Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 January 2003, 15:51   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Bijzonderheid

Vaak worden mensen met een verstandelijke handicap bijzonder genoemd, maar waarom eigenlijk ? vaak zijn ze helemaal niet bijzonder maar houden ze alleen van een paar vaste dingen ? "gewone" mensen zijn eigenlijker veel meer bijzonder..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 15:53   #2
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm sommige autistische kinderen hebben 'speciale toegang' tot hersendelen waar andere mensen weinig gebruik van kunnen maken. Hierdoor hebben ze soms een fotografisch geheugen, o.i.d.

dit dacht ik te menen, ik weet het niet zeker (heb ik op tv ergens voorbij zien komen een laaange tijd geleden)
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 15:54   #3
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze zijn bijzonder omdat zij niet "lijken" of "zijn" zoals de rest van de samenleving, de grotere groep
En de mensheid heeft de nare gewoonte om op alles wat anders en in de minderheid is de sticker "bijzonder" er op te plakken
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 16:15   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
hmm sommige autistische kinderen hebben 'speciale toegang' tot hersendelen waar andere mensen weinig gebruik van kunnen maken. Hierdoor hebben ze soms een fotografisch geheugen, o.i.d.

dit dacht ik te menen, ik weet het niet zeker (heb ik op tv ergens voorbij zien komen een laaange tijd geleden)
humz, mijn broetje is autistisch maar ik heb nog geen geheime talenten ontdekt !
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 16:17   #5
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
humz, mijn broetje is autistisch maar ik heb nog geen geheime talenten ontdekt !
ik gebruikte ook niet voor niks 'sommige' en 'soms'.... zal vast wel meer uitzondering dan regel zijn..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 18:23   #6
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

FOL wat jij schreef klopt. ik heb die uitzending gezien en dr op school over moeten leren. gehandicapte (geestelijke) hebben een andere verdeling qua hersencellen. waardoor het ene niet werkt en het ander dus 2x zo goed

maar goed ze worden als bijzonder beschouwd omdat ze gewoon anders zijn en andere hulp nodig hebben
  Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2003, 18:34   #7
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik vind zelf dat zogenaamde "mongooltjes" vaak heel erg vrolijk zijn. Heel blij kunnen zijn met de kleineste dingen, en heel erg aan mensen kunnen hechten..
Dat vind ik ook leuk aan ze
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.