Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 February 2005, 22:28   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard De paus playbackt

Citaat:
Paus groette de gelovigen vanuit het open raam
zo 06/02/05 - Paus Johannes-Paulus II heeft vanuit een open raam van het Gemelli-ziekenhuis in Rome de menigte gelovigen gegroet. Dat gebeurde tijdens de traditionele Angelus-zegen.

Er was erg veel belangstelling voor het verschijnen van de paus. Veel waarnemers wilden op die manier meer vernemen over de gezondheidstoestand van de 84-jarige kerkleider.

Zoals aangekondigd verscheen paus Johannes-Paulus II voor het open raam van het ziekenhuis waar hij verzorgd werd. Hij werd er door de menigte toegejuicht.

De paus sprak de Angelus-zegen uit, maar een naaste medewerker las een boodschap voor. Daarin bedankte de paus de wereld voor de grote bezorgdheid. Ook werd zijn invloed op de katholieke kerk benadrukt.

Op het Sint-Pietersplein waren grote schermen opgesteld waarop het optreden van de paus te zien was. Ook daar was er veel volk komen opdagen.
bron
Slechts de eerste gemompelde woorden zouden van hem geweest zijn, na die woorden zou er een klik te horen geweest zijn en een overschakeling naar een andere geluidskwaliteit.
Heeft de paus het recht om te playbacken of wordt het hoogtijd om een vervanger te zoeken?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 10:10   #2
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk heeft de paus het recht te playbacken, en zolang er nog mensen naar zo'n seniele oude vent willen kijken en luisteren hoeft er wat mj betreft ook geen vervanger gezocht te worden
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 14:09   #3
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sjah.. de paus wordt ook kunstmatig in leven gehouden dus waarom zou zijn stem niet kunstmatig zijn?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 14:57   #4
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard Re: De paus playbackt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Heeft de paus het recht om te playbacken
maakt me niet uit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
wordt het hoogtijd om een vervanger te zoeken?
JA!
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 15:01   #5
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

die man weet zelf niet eens meer wat ie zegt
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 15:25   #6
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De paus playbackt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Slechts de eerste gemompelde woorden zouden van hem geweest zijn, na die woorden zou er een klik te horen geweest zijn en een overschakeling naar een andere geluidskwaliteit.
Heeft de paus het recht om te playbacken of wordt het hoogtijd om een vervanger te zoeken?
slimmerd, ik ben niet christelijk maar zelfs ik weet dat je paus bent tot je dood, hoe lang dat ook duurt, en daarna word pas naar een nieuwe gezocht.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 15:56   #7
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Re: Re: De paus playbackt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
slimmerd, ik ben niet christelijk maar zelfs ik weet dat je paus bent tot je dood, hoe lang dat ook duurt, en daarna word pas naar een nieuwe gezocht.
Ja, dat weet ik ook wel, maar in zo'n geval vind ik dat ze van die regel zouden moeten afstappen. Als ik zo'n leven zou leiden/lijden, zou ik toch graag nog even een normaal leven hebben. Voor zover dat nog mogelijk zou zijn tenminste.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 16:10   #8
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: De paus playbackt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ja, dat weet ik ook wel, maar in zo'n geval vind ik dat ze van die regel zouden moeten afstappen. Als ik zo'n leven zou leiden/lijden, zou ik toch graag nog even een normaal leven hebben. Voor zover dat nog mogelijk zou zijn tenminste.
dus nadat jij verkozen bent tot geestelijk leider vna ik weet niet hoeveel miljoenen mensen met wetenschap dat je dit bent tot je dood ga jij ff de laatste paar jaar omdat je gezondheid zo slecht is op hawaii zitten je laten bevredigen door mooie schonen?

de kerk, van een regel afstappen? dat duurt ook 600 jaar voordat dat geregeld is.

nee dat is bullshit, als je van te voren weet dat je het tot je dood bent en je gaat daar mee akkoord dan moet je het afmaken ook, en hoe denk je dat de paus leeft? als hij een slokje water nodig heeft hoeft ie nogmaar een vinger op te tillen en hij word gevoerd. die heeft t niet zo slecht hoor, ondanks dat ie ziek is.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2005, 19:19   #9
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Re: Re: Re: Re: De paus playbackt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dus nadat jij verkozen bent tot geestelijk leider vna ik weet niet hoeveel miljoenen mensen met wetenschap dat je dit bent tot je dood ga jij ff de laatste paar jaar omdat je gezondheid zo slecht is op hawaii zitten je laten bevredigen door mooie schonen?
Mja, daar heb je wel een punt, maar veel zal hij op hawaii iig niet meer kunnen doen ...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2005, 13:53   #10
cruisader
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of zoals geert hoste zegt;

je bent paus tot je dood.
de paus wil niet aftreden, hij wacht tot dat god hem roept.

-> volgens mij heeft gos al een paar maal geropen maar heeft hij het nooit gehoord
  Met citaat antwoorden
Oud 10 February 2005, 14:04   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een paus ben je voor het leven, al zn voorgangers deden het zo en zo zal het ook gelukkig blijven
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2005, 12:52   #12
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar de vraag is of die oer-conservatieve houding goed is voor de kerk, want deze paus kan denk ik onmogelijk een positieve draai geven aan dingen als ontkerkelijking en betrokkenheid van jongere generaties bij de kerk
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 12:54   #13
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar de vraag is of die oer-conservatieve houding goed is voor de kerk, want deze paus kan denk ik onmogelijk een positieve draai geven aan dingen als ontkerkelijking en betrokkenheid van jongere generaties bij de kerk
En je bent lang niet de enige die er zo over denkt:
Citaat:
Omstreden theoloog Küng eist ontslag paus

De omstreden Zwitsers-Duitse theoloog Hans Küng heeft het ontslag van de paus geëist. Op de Duitse openbare televisie zei hij dat dit nodig is voor het welzijn van de Kerk. ,,Het kan zo niet verder'', vindt hij.
Heel artikel.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2005, 13:11   #14
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die paus is wel een harde hoor.
Maar bij elk bericht over de paus denk ik steeds: oohh is ie eindelijk dood?
Ik heb nog een neefje die hem op kan volgen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2005, 02:53   #15
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Natuurlijk heeft de paus het recht te playbacken, en zolang er nog mensen naar zo'n seniele oude vent willen kijken en luisteren hoeft er wat mj betreft ook geen vervanger gezocht te worden
ff kijken hoe fit je zelf nog bent op die leeftijd


Die Paus is heus wel aardig hoor onterechte kritiek als je het mij vraagt, hij kan niet praten maar misschien nog wel schrijven
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2005, 16:19   #16
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

en wat als ie dood is? ik dacht dat ie kerel zijn potentiele opvolgers al had aangewezen (kardinalen?) en ik geloof niet dat die van een hele andere slag zijn dan de huidige paus..
of heb ik dat verkeerd
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2005, 20:55   #17
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Maar de vraag is of die oer-conservatieve houding goed is voor de kerk, want deze paus kan denk ik onmogelijk een positieve draai geven aan dingen als ontkerkelijking en betrokkenheid van jongere generaties bij de kerk
dus de instelling van de jeugd dat tradities totaal geen waarde hebben en dus genegeerd kunnen worden moet volgens jou door een instantie die alleen nog bestaat door tradities over worden genomen?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2005, 07:05   #18
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
die paus is wel een harde hoor.
Maar bij elk bericht over de paus denk ik steeds: oohh is ie eindelijk dood?
Ik heb nog een neefje die hem op kan volgen
Jim?

Maar goed, ik denk dat het vandaag of morgen is afgelopen met die man..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2005, 12:18   #19
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Indeed, wat heb je nog aan zo'n paus.
Ik denk dat de mensen die nog steeds fan zijn, meer het idee van paus aanbidden dan die man zelf. Er is niks van hem over, hij is haast niet meer te begrijpen. Maar goed, paus tot de dood dus. En dat kan morgen zijn, maar dat kan ook nog drie jaar duren. Het is een taaie, de paus.
Wat zou hij eigenlijk verdienen? (En met 'hij' bedoel ik zijn familie)
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2005, 12:24   #20
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Persoonlijk vind ik dat de paus moet aftreden. Hij kan zijn taak niet meer goed vervullen. Als er geplaybackt zou zijn, zou het mij niet verbazen. De man is simpelweg een wandelend lijk!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2005, 17:57   #21
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Jim?

Maar goed, ik denk dat het vandaag of morgen is afgelopen met die man..
nee

eentje die nu misdienaartje speelt
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 13:14   #22
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Even dit topic upen.

Citaat:
vr 01/04/05 - "Paus Johannes Paulus II is bij volle bewustzijn." Dat heeft de woordvoerder van het Vaticaan gezegd. Hij heeft rond 12.30 uur een medisch bulletin bekendgemaakt. "Zijn toestand is stabiel", zegt het Vaticaan, "maar nog altijd ernstig". Zijn bloeddruk blijft wel schommelen. Eerder waren er geruchten dat de paus in een coma was geraakt, maar dat ontkent de woordvoerder ten stelligste.

Gezondheidstoestand is "erg kritiek"
De paus kreeg een septikemie, ettervergiftiging als gevolg van verspreiding van bacteriën door de bloedbaan. Zijn bloeddruk verlaagde, wat hartproblemen veroorzaakte. Hij wordt kunstmatig beademd.

"De gezondheidstoestand van de paus is vanmorgen erg kritiek. Gisterenavond kreeg hij een infectie aan de urinewegen en daarna kreeg hij een septikemie en een 'cardio-circulaire inzinking'", zo stelde woordvoerder Joaquin Navarro-Valls vanochtend.

"De Heilige Vader heeft de wens uitgedrukt in zijn kamer te blijven waar hij alle zorgen krijgt", aldus nog Navarro-Valls.

Volgens de Italiaanse krant la Republica heeft de paus gevraagd niet meer gehospitaliseerd te worden en is het zijn laatste wil "waardig te sterven als paus in zijn kamer in het Vaticaan op het Sint-Pietersplein".
Volledig artikel.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 20:04   #23
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

hoorde net op tv dat hij op sterven ligt en dat ze denken dat ie binnenkort dood gaat ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 20:56   #24
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Het zou me eigenijk niet verbazen moest hij al dood zijn, maar dat het Vaticaan het nog niet wil bekend maken.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2005, 21:17   #25
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het niet gek dat hij playbackt
hij kon amper praten laat staan het nog te verstaan
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 00:22   #26
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

de paus playbackt niet meer..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 10:44   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De paus leeft nog
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 15:15   #28
lydia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
De paus leeft nog
mja als die doktoren hem gewoon een keer dood laten gaan... Ze houden hem ook zo lang mogelijk in leven. Met elke hartstilstand (waarmee in mijn ogen God hem dus zou roepen, ook al ben ik niet gelovig) doen ze aan hartmassage, zodat hij weer leeft.... tenminste zo krijg ik dat te horen...


Als ze hem nou gewoon laten gaan, dan kan zijn opvolgenaar ofzoiets aan de gang.. die man heeft een mooi lang leven gehad en is aan zijn hardverdiende einde toe!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 22:06   #29
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wie wordt eigenlijk zijn opvolger
of is dat nog niet bekend?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 21:53   #30
carlo
Lid
 
carlo's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 April 2005
Locatie: Ergens....
Berichten: 315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fasty
wie wordt eigenlijk zijn opvolger
of is dat nog niet bekend?
Nee, dat is nog niet bekend, er zal eerst nog worden vergaderd tussen de 117 kardinalen en een van hen zal het worden. We zullen het zeer binnenkort te weten komen. Wat ik wel weet is dat de Nederlandse kardinaal (tevens ook de jongste) geen Paus wil worden. Jammer....
__________________
Heaven on Earth, we need it now...
carlo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.