Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 November 2003, 13:27   #1
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Al die psychologiese ziektes

zit allemaal tussen de oren

want vroegah

in de oertijd hadde ze dat nog niet, et bestaat eigenlijk sinds 100 jaar, vroeger gingen kindere van 12 keihard aan het werk, en hoorde je ze ook niet klagen, het luxe zorgt er gewoon voor dat mensen psygische probleme krijgen, denke jullie ook niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 13:29   #2
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

meneer weet wat er in het hoofd speelde van de mensen in de oertijd
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 13:36   #3
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vroeger zullen die problemen ook wel voorgekomen zijn, alleen toen bestonden er nog geen (of weinig goede) psychiaters om er namen aan te kunnen geven...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 13:54   #4
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Nederlands is toch best moeilijk he Forza

Tegenwoordig weet men van meer aandoeningen en bestaan er daar ook wel meer van omdat ze simpelweg een naampje hebben gekregen. Bovendien neemt de wereldbevolking nog altijd toe EN hebben we te maken met een steeds hogere gemiddelde leeftijd, met alle gebreken van dien (sorry mensen maar je lijf is er in principe niet helemaal op berekend dat we zo lang mee kunnen tegenwoordig )

dus ik ben het niet met je eens.

Verder wel een goeie discussie

[edit] ik praat nu een beetje over ziekten in het algemeen en da was nie helemaal waar t om ging
die kinderen van 12 die gelijk aan het werk moesten die leerden niet nadenken, die deden alleen wat er gezegd werd en hoger kwamen ze niet, konden ook niets opbouwen en stierven jong. Had jij daar bij willen horen Forza? zo'n samenleving?
Dus nee die hadden inderdaad nergens last van en als ze wel ergens last van hadden dan zeurden niet en deden hun werk omdat ze anders geslagen werden ofzo of ze stierven gewoon.
ook niet helemaal ideaal lijkt me...
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 9 November 2003 om 14:00
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 14:00   #5
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard Re: Al die psychologiese ziektes

Citaat:
Originally posted by Forza
het luxe zorgt er gewoon voor dat mensen psygische probleme krijgen, denke jullie ook niet?
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 14:13   #6
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
Nederlands is toch best moeilijk he Forza

Tegenwoordig weet men van meer aandoeningen en bestaan er daar ook wel meer van omdat ze simpelweg een naampje hebben gekregen. Bovendien neemt de wereldbevolking nog altijd toe EN hebben we te maken met een steeds hogere gemiddelde leeftijd, met alle gebreken van dien (sorry mensen maar je lijf is er in principe niet helemaal op berekend dat we zo lang mee kunnen tegenwoordig )

dus ik ben het niet met je eens.

Verder wel een goeie discussie

[edit] ik praat nu een beetje over ziekten in het algemeen en da was nie helemaal waar t om ging
die kinderen van 12 die gelijk aan het werk moesten die leerden niet nadenken, die deden alleen wat er gezegd werd en hoger kwamen ze niet, konden ook niets opbouwen en stierven jong. Had jij daar bij willen horen Forza? zo'n samenleving?
Dus nee die hadden inderdaad nergens last van en als ze wel ergens last van hadden dan zeurden niet en deden hun werk omdat ze anders geslagen werden ofzo of ze stierven gewoon.
ook niet helemaal ideaal lijkt me...

ja ik heb waarschijnlijk dislectie maar ik vind dat beetje onzinnige opmerking van je, want heeft niks te maken met wat ik vertelde.

maar ff verder

dat het vroeger geen naampje had heb je gelijk in, ik denk omdat het er vroeger nie was, vroeger moeste mense op hun 12e al hard werke, ne hadde ze geen "Tijd" om moeilijk te doen over ziektes, en daarom hoorde je er ook niemand over, omdat er geld op de tafel moet, en nu, nu krijge mense uitkering als ze overspanne zijn, ik denk als ze geen keus hadde, zoude ze gewoon gaan werken.

En wat ik dus probeer te zeggen is, dat volges MIJ en dit is mijn mening, door de luxe in de wereld mense sneller ziek raken, en makkelijker zijn omdat ze toch wel wete dat ze geld krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 14:17   #7
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en daarom hoorde je er ook niemand over,


Uhm. ik citeer "je hoorde er niemand over" dus die "ziektes" zoals je het noemt, bestonden daadwerkelijk wel, alleen je hoorde er niet over, omdat er de mogelijkheid bestond dat er misschien geen tijd voor was om erover te kunnen praten...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 18:21   #8
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het spijt me zeer, psygisch gezien ben ik alles behalve dan gezond, en ik stel me heus niet aan en vind het zeker niet leuk en heb het al helemaal niet verzonnen:kwaaist:
Ben je helemaal van de pot gezodevlikkerd :kwaaist:
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 18:36   #9
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Het spijt me zeer, psygisch gezien ben ik alles behalve dan gezond, en ik stel me heus niet aan en vind het zeker niet leuk en heb het al helemaal niet verzonnen:kwaaist:
Ben je helemaal van de pot gezodevlikkerd :kwaaist:
dat zegt ie toch ook helemaal niet?
Citaat:
dat het vroeger geen naampje had heb je gelijk in, ik denk omdat het er vroeger nie was, vroeger moeste mense op hun 12e al hard werke, ne hadde ze geen "Tijd" om moeilijk te doen over ziektes, en daarom hoorde je er ook niemand over, omdat er geld op de tafel moet, en nu, nu krijge mense uitkering als ze overspanne zijn, ik denk als ze geen keus hadde, zoude ze gewoon gaan werken
daar heb je gelijk in


Citaat:
En wat ik dus probeer te zeggen is, dat volges MIJ en dit is mijn mening, door de luxe in de wereld mense sneller ziek raken, en makkelijker zijn omdat ze toch wel wete dat ze geld krijgen.
maar uit het stukje waar ik t mee eens was kan je dit neit direct concluderen. ik denk dat de ziektes er vroeger op zich net zoveel waren als nu. t verschil met nu is dat mensen het sneller erkennen als een ziekte(vroeger was dat gewoon zieligheid), mensen worden beter geholpen en serieuzer genomen, er bestaat de mogelijkheid om 'beter' te worden. je ziet t nu veel meer omdat het nu erkend wordt. maar ik denk dat ze er vroeger net zoveel waren, alleen je had t misschien zelf minder in de gaten dat er iets ernstigs was, en je omgeving nam je toch niet serieus.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 18:39   #10
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
dat zegt ie toch ook helemaal niet?

daar heb je gelijk in


*snuift woest* Zoiets als luxeprobleem zien is in mijn ogen het zelfde
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 18:50   #11
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
*snuift woest* Zoiets als luxeprobleem zien is in mijn ogen het zelfde
Ligt eraan. Als je verkracht bent en daar een trauma aan over hebt gehouden is het geen luxe probleem.

Maar heel erg veel mensen hebben last van depressies etc. en dat is een Welzijns ziekte of te wel, een luxeprobleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 18:53   #12
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De meeste depressie's en bordeline dingen kómen door trauma's
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 20:12   #13
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsssj,en iedereen hapt dan nog ook...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 20:31   #14
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by psychobunny
tsssj,en iedereen hapt dan nog ook...
zoals ik al zei, tis wel een zinnige discussie vind ik
en annomeisje, hij valt jou er echt niet persoonlijk mee aan en niemand die dit hier leest leest dat erin terug, zoals eneri al zei!

Forza: niets tegen je dislexie hoor wil je nie beledigen. Maar met zo'n serieus topic verbaas je mensen nog weleens
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2003, 20:49   #15
Forza
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
zoals ik al zei, tis wel een zinnige discussie vind ik
en annomeisje, hij valt jou er echt niet persoonlijk mee aan en niemand die dit hier leest leest dat erin terug, zoals eneri al zei!

Forza: niets tegen je dislexie hoor wil je nie beledigen. Maar met zo'n serieus topic verbaas je mensen nog weleens

ja iik ben eigenlijk heel seriues met deze topic, in het algemeen zijn mijn topics buiten adb redelijk seriues.

mijn mening is gewoon dat luxe meer probleme mee brengt dan fijna dingen.

ik zeg ook altijd, als ik de loterij win, zou ik het geld gebruike voor een goed doel, niet omdat ik zo goed wil zijn in deze wereld, maar omdat het me leven niet zou verbeteren, als ik zo veel geld heb, dan vergeet je de kleine dinge, die het leve zo leuk maken. als ik nu iets leuks koop voor geld wat ik gespaard heb, heb ik daar plezier aan, als ik ales kan kopen, dan vergeet je soms de lol er van te hebben.

kijk ik verglijk het met een vakantie,als je van je hard verdiende geld een vakantie boekt, dan heb je al de voorpret om het naar toe leve van de vakantie, en de vakantie zelf. als je zo veel geld hebt, boek je een last minute, en ga je de volgende dag nog weg heb je gewoon veel minder lol.

nog een voorbeeld

JIM, hjeel leukd at hij idols heeft gewonnen! en yorin heeft hoge kijkcijfers daardoor, maar dacht je nou echt dat ze dat dede om jim beroemd te make als zanger,

nee tuurlijk niet, na idols hebbe ze niet zo veel meer aan hem, hij pruttelt een beetje een end weg, en dan is het voorbij, het einde van jim, want hij heeft de look wat meisjes van 12 aatnrekke, maar de kwaliteit niet om de rest van nederlan te overtuigen

en nu is jim gestopt met school, en over jaar is hij niet meer bekend heeft ie geen school meer is ie gewend om met veel geld om te gaan, maar heeft ie uiteindelijk HELEMAAL NIKS, met andere woorden, zijn toekomst zal geen lachtertje zijn.

om nog even wat toetevoegeN:
als iik bijvoorbeeld door hard werke een goede eigen zaak heb opgezet (wat ook mijn bedoeling is) en ik wordt daar hadstikke rijk van, is het weer ander vverhaal
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2003, 00:05   #16
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Al die psychologiese ziektes

Citaat:
Originally posted by Forza
zit allemaal tussen de oren


dubbelzinniger kan niet... wat een opmerking.


Welvaart geeft meer tijd voor andere dingen dan werken.
Meer vrije tijd geeft meer mogelijkheden om dingen te doen die niet noodzakelijk zijn.

Zoals onderzoek, kunst, etc, dingen die nodig zijn om nog verder te ontwikkelen. Het zit niet in de aard van de mens om dingen "maar te laten". Meer macht, gaat het om , dat is belangrijk. Als we gewoon ergens tevreden over konden zijn , ja dan hadden we misschien minder psychische problemen, alleen dan waren we nu niet veel verder ontwikkeld als chimpansees.

Laatst aangepast door A-Man : 10 November 2003 om 00:15
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2003, 16:11   #17
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Al die psychologiese ziektes

Citaat:
Originally posted by A-Man
alleen dan waren we nu niet veel verder ontwikkeld als chimpansees.
Wat in mijn ogen niet zo erg zou zijn geweest
  Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2003, 21:40   #18
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard Re: Re: Re: Al die psychologiese ziektes

Citaat:
Originally posted by FiZz
Wat in mijn ogen niet zo erg zou zijn geweest
en je mooie muziek dan, FiZz?
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 November 2003, 22:59   #19
BaRBie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Forza toch....je hebt gelijk

Maar als psychologie dan ook niet tussen je oren zou zitten zou het medisch behandelbaar zijn...En overigens de afgelopen jaren is het inderdaad erg toegenomen maar voornamelijk omdat met de jaren niet alleen de mens zelf maar ook de levensomstandigheden en maatschappij veranderd. En er heeft nooit meer druk op mensen gestaan, of te weinig in sommige gevallen dan deze jaren...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2003, 10:45   #20
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

in de oertijd had de mens ook niet veel meer dan instincten
ondertussen is dat door de "evolutie" wel al veranderd
en misschien zit het idd wel tussen de oren
maar dat betekend niet dat het niet serieus is of dat je er altijd iets kan aan doen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2003, 14:22   #21
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

in de oertijd kwamen onze instincten juist naar boven, waar ze nu in de kiem worden gesmoord.

misschien is het zo, omdat we langer leven en meer tijd voor onszelf hebben, raken we meer ontwikkeld, waardoor we (om maar ff niet in herhaling te vallen ) meer nadenken. En in deze wereld is veel nadenken niet goed voor de mens.
Ook is overbevolking een probleem. Als ik nu naar vrienden ga, ga ik alleen maar door bevolkte gebieden heen, vroeger was dat wel anders....
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2003, 16:02   #22
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Al die psychologiese ziektes

Citaat:
Originally posted by 0Vera
en je mooie muziek dan, FiZz?
Ik heb liever een goede wereld, dan (mijn) muziek.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 November 2003, 20:02   #23
citizen_erased
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu maken de mensen zich heel snel al zorgen over de kleinere dingen en uiten dat, er zijn dus ook nu meerdere psychologen/psychiaters waarnaar deze mensen komen, bijna iedereen heeft daar last van, het meteen zorgen maken over. het 'denkgehalte' van de mens nu is ook vergroot, de mens gat nou eenmaal steeds verder, met nieuwere dingen. En dat zorgt ook voor meer zorgen....
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2003, 01:59   #24
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

vroegÂH gebruikten ze ook minder drugs
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.