Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 23 March 2006, 09:53   #51
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Een woord: SCHANDALIG. Ik kan er nog een hele boel bijzetten, maar het dat zou alleen maar gelul eromheen zijn.

Zonder ook maar enige reden zijn er gisteren gewoon 200 man van Roda opgepakt, als beesten afgevoerd en de hele nacht in een of andere kelder gestopt als waren we Marc Dutroux en Mohammed B bij elkaar. Vaders werden van hun kinderen gescheiden, vrouwen werden zonder enige reden neergeknuppeld.. Echt triest, puur triest wat er gebeurt is.

En de sensatiebeluste Tabloid De Telegraaf weet te melden dat '200 Roda-hooligans de ME en de Ajax-aanhang bekogelde met FIETSEN '. Hoe wij in 's hemelsnaam dan aan fietsen zouden moeten komen mag men mij uitleggen. Wat is er nu helemaal gebeurt?

Wij kwamen als laatste van de Roda-aanhang aan met 5 bussen. Ajax heeft die allemaal zo geweldig geregeld dat deze bussen op 700 meter van het uitvak geparkeerd dienen te worden en de uit-fans dan gewoon door de Ajax-aanhang heen moet lopen, onder begeleiding van wat ME. Absoluut niet ideaal, maar vooruit. Wij lopen dus met een groep van +/- 250 Roda-fans richting uitvak en komen dan langs de ingang van vak 410. Zoals gebruikelijk wordt er over en weer een beetje geprovoceerd. Ajax zingt kut-kanker moffen, wij springen 'wie niet springt die is een jood'. Ajax-aanhang maakt een beweging naar ons toe en de ME dringt ons van die Ajax-aanhang weg. Toen al werden onschuldige mensen onder de voet gelopen door paarden. Vervolgens duwen enkele Roda-fans (familie van het slachtoffer) de ME weg om een vrouw te ontzetten. De ME slaat vervolgens de groep uit elkaar. Zelf liep ik gewoon door en had geluk ongeschonden het uitvak te bereiken. Ik wachtte even op mijn vrienden en liep toen richting ingang. Buiten waren 2 RJC'ers al opgepakt. De rest liep ook het hek van het uitvak binnen dat meteen dicht ging. Ik ging in de rij staan maar merkte dat deze helemaal nietmeer doorschoof. Wat bleek? De ingang was dicht! En het vak eromheen ook waardoor we met zo'n 250 man ingesloten zaten!! Zonder dat wij ook maar IETS misdaan hadden, en dat bezweer ik!!! Ik heb zelf alles gezien en er was eigenlijk nauwelijks iets aan de hand. Had de ME geen misplaatste charge uitgevoerd dan was iedereen gewoon doorgelopen.

De situatie bleef meer dan een uur zo, met 250 man tussen aan de ene kant een gesloten ingang en aan de andere kant een haag ME met daarachter een dichte poort. Ineens werden stadsbussen aangerukt en werd iedereen per 2 eruit gepikt. Die werden grondig gefouilleerd en via handboeien aan elkaar vastgemaakt en afgevoerd richting bussen die de Roda-supporters afvoerde naar plaatselijke cellencomplexen. Dit alles onder een zeer agressieve benadering. Daar aangekomen werden we in een hok gestopt waarna we weer een uur moesten wachten, zonder dat iemand maar wist wat er nu was. Na een uur werd iedereen een voor een naar buiten gedirigeerd en moest iedereen zicht tot de onderbroek uitkleden en alles wat van waarde was (horloge, portefuille, sleutels, telefoon) inleveren waarna je weer op de foto moest. Daarna werden we met groepjes van 25 5 hoog in het cellencomplex in een 'dagopvang' weggestopt, zonder aanklacht, zonder ete of drinken en zonder toekomst. Niemand wist wat er nu ging gebeuren. Niemand wist hoe laat het was enzovoorts. Dat duurde tot na achteraf bleek 4 uur waarna iedereen weer een voor een werd voorgeleid aan de hulpofficier. Daar werd de 'aanklacht' voorgelezen en mocht je alleen maar je visie op het gebeuren geven. Die aanklacht was 'verstoring van de openbare orde'. Iedereen heeft als enige commentaar gegeven 'bullshit'. Verder niets. We konden naar buiten, kregen onze spullen terug en stonden om 4 uur 's nachts midden in Amsterdam Bijlmer....

Dit was mijn laatste uitwedstrijd die ik in Nederland bezocht heb
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 10:01   #52
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Dit flikten die paupers toen ook met een hele groep NEC' ers. Die mochten toen op eigen vervoer naar de Arena, en toen ging het in Duivendrecht dus mis. Ik kon nog maar net ontkomen met die duitser, of ik was in elkaar gemept door leden van mijn cluppie. Maar toen werden dus alleen NEC'ers opgepakt terwijl er net zoveel Ajacieden aan het rellen waren.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 10:14   #53
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar Stef, er was helemaal niets aan de hand!! Niemand van Ajax-kant of Roda-kant heeft meegedaan aan rellen, het was een pure one-men-show van de politie!!

We hebben allemaal een schikkingsvoorstel van 75 euro gekregen. Dat bedrag maken we over op de rekening van het Fanproject en huren een advocaat in. Accepteer je het schikkingsvoorstel dan beken je schuld en krijg je ook nog een stadionverbod. Maargoed, het zal me worst wezen!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 10:24   #54
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Dat is klote Bart. Ik wens je in ieder geval succes met het aanvechten van de aanklacht. Dikke kans dat je die gewoon wint omdat de politie dus niks heeft om op te staan.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 10:49   #55
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Vreemd verhaal ...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 11:31   #56
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Niet dat ik het niet geloof, maar ik ben wel benieuwd naar de verklaring van de andere kant, van de pliessies dus.

Dat je zo lang hebt moeten wachten tot je hoorde waar je van verdacht werd is verder uiteraard vervelend, maar verder gewoon toegestaan.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 11:50   #57
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Wel een erg trieste avond voor een Roda-supporter zo. Ik had het er met mijn vader nog over. Voor een neutrale supporter was het een prachtig slot en begin van de eerste verlenging. Over 90 minuten gezien was de overwinning echter meer aan Roda gegund..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:04   #58
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Roda had het echt verdiend, ze hebben zich helemaal kapot geknokt en dan valt in de laatste seconden zo'n pisbal binnen (toegegeven, een erg knappe pisbal).. op dat moment was het wel duidelijk dat Ajax de finale zou halen.


Overigens liep ik een dik uur geleden rustig over de UvT, hoorde ik ineens een lange gestalte met een mooi zangerige Limburgse tongval zich beklagen (of vertellen) over de afgelopen nacht.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:09   #59
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar Stef, er was helemaal niets aan de hand!! Niemand van Ajax-kant of Roda-kant heeft meegedaan aan rellen, het was een pure one-men-show van de politie!!
Vreemd, ik weet namelijk wél dat er een groepje Roda JC fans op achter de arena een groep ajax-fans uitdaagde met teksten als: Kerkrade Hooligans en dat het bijna op het vechten neer kwam tussen deze twee partijen als de ME er niet tussen was gekomen.

Hoe dan ook, het is wat je zegt erg schandalig wat er gebeurd is met de onschuldige supporters, en enorm kut dat ze eruit zijn Had liever Roda door zien gaan.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:20   #60
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
dan valt in de laatste seconden zo'n pisbal binnen (toegegeven, een erg knappe pisbal)..
Zelfs Blind noemde het zo, dat zegt veel..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:20   #61
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het spijt me, maar 'Kerkrade Hooligans' vind ik nou niet bepaald uitlokkend (eerder lachwekkend).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:28   #62
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het spijt me, maar 'Kerkrade Hooligans' vind ik nou niet bepaald uitlokkend (eerder lachwekkend).
Volgens mij heeft niemand dat ook echt verwacht
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:28   #63
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

LOL
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:29   #64
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Het spijt me, maar 'Kerkrade Hooligans' vind ik nou niet bepaald uitlokkend (eerder lachwekkend).
Volgens de Telegraaf waren er wel 200 van die boefjes Nee, Kerkrade Hooligans is wel gescandeerd, maar who gives a fuck? Is dat een reden voor de ME om volstrekt misplaatste charges uit te voeren?

Tijs, wat betreft de visie van 'de andere kant', die staat in de Telegraaf! Er staat dat er met fietsen e.d. gegooid zou zijn... Need to say more? Bovendien hoor ik van diverse andere clubs (oa op VI-forum) dat zij precies hetzelfde meegemaakt hebben. Ook toen was er weinig tot niets aan de hand en greep de ME in op gewone uitsupporters terwijl het de Ajax-aanhang was die de beweging 'naar voren' maakte..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:30   #65
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
LOL
Ik krijg tenminste geen taakstraf..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:32   #66
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik krijg tenminste geen taakstraf..
ik vind het grappig dat iemand die een verhaaltje over mij heeft verzonnen nu daadwerkelijk zelf is opgepakt door de politie de ironie
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:36   #67
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik vind het grappig dat iemand die een verhaaltje over mij heeft verzonnen nu daadwerkelijk zelf is opgepakt door de politie de ironie
Ik een verhaaltje verzonnen? Right..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:36   #68
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Sorry Bart, maar de Telegraaf neem ik absoluut niet serieus. Niet met betrekking tot de weergave van de feiten en zeker ook niet met betrekking tot weergave van de bevindingen van de kant van de ME.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:40   #69
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Sorry Bart, maar de Telegraaf neem ik absoluut niet serieus. Niet met betrekking tot de weergave van de feiten en zeker ook niet met betrekking tot weergave van de bevindingen van de kant van de ME.
Ik ook niet, hoor Maar men citeerde een politiewoordvoerder..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 13:45   #70
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dan nog.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 14:27   #71
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Volgens de Telegraaf waren er wel 200 van die boefjes Nee, Kerkrade Hooligans is wel gescandeerd, maar who gives a fuck? Is dat een reden voor de ME om volstrekt misplaatste charges uit te voeren?

Tijs, wat betreft de visie van 'de andere kant', die staat in de Telegraaf! Er staat dat er met fietsen e.d. gegooid zou zijn... Need to say more? Bovendien hoor ik van diverse andere clubs (oa op VI-forum) dat zij precies hetzelfde meegemaakt hebben. Ook toen was er weinig tot niets aan de hand en greep de ME in op gewone uitsupporters terwijl het de Ajax-aanhang was die de beweging 'naar voren' maakte..
Naar voren dringende hooligans van Ajax
Bedreigde roda fans --> klaar om te vechten
ME grijpt in

Ik kan het enigzins wel begrijpen, maar de groep van Roda was niet echt groot. Het rare is ook, een groot deel van de uitdagenda ajacieden hadden geen eens kaarten/toegang voor de wedstrijd

Ik vind het sowieso nog een vaag verhaal en mag er ook niks over zeggen sinds ik er zelf niet bij was
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 16:42   #72
TN20
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Terug van lang weggeweest, kom hier even kijken wat de mening van Bartje518 is op het gebeuren.

Het is natuurlijk stom dat de Roda-supporters een heel end tussen de Ajaxsupporters moeten lopen. Voor die 40,50 man die er in de herfst waren maakt het niet zoveel uit natuurlijk maar als er 1600 meekomen en de wedstrijd is beladen (beide clubs kunnen door winst Europees veiligstellen) is het oerstom.
Maarja, ik ga dit jaar met Ajax ook af en toe naar uitwedstrijden en weet als geen ander dat de politie af en toe bewust aan lijkt te sturen op confrontaties.
200 aanhoudingen, waarvan er ongetwijfeld 190 zeer onterecht zijn en de 'politie' heeft zijn plicht weer gedaan.
Heel Nederland kan weer gerust gaan slapen, er zijn 200 hooligans opgepakt!

Hopen dat de gemoederen niet oververhit gaan raken zondag 2 april, ik kom lekker met de trein voor een voetbalwedstrijdje en heb absoluut geen zin in geouwehoer.

Over de wedstrijd: Wij speelden weer als vanouds kut, Roda hield lang stand. Wel tijdrekken etc, maar geef ze eens ongelijk.
Ik hoop voor ze dat ze alsnog de playoffs halen, ik ben al lang blij dat ik lekker naar de kuip kan op 7 mei.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 18:36   #73
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cho'jin
Naar voren dringende hooligans van Ajax
Bedreigde roda fans --> klaar om te vechten
ME grijpt in

Ik kan het enigzins wel begrijpen, maar de groep van Roda was niet echt groot. Het rare is ook, een groot deel van de uitdagenda ajacieden hadden geen eens kaarten/toegang voor de wedstrijd

Ik vind het sowieso nog een vaag verhaal en mag er ook niks over zeggen sinds ik er zelf niet bij was
Ja, wat kom je hier dan met loze kreten aanzetten alsof het feiten zijn? Voor Ajacieden moet je op je hoede zijn, logisch als je ziet wat ze Den Haag geflikt hebben.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 18:50   #74
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ach, op zich was het allemaal verder te melig voor woorden. We zaten met groepen van 25 man in hokken gedouwd waar zo'n telefoon was waardoor je steeds een agent in zijn nachtdienst kon storen. Wij eerst steeds bellen om te vragen hoe laat het was, daarna vragen of hij een ronde koffie kon brengen en het werd pas echt leuk toen we met 25 man gingen zingen: 'I just called, to say I love you'. Ook onze corrupt-shirts konden de heren nog wel waarderen. Toen ze vroegen waar ze die konden krijgen en ik antwoorde dat ik er wel aan kon komen waren ze minder enthousiast. Ook vroegen ze zich af of ik een 'grote jongen' was, want toen ik in een fouilleerkamer stond en er kwam weer een buslading binnen riep iedereen: hey bertus. Vlak voordat we konden aftaaien nog broodjes met beleg gekregen en was er ineens wel koffie. Maarja, je koopt er niks voor Had toen al geen honger en dorst meer..

Eveneens hilarisch was dat een Engelse van Charlton Athletic op weg naar het woutebureau vast geketend bleek te zitten aan eentje van Aachen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 20:17   #75
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ja, wat kom je hier dan met loze kreten aanzetten alsof het feiten zijn? Voor Ajacieden moet je op je hoede zijn, logisch als je ziet wat ze Den Haag geflikt hebben.
Ho ho, dit zijn geen loze kreten. Ik weet heus wel de feiten te onderscheiden. Ik zeg alleen dat ik geen recht heb om iemand te beschulden van het bijv starten van een klein onschuldige relletje.

Ik snap trouwens niet waarom je op je houde moet zijn voor Ajacieden. Er is een dag voor de wedstrijd een cafe geruineerd door fans van Feyenoord in Amsterdam. Noooit wat van teruggehoord in de media.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 20:50   #76
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Maar Ajacieden zijn net als Feyenoorders voor 90% laffe meelopers die van afstand dingen gooien. Of Feyenoord nu hun home vernield of niet, dat maakt Ajax geen haar beter dan ze zijn.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2006, 21:51   #77
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

200 hooligans haha, die staan er thuis niet eens. Is al het zoveelste akkefietje in Amsterdam waar duidelijk de uitlokking komt van de overheid/politie en niet de supporters..

Jammer dat de media nooit onderzoek doen naar het echte verhaal, en slechts genoegen nemen met de politieverklaring.

Overigens nooit schikking accepteren, sta je meteen overal geregistreerd.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2006, 10:42   #78
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Nadat Narinx in de Limburgse media de dag na het incident uithaalde naar de 200 supporters die opgepakt waren stroomden de reacties van boze fans nog harder binnen dan voorheen. Van alle kanten kwamen e-mails, telefoontjes en mensen die hun seizoenkaart zijn gaan inleveren binnen bij Roda. Gastenboeken op internet explodeerden van onbegrip en woede. Narinx heeft alles verspeeld en zijn ware gezicht getoond.

Het krantenartikel bevatte het volgende stuk leugens:

Citaat:
KERKRADE
Narinx miste een groot deel van de eerste helft door gesprekken met de
veiligheidsfunctionaris van Ajax en de districtscommandant van de politie
Zuid-Oost. ,,Die noemde het gedrag zelfs 'imbeciel'. Twee jonge meiden zijn
bijvoorbeeld in elkaar geslagen en hebben zich onder doktersbehandeling moeten
stellen. Ze zullen nog aangifte doen." Welke maatregelen Narinx tegen de
raddraaiers gaat nemen, wilde hij gisteren niet zeggen. ,,Maar als het niet via
de dialoog kan, moet het anders."
Op het moment dat de honderdkoppige politiemacht ingreep, keerden
verschillende Roda-aanhangers zich ook tegen de agenten. Er werd onder meer met
stenen en fietsen gegooid, waarna al enkele fans werden opgepakt.
De groep bereikte de ingang van het gastenvak toen de bekerwedstrijd Ajax
- Roda JC op het punt van beginnen stond. Daar werd duidelijk dat hen de toegang
tot het stadion was ontzegd. ,,We werden ingesloten door de mobiele eenheid",
zegt Fanproject-voorzitter Maurice Theelen die tot kwart over drie 's nachts in
de cel zat. ,,Een groot deel is gestraft voor het gedrag van enkele raddraaiers.
Daar ben ik boos over, ja. Een kleine club als Roda heeft niet eens tweehonderd
hooligans! Weet je dat er ook volslagen onschuldige mensen zijn opgepakt die
toevallig bij ons in de buurt stonden? Die waren met eigen vervoer en helaas
voor die mensen op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plek."
Ook de zeventienjarige Remco de Rijck uit Brunssum zat tot kwart over
drie achter de tralies. ,,En dat terwijl ik helemaal niks had gedaan, net als
veel anderen trouwens. We wilden gewoon voetbal zien en dat zongen we dan ook,
maar we mochten er niet in. Daarop begonnen sommigen tegen de poorten te
schoppen. Ik kwam er niet bij, anders had ik dat ook gedaan. Het is echt niet
eerlijk."
De tweehonderd fans werden in drie groepen verdeeld, geboeid en afgevoerd
naar verschillende politiebureaus in de omgeving. In groepen van twintig werden
ze in cellen opgesloten. Tussen één en vier uur 's nachts werden ze, op zeven
supporters na, groep voor groep vrijgelaten en met een boete van 75 euro wegens
verstoring van de openbare orde naar huis gestuurd. ,,Daar stonden we dan", zegt
Remco de Rijck. ,,We werden echt aan ons lot overgelaten. Uiteindelijk zijn we
naar Duivendrecht gelopen en hebben we daar de nachtbus naar het centraal
station genomen. Toen hebben we eindelijk iets gedronken en gegeten, want in de
vijf uur dat we opgesloten zaten hebben we na veel zeuren maar één kop koffie
gekregen. Om vijf voor zes hebben we de trein naar het zuiden genomen."

Een woordvoerder van de politie Amsterdam-Amstelland zegt dat er
'absoluut' supporters zijn gearresteerd die niets met de rellen te maken hebben
gehad. ,,Maar op het moment dat er sprake is van een onoverzichtelijke situatie
en niet duidelijk is wie wat gedaan heeft, is de politie bevoegd om hele groepen
te arresteren. Er zijn zeker onschuldige mensen bij die enkel en alleen zijn
beboet omdat ze deel uitmaakten van die bewuste groep. Maar ze hebben natuurlijk
de mogelijkheid om die boete aan te vechten." Het Heerlense advocatenkantoor Van
Geelkerken heeft zich inmiddels bereid verklaard om onschuldige fans in dit
geval pro deo bijstand te verlenen. ,,Omdat ik ook Roda-supporter ben en omdat
ik me absoluut niet kan voorstellen dat tweehonderd mensen zich hebben
misdragen", zegt Van Geelkerken. ,,We hebben inmiddels al verschillende
hulpaanvragen binnen en ik verwacht een massa-zitting."
Volgens de politiewoordvoerder is het niet vreemd dat Roda-fans met
Ajax-supporters in aanraking kwamen. ,,Bij risico-wedstrijden worden
supporterskampen strikt van elkaar gescheiden. Dit was echter geen
risico-wedstrijd, zeker omdat wij hier nog nooit problemen met Roda-supporters
hebben gehad. Het is dan onmogelijk om ervoor te zorgen dat fans elkaar niet
tegenkomen, anders moeten we bij iedere voetbalwedstrijd honderden extra agenten
inzetten. We doen in dit soort gevallen een beroep op het gezond verstand en
houden daarnaast een oogje in het zeil. Als Roda de volgende keer komt, zullen
we natuurlijk extra alert zijn."
In een paar uur tijd bereikte het gastenboek van rodajc.nl en rodajcfans.nl een record aantal postings van ooggetuigen en slachtoffers die alle 'feiten' in dit artikel pertinent tegenspreken. Het ging zelfs zo ver dat Huub Narinx zelf (!) is gaan reageren op rodajcfans.nl. In eerste instantie leek me dat onwerkelijk, maar naderhand heeft hij bevestigd dat hij het wel degelijk was. Even later deze reactie op de officiële site:

Citaat:
Reactie Roda JC op incidenten rondom wedstrijd Ajax - Roda JC 24-03-2006
Voor de wedstijd werden, zo blijkt achteraf, zo’n 200 Rodasupporters aangehouden. Dit wekt de indruk dat Roda een club is met een verwerpelijke aanhang. Niets is minder waar! De supporters die wel naar binnen konden hebben er een geweldig feest van gemaakt. Het Roda-gezang overtrof met afstand de Ajax-aanhang en bijna was het feest compleet geweest, helaas.

De wrange nasmaak van de uitschakeling wordt nog overtroffen door het feit dat zoveel supporters de wedstrijd niet hebben kunnen bijwonen en een groot deel van de nacht zijn vastgehouden.
Toen we, ongeveer 10 minuten voor aanvang van de wedstrijd, hoorden, dat er ongeveer 150 mensen aangehouden zouden worden, zijn we meteen in overleg gegaan met de veiligheidscoordinatoren. Daaropvolgend zijn we naar de commandoruimte gegaan om ons persoonlijk door de politie te laten inlichten. We hebben daarbij meteen aangegeven dat het niet zo kan zijn dat Roda ongeveer 150 raddraaiers heeft en hebben om actie gevraagd in deze. Daar de commandoruimte zich binnen het stadion concentreert zijn we buiten het stadion poolshoogte gaan nemen en in contact gekomen met de hoogste politiefunctionaris van dienst, districtscommandant Smit. De politie was duidelijk ontdaan over het vele geweld dat de Rodasupporters toegepast zouden hebben en ze toonden ons video-opnames ter ondersteuning van hun standpunt. Ook zouden jonge Ajax-supporters (meisjes) in elkaar geslagen zijn en in de ambulance liggen. We zijn blijven volhouden dat het nooit zo’n grote groep kon zijn en dat er naar onze mening dus vele supporters ten onrechte aangehouden zouden worden. Hoewel we vlak achter de ME te paard stonden werd ons de toegang tot de vastgehouden supporters ontzegd. De politie heeft ons toen echter verzekerd alsnog een schifting te maken tussen goede en slechte supporters zodat de goede supporters in ieder geval tijdens de rust het stadion in zouden kunnen. In de tussentijd is er ook meermaals telefonisch contact geweest met het bestuur van het Fanproject. Ook tijdens de tweede helft is er weer contact geweest met de districtscommandant alsook de dag erna s’morgens. De politie blijft erbij dat er slechts weinig onschuldigen aangehouden zouden zijn (en dat is het citaat wat L1 gebruikt heeft in haar uitzending) maar dat het ongetwijfeld zo zal zijn dat ook goede supporters de dupe zijn geworden. We hebben met de districtscommandant afgesproken dat we alle klachten zullen verzamelen en bundelen en dat de districtcommandant persoonlijk de klachtafhandeling ter hand zal nemen.

Ben jij ook slachtoffer in deze? Meld je dan bij ons via info@rodajc.nl.
Roda JC staat als altijd open voor een dialoog met haar supporters. Duidelijk moge zijn dat de echte relschoppers hard aangepakt dienen te worden maar onschuldigen mogen hiervan niet de dupe worden. Wij staan volledig achter onze supporters, zoals de supporters achter Roda staan!

Met sportieve groet,
Huub Narinx
Jaja, er is geknipt in de bijdragen, kan best, maar de strekking was toch duidelijk. Narinx heeft in zijn naïviteit en scoringsdrang 'per ongeluk' een complete supportersschare geschoffeerd en uitgemaakt voor de zwaarste criminelen. Nu ziet hij ook wel in dat wij niet die 'bloeddorstige meute' zijn waar hij ons voor hield, maar nu is het te laat. Waar maak je dat nog mee dat gewone mensen die hun cluppie naar de finale willen schreeuwen ten onrechte opgepakt worden en dan van hun eigen bestuur nog een dolksteek in de rug krijgen?! Helemaal nergens toch? De reacties op dit artikel waren dan ook weer niet mals, Narinx werd gevraagd wat hij gedaan zou hebben als zíjn zoontje van 12 een nachtje in de cel had mogen doorbrengen, en ook werd nog eens aangehaald waar hij was toen we Utrecht niet inmochten, of toen de politie Kerkrade elke thuiswedstrijd een heksenjacht ontketend tegen de eigen aanhang.. 's avonds laat kwam Roda dan toch ook, bijna 2 volle dagen na het gebeurde, erachter dat het misschien toch anders zat en gaf de volgende persverklaring af. De tranen bingelden me over de wangen van zoveel domheid

Citaat:
Roda JC last extra overleg in 24-03-2006
Naar aanleiding van een grote hoeveelheid e-mails en telefoontjes rondom de incidenten van de wedstrijd Ajax - Roda JC last de directie van
Roda JC morgen een extra overleg in.

Uit de reacties van supporters die bij de aanhoudingen betrokken waren mag toch geconcludeerd worden dat de politie Amsterdam wellicht onzorgvuldig te werk is gegaan. Dit betekent dus dat er toch te veel onschuldige mensen zijn aangehouden en zodoende de wedstrijd niet hebben kunnen bezoeken, onnodige kosten hebben gemaakt en ook mentaal een "tik" hebben gekregen.

In het overleg wil de club nogmaals met de politie Amsterdam praten over de incidenten en ook bekijken wat er voor de onschuldige supporters gedaan kan worden. Zodra hierover meer bekend is, wordt dit natuurlijk op deze site vermeld.
Wellicht onzorgvuldig te werk gegaan hè?! Maar Narinx beweerde toch beelden van de politie gezien te hebben 'die er niet om logen'? Daar kon hij toch uit opmaken dat 180 man zich misdragen hadden? En nu ineens 180 man op hun achterste poten staan is het ineens niet zo? Oftewel: die beelden zijn er helemaal niet of er is mee geklooid. Wanneer iemand mijn vriendin met een wapenstok zou slaan zou ik ook door het lint gaan, en als je de beelden pas start op dat moment, ja, dan lijk ik een uit zijn bol gaande idioot. Maargoed, intussen lach ik vrolijk door en pakken we het wel op onze eigen manier aan, want als we één ding geleerd hebben de laatste dagen dan is het dat we niet op Huubie Narinx hoeven te rekenen, die blijft ook niet lang meer aan




Das nog eens wat anders dan voetbal kijken!




Dit shirt kwam ook van pas


Kijkedekijk, midden onder met zijn Alonso-pet


Ingang K. Verder zijn we niet gekomen


4 uur 's nachts, midden in de Bijlmer! Feest!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2006, 11:30   #79
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Creatievelingen hebben we toch ook in onze achterban



Narinx Tours

Dagtocht Amsterdam:

Programma:

Vertrek: vanaf Rodajc ring Kerkrade 16:30
Aankomst: Amsterdam 20:15
Wandeling ArenAboulevard 20:20
Onder begeleiding.
Begroeting door ontvangstcomitee 20:25
Tientallen mensen zullen ons onderweg toezingen.
Onze begeleiding zal hier te paard een optreden verzorgen.

Bezichtiging Poort van uitvak 20:30 tot 22:15
Stevigheid Poort kan getest worden.

Vervoer naar Verblijf: 22:15
Vervoer met lijnbussen.

Tip: Zoek alvast een partner uit.

Aankomst Verblijf: 22:30

Bij aankomst wordt U meteen ingecheckt.
Hierna volgt een massage waarbij u waarschijnlijk van kledingsstukken ontdaan wordt.
Recreatie mogelijk op de binnenplaats van uw verblijf.
(met uitzicht op sterrenhemel)

Gesprek met organisatie.
In de loop van de nacht ontvangt u indien u hierom vraagt een ontbijtpakket. Bestaande uit: koffie of thee, bruin en wit brood, jam, kaas, chocolade pasta, pindakaas, smeerkaas en boter.


Vertrek circa 04:00
Afhankelijk van verblijf vertrekt u per bus, taxi of trein
Aankomst Kerkrade:06:45



Kosten:
Heenreis, optreden begeleiding en bezichtiging Poort: 28 euro
Vervoer naar verblijf en overnachting: 75 euro
Terugreis (afhankelijk van vervoersmiddel) circa: 30 euro
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 20:34   #80
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Bart nu ook een sv voor negen maanden gekregen? Die hadden ze mij mooi in dr reet kennen dauwen..

Laat ze maar hard maken dat je je misdragen hebt.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2006, 11:43   #81
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, nou, ik heb nog niks binnen, maar ze zijn nog bezig dus iedereen zal wel eentje krijgen. En dan ook nog de deurwaarderskosten vorderen!! Pffff, en Roda weer zielig doen dat ze 'geen partij zijn voor de KNVB'. Vraag me trouwens af hoe ze dat gaan doen met die Duitsers, Engelsen en die Japanner die erbij was! Zou die gast straks ook in Tokio voor de deur staan? En wat te doen met de deurwaarderskosten?

Zondag Roda-Ajax.. Ik kan haast niet wachten!

Overigens: bewijs is er niet. Politie 020 heeft samen met Job C. de gegevens doorgegeven aan CIV en KNVB, en die hebben besloten iedereen een SV op te leggen. De aanklacht is:

'VERDENKING van overtreding van de nootverordening'.

Niemand wist dat die er was. De 7 personen die langer vast zaten hebben daarvan was dat in 3 gevallen omdat ze geen ID bij zich hadden, 2 hebben tegen een poort geschopt (nadat ze niet binnen kwamen dus), een heeft tegen een paard geschopt nadat deze zijn vriendin omver reed en de laatste heeft belediging ten laste gelegd gekregen....

Als ze ons een SV op gaan leggen dan betekend dat dat ze iets hebben en dat er dus ook een strafzaak zou moeten volgen, maar die komt er dus niet. Allemaal zeeeeééér dubieus, zeker met het oog op zondag en het oog op het WK!

We zijn wel in één klap de club die de meeste SV's in één keer kreeg. Volgens mij staan we nu sowieso behoorlijk bovenaan Hoeveel heeft Feyenoord er, Tank?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2006, 12:24   #82
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vraag me af hoe ze een overtreding van nootverordening willen aanpakken.

Knabbel en babbel mogen in dat geval ook wel oppassen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2006, 12:47   #83
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik vraag me af hoe ze een overtreding van nootverordening willen aanpakken.

Knabbel en babbel mogen in dat geval ook wel oppassen.
Dat is verorbering
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 14:08   #84
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik vraag me af hoe ze een overtreding van nootverordening willen aanpakken.

Knabbel en babbel mogen in dat geval ook wel oppassen.
SP heeft vandaag kamervragen gesteld over het buitenproportionele optreden en het aanpakken van een hele groep waarvan de politie moest weten dat deze onschuldig zijn.

Remkes weigerde te antwoorden op de vragen van de SP, dit moet nu binnen 14 dagen schriftelijk door hem worden gedaan.

Donner, echter, wilde wel antwoorden en zei dat nav Feyenoord - Ajax geen hele groep aangepakt kon worden omdat IEDER geval individueel bekeken moet worden.

We wachten af op de antwoorden van Remkes...
Het loopt nu echt hoog op als deze mensen zich ermee gaan bemoeien

Fanproject Kerkrade spant een kort geding aan tegen de SV's. Mocht dit verloren worden dan kost dit meer dan 4000 euro. Hiertoe zijn we nu een inzamelingsactie aan het houden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 14:17   #85
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Verslag van de SP. Voor mij reden genoeg op deze partij te stemmen komend jaar

SP :: Nieuws :: Berichten
Werp voor supporters geen drempels op, focus op hooligans
30-03-2006 • Vandaag praat de Tweede Kamer met minister Remkes over de aanpak van supportersgeweld. De kern van het verhaal van de SP is al jaren: pak gericht de raddraaiers, niet de echte fans. Maatregelen en politie-inzet moeten slim zijn en niet de massa’s echte fans treffen. Er zijn nog steeds forse vraagtekens te zetten bij het huidige beleid. Na onrust rond het stadion bij de bekerwedstrijd Ajax- Roda JC kregen meer dan 100 Roda-supporters een landelijk stadionverbod. Velen zijn er van overtuigd dat hier tientallen onschuldige supporters tussen zitten en de SP vraagt de minister om hierover opheldering te geven.

Bij deze de bijdrage van SP-Kamerlid Ewout Irrgang aan de eerste termijn van het debat:

De informatiepositie van de politie moet goed zijn. Volgens onderzoeker Ferwerda kan Justitie nu al bijzondere opsporingsmaatregelen nemen, maar doet Justitie dat niet. Klopt dat?

De inzet van politie is weer verhoogd met 7% meldt het Centraal Informatiepunt Voetbalvandalisme. Het project Hooligans in Beeld bij Vitesse leidde tot een vermindering van de politie-inzet van 10%. Waarom worden deze goede ervaringen - zoals bij Vitesse - zo langzaam overgenomen door anderen? Moet de minister hier niet meer sturend handelen?

Pasfotoregistratie van mensen die over de schreef gaan: prima. Maar pasfotoregistratie voor alle clubcards is een lompe maatregel en zeker niet slim en gericht. Het treft alle fans, niet alleen de relschoppers. Daar zeggen we dus nee tegen.

De verplichte uitkaart is ook zo’n weinig slimme maatregel, een drempel voor het bezoek van wedstrijden en het treft onnodig zeer veel echte voetballiefhebbers. Waarom niet een algemene kaart voor voetbalwedstrijden? Noem het een fankaart, waar je al je kaarten mee kunt kopen, ook als je eens naar een wedstrijd van een andere club wil. Laat deze registreren. Zorg dat een stadionverbod ook vermeld wordt in het systeem zodat je er dan geen kaart mee kan kopen. Dat is toch veel slimmer? Graag een reactie van de minister.

Uit het rapport Vliegenthart over de rellen bij Feyenoord-Ajax bleek dat daar ook niet slim was opgetreden. Natuurlijk zijn het de relschoppers die het eerste probleem vormen, maar er zijn toch ook zeer pijnlijke fouten gemaakt.

- De minister kan niet verhullen dat C2000 niet werkte. Dit zorgde voor ernstige inschattingsfout van de situatie.

- Vliegenthart constateert ‘spierballenpolitiek’ bij Opstelten. Was hij rustiger geweest, waren er duidelijke afspraken geweest, was de orde beter gehandhaafd.

- Het kan niet ontkend worden dat fout op fout door politie en bestuur direct bijdroeg aan het slagveld.

- De minister lijkt zich niet te realiseren dat de manier waarop met voetbalsupporters omgegaan wordt een eigen dynamiek creëert.

Graag een reactie van de minister.

Zoals bekend heeft de SP bezwaar tegen betalen voor politie-inzet omdat openbare orde een publieke verantwoordelijkheid is.

De politie geheel de stadions uit is niet verstandig. Stewards zijn vrijwilligers. Ze moeten niet opgezadeld worden met een openbare orde probleem.

De SP constateert met instemming dat de driehoek de inzet van politie bij play-offs bepaalt op basis van actuele informatie. De projectrapporteur nieuwe competitieopzet meldt dit ook.
Maar bij alle wedstrijden zou er een inzicht en verantwoording moeten komen over de politie-inzet. Voelt de minister er voor om een periode bij elke wedstrijd deze afweging te laten verantwoorden, opdat er inzicht hier in komt, en lessen uit geleerd kunnen worden? Een soort politie-inzet audit?

De politie-inzet wordt bepaald aan de hand van een aantal risico-indicatoren. Althans, dat is afgesproken. De SP beschikt over informatie dat van de afspraken wordt afgeweken. Bijvoorbeeld wedstrijden Ajax tegen Sparta. Het is een laag-risico wedstrijd, maar desondanks met verplichte combi en alcoholverbod. Is de minister bereid om bij het maken van deze afspraken ook een rapporteur aanwezig te laten zijn?

Tot slot de meldingplicht. Jarenlang op aangedrongen en wat een traagheid. Er komt eindelijk een wetvoorstel om de bestuursrechterlijke meldingplicht mogelijk te maken. En er komen aanwijzingen om het strafrechterlijk toepassing van stadionverboden met meldingsplicht aan te scherpen en strikter toe te passen. Hèhe, eindelijk! Maar graag nog een toelichting, wel nog is onduidelijk hoe die wordt ingevoerd en wanneer dan?

Elektronische meldingsplicht met stemherkenning bij strafrechterlijk wordt bij een positief resultaat met de pilot uitgerold. Of dit ook bij civielrechtelijk stadionverbod kan worden toegepast wordt bezien. Waarom eerst nog ‘bezien’?

En ten slotte: kan de minister ingaan op de verschillen tussen ons beleid en het Engelse beleid en wat de meerwaarde zou kunnen zijn van een voetbalwet naar Engels model voor Nederland?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 16:44   #86
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou idd wel de sp aan de macht willen zien, net of dit soort dingen dan beter gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 17:13   #87
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tsjah de SP, hadden die een paar geleden niet zo'n actie 'echte Fans' maar toen het puntje bij het paaltje kwam gaven die toen ook niet thuis en blijk het slechts om een verkiezingsstunt te gaan.

De Engelse voetbalwet is ondertussen ookal zo uitgekauwd als de weg naar gunter, terwijl het meerendeel amper weet wat die inhoudt.

Neemt niet weg, dat de SP wel de moeite neemt zich verder in de materie te verdiepen itt de meeste politici die nauwelijks kennis van zaken hebben.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 17:15   #88
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Het aantal SV bij Feyenoord zou ik niet weten op dit moment. Wij hebben een rustig seizoen gehad, de meeste staan denk ik nog van vorig jaar thuis tegen de joden.

Of er moeten er een aantal volgen na afgelopen weekend in Antwerpen, maar geloof nooit dat ze dat echt hard kunnen gaan maken (ze willen het gooien op het schaden van de naam Feyenoord)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2006, 21:49   #89
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik las dat men zelfs dacht nog Roda-gasten aan te treffen in Antwerpen! Wat voor IQ hadden die gasten die daarbij waren, wij speelden toen zelf En onze vrienschap met KVM is al lang verleden tijd. Maargoed, nu hebben we natuurlijk wel ruimschoots de tijd om Europees te gaan groundhoppen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 14:35   #90
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Prachtige collumn uit De Volkskrant! Super, steun uit het hele land! We kregen zomaar van PSV fans united €100,- overgemaakt voor onze rechtszaak. Ik denk dat als we dit winnen dat het een soort Bosman-arrest wordt voor voetbalsupporters

Column: De Twaalfde Man
Op 21 april 2002 beukt de Mobiele Eenheid in op een groep supporters van FC Utrecht.

Heel goed, dacht ik destijds, daar zullen ze het wel naar hebben gemaakt.
Het was een zondag zoals alle andere. De Amsterdamse burgemeester Cohen stuurde een groep van ongeveer 670 supporters al voor de wedstrijd tegen Ajax in de Arena terug naar Utrecht.

Ajax-supporters riepen: "Kanker Utrecht" en "Joden Kampioen", Utrecht supporters reageerden in gepaste stijl met "hamas, hamas, joden aan het gas" en sisten er op los, want met hun historische kennis is niks mis. Cohen greep in. Nadat het bevel was gegeven. voerde de ME zonder waarschuwing een charge uit. En zonder aanleiding.

Naar aanleiding van een klacht van een Utrecht-supporter concludeerde de nationale ombudsman dat de ME 'reeds optrad voordat het in het bewuste supportersvak onrustig was geworden'. Daarbij gebruikte de ME 'disproportioneel geweld'. Stukkie in HET PAROOL vorige week, zaak gesloten.

Vier jaar later besluiten Wijnand Beemster en een vriend, Peter Bekkering, en diens vader een bezoek te brengen aan een bekerduel in de Arena, Ajax - Roda JC. Dat hadden ze beter niet kunnen doen - en niet vanwege het feit dat Roda in de 94ste minuut een overwinning uit handen gaf.

Eindredacteur Bekkering en zijn vader, een voormalige leraar klassieke talen, zijn supporters van de Limburgse club. De vrienden zijn veertigers, de vader is 67. Ze verheugen zich op de wedstrijd. Zo vaak komt het niet voor dat Roda JC zich plaatst voor de halve finale van het beker toernooi.

Als ze hun plaatsen in het zogenaamde 'uitvak' van de Arena willen innemen, blijken de hekken gesloten. Achter de ongeveer tweehonderd supporters sluit de ME de toegang af. In die fuik verblijft de groep de hele eerste helft.

Een verklaring voor de opsluiting wordt niet gegeven. Kokend van woede trappen enkele Roda-fans tegen een hek. Anderen roepen wat, Meer niet. Doodgoeie lui, denkt Beemster, zelf geen aanhanger van Roda JC. Hij ziet kinderen, vrouwen en bejaarde mannen. Ze zijn opgefokt, maar daarvoor hebben ze ook alle reden. Zelf kan hij zijn woede nauwelijks onderdrukken, de hoofdredacteur van een bouwblad die met vrienden weer eens een wedstrijd wil bezoeken.

De stewards van Roda JC trekken zich in de rust terug. De ME dringt op. Als varkens in de bio-industrie worden de supporters bijeen gedreven, denkt Beemster. Voortdurend klinkt in de fuik de vraag waarom ze worden vastgehouden. Niemand weet het antwoord.

Sommige supporters denken dat het iets te maken moet hebben met de paar korte schermutselingen voor de wedstrijd, toen de Limburgse fans met bussen arriveerden en naar het stadion wandelden. In de rust worden sommige supporters gefouilleerd. Beemster trekt de aandacht door een zakmes dat hij al vanaf zijn twaalfde in bezit heeft. Deze man heeft een mes, schreeuwt een politieagent. Een hoger geplaatste collega snelt onmiddellijk toe.

Dit tart elke beschrijving, dit is onmenselijk zegt Beemster rustig. Hij mag kiezen: of de tribune op, of mee naar het politiebureau. Ik wil naar huis, zegt hij, maar dat mag niet. Met de oud-leraar klassieke talen bekijkt hij de tweede helft. Bekkering wordt, net zoals bijna alle anderen, in een bus naar het politiebureau vervoerd, omdat hij behoort tot een groep die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan verstoring van de openbare orde.

Om half vijf 's ochtends wordt proces-verbaal opgemaakt. Waarom zit je hier, vraagt een agent. Omdat ik met mijn vader van 67 jaar een voetbalwedstrijd wilde bezoeken zegt Bekkering. Even later staat hij op straat, ergens in de Bijlmer. Wat hem en de andere supporters van Roda JC is overkomen, kan hij dagen later nog niet bevatten.

DE KNVB handelt snel. Eerst krijgen 130 supporters van Roda een stadionverbod. Vrijdag volgen de overige 63 fans die in Amsterdam werden gearresteerd. Het verbod wordt thuisbezorgd door een deurwaarder.

Het stadionverbod heeft een duur van negen maanden, en geldt voor alle voetbalwedstrijden, ook voor de WK-duels. De incasso kosten bedragen voor iedere supporter 60.39 euro. De KNVB baseert zich bij het opleggen van de stadionverboden volledig op gegevens van het Openbaar Ministerie in Amsterdam. Interessant, het faxverkeer tussen de diverse partijen. De KNVB verschuilt zich achter het OM, Ajax achter de politie, en dit alles in het vaagst denkbare ambtenarenjargon.

Op 22 maart wordt in en rondom de Amsterdam Arena geen schade toegebracht. Niemand raakt gewond. Een handjevol Roda-supporters maakt zich schuldig aan verbaal geweld.

Kafka, zegt Bekkering, het is net Kafka. Onwezenlijk zegt Beemster. Maar of de ME en het OM fout op fout hebben gestapeld, in wat vermoedelijk de meest amateuristische politieactie aller tijden is, weten we niet. Dat wordt pas over vier jaar bekend...Misschien

Paul Onkenhout.
Bron : Volkskrant
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 16:46   #91
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Die column las ik vanochtend ook, goed verhaal inderdaad.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2006, 16:59   #92
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waar zijn al die zielige kinderen en zwangere vrouwen dan op die foto's
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2006, 14:53   #93
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Vrouwen zaten in een aparte ruimte he. Maar hiero voor in de bus:



Of zij hier..


Voorbeelden zijn legio..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2006, 19:49   #94
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

De Roda JC supporters zijn voor de wedstrijd tegen Ajax niet gearresteerd voor ordeverstoring, maar in verband met een overval op een tankstation in IJsselstein".

Dat zegt John Donners, chauffeur van de bus met Roda JC-supporters. Donners zegt die informatie op de bewuste avond te hebben gekregen van een informant van de politie. De advocaat van de Roda JC supporters wil de getuigenis van Donners komende woensdag introduceren tijdens het kort geding tegen de KNVB.
Een woordvoerder van de politie Utrecht meldt vandaag dat er geen registratie is van een overval op een tankstation op woensdag 22 maart. De advocaat van de Roda JC supporters dreigt met een gerechtelijk vooronderzoek om de politie-communicatie van die dag boven water te krijgen.

Bron http://www.l1.nl

Het verhaal wordt steeds gekker. We worden nog net niet beschuldigd van het gat in de ozonlaag, maar daar blijft het dan ook bij Het mooie van alles is dat er helemaal niemand naar binnen is geweest Normaal doen we dat altijd, maar nu hebben we de ingang afgesloten van het tankstation, omdat we problemen voorzagen en we krap in de tijd zaten. Maargoed, als dit werkelijk de aanklacht is, dan laat maar komen!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2006, 20:44   #95
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Verkeerde topic?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2006, 20:46   #96
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

ja, ff verplaatsen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2006, 10:02   #97
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

gefeliciteerd Bart: http://www.nu.nl/news/712403/41/Roda...rt_geding.html
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2006, 10:07   #98
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tnx
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2006, 13:40   #99
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Goede uitspraak van de rechter, hopelijk blijft het ook overeind na hoger beroep.

Lijkt er op dat de arrogantie van Justitie, politie en de KNVB nu tegen hun gebruikt gaat worden. Met het lik-op-stuk beleid hadden ze eigenlijk gewoon vrijspel om iedereen op te pakken en een stadionverbod aan te smeren. Nu hebben ze een te diverse groep gepakt en kunnen ze de verdenking niet meer rond krijgen.

Niet meer dan terecht dat supporters eerst strafrechterlijk vervolgd moeten worden voordat zij als criminelen buiten de stadionpoorten worden gehouden.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2006, 15:59   #100
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Aaaaah, wat smaakt een overwinning als deze op die klote-bond toch zoet :D Ik kan niet wachten totdat ik ook deze brief thuis krijg. Daar gaat een grote lijst omheen en dan boven mijn bend :D:D:D Check dat arrogante toontje ook weer :') LOSERSSS!

__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.