Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 May 2003, 00:00   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Zuid-Limburg onveiliger, overheid stuurt nog meer agenten naar Randstad :Z

Heb je het alweer.. En maar weer afvragen; hoe komt het toch dat er geen hond stemt in Zuid-Limburg? Het project van de ring rond Heerlen werd weer wat uitgesteld, de veiligheid in het zuiden is er nóg slechter op geworden (in tegenstelling tot de rest van het land), en wat doet DH? Ach weet je wat, we korten ze nog wat meer op personeel.. JAaaaaaaaa hoor, en maar afvragen waar die haat toch vandaan komt? Dit heet simpelweg een volk doelbewust tegen je in het harnas jagen

Zuiden van Limburg onveiliger
MAASTRICHT/HEERLEN
De schoonveegacties in de Randstad maken Zuid-Limburg onveiliger. Meer criminelen uit de Randstad duiken op in met name de drugsscene in het zuiden van de provincie. Over het alsmaar toenemende geweld op straat maakt de politie zich ernstige zorgen, zegt F. Kooiman, recherchechef bij de politie Limburg-Zuid. Na de Randstad kent Zuid-Limburg de hoogste criminaliteit.
Terwijl de politie van Amsterdam en Rotterdam deze week bekend maakten dat het vorig jaar op straat veiliger is geworden, neemt geweld op straat in Zuid-Limburg alleen maar toe. Dat blijkt uit de nieuwste versie van de regionale criminaliteitsanalyse 1999-2002 van de politie Limburg-Zuid. De kans om slachtoffer te worden van mishandeling, straatroof of bedreiging wordt ieder jaar groter. Eerder maakte de politie Limburg-Noord bekend dat de criminaliteit en met name geweld op straat stijgt.

Recherchechef Kooiman noemt dat een zorgelijke ontwikkeling. ,,Als er geen trendbreuk komt, krijgt het korps het de komende jaren flink voor de kiezen.'' De politie moet meer misdaad bestrijden met minder mensen. Het Zuid-Limburgse korps moet ten faveure van de Randstad vijftig man inleveren Vooralsnog wordt vooral in de ondersteunende diensten geschrapt. Maar de politie zal hoe dan ook nóg scherpere keuzes moeten maken, stelt Kooiman.

Geweld op straat blijft een van de belangrijkste prioriteiten van de politie. In vier jaar tijd is het aantal aangiften betreffende geweld op straat met eenderde toegenomen tot 3.875. Met name het aantal bedreigingen, mishandelingen en straatroven stijgt ieder jaar opnieuw. Het aantal straatroven steeg vorig in Zuid-Limburg met zestien procent ten opzichte van 2001, evenals het aantal bedreigingen. Maastricht is Heerlen inmiddels voorbijgestreefd als onveiligste stad van Zuid-Limburg.

Het blijft moeilijk aan te geven waar die stijging precies door wordt veroorzaakt, omdat daar uit gebrek aan mankracht geen onderzoek naar is gedaan.

Randstad-criminelen naar het zuiden
MAASTRICHT/HEERLEN Kooiman constateert al enige tijd een toeloop van Randstad-criminelen in Zuid-Limburg. Deels is dat te wijten aan strenger politie-optreden en hardere acties in met name de drugsscene in de Randstad.
Maar ook de grote afzetmarkt in Zuid-Limburg, met veel

drugstoeristen uit omringende landen, trekt meer criminelen, stelt de recherchechef. ,,Het loont zich kennelijk om daarvoor hier naar toe te komen.'' De overlast en drugsgerelateerde misdaad zoals straatroven, nemen daarmee ook toe.

De komende twee jaar krijgt de politie in Zuid-Limburg er zeker geen mensen bij. Daarna hoopt de politieleiding dat in de verdeling van de agenten over het land ook rekening wordt gehouden met de werkdruk.

Die werkdruk leidt ertoe dat heel veel zaken niet direct kunnen worden aangepakt. Uit een nog niet gepubliceerd rapport van het Openbaar Ministerie blijkt dat de politie Limburg-Zuid in eerste instantie slechts 88 van de duizend aangiften direct oppakt. Ruim negenhonderd aangiften blijven in ieder geval even op de plank liggen, voordat de politie er mee aan de slag kan. Het korps scoort daarmee landelijk als een van de slechtste.

Bron: www.dagbladdelimburger.nl
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 16:06   #2
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

tel hoeveel letters er in je text staan en kap met zeuren over limboag
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 22:19   #3
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Klagen wij over jouw inhoudsloze posts?
Nope? Laat bartje dan lekker..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2003, 23:16   #4
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Klagen wij over jouw inhoudsloze posts?
Nope? Laat bartje dan lekker..
Inderdaad jah
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 11:47   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Klagen wij over jouw inhoudsloze posts?
Nope? Laat bartje dan lekker..
en af en toe hebben mijn posts toch nog wel eens een inhoud dus....

ik vind het alleen vervelend dat er steeds over limburg word gepraat , ik ga toch ook niet praten over hoe kut het hier is in zeeland , dit is een nederlands forum , geen limburgs , ga maar naar www.limburg.nl
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 23:40   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Als 0.01% van mijn posts daar over gaan is het veel
  Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2003, 16:03   #7
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
tel hoeveel letters er in je text staan en kap met zeuren over limboag
I on you.........
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 12:08   #8
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man


en af en toe hebben mijn posts toch nog wel eens een inhoud dus....

ik vind het alleen vervelend dat er steeds over limburg word gepraat , ik ga toch ook niet praten over hoe kut het hier is in zeeland , dit is een nederlands forum , geen limburgs , ga maar naar www.limburg.nl
Dan post jij toch iets met wat over Nederland gaat? En dan zorg je dat je in dat topic blijft en niet hier komt..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 12:13   #9
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie


Dan post jij toch iets met wat over Nederland gaat? En dan zorg je dat je in dat topic blijft en niet hier komt..
Hehe, precies
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 17:01   #10
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Hehe, precies

en wij denken presies het zelfde over nederland
laat nederland lekker wat het is en ons limburgers met rust...
als de maas uit is dan zijn we opeens allemaal zielige boeren die geholpen moeten worden en waar naar geluisterd word en anders worden wij Rasechte! limburgers gewoon genegeerd kijk maar naar de politiek!
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 17:05   #11
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dupke


en wij denken presies het zelfde over nederland
laat nederland lekker wat het is en ons limburgers met rust...
als de maas uit is dan zijn we opeens allemaal zielige boeren die geholpen moeten worden en waar naar geluisterd word en anders worden wij Rasechte! limburgers gewoon genegeerd kijk maar naar de politiek!
Maar als puntje bij paaltje komt zitten diezelfde boeren, door falen van de overheid, nog stééds zonder geld.. Leuk trouwens, als er verkiezingen zijn, en we krijgen de uitslagen van dorpjes als Edam, Puremerend, Hardinxveld-giesendam, maar er zijn ook nog 140.000 Maastrichtenaren en 100.000 Heerlenaren die óók graag de uitslag zouden horen
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 17:11   #12
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Maar als puntje bij paaltje komt zitten diezelfde boeren, door falen van de overheid, nog stééds zonder geld.. Leuk trouwens, als er verkiezingen zijn, en we krijgen de uitslagen van dorpjes als Edam, Puremerend, Hardinxveld-giesendam, maar er zijn ook nog 140.000 Maastrichtenaren en 100.000 Heerlenaren die óók graag de uitslag zouden horen
presies en veel van die ''boeren'' hebben nu ook nog hun (hobby)kippen en ander gevogelte moeten afgeven.
ik vind het gewoon niet meer normaal maar jah dat vinden bijna alle limburgers
als je in limburg de telegraaf hebt als krant zul je nooit (bijna nooit) iets horen hoe het er in limburg aan toe gaat alleen als er echt iets mis is schandalig gewoon. en daarom hebben wij een fatsoendelijke krant dagblad de limburger
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 18:23   #13
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dupke

presies en veel van die ''boeren'' hebben nu ook nog hun (hobby)kippen en ander gevogelte moeten afgeven.
ik vind het gewoon niet meer normaal maar jah dat vinden bijna alle limburgers
als je in limburg de telegraaf hebt als krant zul je nooit (bijna nooit) iets horen hoe het er in limburg aan toe gaat alleen als er echt iets mis is schandalig gewoon. en daarom hebben wij een fatsoendelijke krant dagblad de limburger
Dagblad de Pierburger Stom MVV-clubblaadje zowat.. Limburgs Dagblad --> DE krant van Limburg
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 18:32   #14
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Dagblad de Pierburger Stom MVV-clubblaadje zowat.. Limburgs Dagblad --> DE krant van Limburg
tjah mvv daar ben ik ook niet voor maar er staat veel over het heuvelland in en dat moetten wij heuvellanders hebben
maar goed jullie hebben meer aan de mijnstreek krant
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 18:52   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Er zijn verschillende edities hoor Overigens hebben wij zelf ook Dagblad de Limburger (editie Heerlen-Zuid). Maar ik koop voor en na wedstrijden van Roda altijd het LD (mijnstreek Oost inderdaad ), en het Belang van Limburg (is krant van Belgisch Limburg) .
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 10:32   #16
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

komt goed uit, wij komen hier agenten te kort
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:26.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.