Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 December 2002, 20:16   #1
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy weer naar school na 2jr. ben bang

ik moet vanaf 9januari weer naar school 1 dag per week... en ik vind het zo eng........

2jaar geleden ben ik van die school afgegaan omdat ik moest worden opgenomen na een paar zelfmoordpogingen...
ik had een hele lieve klas en goeie vrienden daar.. die me wel begrepen enzo... alleen die leraren waren zulke eikels...
ik heb op die school me altijd vrolijk voor gedaan en daar dag in dag uit met een masker rond gelopen............
zo mochten ze me als de vrolijke maaike..
als ik ook maar 1minuut schagerijnig keek zeiden ze al gelijk: maaike ben je sacherijnig hoe kan dat????
sommige waren ook nog wel eens bij me langs gekomen toen ik in het amc lag........ maar van heel veel heb ik ook niets meer gehoord...

het waren moeilijke 2jaren...
nu moet ik vanaf 9januari er dus weer heen.. en ik vind het zo eng ik ben blijven zitten... ik zit nu bij 1 jongen in de klas bij wie ik vroeger ook in deklas zat die is opzich wel aardig.. de rest ken ik niet...
ik heb de afgelopen tijd zoveel mensen gezien die gepest zijn op school enzo en waardoor ze zo depressief zijn geworden..
ik ben nog nooit gepest dat niet maar ben zo bang dat ze nu mij wel moeten hebben? dat ze me niet mogen? en dat ze me haten enzo??? en dat wil ik niet
ik ben gewoon zo bang.........

het liefst geef ik de moed op en ga ik dood maar ik weet dat ik door moet vechten maar ik ben zo bang gewoon!!!

sorry ik weet ook niet wat jullie hiermee moeten maar ik wou het gewoon even kwijt denk ik
en ik voel me de laatste tijd gewoon echt fucking alleen op deze wereld en dat voelt ook kut
en ik heb echt het gevoel of ik het niet aankan meer de buitenwereld..

maar goed dit was het echt... als iemand het alleen al heeft willen lezen bedankt!!

Liefs, maaike
  Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2002, 20:23   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

nou...als je de klas moet overdoen als toen je d'r af ging, dan kan je leeftijd een probleem zijn...toen ik 18 was, zat ik in 4 havo via de mavo.....toen moesten ze me 3-4 van de 5 dagen hebben over m'n leeftijd (de rest was 15 en 16)

ik heb trouwens alles gelezen en je moet t gewoon proberen en kijken hoe dat gaat leef op tussen je medeleerlingen, je zult vast wel veel mensen als vrienden krijgen
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2002, 20:44   #3
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja..ik heb wel veel ervaringen met pesten
en ik snap best wel dat het eng is dat je na 2 jaar weer moet..
maar het is wel weer een stap in de goede richting, en wees blij dat je al met een jonge in de klas komt die jij wel mag..
als die jouw ook mag heb je in ieder geval iemand, en ik denk dat dat al een goede hulp zal zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 00:13   #4
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Dat scheelt al heel wat denk ik, dat je één iemand kent of nou ja, die bekend is.
Eerste schooldag is altijd wat vreemd
Maar je bent eigenlijk veel sterker als je zelf toegeeft denk ik.
Je moet je niet teveel zorgen maken om wat andere vinden (als je dat deed) en als je redelijk jezelf blijft zal niemand je haten. Niet dat je direct jezelf helemaal bloot moet geven en je hoeft ook niet altijd vrolijk te zijn maar als je gewoon luchtig blijft doen (over niet al te diepe dingen praten etc) en beleefd/aardig bent dan hebben mensen geen reden om je niet te mogen (en ze zullen je dan ook mogen). Ga ook geen mensen negeren omdat je bang bent dat ze je toch waarschijnlijk niet mogen. Dan ga je, je zorgen maken om dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn. Je bent een gevoelig iemand, je ziet ook wat andere voelen als je helder blijft denken wat je trouwens altijd moet doen. Als je eens goed kijkt naar de mensen die zoiets vragen (waarom ben je zo kijk je zo) of iemand pesten dan moet je het ook wel zien, ZIJ hebben nog grotere problemen als jouw! Geloof me dat is zo. Jij hebt al het lef gehad om jouw probleem aan te pakken ook al is het dan op een verkeerde manier, ZIJ daarentegen hebben nog niet door wat er mis met hun is en zullen het er later moeilijk mee krijgen. (met dat soort “mensen” hoef je niet bevriend te raken, die moeten het zelf maar uitzoeken en eerst normaal doen)
Dus, Blijf helder denken, ga niet op de dingen vooruit lopen en verval niet in je angst (heb ik ook niet van mezelf hoor ) Je bent sterk, gevoelig en vast wel aardig , ze hebben geen enkele reden om je niet te mogen.

Liefs terug,
A
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 11:56   #5
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bedankt voor jullie lieve reacties...
ik blijf het nog steeds wel moeilijk vinden hoor...
maar dankzij jullie adviezen voel ik me er wel al wat rustiger onder....
ik kijk wel hoe het gaat:-s
heb net te horen gekregen dat ik gelijk het eerste uur dat ik daar ben moet vertellen hoe het komt dat ik er niet was zo lang? en hoe het nu met me gaat en wat mn problemen zijn?!? dat wil ik helemaal niet vertellen aan hun

maar goed genoeg gezeik weer voor de vroege morgen!!

Liefs, maaike
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 11:59   #6
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik zou het ze wel vertellen want als je het niet verteld zullen ze je eerder gaan pesten omdat je er dus 4 van de 5 dagen niet bent. Je hoeft niet alles in diepe details te vertellen maar even in het kort in grote lijnen..
Heel veel sterkte en sms me eh!
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 18:09   #7
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Ik zou het ze ook niet willen vertellen maar je kan het inderdaad beter wel doen. En dan zou ik alleen de grote lijnen en feiten vertellen zeg maar.
Veel sterkte ermee
ik ben benieuwd...

Mazzls
A
  Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2002, 19:56   #8
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik denk ook dat ik dat dan maar vertel..
mara dan zit ik weer met
wat moet ik wel en niet vertellen?
ik weet niet hoe die kinderen op mij zullen reageren:s
oh sorry k weet dat ik niet zo moet zeuren
maar ik heb gewoon 2 jaar lang niet tussen "normale" kinderen gezeten dus k vind het gewoon eng..
maar anouk en a-man bedankt voor jullie reacties ik laat jullie het horen hoe het is gegaan goed?

liefs, maaike
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.