Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 January 2004, 23:56   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Unhappy Vaarwel, Jaques..

Jacques Villeneuve, zoon van de legendarische vader Gilles, begon zijn Formule 1-carrière in 1996. Als winnaar van het Amerikaanse CART-kampionschap werd hij de nieuwe teamgenoot van Damon Hill bij de britse renstal Williams-Renault. De 2 jaargangen ervoor had Michael Schumacher de wereldtitel gepakt in de Benetton, maar na het overlijden van Ayrton Senna in 1994, het stoppen van Alain Prost en Nigel Mensell had de Formule 1 volgens baas Berney Ecclestone behoefte aan nieuwe grootheden, en daarbij kwam hij uit bij die zoon van Gilles (naar wie het circuit in Montréal genoemd is). Bovendien leek het erop dat Damon Hill niet goed genoeg was om Michael Schumacher tegenstand te bieden, en David Coulthard, tot 1995 rijder bij Williams was vertrokken naar McLaren-Mercedes.
Ik was meteen fan van hem. Al bij zijn eerste Grand Prix pakte 'Sjaakie' poll-position (unicum). Weliswaar had nog nooit iemand op dat betreffende circuit (Melbourne, tot dan toe was de GP van Australië altijd op Adelaïde) gereden, maar toch. De race werd overigens gewonnen door Jacques teamgenoot Damon Hill, maar dat was alleen maar omdat Villeneuve de laatste ronden problemen had met zijn remmen. In de 4e race, op de Nürburgring won Villeneuve zijn 1e race, de GP van Europa (ook uniek trouwens). Het was voor iedereen zonneklaar dat er meerdere races zouden volgen. En dat gebeurde ook. In 1996 waren de Williams-Renaults superieur, zoals zovaak in die jaren. Michael Schumacher maakte in zijn inferieure Ferrarie geen kans, maar won wel 3 races. Ook Benetton, destijds in handen van Berger en Alesi, bleek zonder Schumi niet half zo goed. Hill werd wereldkampioen, maar Villeneuve werd meteen 2e in het WK, en won na de GP van Europa nog 3 races, op Silverstone, de GP van Hongarije, en die van Portugal, en kon tot de laatste race meedoen.
In 1997 had Frank Williams genoeg van Damon Hill, die volgens heb absurde salariseisen had. Hill ging naar Arrows, Frentzen werd de nieuwe teamgenoot van Villeneuve. Ferrari had de zaakjes nu beter voor elkaar, maar toch leek het nog net niet genoeg voor de titel. Die zou naar Villeneuve gaan, maar het werd nog moeilijker dan hij zelf had gedacht. Hij won in Brazilië, Argentinië, Engeland, Hongarije, Luxemburg, Oostenrijk en Spanje. Dankzij een domme fout in Japan, de voorlaatste race, stond Michael Schumacher aan de vooravond van de laatste race van dat jaar, de GP van Europa in Jerez, 1 punt voor op Villeneuve. Dat weekend kan ik me nog herinneren als de dag van gisteren. In 1994 had Schumacher namelijk Hill in de laatste race van de baan gedrukt, ook toen stond hij 1 punt voor, en werd, doordat beiden uitvielen, niet Hill, maar Schumacher wereldkampioen. Zou hij dat nu weer flikken?
In de kwalificatietraining trainden Frenten, Schumacher en Villeneuve EXACT dezelfde tijd. In de race lag Schumacher aanvankelijk aan kop, totdat Villeneuve een inhaalpoging waagde. Ook nu weer deed Schumacher wat hij in 1994 deed. Hij probeerde Villeneuve eraf te rijden, maar het omgekeerde gebeurde. Villeneuve bleef erop, Schumi eraf, en Villeneuve was Wereldkampioen.
Daarna ging het bergafwaarts met mijn favoriete coureur. In 1998 bleek Williams zonder Renault niets meer waard. 2 podiums, in Duitsland en Italië, meer zat er niet in voor Villeneuve, die overstapte naar het nieuwe BAR-team, van manager en vriend Craig Pollock. Wat volgde zijn magere jaren, daar kon ook de Honda-motor die sinds 2000 de BAR aandreef niets aan doen, net als het aftreden van Pollock voor Dave Richards. Wel versloeg Villeneuve altijd zijn teamgenoten, Zonta en Panis.
Wel viel Villeneuve op met allerlei uitspraken in de media. Jacques is een man met het hart op de tong, en als hem iets dwarszat, dan zei hij dat. Zo moest regelmatig Schumacher eraan geloven in de pers, net als Irvine ('Ik zou nooit een contract tekenen als 2e coureur), Diniz (wat een malloot), Massa (hij is een gevaar voor iedereen) en zijn laatste teamgenoot, Button (als ik hem niet versla kan ik net zo goed stoppen). Ook de profielband, die in 1998 werd ingevoerd, was niets voor Jacques (we zijn toch geen watjes). Ook de aanpassingen aan de circuits, voor de veiligheid, vond hij maar niets.
Als je wat presteerd mag je je best wat gepeperde uitspraken veroorloven, maar juist die prestaties bleven, om allerlei oorzaken, uit. Jacques werd steeds meer een karikatuur van zichzelf. Schumacher deelde nog een sneer naar hem uit, op de vraag of de 2 ooit teamgenoten konden worden: "als we een verandering aanbrengen moet het wel een verbetering zijn".
In 2003 werd Villeneuve regelmatig te kijk gezet door de jonge Jenson Button. Ook had hij alle pech, want als er een BAR stuk ging, was het altijd die van Villeneuve. Zijn salaris drukte te zwaar op de begroting bij BAR, en dus werd zijn contract niet verlengt, en aangezien alle teams al voorzien zijn van rijders, rijdt er in 2004 nog maar 1 wereldkampioen rond, Michael Schumacher.
De Formule 1 verliest in Jacques Villeneuve komend jaar niet alleen een voortreffelijke coureur, maar bovenal een kleurrijk figuur. Voor mij zullen de races nog niet half zo interessant meer zijn, zeker wanneer Verstappen er niet in slaagt bij Jordan binnen te komen. Met alle respect, maar wat moeten we nu met zo'n droogkloot als Kimi Raikkonen? Hoe dan ook, bedankt Jacques, voor alle mooie momenten, en succes in de CART's? Wie zou Berny nu trouwens op het oog hebben? Heeft Alain Prost een zoon?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 00:08   #2
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

jeetje wat een verhaal

maar erg zonde dat Villeneuve niet meer in de F1 zal rijden komend seizoen, die gozer zorgde vaak voor spektakel en vele onmogelijke inhaalmaneuvres...

ben ook altijd wel 'fan' van hem geweest en zal zekerr weer vaker de CART-Series gaan volgen op eurosport het komende jaar
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 00:26   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard



Die CART-series ga ik ook zeker volgen nu trouwens Welke tijdstippen worden die uitgezonden?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 00:27   #4
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mooi verhaal.

Wie neemt nu het plekje van Villeneuve in dan? Dat haalde ik niet uit het verhaal.

Ik was toendertijd trouwens ook voor Villeneuve net zoals ik ook voor Mika Hakkinen, Damon Hill en afgelopen seizoen voor Raikkonen/Montoya. Ik was simpel gezegd gewoon tegen Schumacher

Verstappen heeft nu alleen maar een kansje bij Jordan. Laten we hopen dat het alsnog gaat lukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 00:29   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Mooi verhaal.

Wie neemt nu het plekje van Villeneuve in dan? Dat haalde ik niet uit het verhaal.

Ik was toendertijd trouwens ook voor Villeneuve net zoals ik ook voor Mika Hakkinen, Damon Hill en afgelopen seizoen voor Raikkonen/Montoya. Ik was simpel gezegd gewoon tegen Schumacher

Verstappen heeft nu alleen maar een kansje bij Jordan. Laten we hopen dat het alsnog gaat lukken.
Komend jaar rijden Jensen Button en Takuma Sato voor BAR. Sato was testcoureur bij BAR dit jaar, en reed in 2002 voor Jordan. In de GP van Japan nam ie al de plek van Villeneuve in, toen deze hoorde datie in 2004 geen nieuw contract zou krijgen (typisch Jacques ). Hakkinen heb ik altijd 'gewoon' sympathiek gevonden. Montoya maakt wat veel fouten, maar die Raikkonen is natuurlijk wél een voortreffelijke coureur
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 00:36   #6
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe zit het trouwens met die Nederlandse Chinees Ho Ping Tun. Heeft hij al getest bij Williams? Weet niet precies hoe dat allemaal gaat bij de F1, maar ik neem aan dat hij door testen behoorlijk snel een kans gaat krijgen voor een F1-zitje. Zou iig wel zijn

Laatst aangepast door maupstar : 5 January 2004 om 00:42
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 09:33   #7
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
Hoe zit het trouwens met die Nederlandse Chinees Ho Ping Tun. Heeft hij al getest bij Williams? Weet niet precies hoe dat allemaal gaat bij de F1, maar ik neem aan dat hij door testen behoorlijk snel een kans gaat krijgen voor een F1-zitje. Zou iig wel zijn
en voor welk land gaat die jongen uitkomen eigk? china of nederland.. zou wel weer china zijn...
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 10:14   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die villeneuve is gewoon niet meer goed genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 11:53   #9
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Die CART-series ga ik ook zeker volgen nu trouwens Welke tijdstippen worden die uitgezonden?
races in amerika zijn meestal op zondagavond/nacht..heb vaak races live gekeken op eurosport...

alleen hebben ze 2 jaar geleden volgens mij de rechten niet gehad om het uit te zenden, maar vorig jaar weer wel..dus weet niet of ze het dit jaar ook weer zullen hebben..hoop van wel

circuits zijn vaak wel gaaf bij de CART-Series, veel stratencircuits met veel inhaalmogelijkheden..ze beginnen geloof ik wel elk seizoen met 3 ovals, wat opzich wel wat minder spectaculair kan zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 12:36   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik dacht na het lezen van de topictitel dat hij overleden was
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 12:52   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
races in amerika zijn meestal op zondagavond/nacht..heb vaak races live gekeken op eurosport...

alleen hebben ze 2 jaar geleden volgens mij de rechten niet gehad om het uit te zenden, maar vorig jaar weer wel..dus weet niet of ze het dit jaar ook weer zullen hebben..hoop van wel

circuits zijn vaak wel gaaf bij de CART-Series, veel stratencircuits met veel inhaalmogelijkheden..ze beginnen geloof ik wel elk seizoen met 3 ovals, wat opzich wel wat minder spectaculair kan zijn...
Mjah, toch ook wel es vet om te zien. Zou Zanardi weer meedoen? Ik zal straks aan t begin van het seizoen eens gaan kijken hoe het met mijn nachtrust gesteld is, hehe

Hijs niet overleden, Tuur, gelukkig zeg. Al lijkt hij me wel een ridder die in zijn harnas sterft Net als ze pa op Zolder

Vandaag was trouwens de presentatie van de nieuwe Williams FW26. Ziet er behoorlijk revolutionair uir, vooral die voorvleugel











__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 16:35   #12
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zie net dat het met de ovals wel meevalt komend seizoen...

kijk hier

18 april Long Beach

Dat ongeval van Zanardi...daar draait mijn maag nog steeds van om...

eurosport-->
Citaat:
CART: LIVE ON EUROSPORT TV

With an unprecedented migration of European drivers and former FIA International F3000 graduates to the Champ Car World Series in 2003, demand for live coverage of series event in Europe has led to the signing of a new deal with Eurosport TV to cover all 19 Champ Car races this year.

Eurosport TV and CART announced the signing of a three-year deal that will see Europe's most widely available channel broadcast the majority of the Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford events live. The deal positions the Champ Car World Series as the only American open-wheel racing series to have its events shown live in Europe.

Laatst aangepast door AntiKezman : 5 January 2004 om 16:42
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2004, 16:50   #13
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik dacht na het lezen van de topictitel dat hij overleden was
Dan was je niet de enige.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2004, 12:20   #14
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
ik zie net dat het met de ovals wel meevalt komend seizoen...

kijk hier

18 april Long Beach

Dat ongeval van Zanardi...daar draait mijn maag nog steeds van om...

eurosport-->


Live dus Long Beach kan ik me nog goed herinneren als F1-circuit. Best een maf circuit was dat Circuit Gilles Villeneuve zit er ook bij

Ik las laatst nog een interview met Zanardi terug in mijn oude Formule 1's. Dat interview was vlak voor zijn fatale crash, en daarin had ie het over de gevaren van het racen, en datie het puur entertainment vond als iemand crashte (het was vlak na die van Burti in Spa). Een dag later gebeurde dat Ongelofelijk gewoon, en een half jaar later ofzo zatie met kunstbenen weer in de wagen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2004, 15:25   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Whoot, net ff me ouwe F1's doorkijken, een mooie uit 1996
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 January 2004, 00:40   #16
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik ga hier denk ik een 30 maart is het zover-topic van maken.

Williams veel sneller dan concurrentie op tests in Jerez
bron: www.f1-racing.nl

De nieuwe Williams FW26 is hard op weg een sensatie te worden. Al tijdens de tweede testdag in Jerez de la Frontera was Juan-Pablo Montoya veel te snel voor de concurrentie. Interessant was bovendien dat Montoya ruim anderhalve tel sneller was dan de nieuwe McLaren MP4/19.

De nieuwe Williams ziet er niet alleen snel uit, hij ís het ook. Het is misschien nog wat vroeg om te oordelen, maar hetgeen Juan-Pablo Montoya nu al met de gloednieuwe bolide laat zien is zeer bemoedigend voor de mannen van Frank Williams. In Jerez kwam de Colombiaan na 85 rondjes tot een snelste tijd van 1.16.712, een tijd waar eigenlijk niemand bij in de buurt wist te komen.

De enige coureur die nog binnen een seconde van Montoya kon blijven, was Marc Gené in de 'oude' Williams FW25. De Spanjaard gaf een halve seconde toe op zijn Colombiaanse collega. Achter beide Williams' volgde het Renault-duo Montagny-Trulli. Beide Renault-coureurs moesten echter zo'n 1.1 seconde toegeven op Montoya.

Opvallend waren de prestaties van de McLaren-coureurs. Zowel Pedro de la Rosa als David Coulthard had de beschikking over een MP4/19, maar geen van beide coureurs kon echt potten breken. Gehinderd door technische malheur kwamen De la Rosa en Coulthard niet verder dan respectievelijk de zesde en tiende tijd op 1,5 en 2,5 seconde van Montoya's FW26.

Ook het Ferrari-team kon geen vuist maken tegen het Williams-geweld. Felipe Massa en Luca Badoer kwamen niet verder dan de zevende en negende tijd. Morgen zullen de testwerkzaamheden in Jerez hervat worden.

__________________________________________________

Coulthard in de nieuwe MP4/19 (die wel erg veel lijkt op de 4/18 )


De la Rosa:


Plaats Rijder Team Tijd Aantal ronden
1 J. Montoya Williams (FW26) 1.16.650 86
2 M. Gené Williams (FW25) 1.17.123 106
3 F. Montagny Renault 1.17.884 82
4 J. Trulli Renault 1.17.900 132
5 R. Zonta Toyota 1.17.968 106
6 P. de la Rosa McLaren (MP4-19) 1.18.209 61
7 F. Massa Ferrari 1.18.409 77
8 O. Panis Toyota 1.18.656 88
9 L. Badoer Ferrari 1.18.649 74
10 D. Coulthard McLaren (MP4-19) 1.19.167 17
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2004, 14:52   #17
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

toch blijft het jammer dat je in de topic-titel zijn voornaam verkeerd heb geschreven...

maar wanneer is het dan zover? de GP in Melbourne?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2004, 15:04   #18
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
toch blijft het jammer dat je in de topic-titel zijn voornaam verkeerd heb geschreven...

maar wanneer is het dan zover? de GP in Melbourne?
Fuck, nu je t zegt Kan de oplettende FB dat ff aanpassen?

7 maart beginnen we trouwens weer, al is de kalender nog allerminst zeker, aangezien er problemen zijn rond de races in China en Bahrein
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2004, 20:33   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De nieuwe Toyota (TF104, coureurs zijn voor het 2e jaar in successie Olivier Panis en Cristiano da Matta). Toyota is het team met het grootste budget van de Formule 1. Deze ranglijst:
1. Toyota (700 miljoen euro op jaarbasis, in feite grenzenloos budget)
2. Ferrari (500 miljoen)
3. McLaren-Mercedes (275 miljoen pleuro's)
4. Williams-BMW (250 miljoen)
5. BAR-Honda (250 miljoen)
6. Renault (225 miljoen)
7. Jaguar (180 miljoen)
8. Sauber-Petronas (160 miljoen)
9. Jordan-Ford (120 miljoen)
10. Minardi-Cosworth (50 miljoen)

De Toyota




Vrijwel exact dezelfde neus als de Ferrari F2003-GA




Grote nieuwe sponsor van Toyota is Denso




Tevens werd de nieuwe Jaguar, de R5 gepresenteerd, hier zijn komend seizoen die coureurs: Mark Webber en Christian Klien (met name vanwege het feit dat deze Oostenrijker gesponsord wordt door RedBull)






__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2004, 23:03   #20
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ga zo door bartje :respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2004, 23:17   #21
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
ga zo door bartje :respect:
Zoals gezegt wordt dit een 30 maart is het zover topic

Line-up voor 2004:

Ferrari:
1. Michael Schumacher
2. Rubens Barrichello
Williams-BMW:
3. Juan-Pablo Montoya
4. Ralf Schumacher
McLaren-Mercedes:
5. Kimi Raikkonen
6. David Coulthard
Renault:
7. Fernando Alonso
8. Jarno Trulli
BAR-Honda:
9. Jenson Button
10. Takuma Sato
Sauber-Petronas:
11. Giancarlo Fisichella
12. Felipe Massa
Jaguar:
14. Mark Webber
15. Christian Klien
Toyota:
16. Critiano da Matta
17. Olivier Panis
Jordan-Ford:
18. Jos Verstappen?
19. Ralph Firman/Nick Heidfeld/Alan McNish?
Minardi-Cosworth?:
20. ?
21. ?

Ander nieuws:
Net als maandag zette de nieuwe Williams FW26 dinsdag de snelste tijd neer op het circuit van Barcelona. Ondanks de tegenstand van heel wat nieuwe F1-bolides waren Ralf Schumacher en Juan Pablo Montoya niet te stoppen, al bleven Alonso en Barrichello aardig in de buurt.


De Spanjaard en Braziliaan waren wel enkele van de rijders die het nog met een oude wagen moesten stellen. Dat bleek echter geen nadeel. Zeker omdat heel wat rijders met problemen kregen af te rekenen. Ook Ralf Schumacher ontsnapte er niet aan, al kon je dat niet merken aan zijn snelste tijd van 1.15.710.

Andere teams hadden ernstigere problemen en kregen heel wat extra werk. Zo waren er crashes van Mark Webber (problemen met de ophanging op zijn oude R4) en Timo Glock (beginnersfoutje dat eindigde tegen de pitmuur?). Anderen wisten hun wagen van de bandenmuren weg te houden, maar kregen toch ook de nodige pech te verduren.


De R23B van Alonso kreeg een klapband te verwerken en de nieuwe Toyota TF104 van Da Matta had een nukkige V10 achterin liggen. De nieuwe Toyota was op zijn eerste testdag dan ook maar goed voor een elfde tijd en deed het daarmee minder goed dan de nieuwe Sauber F2003-GA, ook wel de C23 genoemd. Ook de Renault R24 deed het meteen beter dan Toyota.

De Franse wagen was wel nog bijna twee seconden trager dan de R23B, maar maakte wel indruk met zijn speciale motorkap. Voorlopig ontgoochelde de nieuwe Jaguar R5 het meest. Het team speelde op safe bij het ontwerpen van de wagen, maar de vraag is of hen dat niet zuur zal opbreken.


Rookie Klien raakte vandaag alvast niet verder dan de dertiende tijd. Daarmee hield hij enkel teamgenoot Webber nog achter zich, maar die kon door een crash dus maar 10 rondjes rijden. Morgen krijgt het team alvast een nieuwe kans om het beter te doen.

Plaats Rijder Team Tijd Aantal ronden
1 R. Schumacher Williams (FW26) 1.15.710 80
2 J. Montoya Williams (FW26) 1.15.822 85
3 F. Alonso Renault (R23B) 1.15.896 88
4 R. Barrichello Ferrari 1.15.994 60
5 L. Badoer Ferrari 1.16.989 59
6 J. Trulli Renault (R24) 1.17.046 41
7 T. Sato BAR 1.17.082 90
8 A. Davidson BAR 1.17.309 83
9 F. Massa Sauber (C23) 1.17.776 61
10 R. Zonta Toyota (TF103B) 1.17.965 83
11 C. da Matta Toyota (TF104) 1.18.101 15
12 T. Glock Jordan 1.19.625 54
13 C. Klien Jaguar (R5) 1.19.781 41
14 M. Webber Jaguar (R4) 1.20.385 10
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2004, 21:40   #22
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Vandaag reed Fernando Alonse een volledige race-afstand in de nieuwe Renault R24. Dat ging voortreffelijk, hoewel Schumacher (op Bridgestones!) 1 tiende sneller was.



Met een derde tijd op amper een tiende van wereldkampioen Schumacher toonde Fernando Alonso vandaag in Barcelona het potentieel van de nieuwe R24. Niet alleen de tijd van de Spanjaard zorgde voor blije gezichten in de Renault pitbox, maar ook het feit dat de wagen zonder enig probleem een racesimulatie voltooide stemde het Franse team tevreden.

“De R24 heeft deze ochtend zijn eerste race-afstand succesvol afgerond. We simuleerden een volledige race, met twee pitsstops. Dat we dit nu al zonder problemen aankunnen is heel bemoedigend en het toont aan dat betrouwbaarheid dit jaar heel hoog op onze agenda staat. Alleen zo kunnen we het potentieel van de wagen volledig benutten,” aldus ingenieur Pat Symonds.

Terwijl Alonso de nieuwe wagen testte, moest testrijder Montagny het nog met de R23B stellen. Hij oefende niet alleen starts in, maar deed ook simulaties en had een heel bandenprogramma af te werken. In totaal reden de beide rijders bijna 473 kilometers op de teller.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 12:25   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Michael Schumacher vreest Raikkonen meer dan Williams-duo
Niet Williams-coureurs Ralf Schumacher en Juan-Pablo Montoya, maar McLaren-troef Kimi Raikkonen is volgens regerend wereldkampioen Michael Schumacher de gevaarlijkste klant voor 2004. De Duitser liet afgelopen week weten dat hij de Fin nog altijd als zijn grootste titelrivaal ziet.


Michael Schumacher testte de afgelopen week in het bijzijn van het team van Williams op het circuit van Barcelona. Toen de Duitser gevraagd werd naar de conclusies die uit de tijden getrokken konden worden, zei de zesvoudig wereldkampioen, verwijzend naar een testsessie van McLaren in Valencia: "Ach, de gevaarlijkste concurrent is er niet bij. Die test op dit moment ergens anders."

Overigens benadrukte Schumacher nogmaals dat Ferrari, in tegenstelling tot de voorgaande jaren, de intentie heeft om met de nieuwe bolide het seizoen te beginnen. "Op dit moment is dat het enige scenario waar we aan denken. We willen het seizoen beginnen met de nieuwe auto."

De nieuwe Sauber C23 trouwens, lijkt als 2 druppels water op de Ferrari F2003-GA Versnellingsbak en moter zijn trouwens ook hetzelfde als Ferrari..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..

Laatst aangepast door bartje518 : 24 January 2004 om 12:38
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2004, 23:30   #24
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En op de één of andere manier kan Formule1 mij toch niet echt boeien.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 11:16   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De gloednieuwe F2004 van Ferrari. Het is de bedoeling dat deze wagen meteen in Melbourne debuteert, in tegenstelling tot andere jaren.





Luca di Montezemelo, president van Ferrari



Coureurs zijn wederom Michael Schumacher en Rubens Barrichello, testcoureur is in het midden Luca Badoer.







Ontwerper is trouwens wederom de zuid-afrikaan Rory Byrne.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 11:11   #26
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Presentatie van Renault, de nieuwe R24, overigens niet meer ontworpen door Mike Gasgoyne. Wachten blijft nog slechts op de presentatie van de McLaren MP4/19 (hoewel er wel al mee getest wordt), de nieuwe Jordan EJ14 de Minardi PS04 en de BAR006.



De nieuwe Renault-motor, dit jaar overigens wel in een blokhoek van 90 graden!


Coureurs zijn wederom Jarno Trulli en Fernando Alonso.


I-mode is een nieuwe sponsor van Renault, dat net als Ferrari en Toyota motor, chassis en versnellingsbak zelf ontwikkeld.


Flavio Briatore is nog steeds de grote man bij Renault, zoals hij dat eerder was bij Benetton in de tijd van Schumacher, Alesi en Berger. Later was hij de man achter de Mecachrome en Supertec-motoren, toen Renault ermee stopte.


Prachtig ontwerp
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 11:16   #27
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

zijn er al mensen die voorspellingen willen doen voor dit seizoen...

wie wint constructeurstitel en wie wordt wereldkampioen.
2-D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 January 2004, 11:24   #28
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by 2-D
zijn er al mensen die voorspellingen willen doen voor dit seizoen...

wie wint constructeurstitel en wie wordt wereldkampioen.
Ik voorspel altijd na race 1, want tests zeggen me niet zoveel. Constructeurstitel gaat dit jaar eens niet naar Ferrari denk ik, maar naar Williams of McLaren. De wereldtitel coureurs zal gaan tussen Raikkonen en Michael Schumacher wederom denk ik
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2004, 14:04   #29
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De nieuwe BAR 006:

Jenson Button en Takuma Sato zijn de coureurs, Anthony Davidson is testrijder


De 006 lijkt zeer veel op haar redelijk succesvolle voorganger, de 005.


Ook BAR heeft de overgang gemaakt naar Michelin, waardoor alleen nog Ferrari, Sauber, Jordan en Minardi gebruik maken van Bridgestone.


Velen hebben de neus van de Ferrari F2003-GA gekopiëerd, dus niet Williams nagedaan




Dave Richards is voor het 3e jaar op rij teambaas bij BAR, Jacques Villeneuve rijdt niet meer voor het team.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 12:10   #30
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heeft Jacques al een team gevonden eigenlijk?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2004, 14:00   #31
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
heeft Jacques al een team gevonden eigenlijk?
Nee, nog niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.