Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 January 2005, 16:07   #51
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Dat pact waarover je spreekt, het cordon sanitaire, is onlangs afgeschaft dacht ik.
het cordon sanitaire is geen wet, maar een afspraak tussen de verscheidene partijen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 18:55   #52
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Dat pact waarover je spreekt, het cordon sanitaire, is onlangs afgeschaft dacht ik.
en ik veronderstel dat dit niet in ons voordeel is ? afhangend van welke standpunt we het bekijken....
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:01   #53
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
het cordon sanitaire is geen wet, maar een afspraak tussen de verscheidene partijen.
Een pact is toch geen wet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
en ik veronderstel dat dit niet in ons voordeel is ? afhangend van welke standpunt we het bekijken....
Veel is afhankelijk van de partij die aan de macht komt ...
Een partij zal niet van de ene op de andere dag zeggen dat ze met het VB in zee wil gaan.
Bovendien denk ik niet dat CD&V of groen! (het voormalig agalev) er ooit een coalitie mee zullen aangaan, tenzij ze hun ideologie serieus wijzigen...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 21:32   #54
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Een pact is toch geen wet?
nee, maar het is eigenlijk ook niet echt een pact.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 22:57   #55
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Dr wordt hier nogal een stempel gedrukt op het rechtse karakter, zijn we in Nederland ook goed in dus dat klopt.

Maar ik snap niet waarom er mensen zijn die pact tegen de democratie steunen.

Nu stap ik even terug in de tijd voordat het vlaams blok was veroordeeld, ook toen was er al een pact, waarmee de belgische partijen het vlaams blok weren.

Dus het is prima dat je als burger kiest voor een partij, maar de andere partijen bepalen of jou partij aan de macht mag komen.

oftewel, ik omschrijf hoe de democratie is verkracht.

Dan kun je nu zeggen het vlaams blok is racistisch, los van het feit dat dat niet helemaal waar is, wordt er ook met halve maten gemeten, in hoekjes gelulk zou het vlaams blok dan dus extreem rechts zijn, maar de AeL extreem links, los van het feit dat belgie de AeL niet wou, is deze partij nooit verboden of iets dergelijks nooit een stoohalm in de weg gelegd.

er is dus sprake van een gevaarlijke tedens waarmee er niet goed wordt geluisterd naar de kiezer.
Zolang er een meederheid is in het parlement is de democratie helemaal niet verkracht! De gevaarlijke tendens is de veralgemening die bezig is in onze samenleving! zaken zoals: "de islam is een gevaar voor onze samenleving" => HAHA! islamitisch fundamentalisme is een gevaar voor onze samenleving! en islamitisch fundamentalisme heeft dan vaak ook nog weinig te maken met de godsdienst zelf, er wordt gewoon gezocht naar "iets" om aanslagen e.d. te rechtvaardigen.
Iedere vorm van fundamentalisme of extreme politieke ideologie is een gevaar voor onze samenleving. vaak worden deze groeperingen gekenmerkt door een duidelijke hiërarchie die vaak verschilt van de fundamenten van een democratie, nl. 1 autoritair leider. Binnen deze regimes is zeer weinig sprake van democratische principes.
Jij hebt het over een gevaarlijke tendens waarbij er niet meer goed wordt geluisterd naar de kiezer...ik vind dat het tijd wordt dat de kiezer eens terug zijn gezond verstand gaat gebruiken en een beetje meer verdraagzaamheid mag tonen.
Ik ben ook voorstander van een streng migrantenbeleid, er is nu eenmaal een problematiek die we niet kunnen blijven ontkennen, maar de dreigbrieven aan het adres van werkgevers die hun allochtone werkgevers moeten ontslaan...dat is toch ook een zeer gevaarlijke tendens!
Mensen (allochtonen en autochtonen) moeten een beetje meer verdraagzaamheid tonen en het gezond verstand laten zegevieren!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 15:40   #56
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Een pact is toch geen wet?


Veel is afhankelijk van de partij die aan de macht komt ...
Een partij zal niet van de ene op de andere dag zeggen dat ze met het VB in zee wil gaan.
Bovendien denk ik niet dat CD&V of groen! (het voormalig agalev) er ooit een coalitie mee zullen aangaan, tenzij ze hun ideologie serieus wijzigen...

ik ben allesziends wel bang voor wat de gevolgen hiervan zouden zijn,....
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 00:36   #57
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Een pact is toch geen wet?


Veel is afhankelijk van de partij die aan de macht komt ...
Een partij zal niet van de ene op de andere dag zeggen dat ze met het VB in zee wil gaan.
Bovendien denk ik niet dat CD&V of groen! (het voormalig agalev) er ooit een coalitie mee zullen aangaan, tenzij ze hun ideologie serieus wijzigen...

Nee een pact is geen wet, maar het houdt in deze gewoon in dat deze partij niet aan de macht kan komen.

Alle partijen(bij mijn weten) in belgie hebben al gezegd niet met het vlaams blok of belang samen te willen gaan werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 00:55   #58
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aefax
Zolang er een meederheid is in het parlement is de democratie helemaal niet verkracht! De gevaarlijke tendens is de veralgemening die bezig is in onze samenleving! zaken zoals: "de islam is een gevaar voor onze samenleving" => HAHA! islamitisch fundamentalisme is een gevaar voor onze samenleving! en islamitisch fundamentalisme heeft dan vaak ook nog weinig te maken met de godsdienst zelf, er wordt gewoon gezocht naar "iets" om aanslagen e.d. te rechtvaardigen.
Iedere vorm van fundamentalisme of extreme politieke ideologie is een gevaar voor onze samenleving. vaak worden deze groeperingen gekenmerkt door een duidelijke hiërarchie die vaak verschilt van de fundamenten van een democratie, nl. 1 autoritair leider. Binnen deze regimes is zeer weinig sprake van democratische principes.
Jij hebt het over een gevaarlijke tendens waarbij er niet meer goed wordt geluisterd naar de kiezer...ik vind dat het tijd wordt dat de kiezer eens terug zijn gezond verstand gaat gebruiken en een beetje meer verdraagzaamheid mag tonen.
Ik ben ook voorstander van een streng migrantenbeleid, er is nu eenmaal een problematiek die we niet kunnen blijven ontkennen, maar de dreigbrieven aan het adres van werkgevers die hun allochtone werkgevers moeten ontslaan...dat is toch ook een zeer gevaarlijke tendens!
Mensen (allochtonen en autochtonen) moeten een beetje meer verdraagzaamheid tonen en het gezond verstand laten zegevieren!
Je loopt te bagataliseren, en dat is het probleem waardoor het wereldwijd nu in een keer een probleem is van de fundamentalisten.

Die man van middelbare leeftijd in rotterdam is niet door "fundamentalisten" omgebracht hoor.

Ik ben het met je eens dat fundamentalisme en extremisme gevaarlijk is in welke vorm dan ook.

Wel vind ik dat de grenzen zoals de media deze omschrijft niet correct zijn.

Ik vind de islam, dat is niet een algemeen geloof maar een specifiek geloof, inderdaad in zijn huidige vorm een groot gevaar.
Waarom ?
De mensen die het geloven zijn op uitzonderingen na, niet in staat dingen te relatieveren, en leven in een middeleeuwse gedachte dat alles dood moet zeker als het hun geloof beledigen zou..
In Nederland hebben we nog altijd een scheiding van geloof en staat islamitische landen hebben dat nog steeds niet.
In sommige islamitische landen zie je dat de mensen dar moderniseren, de mensen hier n dit land echter totaal niet over het algemeen.

Maar het grootste gevaar is het collectieve "beledigd zijn"
als er wordt geschreven dat een allochtoon iets doet, en het ontkennen van een probleem, ik heb op t.v. diverse mensen gezien die de pas doodgereden tasjesdief een "lieve jongen" noemde.
en dat is dus gewoon niet waar, anders heb je echt niet zo'n uitgebreidt strafblad.
en natuurlijk zeg je niet alles even uitgebreidt op tv en zeker niet bij een lijk.

In mijn ogen zijn er enkele gevaarlijke gebeurtenissen gaande, extreem tegen extreem, met extreem bedoel ik mensen die iets zonder praten oplossen, dreigbrieven zijn daar ook een voorbeeld van een dreigbrief is geen vorm van communicatie, maar een vorm van afdwingen.

Ik vind het mooi dat je over gezond verstand en verdraagzaamheid begint, maar daarmee los je een groot probleem van mensen die achterlopen niet op.

Op zich klinkt het goed mensen helpen om hun eigen normen te behouden, maar sommige dingen zijn door ons westerse denken en ons rechtsysteem anders.

Dat moest een keer botsen en dat gebeurt nu.

we kunnen verder lopen met een bloedneus en wachten wie de volgende klap uitdeelt, of ervoor zorgen dat dit probleem gezamelijk wordt opgelost
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 10:17   #59
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klootzak
Je loopt te bagataliseren, en dat is het probleem waardoor het wereldwijd nu in een keer een probleem is van de fundamentalisten.

Die man van middelbare leeftijd in rotterdam is niet door "fundamentalisten" omgebracht hoor.

Ik ben het met je eens dat fundamentalisme en extremisme gevaarlijk is in welke vorm dan ook.

Wel vind ik dat de grenzen zoals de media deze omschrijft niet correct zijn.

Ik vind de islam, dat is niet een algemeen geloof maar een specifiek geloof, inderdaad in zijn huidige vorm een groot gevaar.
Waarom ?
De mensen die het geloven zijn op uitzonderingen na, niet in staat dingen te relatieveren, en leven in een middeleeuwse gedachte dat alles dood moet zeker als het hun geloof beledigen zou..
In Nederland hebben we nog altijd een scheiding van geloof en staat islamitische landen hebben dat nog steeds niet.
In sommige islamitische landen zie je dat de mensen dar moderniseren, de mensen hier n dit land echter totaal niet over het algemeen.

Maar het grootste gevaar is het collectieve "beledigd zijn"
als er wordt geschreven dat een allochtoon iets doet, en het ontkennen van een probleem, ik heb op t.v. diverse mensen gezien die de pas doodgereden tasjesdief een "lieve jongen" noemde.
en dat is dus gewoon niet waar, anders heb je echt niet zo'n uitgebreidt strafblad.
en natuurlijk zeg je niet alles even uitgebreidt op tv en zeker niet bij een lijk.

In mijn ogen zijn er enkele gevaarlijke gebeurtenissen gaande, extreem tegen extreem, met extreem bedoel ik mensen die iets zonder praten oplossen, dreigbrieven zijn daar ook een voorbeeld van een dreigbrief is geen vorm van communicatie, maar een vorm van afdwingen.

Ik vind het mooi dat je over gezond verstand en verdraagzaamheid begint, maar daarmee los je een groot probleem van mensen die achterlopen niet op.

Op zich klinkt het goed mensen helpen om hun eigen normen te behouden, maar sommige dingen zijn door ons westerse denken en ons rechtsysteem anders.

Dat moest een keer botsen en dat gebeurt nu.

we kunnen verder lopen met een bloedneus en wachten wie de volgende klap uitdeelt, of ervoor zorgen dat dit probleem gezamelijk wordt opgelost
ik ben het helemaal met je eens, behalve met dat kleine stukje
"De mensen die het geloven zijn op uitzonderingen na, niet in staat dingen te relatieveren, en leven in een middeleeuwse gedachte dat alles dood moet zeker als het hun geloof beledigen zou.."
ik denk, maar ik kan daar natuurlijk fout in zijn, dat het merendeel van de islamtische bevolking van inborst goed is, maar dat zij, net zoals wij, een vertekend beeld krijgen via de media van wat er leeft bij ons. Autochtonen en allochtonen worden als het ware tegen elkaar opgezet door idd de foute berichtgeving waar jij het over hebt, maar ik denk dat dat lang 2 kanten het geval is.
Maar je hebt over alles wat je zegt wel gelijk, ik denk alleen dat jou visie over de manier waarop dit opgelost kan worden verschilt van de mijne..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 19:34   #60
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou afgeschaft zou ik het niet nomen, maar omdat de naam veranders is is het 'cordon wc' eu 'sanitair' *zit met z'n hoofd in de wolken* verloren gegaan
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 19:56   #61
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ff blij dak in NL woon..
  Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2005, 17:05   #62
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

En het is al begonnen ... daarnet in het nieuws op studio brussel: Coveliers wil in 2006 -na de gemeenteraadsverkiezingen- samen met het Vlaams Belang Antwerpen besturen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2005, 13:00   #63
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hopelijk komt het nooit zo ver
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.