Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Wanneer leeft een embryo (en is abortus dus moord)
vanaf de bevruchting 10 55,56%
vanaf de eerste hartklop 5 27,78%
vanaf dat het vruchtje kan bewegen (maar je dat nog niet voelt) 0 0%
vanaf dat het kind voelbaar beweegt 3 16,67%
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 October 2002, 12:28   #1
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Question Abortus

Je hoort het steeds vaker, jongen meiden die ongewenst zwanger worden, maar het kindje toch laten komen omdat ze abortus moord vinden.
Ik vraag me af, vanaf wanneer ie een 'embryo' ook werkelijk een levend wezen?

Vanaf de eerste dag dat het eitje bevrucht is
Vanaf dat het hartje begint te kloppen
Vanaf dat het kind kan bewegen (maar je dat nog niet voelt)
Vanaf dat het kind voelbaar beweegt.

Ik ben heel benieuwd wat de meningen hierover zijn, want wanneer is Abortus MOORD?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 12:32   #2
VeganSpirit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmmz, ik vind abortus moord vanaf de bevruchting, dus over het algemeen, wanneer je het ook laat weghalen, ik vind het moord...

sowieso al omdat er zoveel vrouwen zijn die zooo graag een baby willen maar er niet 1 kunnen krijgen, dan kun jij je kind toch laten adopteren vanaf de geboorte?

en zo niet, ik vind dat je als je zwanger bent, de gevolgen ook moet dragen, je was er immers zelf bij toen je zwanger werd...dus tis je eigen schuld
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 12:36   #3
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by VeganSpirit
hmmz, ik vind abortus moord vanaf de bevruchting, dus over het algemeen, wanneer je het ook laat weghalen, ik vind het moord...

sowieso al omdat er zoveel vrouwen zijn die zooo graag een baby willen maar er niet 1 kunnen krijgen, dan kun jij je kind toch laten adopteren vanaf de geboorte?

en zo niet, ik vind dat je als je zwanger bent, de gevolgen ook moet dragen, je was er immers zelf bij toen je zwanger werd...dus tis je eigen schuld
wat nou als je zwanger bent van iemand die je verkracht heeft?
Ik snap dat je het dan ook moord vindt, maar ' mag' het dan wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 12:42   #4
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het ook al moord vanaf de bevruchting en ben in principe ook tegen abortus, tenzij het dus komt door verkrachting. Ik heb dat gelukkig nooit meegemaakt, maar het lijkt me sowieso al vrij pijnlijk om er uberhaupt nog zwanger van te zijn. Dat je dan ook nog 9 maanden met het kind in je buik van zo'n monster rond moet lopen lijkt me niks. Maar verder is het inderdaad je eigen stomme schuld. Als je het kind echt neit wilt, moet je het inderdaaad ter adoptie afgeven, en anders gewoon de verantwoordelijkheid dragen.
Een heleboel mensen doen heel veel moeite voor een kind dus is het in feite een luxeprobleem. Oh oeps zwanger, nou ff naar de dokter en klaar. Das echt de verkeerde manier om er mee om te gaan. Alsof het leven zo weinig waard is.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 13:01   #5
VeganSpirit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen-Angel


wat nou als je zwanger bent van iemand die je verkracht heeft?
Ik snap dat je het dan ook moord vindt, maar ' mag' het dan wel?
als je verkracht bent, ja dan word het toch een ander verhaal
ik denk niet dat je een kindje van je verkrachter wil, dus dan denk ik dat abortus wel kan...ik weet het ook niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 18:32   #6
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

In principe is zo'n ongewenste zwangerschap meestal je eigen stomme fout, maar dat vind ik geen argument om radicaal tegen te zijn. Ik begrijp de redenering wel, en ik zeg niet dat abortus een goede oplossing is, voorkomen is nog altijd beter dan genezen, maar ik vind het nog altijd beter dat je zo'n embryo dan laat weghalen dan dat je het laat geboren worden en er niet kan of wil voor zorgen en je kind verwaarloost of geen kans kan geven op een goed leven.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 18:32   #7
Mandela
The truth is out there
 
Geregistreerd op: 9 October 2002
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar Mandela
Standaard

Vanaf de bevruchting leeft een baby mijns inziens, maar je moet je afvragen of het gevoelscentrum van zzo'n embryo al is ontwikkeld.
Mandela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 18:39   #8
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vanaf de bvruchting, het leeft en je vermoord het vind ik als je het laat weghalen
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 19:00   #9
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
In principe is zo'n ongewenste zwangerschap meestal je eigen stomme fout, maar dat vind ik geen argument om radicaal tegen te zijn. Ik begrijp de redenering wel, en ik zeg niet dat abortus een goede oplossing is, voorkomen is nog altijd beter dan genezen, maar ik vind het nog altijd beter dat je zo'n embryo dan laat weghalen dan dat je het laat geboren worden en er niet kan of wil voor zorgen en je kind verwaarloost of geen kans kan geven op een goed leven.
okee dat het je stomme fout is, is ook niet mijn hoofdargument, maar de echte reden is dat ik vind dat het moord is, en ook dat er veel te makkelijk wordt gedaan over het nemen van kinderen. Ik vind dat kinderen krigjen een zegen is, je KRIJGT kinderen, je neemt ze niet.
En als je dan niet voor kind kan of wil zorgen, kan je het altijd afstaan ter adoptie, omdat er een boel mensen zijn die graag een kind zouden willen,m maar het niet krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 19:04   #10
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

okee dat het je stomme fout is, is ook niet mijn hoofdargument, maar de echte reden is dat ik vind dat het moord is, en ook dat er veel te makkelijk wordt gedaan over het nemen van kinderen. Ik vind dat kinderen krigjen een zegen is, je KRIJGT kinderen, je neemt ze niet.
En als je dan niet voor kind kan of wil zorgen, kan je het altijd afstaan ter adoptie, omdat er een boel mensen zijn die graag een kind zouden willen,m maar het niet krijgen.
Dat is ook een oplossing natuurlijk. Beter dan abortus alleszins!
Maar dat is ook niet in alle gevallen mogelijk, stel: tegenwerking van ouders bij minderjarigen enzovoort...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 19:07   #11
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij mag de moeder van het kind uiteindelijk beslissen wat er mee gebeurt. Maar dat weet ikniet zeker.
Als je als minderjarige geen zeggenschap hebt over je kind, en je ouders beslissen dat het abortus moet worden..tsja dat vind ik dan stom van die ouders.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2002, 19:45   #12
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat abortus een beslissing die mensen zeker niet te snel moeten nemen maar pure moord vind ik het niet echt...
Het kind leeft al wel en in zoverre in het dus moord, maar ik denk ook dat als bijde aanstaande ouders het er over eens zijn dat het voor het kind, voor hunzelf en voor iedereen beter als zij geen kinderen krijgen dat het dan niet heel erg is om abortus te laten plegen...
Ik denk ook dat abortus al moeilijk genoeg is voor de moeder want je laat iets van jezelf, uit je eigen lichaam weghalen en dat zal heus niet gemakkelijk zijn...
ik denk dat beter is om abortus te laten plegen, als je dent dat het kind anders ook geen leven heeft...
Als het maar aleen een moeder heeft,als ouders ruzie hebben, als het wordt gepest op school, als grootouders het kind ook niet willen....als het dus eigenlijk voor iedereen beter is, lijkt het mij beter als je 1 iemand het leven ontneemt maar daarmee ook 1 iemand minder een (minstens) waardeloze jeugd geeft...
Ik denk ook(ja ik denk veel)dat niemand hier kan voelen hoe het is om abortus te laten plegen(ik ook niet) en dat het voor de mensen die het wel hebben laten doen zelf al moeilijk genoeg is geweest en dat ze dan dus geen behoefte hebben en mensen die denken te voelen wat zij voelen....laat die keuze maar aan hun zelf over....lijkt mij het beste
  Met citaat antwoorden
Oud 11 October 2002, 19:51   #13
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kind leeft gewoon vanaf de bevruchting,das het begin,en das dan moord...
Maar je moet ook wel denken aan de moeder, die zoiets als een kind(nog)niet aankan.
ik denk dat het een hele meilijke situatie is en dat de moeder zelf moet beslissen:Je eigen leven mogelijk vergooien of dat van je kind.
Keuzes keuzes,lastig hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2002, 15:47   #14
Monica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het ook moord, maar als ik op dit moment zwanger zou zijn [17 jr] danliet ik het ook weghalen. He er ten 1e geen geld voor, m'n school dus kan er gewoon weg niet voor zorgen.
Ben zelf immers nog een kind.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 October 2002, 16:08   #15
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Vanaf het begin dat het zaadje het eitje is bevrucht, vind ik dat het vruchtje 'leeft'. Dus tjah eigenlijk is het gewoon pure moord om abortus te plegen.

Maar soms zit je gewoon in een situatie en dan kan je niks anders Bovendien, ik ben zelf nog een kind (als hierboven is gezegd) en ik kan het nou gewoon inet opbrengen om voor een kind te zorgen. Op dit moment zou ik dan dus ook voor een abortus kiezen..

Maar er zijn zoooveeeeel manieren om te zorgen dat je het niet wordt..maak daar dan ook gebruik van!
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2002, 13:08   #16
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tis ook pure moord om een mier dood te trappen of een mug dood te slaan....maar daar doen een heleboel mensen niet moeilijk over.
Ik ben niet tegen arbortus maar dat maakt me ook niet direct voor arbortus. T leven (of beter gezegd een geboorte) is een van de wonderbaarlijkste dingen die ik me kan voorstellen, dat moet (vind ik) ook worden gerespecteerd. Maar er zijn gewoon situaties dat een zwangerschap uiterst ongelegen komt, en dan heb ik het niet over dat het niet in de 'carriereplanning' valt.
Iemand meteen een schuld gevoel aanpraten door te zeggen dat een arbortus meteen een pure moord zal ik nooit doen, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen 10x moet nadenken voordat je overgaat tot de stap arbortus. Arbortus mag en kan nooit een routine beslissing worden.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2002, 14:01   #17
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

[kopieren letterlijke tekst theo tank]

amen!
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2002, 15:08   #18
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kan je een abortus plegen als t kindje al voelbaar beweegt dan? :/
  Met citaat antwoorden
Oud 13 October 2002, 16:43   #19
meiske
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen-Angel


wat nou als je zwanger bent van iemand die je verkracht heeft?
Ik snap dat je het dan ook moord vindt, maar ' mag' het dan wel?

dan is het wel wat anders, ik heb het van heel dichtbij meegemaakt en de keuze is dan heel moeilijk, je wilt geen moord plegen maar ook niet op je 15e al een kind
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2002, 06:58   #20
Timmekeuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard ???

Sorry van zo'n zaken heb ik geen verstand.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 October 2002, 15:46   #21
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Ik ben er nog niet echt uit voor mezelf wanneer ik abortus moord vind, maar een ding weet ik wel zeker.

Als je vind dat je best seks kan hebben zonder voorbehoedsmiddel, dan moet je ook de verantwoordelijkheid nemen om als je zwanger wordt het kind te houden..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2002, 13:13   #22
fosiiee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard abortus is moord!

ik vind dat abortus moord is , er zijn zoveel mensen die een kind willen en er geen kunnen krijgen en dan zijn er mensen die wel het geluk hebben om een baby te kunnen krijgen en die willen er dan geen maar als je verkracht ben is dat natuurlijk wel iets heel anders en dan vind ik wel dat het moet kunnen maar alleen dan.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2002, 15:51   #23
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: abortus is moord!

Citaat:
Originally posted by fosiiee
ik vind dat abortus moord is , er zijn zoveel mensen die een kind willen en er geen kunnen krijgen en dan zijn er mensen die wel het geluk hebben om een baby te kunnen krijgen en die willen er dan geen maar als je verkracht ben is dat natuurlijk wel iets heel anders en dan vind ik wel dat het moet kunnen maar alleen dan.

waarom is het anders als je bent verkracht dan? het blijft abortus. als iemand niet is verkracht, maar toch ongewenst zwanger is (scheuren van condoom ofzo, verzin maar iets leuks..) is het toch hetzelfde? .. leg uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 15:33   #24
Galadriel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet niet precies wanneer abortus zelfmoord is, maar ik weet wél zeker dat ik vind dat het moet kunnen. Als je niet voor een kind kunt zorgen, bijv. in ontwikkelingslanden...

Hmmm, hier moet ik nog eens over nadenken...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 16:31   #25
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Zelfmoord???
OVer het algemeen zijn het niet de ongeboren baby's die de beslissing nemen
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 18:12   #26
Chairgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zelf kan ik er niet echt over oordelen, want ik denk dat ik er nou heel anders over zou denken dan als ik echt in die situtatie zit.

Wat ik wel vreemd vind is dat in China mag je abortus plegen zelfs als je 9 maanden zwanger bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 18:18   #27
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Galadriel
ik weet niet precies wanneer abortus zelfmoord is, maar ik weet wél zeker dat ik vind dat het moet kunnen. Als je niet voor een kind kunt zorgen, bijv. in ontwikkelingslanden...

Hmmm, hier moet ik nog eens over nadenken...
Doe dat, ik hoor t wel als je eruit bent
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 19:37   #28
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chairgirl
zelf kan ik er niet echt over oordelen, want ik denk dat ik er nou heel anders over zou denken dan als ik echt in die situtatie zit.

Wat ik wel vreemd vind is dat in China mag je abortus plegen zelfs als je 9 maanden zwanger bent.
Da komt omdat China overbevolkt is
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2002, 12:41   #29
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zolang een embryo nog maar een eitje is vind ik het geen moord..iets wat niet denkt, en geen gevoel heeft leeft niet. Dan kun je net zo goed een discussie begin over het plattrappen van planten. Is dat niet zielig dan? Het zou er uit zien als een abortus een schande werd. Denk je dat een tienermoeder echt voor een kind kan zorgen? Ik denk niet dat je er een ontzettend gelukkig kind mee op aarde zet..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 16:21   #30
zusje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij kan je je kindje beter "vermoorden" (abortus laten plegen dus) terwijl het nog van niks weet, dan wanneer je een kindje ter wereld zet waar je niet voor kan zorgen.....want goh, daar wordt het gelukkig van!NOT
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2003, 18:28   #31
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb de vorige reply's niet gelezen maar toch ff reactie...
ben er nog altijd niet uit voor mezelf of het kan of niet,langs de ene kant vind ik,als je de verantwoordelijkheid neemt om sex te hebben,moet je ook de gevolgen kunnen dragen,maar langs de andere kant...door verkrachting bv,of op echt heel jonge leeftijd (15j vb)...hmmm,weet het echt niet :s
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2003, 15:55   #32
devilisch_lady
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

abortus..ja kijk ik vin abortus opzich niet okay..ma als je verkracht bent..is het een goede reden om weg te laten halen anders niet
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2003, 17:37   #33
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar wat vind je het beste...kind laten weghalen als je weet dat het een klotetoekomst gaat krijgen en een moeder zal hebben die er niet naar omkijkt,als het kind weet dat hij ongewenst is?of gewoon houden en het kind laten afzien?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2003, 18:14   #34
Che5611
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelf vind ik abortus moord, maar ik ben er absoluut niet tegen. Kijk aan de ene kant, moet je niet weglopen van je foutjes. Maar als je het kind financieel niet kan onderhouden en het absoluut niet in je levensstyle past, dan is het beter voor dat kind om het weg te halen. Naja en dan is er natuurlijk ook nog adoptie...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 10:27   #35
Fallen-Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Che5611
Zelf vind ik abortus moord, maar ik ben er absoluut niet tegen. Kijk aan de ene kant, moet je niet weglopen van je foutjes. Maar als je het kind financieel niet kan onderhouden en het absoluut niet in je levensstyle past, dan is het beter voor dat kind om het weg te halen. Naja en dan is er natuurlijk ook nog adoptie...
Zou jij de draad weer volledig op kunnen pakken nadat je negen maanden een kind hebt gedragen (en daar ook van bent gaan houden) en die hebt afgestaan?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 10:40   #36
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen-Angel


Zou jij de draad weer volledig op kunnen pakken nadat je negen maanden een kind hebt gedragen (en daar ook van bent gaan houden) en die hebt afgestaan?
Dat wou ik net zeggen, denk daar maar eens over na
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 18:16   #37
Che5611
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fallen-Angel


Zou jij de draad weer volledig op kunnen pakken nadat je negen maanden een kind hebt gedragen (en daar ook van bent gaan houden) en die hebt afgestaan?
Kijk ik heb nooit gezegd dat ik het zou afstaan voor adoptie. Maar adoptie zou voor mij veel makkelijker zijn dan een abortus, no doubt. Mocht ik ooit "ongewenst" zwanger worden, dan hou ik het kind, en ook dat weet ik zeker.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 22:55   #38
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by VeganSpirit

sowieso al omdat er zoveel vrouwen zijn die zooo graag een baby willen maar er niet 1 kunnen krijgen, dan kun jij je kind toch laten adopteren vanaf de geboorte?
Je moet er ook rekening mee houden dat er ook kinderen zijn in 3e wereld landen die geen kans krijgen omdat ze daar vergaan van de honger. Kunnen de mensen die van plan zijn iemand te adopteren beter een kind uit de 3e wereld adopteren, want daarmee geef je iemand een kans die het bij voorbaat al niet had en toch geboren is. Als je dan iemand ter wereld brengt waarvan je al weet dat iemand hem gaat adopteren, dan kan je tocn het zo goed abortus plegen en dan zijn er in de 3e wereld nog genoeg kindertjes voor die zielige vrouwen die geen kinderen kunnen rkijgen...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 22:56   #39
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Adoptie vind ik opzich vanaf de bevruchting het doden van een levend wezen. Moord van een mens is het dan nog niet vind ik.
nou eigenlijk wel, maar is dat dan erg dan?
Wat is dan de waarde van het leven?
of eigenlijk een mensenleven want ander leven is sowieso minder waard.
Ik vind het een beetje overdreven. De waarde van een mensenleven.

Maar ehm
een kind geeft een enorme (kop)zorg maar geeft ook op een bepaalde manier ook voldoening.
ik vind alleen dat de "Waarde" van leven niet verward moet worden met de "waarde" voor een persoon die het kind krijgt en de "waarde" voor het kind zelf die het leven krijgt.
Laatste 2 waardes zijn belangrijk (vind ik) bij bepalen van abortus, niet het eerste.
(k ben voor abortus en ik vind het moord van een mens vanaf de bevruchting)
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2003, 15:29   #40
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik vind abortus nooit goed. Iedereen doet zo moeilijk over als je verkracht bent, gebeurt al bijna nooit dat je daarvan zwanger raakt. En al word je dat kan je dat kindje toch, als je het echt niet wil?
Ik zou het kindje zowiezo wel houden, het is toch je eigen kind!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2003, 16:16   #41
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anouk
Ik vind abortus nooit goed. Iedereen doet zo moeilijk over als je verkracht bent, gebeurt al bijna nooit dat je daarvan zwanger raakt. En al word je dat kan je dat kindje toch, als je het echt niet wil?
Ik zou het kindje zowiezo wel houden, het is toch je eigen kind!
hoeft tog niet altijd verkrachting te zijn.

kan ook van andere ongelukjes, maar ik ben voor abortus stel dat het kind ongewenst omdat de ouders heb bv niet kunnen finacieren dan lijd dat kind een rot leven en de ouders
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2003, 19:37   #42
dreamy_angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook absoluut tegen, ik vind dat het al levend is vlak na de bevruchting. Ik vind het in een situatie van verkrachting anders liggen, want daar kan je zelf niets aan doen. Maar ik vind dat zoveel, ook vaak jonge meisjes, zomaar zwanger worden, door het vergeten van een condoom of enig ander voorbehoedsmiddel. Ik vind dat gewoonweg dom, er is genoeg voorlichting, je kan mij niet zeggen dat die meisjes het niet wisten... Heb al soort of sexuele voorlichting gehad op de basisschool, dan ben je toch dom als je daar verder niets mee doet?
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 08:54   #43
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wacht maar tot een keer een condoom scheurt en je komt er na 2 weken achter dat je niet ongesteld wordt. Ik denk dat velen van jullie dan wel anders praten......
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 14:44   #44
Diz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Abortus is ook altijd moord, het kindje leeft altijd, maar vanaf 3 maanden is het pas echt zeker dat het kindje ook grote kans maakt om levend geboren te worden. Das de grens zeg maar

Maar ja, als je het na drie maanden nog weg laat halen, ben je naar mening niet goed bij, dan haal je echt een kind weg, het heeft alles al, handjes, voetjes alles compleet. Gelukkig is dat hier in Nederland ook niet toegestaan!!!!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 16:14   #45
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Diz
[B]Abortus is ook altijd moord, het kindje leeft altijd, maar vanaf 3 maanden is het pas echt zeker dat het kindje ook grote kans maakt om levend geboren te worden. Das de grens zeg maar
eh...ik wil niet vervelend zijn hoor (nouja misschien ook wel. :/ ) maar vanaf de bevruchting kán je nog niet spreken van een "kindje". een bevrucht eitje ís geen kind. het is nog niet ontwikkeld tót een kind.


en ik vind dat heel veel mensen heel moeilijk doen. als je bent verkracht is het oké, maar als het condoom is gescheurd oid en iemand wordt zwanger en pleegt abortus, dan is het opeens moord? kvind dat veel mensen te snel spreken over moord. zoals ik hierboven al heb gezegd kan je in de 1e we(e)k(en) nog niet spreken van een 'kind'. het is een eicel of embryo, maar het ís nog geen kind, kan je dus al spreken van een moord? ik vind van niet.
Ik vind het veel erger als ik een meisje van 15 zie met een kindje, die haar school nog moet afmaken, die gewoon hulp nodig heeft voor het verzorgen van dat kind, die zelf eigenlijk nog een kind is..als dat meisje niet goed voor haar kind kan zorgen en dat kind gewoon de zorg niet krijgt dat t nodig heeft en wordt verwaarloosd, dat vind ik tien keer erger dan dat iemand een abortus pleegt.





k denk dat ik maar eens ga tellen hoe vaak ik "ik vind" of "vind ik" heb gebruikt in deze reply
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 16:49   #46
Che5611
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
wacht maar tot een keer een condoom scheurt en je komt er na 2 weken achter dat je niet ongesteld wordt. Ik denk dat velen van jullie dan wel anders praten......
Been there...Het was onze eigen domme fout, dat wisten me vriend en ik. Ik was al een tijdje overtijd, en er was een rdelijk grote kans dat ik zwanger was geraakt. Ik zou nog een week wachten, en als ik dan nog niet ongesteld was geworden zou ik een zwangerschaps test doen. En als daaruit bleek dat ik zwanger was had ik al besloten voor mezelf om het kind te houden. Maarja 5 dagen later was ik alsnog ongesteld geworden...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 18:50   #47
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb ik ook voor gehad en was de angstigste week van mn leven
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 21:31   #48
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

wist je dat je ongesteldheid kan uitblijven doordat je in een gespannen situatie leeft. Dus hoe meer je er aan denk dat het mis is gegaan en dat je misschien wel zwanger kan zijn en hoe meer je er zorgen om maakt hoe minder snel je ongesteld wordt. Vaak wordt je dan na het eerste echte ontspannen moment ongesteld...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2003, 14:25   #49
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voor abortus. Dat is te zeggen: wanneer een kind geen leven geboden kan worden, en de moeder wilt absoluut niet het kind ter adoptie doen, vind ik er niks mis mee. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat vrouwen iets dat in hun buik groeit absoluut niet weg willen doen, en er een band mee hebben. Maargoed, dan is die hele discussie dus ook overbodig. Ik denk niet dat een vrouw zomaar afstand zal doen van een kind dat al groeit. Ik zou ook niet weten waar je een grens zou moeten trekken.. Zo'n wezentje maakt het namelijk toch nog niet mee bewust. Ik vind dat een moeder op zo'n moment nog het recht heeft erover te beslissen.
Weet je wat me een veel zinniger discussie lijkt? Een discussie over jeugd en onveilig vrijen bijvoorbeeld. Als je dáár eens een wat duidelijker voorlichting zou geven, dan zou je ook veel minder met abortuszaken te maken krijgen. En zou die hele discussie alleen nog maar gaan over zwangerschap na vekrachting, en dan vind ik dat sowieso abortus gepleegd moet kunnen worden..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2003, 13:22   #50
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben ook voor abortus. Ik vind het ook een betere reden om iets dat nog niet zelfstandig kan leven en denken te doden omdat het jou leven totaal kan vergooien dan wanneer je een dier dood dat al een leven heeft zodat jij vanavond een stuk vlees hebt. Het lijkt me wel heel moeilijk om iets dat eigenlijk een deel van je lichaam is en een zelfstandig leven kan gaan leiden weg te halen uit jezelf.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:46.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.