Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 June 2004, 01:02   #1
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard Euro-parlementsverkiezingen

Misschien is het al wat laat voor een dergelijk topic maar ik maak hem toch aan. Morgen gaan de stemlokalen weer open. Wat gaan jullie stemmen eigenlijk en waarom?

Ik heb vandaag helaas het lijsttrekkersdebat moeten missen omdat ik moest werken plotseling (vergeten op te nemen). Ik heb daarnaast wél een stuk in het NRC gelezen. Er werden acht vragen gesteld aan tien lijsttrekkers.

Het is nog wel lastig moet ik zeggen. Europees gezien zijn de meningen niet heel erg verdeeld wat betreft sommige zaken maar op andere fronten wel. Er is daarom ook geen enkele partij die aansluit op ál mijn standpunten. Ik heb een heel ruim compromis moeten sluiten en zoals ik het nu bekijk komt Paul van Buitenen van Europa Transparant het beste over naar mij toe maar ik blijf nog twijfelen want ik vind Max van den Berg ook wel een goede.

Als ik morgen in het stemlokaal nog steeds te veel twijfel zal ik denk ik dan toch blanco moeten stemmen omdat het nog best een zooitje is.

Nu jullie.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 07:17   #2
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

VVD.

Zien de noodzaak van een halt met betrekking tot Europa. Blijven hameren op eerst een stabiele ecomomie en daarna de rest. De SP volgt qua waakhond in Europa, maar staat niet goed t.o.v. oorlog en de NAVO net zoals de LPF.

CDA is een non-issue-partij. Het oubollige straalt er vanaf en om hun punten kracht bij te zetten gieten ze het in een nieuw jasje. Blegh.

De andere partijen waren voor mij al geen uitweg meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 08:22   #3
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

PvdA, tsja hun onderwerpen spreken mij het meeste aan. Helaas niet allemaal maar je moet een afweging maken he.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 08:24   #4
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Ik heb m'n paps m'n volmachtiging gegeven aangezien ik vandaag niet helemaal naar hengelo ga om te stemmen..

maar verder.. ik stem op de partij voor de dieren..

ook al weet ik dat ze een kleine kans hebben om een zetel te kunnen krijgen, de prognose is dat ze misschien 1 zetel krijgen.
Als dit ze lukt ben ik al blij, want dan is er tenminste 1 partij bij die zich echt voor dieren inzet. Sure groenlinks doet dat ook wel, maar nog niet genoeg naar mijn mening..

maarjah.. ik ben maar een linkse terrorist


en verder vind ik alle mensen die op CDA of PvdA stemmen stom, als ze dit als reden doen, om ervoor te zorgen dat 1 van deze partijen niet aan de 'macht' komt
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 09:25   #5
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
en verder vind ik alle mensen die op CDA of PvdA stemmen stom, als ze dit als reden doen, om ervoor te zorgen dat 1 van deze partijen niet aan de 'macht' komt
dan ben ik dus stom
ik ga lekker voor de PVDA omdat ik eigenlijk niet weet wat de rest wil en ik het toch belangrijk vind dat ik ga stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 11:49   #6
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Je leest het niet goed.

Hij bedoelt dat mensen die op de PvdA of CDA stemmen zodat bijv. een partij als de partij voor de dieren niet aan de macht komt stom zijn.

Maargoed. Partij voor de dieren is ergens wel weer goed. Ook al hebben ze één zetel zou ik er best blij mee zijn. Aan de andere kant speel ik het toch liever op safe om voor een betrouwbare en ervaren partij te gaan als de PvdA of misschien de SP.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 11:53   #7
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De SP is nu even groot als de Partij voor de Dieren misschien gaat worden. Ik word een beetje ziek van die one-issue-partijen en zeker op Europees gebied. Iedereen die op de partij voor de dieren stemt heeft het niet goed op met Europa. Europa is meer dan alleen dieren.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 12:07   #8
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik vind het zo irritant dat mensen op van die onzin partijtjes als de partij voor de dieren stemmen. Daar heb je echt helemaal niks aan!!
En LexS de mensen die op de PvdA stemmen, maar niet voor 100% voor die partij zijn, doen dat niet om partijen als partij voor de dieren enzo niet aan de macht te krijgen, maar om partijen als CDA en VVD niet de overhand te laten krijgen.
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 12:19   #9
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Klopt maar ik wilde enkel benadrukken wat FunFair zei.

Vind de partij voor de dieren zelf ook kansloos. Als die gasten nu eens de verkiezingen winnen? Wat dan? Ze hebben de ballen verstand van politiek dus daarom vind ik het niet zo'n heel goed plan. Kan het wel snappen dat mensen er op stemmen omdat ze weten dat bijna niemand er op stemt. Dus die mensen stemmen dant partij voor de dieren ipv blanco.

Als ik op de PvdA ga stemmen ga ik het ook grootendeels doen zodat de VVD en het CDA niet aan de macht komen want ben het zeker niet met álles eens wat de PvdA zegt. (zoals sanne1811 al zei) Maar van Buitenen vind ik ook wel goed dus ben er nog steeds niet uit.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 13:51   #10
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Je leest het niet goed.

Hij bedoelt dat mensen die op de PvdA of CDA stemmen zodat bijv. een partij als de partij voor de dieren niet aan de macht komt stom zijn.

Maargoed. Partij voor de dieren is ergens wel weer goed. Ook al hebben ze één zetel zou ik er best blij mee zijn. Aan de andere kant speel ik het toch liever op safe om voor een betrouwbare en ervaren partij te gaan als de PvdA of misschien de SP.
Je hebt ook nog mensen die PvdA stemmen omdat ze niet willlen dat CDA aan de macht komt of andersom, misschien dat FunFair daar op doelt ?

Ikzelf ga iig PvdA, Max van den Berg, stemmen. Gevoelsmatig neig ik altijd naar de PvdA, en volgens de stemwijzer komt mijn mening ook nu het meest met hun programma overeen.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 15:51   #11
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik ben een stom studentje dat GroenLinks stemt

ik vind mensenrechten belangrijk, en ik ben erg tegen het Rechtse Kabinet, en ik geloof dat ze een goeie tegenhanger zijn

Eigenlijk had ik beter de ('stem tegen, stem SP') SP kunnen stemmen ik ben gewoon anti-kabinet
maar ik vind GL gewoon sympathiek, en ik ondersteun veel van hun standpunten.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 16:10   #12
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
Ik heb m'n paps m'n volmachtiging gegeven aangezien ik vandaag niet helemaal naar hengelo ga om te stemmen..

maar verder.. ik stem op de partij voor de dieren..

ook al weet ik dat ze een kleine kans hebben om een zetel te kunnen krijgen, de prognose is dat ze misschien 1 zetel krijgen.
dat lijkt me sterk, in de 2e kamerverkiezingen zaten ze idd bijna 1 zetel. Maar om 1 zetel in Europa te krijgen heb je er in verhouding wel 6 keer zoveel nodig.
Dan zijn ze inmiddels wel wat bekender geworden en kan de lage opkomst in hun voordeel werken, maar dan nog...
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 19:16   #13
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ikzelf ga iig PvdA, Max van den Berg, stemmen. Gevoelsmatig neig ik altijd naar de PvdA, en volgens de stemwijzer komt mijn mening ook nu het meest met hun programma overeen.
Heb zojuist precies hetzelfde gedaan.

Toch maar voor PvdA gegaan omdat ze veel meer ervaring hebben en je bijna zeker weet dat je daar het geklooi wat de LPF 2 jaar terug liet zien niet zult zien.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 19:17   #14
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb mijn moeder laten stemmen, ik zou ook niet weten waarop
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:20   #15
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochemmm
dat lijkt me sterk, in de 2e kamerverkiezingen zaten ze idd bijna 1 zetel. Maar om 1 zetel in Europa te krijgen heb je er in verhouding wel 6 keer zoveel nodig.
Dan zijn ze inmiddels wel wat bekender geworden en kan de lage opkomst in hun voordeel werken, maar dan nog...
nou dat beweerden ze in ieder geval


lalalaaaa

en voor de mensen die vinden dat ik stom stem... europa kan me geen ene fuck schelen.. ik heb meer respect voor dieren dan voor mensen
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:38   #16
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
nou dat beweerden ze in ieder geval


lalalaaaa

en voor de mensen die vinden dat ik stom stem... europa kan me geen ene fuck schelen.. ik heb meer respect voor dieren dan voor mensen
Wij zijn dieren. Hopelijk kan Europa het ook niets schelen dat jij bestaat. Ik wil wel eens weten wat je dan denkt...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:40   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Wij zijn dieren.
ga weg man, wij zijn mensen..

en ga nou niet lullen met biologisch feit dat wij ook zoogdieren zijn...

grenzen kun je opzetten om een beetje logisch na te denken ....

vind ik dan...
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:42   #18
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ga weg man,
Ga zelf weg.

Citaat:
wij zijn mensen..
en wij behoren tot de dieren.

Citaat:

en ga nou niet lullen met biologisch feit dat wij ook zoogdieren zijn...
Ik lul niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:51   #19
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 20:52   #20
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Ga zelf weg.



en wij behoren tot de dieren.



Ik lul niet.
Wat ons echter onderscheidt van dieren is dat wij elkaar zonder redenen uit kunnen moorden

Dieren doen dat niet
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 22:25   #21
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
Deze post bevat nog minder inhoud dan je post hiervoor in deze thread. Beetje jammer.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2004, 22:26   #22
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Wat ons echter onderscheidt van dieren is dat wij elkaar zonder redenen uit kunnen moorden

Dieren doen dat niet

Principieel zit achter alles een reden.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2004, 00:39   #23
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Dacht dat dit een discussie was over de verkiezingen en geen moddersmijterij.

Zal maar weer even een discussie tot stand brengen!

Ik zou bijna spijt krijgen dat ik niet op Van Buitenen heb gestemd met al die moddersmijterij daarzo en dat gezever.

Van Aartsen, Bos en die CDA droplul spanden de kroon. De een was nog triester dan de ander en hoewel ik me heel goed kan vinden in Bos normaliter vond ik hem nu ook maar zo zo. Dat gezever dat Van Buitenen eigenlijk nooit zo veel winst had mogen boeken is compleet onzin en dat probeerde Bos toch duidelijk te maken.

Maar de grootste onzin kwam van die CDA-aap (ben zijn naam kwijt). Eerst van de daken roepen dat de Euro-parlementsverkiezingen niks met de landelijke verkiezingen te maken hebben dus Max van den Berg niks met Wouter Bos heeft te maken. Vervolgens zegt hij wel dat de SP het goed gedaan heeft en dat dat een winst is voor Jan Marijnisse. Euhm, tja.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2004, 07:06   #24
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

nounou de PvdD had toch wel bijna een zetel te pakken!
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2004, 07:37   #25
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Wat ons echter onderscheidt van dieren is dat wij elkaar zonder redenen uit kunnen moorden

Dieren doen dat niet
offtopic: that's where you're wrong, chimpansees kunnen heel wreed en bloeddorstig andere chimpansees uitmoorden
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:48.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.