Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 January 2003, 21:21   #1
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Zijn er ook mensen die niet alleen aan t ministerschap denken

Als ze stemmen? T valt me op dat veel mensen op de PvdA of CDA of VVD gaan stemmen omdat deze de meeste kans hebben om te gaan regeren. Ik vat dit niet echt, want je kunt toch net zo goed op je favoriete partij gaan stemmen, zodat deze in ieder geval meer zetels kunnen krijgen in de 2e kamer? T lijkt net alsof iedereen de 2e kamer is vergeten en alleen nog maar denkt aan het minister/premierschap
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2003, 21:26   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik stem sowieso PvdA, maar als je de keuze hebt tussen twee partijen die je allebei graag mag zien (), maar een van beide partijen kan een coalitie die je absoluut niet wilt zien tegenhouden, dan vind ik het vrij normaal dat je voor die grotere partij kiest.. PvdA in dit geval dus..

Wat mij opvalt is dat mensen tegenwoordig zo makkelijk switchen tussen LPF en SP bijvoorbeeld..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 09:49   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het geldt in ieder geval niet voor mij, want waarschijnlijk ga ik morgen D'66 stemmen. Maar het klopt dat de verkiezingen nu vooral daar over gaan, en het is ook wel te verklaren dat de SP en Groen Links bijvoorbeeld stemmen kwijtraken aan de PvdA omdat er mensen zijn die absoluut niet een tweede keer een VVD-CDA regering willen, en dus op de PvdA stemmen om een zo links mogelijke regering zien te krijgen. Maar eigenlijk moeten de kleinere links partijen dan ook meer stemmen krijgen, aangezien je dan zou kunnen denken aan een compleet linkse coalitie. Maar volgens mij voelt Bos daar niet zo heel veel voor
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 09:53   #4
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga lekker tegen stemmen, dat is dan tegen een kabinet CDA en VVD, dus stem ik PVDA, maarja, de kleine partijen doen het slecht, SP 11 zetels, groenlinks en LPF 7 en dan nog een hele rij met een paar zetels
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 11:25   #5
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
. Maar volgens mij voelt Bos daar niet zo heel veel voor
Ik ook niet, dus stem ik PvdA
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 11:47   #6
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik stem nog steeds sp voor 2 redenen

- ik ben sowieso tegen oorlog met irak. Ik vind dat amerika genoeg heeft vernield in de wereld.
- ben voor afschaf van het leger. 1 tak van defensie (bij marine) uitbreiden en de rest saneren. Vormen alle landen samen een europees leger. Dit geld kan besteed worden aan onderwijs en VERBETERING VAN HET OV
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2003, 17:46   #7
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
ik ga lekker tegen stemmen, dat is dan tegen een kabinet CDA en VVD, dus stem ik PVDA, maarja, de kleine partijen doen het slecht, SP 11 zetels, groenlinks en LPF 7 en dan nog een hele rij met een paar zetels
Ja en met die partijtjes zal het slecht blijven gaan
als je zo gaat stemmen.
SP gaat niet eens slecht..in vergelijking met mei zijn ze gestegen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.