijn!
+
De dokter kan je eens even goed diagnostiseren..., want euhm...
Jongeren hebben wel vaak van die down gevoelens.. huh dat is heus niet gelijk depressiviteit.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2003, 10:23   #3
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

+ Antidepressiva nemen de oorzaak niet weg. Als je bij een dokter langsgaat kan je, zoals Eelcotje al zei, goed gediagnosteerd worden, of doorverwezen worden naar iemand die dat kan. Zo kun je misschien iets aan de oorzaak doen, ipv aan de symptomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2003, 11:47   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gewoon naar je huisarts gaan, en als jij het nuttig lijkt kan hij je gewoon die pillen voorschrijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2003, 14:12   #5
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Hey, thnx voor jullie antwoorden maar wat ik zo raar vind, als ik op sites ga kijen en testen maak of ik deprief ben dan zeggen sommige uitslagen dat ik dat wel ben en andere weer nie
Maar ik hoop ook dat ik niet depresief ben maar het lijkt er wel sterk op in ieder geval. en de dokter die zegt dat ik nie moet zeuren en dat ik jong ben en moet genieten van et leven.
Maar dan zal ik nog maar een paar maanden et moeten uitzitten tot ik in dagbehandelig kom geloof ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2003, 21:36   #6
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je kan wel aan de anti-depresiva gaan.. maar dat werkt toch pas naar 4weken.. je kan beter andere manieren vinden
succes
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2003, 10:56   #7
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by darkangel112
je kan wel aan de anti-depresiva gaan.. maar dat werkt toch pas naar 4weken.. je kan beter andere manieren vinden
succes
Bullshit. Dat ligt helemaal aan het medicijn. Prozac kan idd wat langer duren, maar een middel als Zoloft werkt na enkele dagen al.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2003, 18:01   #8
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by stabu
... en de dokter die zegt dat ik nie moet zeuren en dat ik jong ben en moet genieten van et leven...
Rare dokter. Alsof jij gek bent en dat niet zelf kan bedenken
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2003, 18:04   #9
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja... die dokter spoort ook nie helemaal.
Maar gelukkig zit ik nu bij het altrecht ipv. dat ik bij hem moet aankloppen voor die problemen
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2003, 22:13   #10
markje
Guest
 
Berichten: n/a
Arrow return

hellow......

medicijnen helpen niet........
je moet ze zien als een soort spierverslapper....
je word er effe rustig van en dan begint het gesodemieter weer

ik vind het zwaar kut voor je en als ik je kan helpen zal ik dat ook zeker doen maar gelloof me je komt echt niet zomaar aan medicatie

en als je dat wel wil dan moet je het illegale drug leventje in en dat raad ik je ten ZEERSTE af

dus praat met een psygoloog of maatschappelijk werkster.

Greetzzzz
kuzzzzzz
M@rkje ( Verpleegkundige )


http://profielen.leerlingen.com/Markje

Laatst aangepast door markje : 19 September 2003 om 22:16
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2003, 08:48   #11
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De enige die anti-depresiva voor mag schrijven is een psychiater, en pas na uitgebreid onderzoek.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 08:27   #12
dyfusica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by stabu
Hey, thnx voor jullie antwoorden maar wat ik zo raar vind, als ik op sites ga kijen en testen maak of ik deprief ben dan zeggen sommige uitslagen dat ik dat wel ben en andere weer nie
Maar ik hoop ook dat ik niet depresief ben maar het lijkt er wel sterk op in ieder geval. en de dokter die zegt dat ik nie moet zeuren en dat ik jong ben en moet genieten van et leven.
Maar dan zal ik nog maar een paar maanden et moeten uitzitten tot ik in dagbehandelig kom geloof ik.
testen via internet kunnen GEEN diagnose geven en zijn ook NIET betrouwbaar.

Als je toch pillen wil kan je gewoon een andere psychiater aanvragen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 21:41   #13
Cellika
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan bij De Tuinen langs gaan of een ander reformwinkel en vragen naar iets fytotherapeutisch tegen depressies. Er zal vast wel iets bestaan ertegen, maar weet zo 1-2-3 niet wat
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2003, 21:55   #14
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Dat zou kunnen ja, uit van die reform winkels.

Misschien helpt tot rust koming door middel van meditatie ook wel, heb ik ook wel eens gedaan en je wordt er echt heel rustig en opgelucht van, je hebt het idee dat je de hele wereld aan kan las het ware, misschien is dat ook wel iets voor jou
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2003, 17:13   #15
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel


Misschien helpt tot rust koming door middel van meditatie ook wel, heb ik ook wel eens gedaan en je wordt er echt heel rustig en opgelucht van, je hebt het idee dat je de hele wereld aan kan las het ware, misschien is dat ook wel iets voor jou
als je echt depressief bent werkt dat niet meer hoor..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2003, 13:44   #16
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Hey allemaal. Bij deze wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie tips en heb er ook zeker wat aan gehad.
Op dit moment ben ik begonnen met Citalopram en krijg binnen 6 weken een intensieve dagbehandeling van 5 dagen in de week en hoop dat dat gaat werken. Dus voor iedereen die depresief is: niet opgeven en doorvechten!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2003, 15:35   #17
Sgatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by stabu
Hey allemaal. Bij deze wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor al jullie tips en heb er ook zeker wat aan gehad.
Op dit moment ben ik begonnen met Citalopram en krijg binnen 6 weken een intensieve dagbehandeling van 5 dagen in de week en hoop dat dat gaat werken. Dus voor iedereen die depresief is: niet opgeven en doorvechten!!!
Goedzo..!! Ik ben ook al meer dan een jaar depressief, maar dat heeft te maken met mijn stoornis, maar ik heb er zelf voor gekozen om geen medicijnen te gaan slikken. Ik volg nu een aantal maanden ook deeltijdbehandeling en dat gaat heel erg goed..Ik ben erg bang voor bijverschijnselen van Medicijnen, ik hoop dat jij er geen last van krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2003, 11:12   #18
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op dit moment slik ik ze nu 4 dagen en het enige wat ik nu merk is dat ik hoofdpijn heb en duizelig ben. Voor de rest heb ik gelukkig nog geen bijverschijnselen. Maar misschien komt dat nog.
Heb voor 'savonds oxazepam om goed te kunnen slapen dus ben eigenlijk de hele dag een beetje suf en afwezig.
Als ik in dagbehandeling kom dan moet ik ook weer stoppen met die medicijnen maar tot die tijd heb ik ze om me rustig te houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2003, 10:49   #19
BaRBie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Medicijnen moeten worden uitgeschreven door degene waarbij je onder psychische behandeling staat, niet door een gewone dokter. Overigens geeft zowel de gemeente als cadance deze hulp en kun je daarmee aantonen dat je niet geschikt bent te werken momenteel. In dat geval kunnen ze je geen uitkering weigeren...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2003, 13:42   #20
ashley10
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
De enige die anti-depresiva voor mag schrijven is een psychiater, en pas na uitgebreid onderzoek.

nou daar heb ik andere ervaringen mee gehad ik heb 2 jaar geleden een auto ongeluk gehad waardoor ik nog het een en ander ben gaan mankeren, ik heb toen ruim een half jaar in heliomare gelegen maar toen gaven de docters ook een hele rits antidepri pillen ,ik lag wel in de kreukels maar was toch niet echt depri dat men dan wat geeft is wel slim maar ik had er echt en dan overdrijf ik niet 7 soorten.
nou dan geloof me weet je echt je eigen naam niet eens meer
ik heb meer moeite gehad om daar van af tekomen dan het vedere revelidatie proces
dus PAS OP met die pillen

verder succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 18:38   #21
sane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
als je echt depressief bent werkt dat niet meer hoor..

hey,
ik vraag me af met welke achtergrond dat je zo'n dingen zegt??
als je depressief bent helpt het wel degelijk als je relexatie technieken gaat volgen!!!:kwaad:
Ik spreek van ondervinding,en ik had al vooruitgang geboekt met ademhalingsoefeningen te volgen,maar ik ben nog verder gaan zoeken naar ontspannende bezigheden en ik ben dus bij yoga,chiatsu,jin shin yiutsu( zelf helende massage) en nu ook nog tai chi uitgekomen.en ik moet zeggen dat het weldegelijk helpt om bij een zware deppressie!!!

en ook nog op een vorige uitspraak van je;waar je beweerde dat alleen een psyg je aan antidepresiva kan helpen moet ik je ook weer veranderen,je kan dat dus ook bij je huisdokter krijgen,als je de stap naar een psyg nie wil zetten!!!


groetjes,sane.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 November 2003, 19:22   #22
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelf heb ik een tijdje antie-depresivia gekregen, van een psygoloog, maar ik raad je ze af, ze zijn verslavend en je word er dik van
  Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2003, 14:11   #23
BaRBie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Zelf heb ik een tijdje antie-depresivia gekregen, van een psygoloog, maar ik raad je ze af, ze zijn verslavend en je word er dik van
Verslavend zeker, ik ben nu net twee weken aan het afkicken van hele zware anti depressia...
Maar of je er dik van wordis net als met de pil, ieder lichaam reageert er anders op...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 November 2003, 17:37   #24
stabu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb inmiddels al therapie en zit aan de Citalopram 40 mg. maar merk er nix van
Zelfs geen bijwerkingen maar goed... zit in therapie en dat is al heel wat
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.