Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 April 2003, 20:32   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Wie heeft de schuld?

Wie is schuldig aan het mislukken van de kabinetsformatie?

Ik denk dat Bos en Balkenende beide wel wat valt te verwijten...
Bos zal in bepaalde zaken te halstarrig zijn geweest, maar ik verwijt Balkenende het mislukken van deze kabinetsformatie toch het meest. Ik heb het idee dat Balkenende van meet af aan absoluut geen interesse heeft gehad in een samenwerking met de PvdA.
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 13 April 2003 om 20:43
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 20:35   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

check actualiteiten en nieuws
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 20:39   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik weet neit meer wat ik moet verwachten of hopen. Ik ben in ieder geval teleurgesteld in Balkenende. Iemand op tv zei het zo mooi:
Bos valt het een en ander te verwijten; Balkenende heeft bewezen dat hij het niet kan.

Een zelfde kabinet als hiervoor zie ik echt neit zitten. D'66 wil geloof ik neit samenwerken en een nieuwe poging met PvdA gaat vast ook niet lukken. Dan in hemelsnaam maar nieuwe verkiezingen? Maar dat kunnen ze eigenlijk niet maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 20:40   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
check actualiteiten en nieuws
hmmz, idd, vergelijkbare topic.. kan deze in principe dicht...
Dan ga ik de inhoud aanpassen en er een 'wie heeft de schuld'-topic van maken ofzo
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:02   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

http://www.nu.nl/news.jsp?n=133495&c=11
Citaat:
nu.nl zegt:
HILVERSUM - CDA-leider Balkenende koerst openlijk en rechtstreeks aan op een toekomstig kabinet met de VVD. In het tv-programma Netwerk benadrukte hij zondag dat het goed is nu met de liberalen verder te gaan. "We hebben de afgelopen maanden goed samengewerkt met de VVD. We kunnen snel verder."
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:05   #6
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beide zijn schuldig. Ik zie niet in waarom Balkenende meer schuldig zou zijn aan het mislukken van de formatie dan meneer Bos. Beide hebben zo hun fouten gemaakt.

Op naar een rechtse regering met de VVD! Dan komt het tenminste weer goed met dit land!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:16   #7
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ik weet neit meer wat ik moet verwachten of hopen. Ik ben in ieder geval teleurgesteld in Balkenende. Iemand op tv zei het zo mooi:
Bos valt het een en ander te verwijten; Balkenende heeft bewezen dat hij het niet kan.

Balkeh-ellende
balken-bende


Bos en de informateurs hadden een goed plan op tafel, die positief berekend was door het CBS/CPB op punten waar ze allebei voor waren en dan flikt Harry Potter dit weer.

UBErKneus
JAwol!
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:25   #8
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


Balkeh-ellende
balken-bende


Bos en de informateurs hadden een goed plan op tafel, die positief berekend was door het CBS/CPB op punten waar ze allebei voor waren en dan flikt Harry Potter dit weer.

UBErKneus
JAwol!
Man kom met argumenten i.p.v. dom geleuter.

Hoezeer Balkenende op Harry Potter lijkt en dat je allerlei 'grappige' dingen met zijn naam kan doen is nu wel bekend.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:29   #9
DaRick
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Was ook eigenlijk wel logisch
PVDA en CDA samen??
dat is net als de VS samen met Noord-Korea een vredesoperatie in Bagdad zouden uitvoeren.
Het gaat gewoon niet samen.
VVD en CDA liggen gewoon veel meer op 1 lijn.
Ik vind dat er gewoon snel weer geregeerd moet worden.
Eerlijk gezegd vind ik het politieke programma van de partijen toch aardig dicht bij elkaar liggen afgelopen jaar, dus veel verandering zou er denk ik toch niet geweest zijn.
Maar misschien zit ik ook wel verkeerd
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 21:58   #10
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Man kom met argumenten i.p.v. dom geleuter.

Hoezeer Balkenende op Harry Potter lijkt en dat je allerlei 'grappige' dingen met zijn naam kan doen is nu wel bekend.
Nou ik wou niet dom over komen,
Ik dacht dat sommige mensen ook welles het nieuw kijken en dus het volgende weten wat ik bedoelde te zeggen:..
Bos en de informateurs hadden een goed plan op tafel, die positief berekend was door het CBS/CPB op punten waar ze allebei voor waren. Minister-President Balkenende stelde namens het CDA een heel eigen plan voor die op economische groei, werkgelegenheid (en nog iets) veiligheid of sociale zekerheid, ofzo dacht ik, die op deze punten alleen maar slechter waren volgens het Centraal PLan Bureau, dan het plan van de informateurs en PvDa.
Over die punten waren volgens Bos na die lange periode overeenkomsten gekomen.
Het plan dat Cda voorstelde zou alleen maar slechter scoren op de punten waar ze overeenstemming dachten te hebben.
Daarbij komt nog dat het extra bezuiningen zou betekenen voor de onderdelen waar de PvDa zich juist voor inzet en waar het dus ook zijn stemmen voor heeft gekregen om te verdedigen.
OMdat het verschil in zetels niet zo enorm groot is het niet meer dan logisch dat de bezuinigingen eerlijker verdeelt zouden worden over beide partijen.
Wat dus niet het geval zou zijn in het plan van Cda.

Zo beter??

Laatst aangepast door A-Man : 13 April 2003 om 22:01
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 22:02   #11
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DaRick
Was ook eigenlijk wel logisch
PVDA en CDA samen??
dat is net als de VS samen met Noord-Korea een vredesoperatie in Bagdad zouden uitvoeren.
LoL
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 22:08   #12
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
Man kom met argumenten i.p.v. dom geleuter.

Hoezeer Balkenende op Harry Potter lijkt en dat je allerlei 'grappige' dingen met zijn naam kan doen is nu wel bekend.

Er staat toch een argument in? En publieke figuren met opmerkelijke uiterlijke kenmerken vragen bij het grote publiek nou eenmaal om bijnamen.. Zo ook Bak-ellende
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2003, 23:54   #13
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie

Op naar een rechtse regering met de VVD! Dan komt het tenminste weer goed met dit land!
wat is er mis met dit land?
je hebt toch een dak boven je hoofd? hebt een bordje met eten, en bent fatsoenlijk gekleed? (ok. er zijn op dit punt enkele die jou hierover misschien het een of ander willen vertellen )
zoveel is er echt niet mis met dit land hoor. opzich kunnen we redelijk tevreden zijn dat we al niet onze basisbehoeften hoeven te missen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:12   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r


zoveel is er echt niet mis met dit land hoor. opzich kunnen we redelijk tevreden zijn dat we al niet onze basisbehoeften hoeven te missen.
behalve dan dat er geen veiligheid is en een oplopend aantal werklozen. Er zijn echt wel grote problemen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:31   #15
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


behalve dan dat er geen veiligheid is en een oplopend aantal werklozen. Er zijn echt wel grote problemen
Geen veiligheid?? Uitleg??


Word ik neergeschoten als ik naar buiten loop??
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2003, 10:34   #16
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM


Geen veiligheid?? Uitleg??


Word ik neergeschoten als ik naar buiten loop??
hoe lang duurt het voordat de politie er is als er is ingebroken?
hoeveel zaken bij de politie worden werkelijk onderzocht of opgelost, dat is heel weinig
Je wilt niet weten hoeveel berovingen en vechten ik al heb gezien in amsterdam en dan kan je denk ik wel zeggen dat nederland niet erg veilig is
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.