Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Kunst
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Kunst Leuke cabaretier gezien? Of spannende expositie in een museum? Schrijf je recensie hier! Mooi verhaal, gedicht of kunstig plaatje? Deel het hier met anderen!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 June 2007, 21:37   #1
jojo 12
Lid
 
Geregistreerd op: 24 May 2006
Berichten: 40
Standaard Begin van een verhaal, mening graag

Het begon al donker te worden op het moment dat ik mezelf in de spiegel bekeek. Mijn haren vielen in warrige lokken over mijn voorhoofd en twee donkerbruine ogen priemden een ijskoude blik in de vuile spiegel. Een grote, hakige neus en strakke mond vervolmaakte het gezicht. Ik was ontevreden met wat ik in de vuile spiegel zag, het was alsof ik mezelf niet echt meer herkende, alsof het iemand anders was die me een verwijtende blik toewierp vanuit de spiegel.
"Pff, geen wonder dat ik er zo slecht uitzie" dacht ik, op een camping zitten en in zo'n klein pokketentje slapen is ook niet alles. En dan verwachten ze, mijn ouders dus, dat ik gezellig meedoe en er verzorgd bijloop. Zo van : " Och, Ronny jongen, trek die versleten broek nou toch niet meer aan, je hebt zoveel mooie, nieuwe broeken. En dan moet je er toch als een landloper bijlopen, ik schaam me dood!"
Ik scheurde mijn blik los, en maakte me klaar om het douche gebouwtje te verlaten. Terwijl ik naar de houten deur aan de voorkant van het gebouw liep, wierp ik een vluchtige blik op het oude polshorloge dat ik om mijn linkerpols droeg. De wijzers wezen kwart over tien aan. " Ben ik dan echt zo lang hier binnen geweest, godver.. ik ga echt niet in m'n uppie door het donker lopen !" dacht ik geschrokken. En natuurlijk is er geen mens meer buiten om kwart over tien, waarom zouden ze ook?" Die lui hebben er natuurlijk allemaal voor gezorgd dat ze in hun bed lagen voordat het zo donker zou worden. En als ik dan nog iemand tegenkom, spreken ze alleen maar een of ander Frans dialect dat alleen in dit gebied wordt gesproken. En ik moet al helemaal niet verwachten dat ze een woord Engels kennen op deze aftandse merde camping.
Ik opende de houten deur, het donker slokte me meteen op. Als versteend bleef ik op de drempel staan, terwijl mijn ogen in het donker tuurden, terwijl ze zochten naar een enkel punt van herkenning.
jojo 12 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 10:05   #2
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Het begin is goed...maar op het einde ontreekt er iets van : ' willen weten wat er nog gaat gebeure want we zijn heel kurieus "
you know ?

Allesinds al een goed begin.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 11:29   #3
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

is het om kwart over 10 al donker?

Maar, ik vind het opzich wel een goed begin, alleen ik vind persoonlijk dat je teveel details erbij noemt, teveel moeilijk verwoorde zinnen zeg maar.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 11:33   #4
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

persoonlijk vind ik het juist goed... misschien zorgt het ervoor dat je je er beter iets kan bij gaan voorstellen ..
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2007, 11:37   #5
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ja, een boel lastige bijwoorden die eigenlijk niet echt nodig zijn en soms zelfs een beetje misplaatst (Je blik losscheuren doe je alleen als je ergens heel erg door word geboeid/aangetrokken. Ik maak niet echt op dat die gast zo erg geboeid is door die spiegel. En een vluchtige blik, ik zou gewoon blik schrijven want hij heeft niet echt haast(oid.) of wel?). Verder wel een aardig beginnetje.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2007, 20:29   #6
Him
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nice...Ik wacht op het vervolg
  Met citaat antwoorden
Oud 26 October 2007, 14:22   #7
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhm een paar dingetjes:
2 keer blik [leest vaag]
''zo van:..." kan beter, zoals ouders/moeder/vader o.i.d. zegt/zei
en de tijd fv bijstellen

verder mooi geschreven, hoe gaat het verder?? (A)
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:52.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.