Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2005, 15:24   #51
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
Leuk die theorie, maar zo werkt het simpelweg niet. Als je een klap krijgt geef je uit reactie er één terug. Kunnen we wel met z'n alle met onze wijsheid aan komen kakken dat alleen de rechterlijke macht iemand mag bestraffen, maar dat gaat niet altijd op.
Als het andersom was gebeurd was het in mij ogen nog steeds volslagen logische reactie geweest, en had de dader het nog steeds volledig aan zichzelf te danken.
Nationaliteit speelt wat dat betreft geen rol.
Je mist niks zo te horen..

Verder ga ik hierin voor het grootste gedeelte mee. Er wordt enigzins de indruk gewekt dat de vrouw een moord pleegde met voorbedachte rade, maar daar is natuurlijk geen enkele sprake van.

Het zou hetzelfde zijn als jij mij een klap verkoopt, ik sla terug maar raak je verkeerd. Het zou zomaar kunnen gebeuren dat je dan in coma raakt. In dat geval heb ik dat geenszins extra gedaan, laat staan dat ik het met voorbedachte rade deed.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2005, 15:32   #52
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dt ken ik, dat is het dagboek van een draaideurcrimineel.

ik heb dit ergens anders al eens gelezen.

maar wel typerend, niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2005, 16:09   #53
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat is trouwens 'een betrouwbare bron'?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2005, 16:53   #54
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Komt uit het Parool: http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1046326358205.html
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 10:58   #55
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ff een upje.

Citaat:
Vrouw raakte tasjesdief opzettelijk
14-02-'05

De vrouw die vorige maand in Amsterdam een 19-jarige Marokkaanse jongen doodreed, reed hem opzettelijk aan. Dat heeft ze zelf tegenover de politie verklaard.

Twee jongens op een scooter hadden haar tas uit de auto gegrist tijdens het langsrijden. De jongens sloegen daarna op de vlucht, waarop de vrouw achteruit op de jongens inreed. Eén van de jongens raakte bekneld tussen de auto en een boom, waarna hij overleed.

'Aantikken'
De 43-jarige vrouw heeft nu toegegeven dat ze door achteruit te rijden de scooter van Ali el B. wilde "aantikken". Justitie besloot de vrouw te vervolgen omdat ze een paar maanden eerder ook al betrokken was geweest bij een ander achteruitrij-incident.

Ze werd toen op de snelweg geflitst tijdens een mobiele snelheidscontrole. Daarop reed ze 500 meter achteruit om te protesteren bij de agenten.

Het Openbaar Ministerie moet nog besluiten of de vrouw wordt vervolgd. Het onderzoek naar de aanrijding van de scooter zal nog enkele maanden duren. Er zullen nog getuigen worden gehoord. De advocaat wilde niet reageren.
en nu: vervolgen ja of nee?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 11:09   #56
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, ik vind toch dat je haar dood door schuld ten laste kunt leggen. Het was niet haar intentie om de jongen te vermoorden maar iemand met een redelijk inschattingsvermogen had toch wel kunnen weten dat je iemand niet aan kunt rijden en dat daar gevolgen aan verbonden zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 11:20   #57
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat ze haar wel kunnen vervolgen ja
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 17:18   #58
sJur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb genoeg gezegd zo denk k.....

*missen zal ik hem/ze nooit*
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 17:23   #59
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sJur
ik heb genoeg gezegd zo denk k.....

*missen zal ik hem/ze nooit*
Nee, eigenlijk heb je niet echt genoeg gezegd. Verklaar je eens nader.
Als ik het goed heb begrepen, vind je het dus rechtvaardig? Een persoon mag eigen rechter spelen? Is dat wat je wilt zeggen? Dat je iemand zomaar van zijn/haar leven mag beroven als diegene aan jouw spullen zit?

  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 18:15   #60
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Nee, eigenlijk heb je niet echt genoeg gezegd. Verklaar je eens nader.
Als ik het goed heb begrepen, vind je het dus rechtvaardig? Een persoon mag eigen rechter spelen? Is dat wat je wilt zeggen? Dat je iemand zomaar van zijn/haar leven mag beroven als diegene aan jouw spullen zit?
Als je op die manier redeneert hoeft Mohamed B ook niet vervolgd want ja, Theo van Gogh heeft mensen beledigd en aan hun trots gezeten.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 18:49   #61
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Als je op die manier redeneert hoeft Mohamed B ook niet vervolgd want ja, Theo van Gogh heeft mensen beledigd en aan hun trots gezeten.
Je leest mijn stuk verkeerd.k ben er juist tegen! Tuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen. Ik vatte de mening van sJur samen. Dat heb ik kunnen opmaken uit zijn antwoord.

Mohammed B. moet dus naar mijn mening wel vervolgd worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 19:09   #62
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Je leest mijn stuk verkeerd.k ben er juist tegen! Tuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen. Ik vatte de mening van sJur samen. Dat heb ik kunnen opmaken uit zijn antwoord.

Mohammed B. moet dus naar mijn mening wel vervolgd worden.
Dat weet ik wel, ik lichtte jouw stukje even toe.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.