Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 September 2004, 20:49   #1
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Question Cat Stevens veroorzaakt terreur alarm?

Citaat:
WASHINGTON - Yusuf Islam, beter bekend als de zanger Cat Stevens, heeft terreuralarm veroorzaakt tijdens zijn vlucht van Londen naar Washington. De artiest, die in de jaren zestig en zeventig meerdere hits scoorde, bleek op de terrorismelijst van de Amerikaanse overheid te staan. Hem is de toegang tot de Verenigde Staten geweigerd. Dat meldden Amerikaanse media woensdag.
Bron: Nu

Is dit niet heel zielig? Die man doet geen vlieg kwaad. Het enige wat hij gedaan heeft is van geloof veranderen. Doordat zijn achternaam Islam is, mag hij, Amerikaan, zijn eigen land niet meer in!?
Amerikanen zijn echt para aan het worden..


(mag deze topic hier of moet ie naar 'discussie' etc?)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 20:51   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

doe maar in discussie
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 21:03   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ach laat die Amerikanen lekker ... ze leren toch nooit iets
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 22:30   #4
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Ach... zijn onschuld zal wel bewezen worden en misschien dat hij er dan nog een riante schadevergoeding weet uit te slepen ook.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 22:42   #5
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Ach... zijn onschuld zal wel bewezen worden en misschien dat hij er dan nog een riante schadevergoeding weet uit te slepen ook.

met dat geld kan ie de rest van zijn harem aan moslim vrouwen onderhouden
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 22:59   #6
Ienke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het toch een beetje erg dat de veiligheidsdiensten daar hun geld en energie insteken. Van andere belangrijkere zaken maken ze dan maar een potje. tsssssss
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2004, 23:02   #7
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Cat Stevens aan boord: vliegtuig omgeleid


23/09/2004

WASHINGTON (ap) - Een vliegtuig dat vanuit Londen op weg was naar Washington, is dinsdag omgeleid nadat was ontdekt dat passagier Yusuf Islam, de voormalige zanger Cat Stevens, aan boord was. Islam/Stevens staat op een lijst van personen die uit veiligheidsoverwegingen de Verenigde Staten niet in mogen.



Zodra de naam van Islam was ontdekt op de passagierslijst, kwamen veiligheidsprocedures op gang en werd het vliegtuig naar het dichtstbijzijnde vliegveld gedirigeerd. Daar werd Islam ondervraagd door de FBI en de douane, waarna besloten werd hem de toegang tot de VS te ontzeggen. Waarschijnlijk wordt hij woensdag naar Londen teruggestuurd.

Islam werd geboren als Stephen Georgiou en nam als zanger de artiestennaam Cat Stevens aan. In de jaren zestig en zeventig scoorde hij een aantal hits, waaronder Wild world en Morning has broken . Vorig jaar nam hij twee songs op, waaronder een remake van Peace train , om uiting te geven aan zijn verzet tegen de oorlog in Irak.

Eind jaren zeventig gaf Cat Stevens op aandringen van zijn moslimleraren zijn muzikale carrière op en veranderde hij zijn naam. Als Yusuf Islam werd hij propagandist voor het islamitische geloof en in 1983 richtte hij in Londen een moslimschool op.

Yusuf Islam wijst terreuraanslagen door moslims af. Na de aanslagen van 11 september 2001 wees hij er in een verklaring op dat de koran de moord op één onschuldige gelijk stelt aan de moord op de hele mensheid.



©Copyright De Standaard


hij wijst het terrorisme blijkbaar zelfs af...
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 16:10   #8
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jammer idd dat ze hun geld daaraan besteden. Ben blij dat jullie het allemaal zo'n beetje met mee eens zijn.. Alleen nu komt er geen discussie.. Damn..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 20:03   #9
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en terecht, rotmoslim, hij heeft onze wtc opgeboemt, en nu maggus hij dr nooooit meer in.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 21:07   #10
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en terecht, rotmoslim, hij heeft onze wtc opgeboemt, en nu maggus hij dr nooooit meer in.
Lekker oordelen zonder argumentatie. Zeg dan niks.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 21:14   #11
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Lekker oordelen zonder argumentatie. Zeg dan niks.
ik dacht dat het sarcasme was?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2004, 22:05   #12
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bootje
ik dacht dat het sarcasme was?
Sarcasme komt iets te vaak voor waar het net niet nodig is imho. Een goede sarcast weet het op het goede moment te plaatsen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 11:09   #13
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Lekker oordelen zonder argumentatie. Zeg dan niks.
dat maak ik zelf wel uit. maar fijn dat je me wilt helpen beslissen wanneer ik wel of neit iets post.

argumentatie: ik bedoel er mee te zeggen, dat sinds alqeada de wtc's opgeblazen heeft er een ware hetze is ontstaan naar iedereen met een islamitische achtergrond die amerika in wil.

stevens zal echt de eerste niet zijn die dit overkomt, maar omdat hij een celeb. status heeft komt het in het nieuws.

dus eigenlijk is het nog neit zo inhoudsloos als jij denkt dat het was, nou snap ik ook wel dat jij een hele zooi argumentaties nodig hebt om het je brein in te laten stromen, en dat je moeite hebt met sarcasme te begrijpen. maar kom dan niet meteen met een grote lip dat ik dan beter niet kan posten, want zoals ik al zei, dat maak ik zelf wel uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 12:49   #14
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat maak ik zelf wel uit. maar fijn dat je me wilt helpen beslissen wanneer ik wel of neit iets post.

argumentatie: ik bedoel er mee te zeggen, dat sinds alqeada de wtc's opgeblazen heeft er een ware hetze is ontstaan naar iedereen met een islamitische achtergrond die amerika in wil.

stevens zal echt de eerste niet zijn die dit overkomt, maar omdat hij een celeb. status heeft komt het in het nieuws.

dus eigenlijk is het nog neit zo inhoudsloos als jij denkt dat het was, nou snap ik ook wel dat jij een hele zooi argumentaties nodig hebt om het je brein in te laten stromen, en dat je moeite hebt met sarcasme te begrijpen. maar kom dan niet meteen met een grote lip dat ik dan beter niet kan posten, want zoals ik al zei, dat maak ik zelf wel uit.
Zulke reacties zijn flame gevoelig en horen niet op een discussie forum. Daarvoor hebben we adb enzo
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 12:55   #15
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Zulke reacties zijn flame gevoelig en horen niet op een discussie forum. Daarvoor hebben we adb enzo
maar hij heeft wel een punt, vind ik.

en nu kan de discussie gewoon doorgaan over Cat Stevens!
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2004, 15:09   #16
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als we t toch over cat stevens hebben waar ik persoonlijk nogal van houd(ze muziek dan he), wil ik er ff bij zeggend dat ik het ontzettend jammer vind dat sinds hij zich bij de islam heeft aangesloten heeft, hem door zijn leraren is aangeraden(lees bevolen) te stoppen met zijn muziek om propaganda voor de islam beter te kunnen verspreiden, of zoiets.

ik weet het niet helemaal precies maar volgens mij stond dat zo in de krant.

en dat vind ik dan weer jammer , kun je geen moslim zijn en toch mooie muziek maken?

waarom zoiets afraden/verbieden.

schaadt het je geloof als je muziek maakt?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.