Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 December 2002, 17:35   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Doel

Ik heb niet echt het idee dat er een doel is in mijn leven, kijk ik ga naar school voor later zeggen ze maar wat heb je daaraan.
later krijg ik een baan (of niet) en daarna ga ik naar een bejaardentehuis en that's it. Waar is het leven eigenlijk voor bedoeld, als je het goed beschouwd slaat het nergens op !
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 17:42   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het doel van het leven
das een vraag die veel mensen zich afvragen
maar je moet zelf een doel creeeren

als je als doel steld dat je gaat werken aan een beter leven op aarde, of aan een medicijn tegen aids en kanker, dan heb je een doel in het leven

tot nu toe heb ik ook niet echt een doel in het leven
ik kijk wel wat ik allemaal doe

ik vind niet echt dat ik een doel heb
maar misschien komt dat nog wel
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 17:42   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1) Dat is filosofie ipv psychologie
2) Je stelt de vraag die oh zoveel mensen tot een depressie laat lijden. Zorg dat het je niet overkomt...

edit: leiden..lijden...alletwee toepasselijk ;P leiden is alleen het goede

Laatst aangepast door Fade of Light : 27 December 2002 om 17:51
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 17:49   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
1) Dat is filosofie ipv psychologie
2) Je stelt de vraag die oh zoveel mensen tot een depressie laat lijden. Zorg dat het je niet overkomt...
1) Er is hier geen filosofie-forum en dit lijkt me het beste dan
2) Ik doe er mijn best voor
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 17:57   #5
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je moet jezelf een doel stellen; helpen van mensen bijvoorbeeld(de zorg), de wereld verbeteren(politiek) en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Je moet uitzoeken wat je belangrijk vind in het leven. Waarshcijnlijk valt er op dat gebied nog een hoop te verbeteren, dan kan je dat als doel stellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 December 2002, 20:21   #6
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
1) Dat is filosofie ipv psychologie
2) Je stelt de vraag die oh zoveel mensen tot een depressie laat lijden. Zorg dat het je niet overkomt...

edit: leiden..lijden...alletwee toepasselijk ;P leiden is alleen het goede
maak jij een filosie forum
ik vind het ook bij psygologie passen die leidt vaak (altijd) tot een depressie.. maar het kan ook zo zijndat je zo begint te denken als je al in een depressie zit......



heb je iemand om mee te praten annestacia?

succes iig!
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2002, 04:08   #7
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vraag me ook vaak af waarom je zal leven,
maar ik denk dat dat voor elk mens wel anders ligt,
daar kom je vanzelf wel achter..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2002, 15:04   #8
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Zin van het leven heb ik me ook vaak afgevraagd.
Die is er niet echt, naar mijn mening.

Ut is wat je ervan maakt.
Gaat er om dat je gelukkig bent.
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=24108 Daar staat (denk ik) de manier.
En ook geen al te grote doelen stellen.
Liefde is volgens mij het sterkste gevoel dat je gelukkig kan maken. Als je dat hebt wordt alles opeens makkelijker.
Je kan je kapot werken en doelen halen en succes hebben, dat is misschien ook een manier...
Maar volgensmij blijf je dan nog altijd opzoek naar dat ultieme geluk. Leven voor iemand anders. Dat is het denk ik.
Zo gaat het ook, als je kinderen hebt... Hangt er vanaf hoe gelukkig je voelt dat je ze wil maar volgensmij is dat toppunt van gelukkigheid, zo heb ik gehoord.

Dus ja... ?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 21:51   #9
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ben je niet afhankelijk als je jezelf een doel stelt??

Iedereen hier wil de wereld veranderen. Deze wereld is namelijk bagger, al kan je hem nergens mee vergelijken.

Is deze wereld dan wel zo klote??
Nee, want hij is nog nooit goed geweest, dus hoe kan je dan zeggen dat deze wereld klote is.
Ja, omdat deze wereld op vele manieren verbetert kan worden.
iedereen wil op die manier de wereld verbeteren. en dan ga je denken hoe je deze wereld het beste kan verbeteren.
mijn manier van verbeteren is deze wereld afhelpen van overbevolking. Ik denk dat dan vele problemen zijn opgelost. Hoe doe je dat? Door mensen te verspreiden over de aardbol of er simpelweg af te halen. Dan verzin ik manieren hoe en dan ga ik studeren en werken in die richting hoe ik die manieren tot uitwerking kan brengen.

Dan denk ik, zoveel mensen proberen dat, waarom zou ik degene zijn die het ook doet. Wie zegt dat ik het ooit zal kunnen doen. Wie zegt dat ik niet 1 of andere laboratorium assistent zal zijn voor de rest van me leven. weinig kans dat ik me doel kan uitvoeren dan Daar gaat me doel. Kan ik weer helemaal van voren af aan beginnen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 13:59   #10
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

dit doel is te hoog gegrepen
dus moet ik tevreden zijn met iets dat minder is
en dan denk ik, wat is het nut van iets waar de wereld toch nauwelijks wat aan heeft
en dan word ik maarw eer psycholoog, proberend de wereld meer en beter te begrijpen
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 14:02   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is niet de bedoeling oude topics omhoog te halen

-edit- voor deze ene keer dan
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 21:44   #12
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Een doel..
Nah iets wat ik al heel lang wil ====>> Zelfstandiger worden tot het moment dat ik echt helemaal op me eigen benen kan staan en dan ergens heelmaal overnieuw te beginnen ..zonder enig contact met me ouders.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 12:57   #13
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

tja als ik er over nadenk heb ik ook geen echt duidelijk doel.
wil gewoon gelukkig worden ofzo
maar ik klaag niet, heb het naar mn zin zoals het nu gaat en we zien wel hoe het loopt
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 13:12   #14
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Foetsy
ben je niet afhankelijk als je jezelf een doel stelt??

Iedereen hier wil de wereld veranderen. Deze wereld is namelijk bagger, al kan je hem nergens mee vergelijken.
-----
Dan denk ik, zoveel mensen proberen dat, waarom zou ik degene zijn die het ook doet. Wie zegt dat ik het ooit zal kunnen doen. Wie zegt dat ik niet 1 of andere laboratorium assistent zal zijn voor de rest van me leven. weinig kans dat ik me doel kan uitvoeren dan Daar gaat me doel. Kan ik weer helemaal van voren af aan beginnen.
Zoveel mensen proberen dat...
hmm is dat echt zo?
laten we iig maar denken van wel.

Citaat:

dit doel is te hoog gegrepen
dus moet ik tevreden zijn met iets dat minder is
en dan denk ik, wat is het nut van iets waar de wereld toch nauwelijks wat aan heeft
en dan word ik maarw eer psycholoog, proberend de wereld meer en beter te begrijpen
Heb ik ook aan gedacht om te doen, (lijkt me nog steeds wat)
maar des te meer en meer ik erover denk, de wereld te begrijpen, des te simpeler wordt het.
Dan komt het neer op de vraag, KAN en wil ik iemand helpen d.m.v. me werk ervan te maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 18:51   #15
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmz,ff beetje offtopic,heb ik ook op 1 of andere manier,maar niet met het leven,eerder met school, k heb echt het idee dat ik daar 8 uur per dag mn leven zit te verkl*ten :s
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 12:03   #16
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Een doel in je leven moet je inderdaad zelf stellen..en als jij op het moment geen doel hebt, dan hoef je je geen zorgen te maken dat je die nooit zult krijgen! Je ontdekt nog zo veel nieuwe dingen in je leven, er komt nog zo veel, ergens ligt jouw ambitie..het hoeft ook niet per se te gaan om mensen te helpen, of goed te zijn in je werk, misschien wil je wel dolgraag een kind adopteren om het een 2e kans te geven, dat kan ook een doel zijn!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 15:58   #17
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Doel...iedereen heeft een doel?
Ik heb lang over "het doel van het leven" nagedacht, en er is gewoon geen doel, en je bent ook niet belangrijk voor deze wereld maak jezelf dan gewoon belangrijk d.m.v. beroemd te worden op 1 of andere manier.

je moet je doel proberen te vinden, iets dat je leuk vindt bijv. hobby's/sport/wereldreis en daar moet je je doel uitzien te halen.

en zoals Kanker en Aids die ziektes heeft de mens zelf gemaakt!
ga dan ook niet voor een medicijn zoeken, als je zelf je problemen naar je toe hebt gehaald.
(er zullen wel weer veel reacties op komen...om wat ik hier heb gezegd, maar het is feitelijk waar, want vroeger waren er geen enge ziektes, je hebt namelijk recht op een natuurlijke dood.)

(denk aan roken, niet veilig vrijen, fabrieks werk, gevaarlijk werk werken met giftige/gevaarlijke stoffen...etc etc.)
dat is dus geen doel, als je ook met bv. gevaarlijke stoffen werkt dan moet je je ook realiseren dat je nooit je doel zal vinden, zolang je dat werk doet.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 16:09   #18
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou ik denk niet dat mensen zelf voor kiezen voor aids of kanker..... vind het een beetje hard gezegd......

er zit zeker wel een waarheid in je verhaal hoor vind ik......

maar ik vind wel dat je belangrijk voor deze wereld kan zijn ZONDER beroemd te zijn.....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 23:30   #19
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat er geen algemeen doel is van het leven klopt wel.
En doel in je leven moet je zelf stellen.
Dat hoeft er niet 1 te zijn of direct een heel groot doel te zijn.
Je hoeft ook niet eens belangrijk te zijn op deze wereld.

Citaat:
en zoals Kanker en Aids die ziektes heeft de mens zelf gemaakt!
ga dan ook niet voor een medicijn zoeken, als je zelf je problemen naar je toe hebt gehaald.
(er zullen wel weer veel reacties op komen...om wat ik hier heb gezegd, maar het is feitelijk waar, want vroeger waren er geen enge ziektes, je hebt namelijk recht op een natuurlijke dood.)

(denk aan roken, niet veilig vrijen, fabrieks werk, gevaarlijk werk werken met giftige/gevaarlijke stoffen...etc etc.)
dat is dus geen doel, als je ook met bv. gevaarlijke stoffen werkt dan moet je je ook realiseren dat je nooit je doel zal vinden, zolang je dat werk doet.
Aids is denk ook wel een gevolg van het zo succevol zijn van de mens. We zijn met teveel, we zijn een uit balans, de natuur heeft daar altijd al oplossingen voor gevonden. Virussen zijn zoals aids is daar één van. Met kanker ligt het wat ingewikkelder.
Maar die ziektes zijn er niet DOOR ons. Vroeger werden mensen ook simpel weg niet oud genoeg om kanker te krijgen. (kans is dan groter, ik weet het, ook bij heel erg jonge mensen komt het voor, maar kanker is ook heel erg breed geval eigenlijk.)

Enneh voor wetenschap moet je vertrouwen hebben, je gaat naar iets op zoek dat er niet is. Dat is als je het heel simpel bekijkt al dom.
Je moet bij wetenschappelijk onderzoek ervanuit gaan dat de gevonden resultaten uiteindelijk veel meer resultaten zal op leveren dan de schade die het toegebracht heeft natuurlijk.
Dus.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 00:39   #20
AcIDeR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doel

Citaat:
Originally posted by annestacia
Ik heb niet echt het idee dat er een doel is in mijn leven, kijk ik ga naar school voor later zeggen ze maar wat heb je daaraan.
later krijg ik een baan (of niet) en daarna ga ik naar een bejaardentehuis en that's it. Waar is het leven eigenlijk voor bedoeld, als je het goed beschouwd slaat het nergens op !
je kunt het ook zo bekijken,

school : feesten tot je neervalt!!!
student:nog meer feesten beesten en alles tot je neervalt!!

dit hou je voor tot 65ste en dan daarna ga je uitusten en kijk je terug op een succesvol leven zo was ik het van plan
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 12:22   #21
lief-heksje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Doel

Citaat:
Originally posted by AcIDeR


je kunt het ook zo bekijken,

school : feesten tot je neervalt!!!
student:nog meer feesten beesten en alles tot je neervalt!!

dit hou je voor tot 65ste en dan daarna ga je uitusten en kijk je terug op een succesvol leven zo was ik het van plan
*denkt dat ze AcIDeR z'n levenswijze gaat volgen *
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 19:54   #22
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by RickClan
het is niet de bedoeling oude topics omhoog te halen

-edit- voor deze ene keer dan
hehe, het heeft wel wat teweeg gebracht
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 20:40   #23
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Foetsy


hehe, het heeft wel wat teweeg gebracht
ik heb er dan ook om gevraagd om hem weer open te gooien
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2003, 22:35   #24
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan er ook lang over door gaan omdat er niet 1 doel is in je leven eigenlijk. Het slaat allemaal nergens op.
Misschien is leven opzich het doel van het leven.

En voor de rest een mening.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 21:22   #25
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Doel

Citaat:
Originally posted by AcIDeR


je kunt het ook zo bekijken,

school : feesten tot je neervalt!!!
student:nog meer feesten beesten en alles tot je neervalt!!

dit hou je voor tot 65ste en dan daarna ga je uitusten en kijk je terug op een succesvol leven zo was ik het van plan
uhhm,....wat komt er na student?
30+?

  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 19:55   #26
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn doel in mijn leven = overleven
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2003, 20:58   #27
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De zin van het leven is niet een vraag die beantwoord moet worden, maar het is een bebeurtenis die je moet beleven
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 10:41   #28
trustfire
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Doel

het doel van het leven
das een vraag die veel mensen zich afvragen
maar je moet zelf een doel creeeren

als je als doel steld dat je gaat werken aan een beter leven op aarde, of aan een medicijn tegen aids en kanker, dan heb je een doel in het leven

tot nu toe heb ik ook niet echt een doel in het leven
ik kijk wel wat ik allemaal doe

ik vind niet echt dat ik een doel heb
maar misschien komt dat nog wel
_________________________
mee eens!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 13:00   #29
tourniquet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

iedereen heeft een doel in het leven gewild of ongewild
iedereen heeft een plaats ,een taak in de maatschappij
een van de doelen die iedereen wel heeft zijn de mensen die je graag ziet gelukkig maken door je aan wezigheid
ze hebben je nodig
xxxxxxxxxxxxxxxx
smakkerds
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2003, 18:24   #30
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tourniquet
een van de doelen die iedereen wel heeft zijn de mensen die je graag ziet gelukkig maken door je aan wezigheid
ze hebben je nodig
xxxxxxxxxxxxxxxx
smakkerds
Dat is beste of prettigste doel dat je kan hebben denk ik.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:03.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.