Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 22 September 2005, 17:26   #51
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghris
Politiek Correcte Gemeende antwoorden.

Ik zou er wel 2 keer over nadenken, maar het zou me er niet van weerhouden.
ik vraag het me af

ik zie mezelf niet zo snel iets met een gehandicapte beginnen en dat is het enige eerlijke antwoord dat ik kan geven.
Ik denk dat sommige mensen hier hun eigen 'politieke correctheid' een beetje overschatten.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2005, 21:07   #52
Ghris
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
ik vraag het me af

ik zie mezelf niet zo snel iets met een gehandicapte beginnen en dat is het enige eerlijke antwoord dat ik kan geven.
Ik denk dat sommige mensen hier hun eigen 'politieke correctheid' een beetje overschatten.
Ik begrijp het ook wel, maar je trouwt toch uit eindelijk met je ware liefde, dat zou net zo goed een gehandicapte zijn. Het is maar net met wie je je leven wilt delen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 09:21   #53
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghris
Ik begrijp het ook wel, maar je trouwt toch uit eindelijk met je ware liefde, dat zou net zo goed een gehandicapte zijn. Het is maar net met wie je je leven wilt delen.
Maar liefste niet met een gehandicapte en zeker al niet met iemand die in een rolstoel zit
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 09:37   #54
observatie001
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Maar liefste niet met een gehandicapte en zeker al niet met iemand die in een rolstoel zit
carmen diaz in een rolstoel omdat haar benen als enige niet functioneren?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 10:55   #55
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door observatie001
carmen diaz in een rolstoel omdat haar benen als enige niet functioneren?
+10 voorbeeld IQ
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 17:02   #56
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard handicap en relatie

Heey mensen

Ik ben een week weggeweest en sta er echt van te kijken wat een enorme discussie dit is geworden..

Ff over het niet kunnen of aandurven van een relatie met een gehandicapte: Ik denk dat mijn vriend er ook zo over dacht toen ik hem bekende dat ik een lichamelijke handicap heb. Maar of je het aandurft of niet, heeft niet zo zeer met de vorm van de handicap te maken, maar met jezelf, als jij echt van iemand houd, weet ik zeker dat je wel over iemands handicap kijkt.. want handicap is buitenkant.. binnenkant is veel belangrijker..

En nog ff over een dagje gehandicapt zijn:
Dat hebben verschillende vrienden van mij al uitgeprobeerd, gewoon een rolstoel lenen en een hele week door het leven crossen. Ze vonden het ontzettend gaaf om te zien hoe handig je ervan kunt worden, van zo'n rolstoel. Iedereen die dit ook eens wil ondervinden wens ik een hoop fun met het achterover knallen enzo (went wel hoor).

Kspreek jullie wel weer bij de volgende reactie, dikke kus voor alle mensen (alleen de lieve,) en voor mn moppie khou van jou!!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 19:29   #57
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard Re: handicap en relatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
En nog ff over een dagje gehandicapt zijn:
Dat hebben verschillende vrienden van mij al uitgeprobeerd, gewoon een rolstoel lenen en een hele week door het leven crossen. Ze vonden het ontzettend gaaf om te zien hoe handig je ervan kunt worden, van zo'n rolstoel. Iedereen die dit ook eens wil ondervinden wens ik een hoop fun met het achterover knallen enzo (went wel hoor).
Even hierop in. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik een week in een rolstoel zit ik toch heel de tijd zou weten dat ik elke moment kan opstaan. Kortom ze zullen zich niet het zelfde voelen als iemand die echt niet meer kan lopen. Maar dat is mijn visie.

En een relatie met iemand met een handicap, ik weet het niet, het ligt er ook aan wat voor een handicap het is. Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten dus ik zou het echt niet weten wat ik zou doen.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 19:41   #58
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard Re: Re: handicap en relatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
want handicap is buitenkant..
ja....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkAngel
Even hierop in. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik een week in een rolstoel zit ik toch heel de tijd zou weten dat ik elke moment kan opstaan. Kortom ze zullen zich niet het zelfde voelen als iemand die echt niet meer kan lopen. Maar dat is mijn visie.
Zeg ik 1 week en dat is nog tekort. Jaartje of 3 zou redelijk zijn.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2005, 20:50   #59
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard Re: Re: Re: handicap en relatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

Zeg ik 1 week en dat is nog tekort. Jaartje of 3 zou redelijk zijn.
Dan nog zou ik weten dat ik elk moment kan opstaan
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2005, 15:19   #60
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard handicap en relatie

Dat is het juist.. je kunt elk moment uit de rolstoel stappen en weglopen. maar de mensen die dat niet kunnen zitten de hele dag aan de rolstoel vast. Ik ben op dit moment aan het revalideren van een operatie, de bedoeling is dat ik over een jaar of anderhalf ook weer ga beginnen met lopen.

Vroeger toen ik een jaar of 4/5 was kon ik heel goed lopen, ik ging buiten bij opa en oma voetballen enzo, helaas is dat door een noodzakelijke rugoperatie sterk veranderd.. maar waar een wil is is een weg...

Ik denk dat je als niet-gehandicapte niet kunt weten hoe het is om de hele dag vast te zitten aan een rolstoel, dat moet je echt een keer zelf mee maken om te voelen wat de ander daarbij voelt en wat de beperkingen dan zijn... maar een rolstoel maakt een mens geen ander gevoelsmens, ik ben nog steeds wie ik ben, en ik ben trots op mezelf.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2005, 16:00   #61
ferryvdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo,

Ik heb zelf ook een relatie gehad met iemand die in een rolstoel zat, en die lichamelijk gehandicapt is. Ik heb er zelf geen problemen mee, want het innnerlijk dat telt. In het begin was het wel even wennen natuurlijk, maar om nou te zeggen dat ik daardoor gehinderd word in een relatie. En om nou van die opmerkingen ertussen te zetten van iemand die gehandicapt is verdient geen relatie, dat is gewoon bullshit. Iedereen verdient het.

Ik zou zeggen Hannah, geniet van je vriendje

Groetjes Ferry
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2005, 16:04   #62
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard handicap en relatie

Heeeey ferry

T word steeds gezelliger hier
ik heb er ook niet veel van gemerkt, van hinders in de relatie die wij hadden. Ik vond het gwoon een leuke relatie.. ( ja ja mensen hij kwam zelfs toen ik geopereerd werd ) Ik denk dat je jezelf best wel in de weg zit als je een relatie niet toelaat omdat de ander in een rolstoel zit.. dan ben je beetje geblokkeerd denk ik.

Mja.. wie ben ik om daar wat over te zeggen he..

Tot volgende keer maar weer -xx- voor ferry en alle mensen die ik hier ken
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 18:38   #63
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Handicap en Crossen

Hey mensen,

Ik wil jullie ff vertellen van mijn kei gave ervaring van gister. Ik ben met een cross club een aantal rondjes gereden over de crossbaan enzo. dat was echt heel erg gaaf.

Ik had alleen iemand nodig die me erop en eraf hielp, maar aangezien ik de crossers erg goed kende, ging dat allemaal prima.. en ik en mijn vrienden hadden een geweldige avond met het crossteam.


Zo zie je maar, ook met handicap kun je lol hebben, en zelfs motorcrossen!!

Seeya mensen

kuwzzz ikke
  Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 19:04   #64
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Interesses stappen paardrijden

Tof dat je dat kan met een rolstoel.

Even over iedereen die zegt dat ie eigenlijk niet echt een probleem zou hebben met een lichamelijk gehandicapte (over geestelijk beginnen we maar niet), wat hier ook al staat, t zijn een beetje politiek correcte reacties. Tuurlijk ga je iemand niet recht in zn gezicht zeggen, rot op ik moet je niet je zit in een rolstoel en je hebt een handicap, maar van binnen voel je zoiets wel. Dat kan je alleen al zien door het feit dat iemand zo wordt na gekeken, en steeds medeleven wordt aangeboden. Daarnaast gaat het natuurlijk ook gewoon recht tegen de natuurlijke selectie in, om even intressant te doen, maar ik denk zeker wel dat dat er in mee speelt, de drang tot reproduceren, als je daar naar kijkt is een gehandicapte toch even iets minder intressant.
Verder wordt ik schijt ziek van die mensen die zeggen "ik heb heel veel respect voor die mensen die leven met een handicap", lekker makkelijk respect verdienen met het feit dat je wat mankeert. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat je gehandicapt bent, is genaaid omdat je misschien niet alles kan wat wilt, maar omdat nou meteen te belonen met respect...
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2005, 19:09   #65
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hierop wil ik ff reageren..

Dat jij denkt bij een gehandicapten 'rot op jou moet ik niet' is helemaal aan jou, maar dat betekend niet dat je iedereen over een kam moet scheren, ik heb een hele lieve vriend, die ontzettend veel van mij houd, en die de rolstoel niet eens meer ziet soms. Het is aan jezelf of je deze uitdaging aandurft of niet..

Maar ik ben het zeker niet ermee eens dat jij gehandicapten (met name de geestelijk gehandicapten) hier als pispaaltje neer gaat zetten. Dat is voor mij een teken dat jij meer mankeert dan sommige die wel een aandoening hebben. want als JIJ een ongeluk krijgt en in de rolstoel beland, verlang je ook wel naar wat liefje.. want dat je lichaam iets mankeert betekend niet gelijk dat je gevoel iets mankeert..


Think about it
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2005, 21:39   #66
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
Hierop wil ik ff reageren..

Dat jij denkt bij een gehandicapten 'rot op jou moet ik niet' is helemaal aan jou, maar dat betekend niet dat je iedereen over een kam moet scheren, ik heb een hele lieve vriend, die ontzettend veel van mij houd, en die de rolstoel niet eens meer ziet soms. Het is aan jezelf of je deze uitdaging aandurft of niet..

Maar ik ben het zeker niet ermee eens dat jij gehandicapten (met name de geestelijk gehandicapten) hier als pispaaltje neer gaat zetten. Dat is voor mij een teken dat jij meer mankeert dan sommige die wel een aandoening hebben. want als JIJ een ongeluk krijgt en in de rolstoel beland, verlang je ook wel naar wat liefje.. want dat je lichaam iets mankeert betekend niet gelijk dat je gevoel iets mankeert..


Think about it
Meisje, dat bedoel ik ook helemaal niet, tuurlijk verdient iedereen liefde, een relatie of wat dan ook. Is geen twijfel over, dat rot op is natuurlijk even een extreme verduidelijking van wat ik probeer duidelijk te maken. Je voelt toch een terug houdend iets als je een gehandicapt iemand ziet, is toch altijd anders dan een "normaal" iemand. Als jij 2 mensen hebt die even knap even leuk zijn etc. alleen de een is gehandicapt en de ander niet, wie kies je dan... juist. En dan zijn er allemaal van die mensen die van dat politiek correcte geblaat hebben, dat ze er geen probleem mee hebben, ik vind dat een beetje schijnheilig.

En ik zet (geestlijk) gehandicapten niet neer als pispaal, ik zeg alleen dat het dwars tegen natuurlijke selectie indruist, en dat is ook gewoon zo, en ik weet vrijwel zeker dat dat in het onder bewustzijn ook meespeelt
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 12:00   #67
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Meisje, dat bedoel ik ook helemaal niet, tuurlijk verdient iedereen liefde, een relatie of wat dan ook. Is geen twijfel over, dat rot op is natuurlijk even een extreme verduidelijking van wat ik probeer duidelijk te maken. Je voelt toch een terug houdend iets als je een gehandicapt iemand ziet, is toch altijd anders dan een "normaal" iemand. Als jij 2 mensen hebt die even knap even leuk zijn etc. alleen de een is gehandicapt en de ander niet, wie kies je dan... juist. En dan zijn er allemaal van die mensen die van dat politiek correcte geblaat hebben, dat ze er geen probleem mee hebben, ik vind dat een beetje schijnheilig.

En ik zet (geestlijk) gehandicapten niet neer als pispaal, ik zeg alleen dat het dwars tegen natuurlijke selectie indruist, en dat is ook gewoon zo, en ik weet vrijwel zeker dat dat in het onder bewustzijn ook meespeelt
Ik denk inderdaad dat je hier gelijk in hebt, want iedereen die een keuze heeft uit twee bloed mooie meiden/mannen en de een zit in een rolstoel en de ander niet, dan wordt denk ik automatisch voor diegene zonder rolstoel gekozen omdat je onbewust al denkt aan de dingen die dat met zich meebrengt.
En zeg nou zelf veel mensen kunnen dat gewoon niet aan dat hun liefje in een rolstoel zitten, en de een merkt dat aan het begin en de ander later in de relatie.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 13:33   #68
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

als jullie een jaar lang met allebei samenleven (gehandicapte en niet-gehandicapte) en de gehandicapte blijkt toch een iets fijnere persoonlijkheid te hebben (of een veel fijnere) voor wie kiezen jullie dan?

Of zouden jullie een gehandicapte nooit zo dicht bij laten komen?
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 14:15   #69
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
14? 12

Respect en liefde voor mij
Je komt anders niet erg intelegent over ...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 14:20   #70
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Je komt anders niet erg intelegent over ...
intelegent

Doe het dan wel goed
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 14:29   #71
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aah fijn,, Heb je nu ook al moeite met mijn typ kunsten ?..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 14:41   #72
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImaginaryDreams
Aah fijn,, Heb je nu ook al moeite met mijn typ kunsten ?..
Als je iemand aanspreekt op inteligentie is het een beetje sneu om het zelf verkeerd te schrijven.
Maar goed dat vind ik dan
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2005, 15:05   #73
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Je typt het nu wel zelf verkeerd uiteraard.
uiteraard
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 14:28   #74
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Tis ineens zo stil

Heey mensen, na een aantal weken dat dit echt actueel was is deze discussie helemaal stilgevallen. Eigenlijk wel jammer. De verschillende meningen horen vond ik erg leuk, en ook de argumenten ervoor vond ik erg interessant..

Wie weet komt er nog een keer wat in je op...

Tot snel
Dikke kus
Hannah
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:06   #75
GeneralM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat gehandicapten geen liefde verdienen enzo..... das gewoon letterlijk ZIEK

gehandicapten zijn OOK mensen of je het nu leuk vind of niet...

ben zelf niet gehandicapt en heb een relatie gehad met een gehandicapte meid....

en ik vertel het je eerlijk ik zou het ZO nog een keer doen.... want als je ze eenmaal goed leert kennen zie je die handicap naar verloop van tijd niet eens meer.... (niet verkeerd opvatten hiero ik bedoel het goed)

mijn beste vriend zit in een rolstoel... heeft duchenne (Spierziekte).... zal waarschijnlijk eerder sterven als ik.... en das NIET leuk om te weten.... toch blijf ik zijn makker en hem steunen door dik en dun
onze vriendschap is zo sterk dat we af en toe zelf gewoon grappen maken over zijn handicap en hij lacht dan zelf het hardste

GeneralM Out...

Peace 2 all!

Laatst aangepast door GeneralM : 5 November 2005 om 19:35
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:10   #76
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Kijk.. das nog eens een vriend

Heey Michiel,

Ik vind het leuk dat jullie zo goed met elkaar omgaan. Af en toe een geintje over je handicap kan niet iedereen waarderen, maar de mensen die het waarderen weten ook wel waar de ander het over heeft en wat die ermee bedoelt.
Ik zelf ben heel wat mensen kwijtgeraakt door mijn handicap.. maar de echte vriendden blijven over. en daar kun je echt een hoop lol en plezier mee hebben

Khou van jullie

Liefs Hannah
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:11   #77
GeneralM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Als je iemand aanspreekt op inteligentie is het een beetje sneu om het zelf verkeerd te schrijven.
Maar goed dat vind ik dan


Volgens mij is het nog altijd met 2 L-en

Intelligent dus en Intelligentie XD

Laatst aangepast door GeneralM : 5 November 2005 om 19:31
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 15:13   #78
GeneralM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Kijk.. das nog eens een vriend

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
Heey Michiel,

Ik vind het leuk dat jullie zo goed met elkaar omgaan. Af en toe een geintje over je handicap kan niet iedereen waarderen, maar de mensen die het waarderen weten ook wel waar de ander het over heeft en wat die ermee bedoelt.
Ik zelf ben heel wat mensen kwijtgeraakt door mijn handicap.. maar de echte vriendden blijven over. en daar kun je echt een hoop lol en plezier mee hebben

Khou van jullie

Liefs Hannah
Hannah wees jij maar niet bang lieve meid.... ik ken je misschien nog NIET zo goed maar ik kan je beloven dat je mij als een vriend niet zo gauw kwijt raakt

Laatst aangepast door GeneralM : 5 November 2005 om 19:31
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 19:41   #79
GeneralM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: handicap en relatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
Heey mensen

Ik ben een week weggeweest en sta er echt van te kijken wat een enorme discussie dit is geworden..

Ff over het niet kunnen of aandurven van een relatie met een gehandicapte: Ik denk dat mijn vriend er ook zo over dacht toen ik hem bekende dat ik een lichamelijke handicap heb. Maar of je het aandurft of niet, heeft niet zo zeer met de vorm van de handicap te maken, maar met jezelf, als jij echt van iemand houd, weet ik zeker dat je wel over iemands handicap kijkt.. want handicap is buitenkant.. binnenkant is veel belangrijker..

En nog ff over een dagje gehandicapt zijn:
Dat hebben verschillende vrienden van mij al uitgeprobeerd, gewoon een rolstoel lenen en een hele week door het leven crossen. Ze vonden het ontzettend gaaf om te zien hoe handig je ervan kunt worden, van zo'n rolstoel. Iedereen die dit ook eens wil ondervinden wens ik een hoop fun met het achterover knallen enzo (went wel hoor).

Kspreek jullie wel weer bij de volgende reactie, dikke kus voor alle mensen (alleen de lieve,) en voor mn moppie khou van jou!!

ik heb het voor de lol eens een dag geprobeert..... en ik kan het je vertellen.... het went wel... maar de pijn aan je reet niet XD

tis niet makkelijk voortbewegen in een rolstoel (helemaal niet als je je kamer op Zolder hebt)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 16:57   #80
patriesje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
lichamelijke gehandicapte mensen verdienen geen relatie
tuurlijk wel dat zijn toch ook mensen en niet alleen gezonde mensen verdienen een relatie ook mensen met een handicapt maak niet uit wat voor handicapt daar kiezen die mensen toch zelf ook niet voor of wel dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 November 2005, 17:04   #81
patriesje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Ik denk inderdaad dat je hier gelijk in hebt, want iedereen die een keuze heeft uit twee bloed mooie meiden/mannen en de een zit in een rolstoel en de ander niet, dan wordt denk ik automatisch voor diegene zonder rolstoel gekozen omdat je onbewust al denkt aan de dingen die dat met zich meebrengt.
En zeg nou zelf veel mensen kunnen dat gewoon niet aan dat hun liefje in een rolstoel zitten, en de een merkt dat aan het begin en de ander later in de relatie.
ja oke maar wat nou als je vriend/ vriendin een ongeluk krijgt en moet voor de rest van haar/zijn leven in een rolstoel door brengen zet je er dan ook een punt achter de relatie of dan niet?

nee natuurlijk niet want je hou van haar/hem....
maar als je moest kiezen tussen een gehandicapte man of vrouw en een "gezonde"dan kies je voor die gezonde maar waarom dan want wat ik net ook al zei als je meisje of je jongetje in een rolstoel later komt laat je haar/hem ook niet gaan.
dat weet ik zeker en als je dat wel doet ben je erg zwak als je er dan een punt achter je relatie zet als hij/zij later in een rolstoel komt dan ben je echt een mietje vind ik.
maar ja dat is mijn mening.
en dit onderwerp zal altijd wel een discussiepunt blijven maar zo denk ik er over en zo zou ik er ook altijd over blijven denken.

dus als later mijn vriend een handicapt op loopt door wat dan ook ik zal altijd bij hem blijven want ik heb voor hem gekozen en niet voor zn handicapt.
ik moet dan nu wel even zeggen dat hij gelukkig gezond is maar als het later toch gebeurt zal ik hem niet verlaten dat zou ik ook niet kunnen om dan zo'n jonge alleen te laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 11:28   #82
GeneralM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Patriesje je haalt de woorden uit me mond
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2005, 14:49   #83
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patriesje
ja oke maar wat nou als je vriend/ vriendin een ongeluk krijgt en moet voor de rest van haar/zijn leven in een rolstoel door brengen zet je er dan ook een punt achter de relatie of dan niet?

nee natuurlijk niet want je hou van haar/hem....
maar als je moest kiezen tussen een gehandicapte man of vrouw en een "gezonde"dan kies je voor die gezonde maar waarom dan want wat ik net ook al zei als je meisje of je jongetje in een rolstoel later komt laat je haar/hem ook niet gaan.
dat weet ik zeker en als je dat wel doet ben je erg zwak als je er dan een punt achter je relatie zet als hij/zij later in een rolstoel komt dan ben je echt een mietje vind ik.
maar ja dat is mijn mening.
en dit onderwerp zal altijd wel een discussiepunt blijven maar zo denk ik er over en zo zou ik er ook altijd over blijven denken.

dus als later mijn vriend een handicapt op loopt door wat dan ook ik zal altijd bij hem blijven want ik heb voor hem gekozen en niet voor zn handicapt.
ik moet dan nu wel even zeggen dat hij gelukkig gezond is maar als het later toch gebeurt zal ik hem niet verlaten dat zou ik ook niet kunnen om dan zo'n jonge alleen te laten.
Zo dacht ik er ook altijd over hé. Ik dacht dat als mijn vriend later een ongeval kreeg en in een rolstoel terecht kwam, ik toch bij hem zou blijven.

Nu ben ik daar niet meer zo zeker van. Laat ik maar vertellen waarom hé.
Ik ken iemand,zijn vriendin kreeg een ongeval. Nu zit ze in een rolstoel, kan niet meer bewegen, niet meer praten, eigenlijk helemaal niets dus. Hij is in het begin bij haar gebleven maar heeft na een jaar of zo wel iemand anders leren kennen. Eigenlijk moet ik toegeven dat ik dat wel begrijp. Hij heeft echt zijn best gedaan om bij haar te blijven, maar ze hadden eigenlijk geen toekomst meer. Hij zoekt dat meisje nog wel op maar ze zijn geen koppel meer. Enerzijds voelt hij zich daar schuldig over maar anderzijds is hij nu gelukkig met een ander.

Snap je wat ik bedoel? Het is niet altijd zo evident om te zeggen: "wat er ook gebeurt, ik blijf bij mijn vriend(in)."
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 11:29   #84
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het met je eens aan de ene kant..

Het is een hele stap, als je vriend(in) ineens een ongeluk krijgt, en vrijwel niets meer kan. Maar dan lijkt het me juist logisch dat je elkaar nodig hebt.

Natuurlijk is het anders als je met iemand die altijd al een handicap gehad heeft een relatie begint, dan ben je aan elkaar gewend, aan de eventuele beperkingen. Maar toch lijkt het me een best goede relatieproef, als de een ineens voor een deel wegvalt..

De uitspraak 'ik blijf bij je, wat er ook gebeurt!' klopt voor mij wel.. als ik een vriend zou hebben die ineens gruwelijk verbrand is ofzo.. zou mijn liefde er echt niet minder om worden, want zijn ziel en karakter veranderd niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 11:35   #85
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
De uitspraak 'ik blijf bij je, wat er ook gebeurt!' klopt voor mij wel.. als ik een vriend zou hebben die ineens gruwelijk verbrand is ofzo.. zou mijn liefde er echt niet minder om worden, want zijn ziel en karakter veranderd niet..
nee, zijn ziel en karakter veranderd niet, maar jou leven wel. En ik kan me heel goed voorstellen dat veel of misschien wel de meeste mensen een dergelijke verandering niet aankunnen/durven.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 11:38   #86
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan me heel goed voorstellen dat sommigen het niet aandurven, maar je kunt het op zijn minst proberen, misschien ontdek je wel een hele nieuwe kant van je relatie, en kun je nog heel erg lang plezier met elkaar hebben..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 12:53   #87
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Ik zou geen liefdesrelatie aangaan met een meid die dr hele leven in een rolstoel zit denk ik. En gelukkig voor deze mensen denken niet alle mensen zoals ik.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 14:52   #88
Sharpy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom zou je dat niet doen er is namelijk toch helemaal niks mis met een meid die in een rolstoel zit...Ik zou het helemaal geen ramp vinden om een relatie aan te gaan met een meid in een rolstoel.. En ik zou er ook geen problemen mee hebben als je een vriendin hebt die na een ongeluk en/of operatie in een rolstoel beland.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 15:56   #89
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat vink nou eens een goed standpunt sharpy..

Maar ik snap ook de anderen wel, is het dan niet onwijs wennen? veranderd je gevoel niet? volgens mij niet.. maar anderen kunnen daar anders over denken
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 16:55   #90
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sharpy
Waarom zou je dat niet doen er is namelijk toch helemaal niks mis met een meid die in een rolstoel zit...Ik zou het helemaal geen ramp vinden om een relatie aan te gaan met een meid in een rolstoel.. En ik zou er ook geen problemen mee hebben als je een vriendin hebt die na een ongeluk en/of operatie in een rolstoel beland.
En jij denkt dus niet zoals ik. Stoer man
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2005, 17:02   #91
Sharpy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sweetygirly00
Dat vink nou eens een goed standpunt sharpy..

Maar ik snap ook de anderen wel, is het dan niet onwijs wennen? veranderd je gevoel niet? volgens mij niet.. maar anderen kunnen daar anders over denken
Ik denk dat dat wennen best mee zal vallen. Kijk ik weet dat je enorm veel je best moet doen om de relatie up and running te houden, maar als je echt van elkaar houd maakt dat toch niet uit. En je moet niet alleen naar uiterlijk kijken, want wat belangrijk is is wat het innerlijk is van iemand. En ik snap mensen niet die dat weer niet snappen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2005, 17:59   #92
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het met je eens,
de binnenkant is best wel belangrijker, maar ik denk dat de buitenkant toch de eerste indruk vormt, en hoe voelen mensen zich die met iemand die een handicap heeft gezien word???

Ik zou me er goed bij voelen, want ik heb dan de mooie binnenkant van iemand ondekt..

think about it

love you all
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2006, 23:13   #93
knuffetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard re

mijn neef heeft een lichamelijke handicap ( is geboren zonder benen... niet erg handig natuurlijk , maar hij heeft er mee leren leven) aangezien zijn ouders gestorven zijn , hij geen andere familie meer heeft buiten men ma en ik , mijn ouders gescheiden zijn , wij ( ik en mijn neef) bij mijn moeder wonen die sinds kort aan een vrij slepende ziekte lijdt , verzorg ik , als 14 jarig meisje hem en draag ik hem iedere dag de trap op ( spijtig genoeg wonen we in een apartement ZONDER lift... )Hij heeft een hele lieve vriendin die me helpt bij zijn verzorging en die mij er soms bovenop helpt als ik het niet meer aankan wegens de verzorging van 2 zieke/gehandicapte mensen ( men neef en men ma) maar ja , zij is er niet altijd en ze heeft enorm zware studies... ik ben blij dat men neef boft met zo'n lieve vriendin wantjah ... zonder haar zou het helemaal erg zijn ...

Tanja ... we love you girl ( Pieter en ik xxx)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2006, 10:05   #94
sweetygirly00
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heey meis,

Ik vind het heel sterk van jou en je familie dat jullie je neef en je moeder zo goed verzorgen, daar is zeker wel wat kracht voor nodig.

Je neef heeft een vriendin die hem goed verzorgd, dat is denk ik wel een bewijs dat jou vriendin heel veel van hem houd, en heel veel voor hem over heeft!

Ik wens jullie heel veel sterkte
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2006, 14:58   #95
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Offtopic berichten verwijderd.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 16:02   #96
Nielsiebot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dit ook wel een interessant onderwerp. Ik ben zelf een jongen van 15 jaar en ben ook gehandicapt. Ik vind het triest hoe 'Pakspul' reageerd. Ik vraag me af wat voor handicap jij hebt, aangezien je er zo over praat. Je doet net of gehandicapte mensen niets waard zijn. Ook wij verdienen liefde. Ik ben het ermee eens dat we niet zielig gevonden moeten worden door de maatschappij. Daar heb ik zelf ook een hekel aan. Helaas gebeurd dat soms wel, maar het ligt ook grotendeels aan jezelf. Als jij je zielig opstelt, zal je ook zielig gevonden worden door de mensen om je heen, waardoor je weinig vrienden zal hebben etc. Als jij open en vrolijk bent, er gewoon over kunt praten, en zelf ook contact zoekt, zal het stukken beter gaan. Ik weet dat je uiterlijk ook belangrijk is, en dat het een eerste indruk vormt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de handicap zelf, maar het ligt helemaal aan je eigen instelling. Het is moeilijker voor mensen die een handicap hebben om een relatie te krijgen, omdat de ander er ook 'nuchter' in moet zijn, en het innerlijk belangrijker moet vinden.
Ik ben blij dat er veel mensen zijn die er wel positief over denken, maar de opmerking van 'Pakspul' vind ik echt diep triest. Als je zelf al gehandicapt bent, dan geef je er dus mee aan dat je zelf ook geen relatie verdient. Naar mijn idee klopt dat niet, want iedereen zal gelukkig willen worden en een relatie willen hebben.

Niels
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 17:02   #97
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsiebot
Als jij je zielig opstelt, zal je ook zielig gevonden worden door de mensen om je heen, waardoor je weinig vrienden zal hebben etc. Als jij open en vrolijk bent, er gewoon over kunt praten, en zelf ook contact zoekt, zal het stukken beter gaan.
Ik ben geen open boek ik praat niet over me handicap daardoor kijkt niemand mij zielig aan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsiebot
Naar mijn idee klopt dat niet, want iedereen zal gelukkig willen worden en een relatie willen hebben.
En kluizenaars dan?
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 17:55   #98
Nielsiebot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

C. Ik zeg niet (vorige replies waren onzin) dat gehandicapten geen relatie verdienen ik druf te wedden dat er duizenden mensen zijn in nederland waarvan je niet kan zien dat ze gehandicapt zijn (licht of zwaar), maar als puntje bij paaltje komt gaan mensen toch anders naar je kijken en daarom rare dingen gaan denken over dat soort mensen bv: vroege dood, mindere prestaties kunnen leveren en dat ze (validen) ineens verzorgster zullen/moeten gaan spelen voor hun. Want dat is gewoon bullshit. Mensen kijken altijd anders naar invaliden (invaliden ruim gezien). Omdat mensen een ziekte hebben maken ze nog niks anders dan anderen hoor.
Het is inderdaad zo dat de valide soms anders kijken naar de invaliden. Dit blijft onterecht, maar opzich wel begrijpelijk. In eerste instantie zal je nooit weten welke beperkingen die invalide heeft, en hoe erg zijn/haar handicap is.
Het is (gelukkig) lang niet zo dat alle valide bang zijn om als verzorger gezien te worden. Het licht namelijk ook aan je eigen instelling. Als jij iets niet kunt vanwege je handicap, dan zal iemand die van de invalide houdt, hem/ haar helpen, zonder er bij na te denken. Het is namelijk gewoon het helpen van elkaar. In een relatie van 2 validen doe je toch ook dingen voor elkaar?
Een andere situatie is het wanneer de invalide gaat commanderen of iets wat daar op lijkt. Het moet niet zo zijn dat je als valide zijnde een soort van 'slaaf' bent. Dit gevoel zal de valide wel krijgen als er constant dingen gevraagd worden die de invalide ook zelf kan doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

D. Iedereen zegt dat gehandicapten relatie verdienen maar als iemand, iemand tegenkomt in een rolstoel haken ze af. Komt ongeveer op neer dat niemand mensen in een rolstoel relatie gunt waarom dat dan? Zijn mensen in een rolstoel dan ineens zoveel anders dan mensen zonder rolstoel? Stel je voor dat iemand z'n benen heeft verloren (weet ik veel hoe) maar met hun gedachten nog 100% zijn. Zijn dat soort mensen dan ook ineens anders? En dat soort mensen zullen het er de meeste problemen mee hebben, ineens in hun leven worden ze behandeld als mindere alsof ze ineens niks meer kunnen. Ze kunnen even veel als jij en ik, maar worden door de maatschappij als gehandicapte/invalide bekeken worden en met een meelevend/mindere behandeld worden ook al vragen ze daar niet om en dat stoort me het meeste.
Dit ligt puur aan je eigen houding. Natuurlijk is het in het begin heel moeilijk, maar je moet er mee verder leven. Je moet het zien te verwerken, en daar heb je o.a. hulp van je vrienden van nodig. Maar als je het verwerkt hebt moet je gewoon proberen om de pisitieve kant van het leven te bekijken. Hoe 'botter' jij jezelf als invalide instelt, hoe moeilijker het voor je wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

En ja ik vind echt dat mensen die niks hebben of "normaal" zijn niet kunnen meepraten over mensen die een handicap hebben. Ze denken wel dat ze er over mee kunnen praten en dit geld ook voor mensen die met gehandicapten leven, want ze zullen nooit weten hoe het is om met pijn wakker te worden en 24/7 te leven met pijn. De pijn de gehandicapten kennen en meeleven is heel anders dan mensen die "normaal" zijn.
Er zijn ook een heleboel invaliden die niet 24/7 pijn hebben. Natuurlijk zal een valide zelf nooit precies weten hoe het voelt om invalide te zijn, maar ik vind wel dat ze recht van spreken hebben. Ze bepalen namelijk wel degelijk hoe de invalide zich voelt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

Ik vind het ook de meest grote onzin als mensen zeggen: "ik weet hoe het is" tegen een gehandicapte. Ze weten niet hoe het is. Ze denken het maar ze kennen het niet en daarom zullen ze er ook, misschien bang/angst/onwetend tegen aankijken. Tuurlijk is het niet erg aangezien ze het nooit zullen weten maar ze doen er zo laconiek over.
De valide zelf zal inderdaad nooit precies weten hoe het is om invalide te zijn. Dat mensen er laconiek over doen ben ik alleen niet met je eens. Een valide kan ook gewoon meeleven met een invalide. Een valide zal alleen nooit precies hetzelfde kunnen voelen als hoe een invalide zich voelt. Toch heeft een valide wel degelijk invloed op de invalide qua gevoelens. Als de invalide voelt dat hij/zij gewaardeerd wordt om wie hij/zij is, zal hij/zij zich een stuk beter voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:00   #99
Nielsiebot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Ik ben geen open boek ik praat niet over me handicap daardoor kijkt niemand mij zielig aan
Ik weet niet in hoeverre jij gehandicapt bent, maar naar mijn idee is het nog altijd het beste om er open over te kunnen praten. Je hoeft het tenslotte niet te verzwijgen want het is een eigenschap van jou. Het is mogelijk dat je er ontevreden over bent, maar dan zal je het nog moeten verwerken. Je verwerkt het zelf echter veel makkelijker als je er open over kunt praten. De mensen om je heen weten dan ook waar ze aan toe zijn.
Ik ben het met je eens dat je het niet van de daken hoeft te schreeuwen dat je gehandicapt bent, dat slaat ook nergens op, maar je hoeft er ook niet over te zwijgen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul

En kluizenaars dan?
Kluizenaars heb je altijd, maar die kiezen er dus zelf voor. Dat heeft er nog niets mee te maken dat een invalide geen relatie verdient.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2006, 18:09   #100
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsiebot
Ik weet niet in hoeverre jij gehandicapt bent, maar naar mijn idee is het nog altijd het beste om er open over te kunnen praten.
Mijn vrienden weten precies wat er aan de hand is maar er over praten doen we niet aangezien het niet nodig is. Af en toe wel discussie maar dat ligt anders.

Ik snap niet waarom ik er nu nog met hun over zou praten hun weten wat ik kan, ik weet dat ik op hun kan rekenen. Klaar meer woorden worden er niet aan vuil gemaakt aangezien het toch geen meer waarde voor mij of hun heeft.

Maar aan onbekende mensen ga ik niet zeggen dat ik reuma heb of meteen als verdediging reuma gebruiken dat is triest
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.