Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 September 2003, 13:23   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard Prinsjesdag: Meer natuur op de hoed van Beatrix dan in de troonrede.

De stelling lijkt me duidelijk... De regering Balkenende II doet wel zijn best om latere generaties met een zo klein mogelijk regeringstekort op te zadelen, maar aan de andere kant hebben ze nauwelijks aandacht voor de natuur... En dat is toch echt waar toekomstige generaties op moeten leven...

Wat heb je aan een klein/ geen begrotingstekort als aan de andere kant de aarde zodanig is toegetakeld dat het leven er op een probleem wordt.

Stelling: Balkenende II kan zich beter bezig houden met oplossingen te vinden voor de grote milieuproblemen in Nederland en zich daar sterk voor maken op internationaal gebied, dan alles op de helling zetten voor een zo laag mogelijk begrotingsoverschot.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2003, 13:36   #2
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Prinsjesdag: Meer natuur op de hoed van Beatrix dan in de troonrede.

Citaat:
Originally posted by Tyskie
Stelling: Balkenende II kan zich beter bezig houden met oplossingen te vinden voor de grote milieuproblemen in Nederland en zich daar sterk voor maken op internationaal gebied, dan alles op de helling zetten voor een zo laag mogelijk begrotingsoverschot.
beetje laat, prinsjes dag is al weer een week geleden, maarja
het begrotings te kort is van groot financieel belang, als dat te hoog is word de euro minder waard en bestaat de kans dat nederland een boete krijgt van de europese bank voor een te groot begrotings te kort, dit is in sommige gevallen slechter dan de natuur
maar de natuur is voor groot belang voor de toekomst, zonder natuur is er weinig leven en niets leuks voor onze toekostige generatie, die zullen misschien het begrip bos nooit begrijpen (als het heel erg tegen zit)
zelf denk ik niet dat balkenende het zo slecht zal gaan doen, hij zet dan wel de natuur op een laag pitje, maar wil de woede van de groenen niet over zich krijgen, die probeert hij nog steeds op zijn hand te krijgen, daardoor zal hij wel voor milieuvriendelijke oplossingen komen voor toekomstige plannen
alleen probeert hij het ook zo goedkoop mogelijk te houden, veel bezuinigingen betekend ook dat toekomst plannen weg gesaneerd worden wat weer goed is voor de natuur, niet bouwen is niet slecht voor de natuur

ik moet dus maar afwachten of het wel zo slecht gaat als je in de stelling hebt aangekondigd
  Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2003, 21:02   #3
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk het is jammer van de natuur maarja als het slecht gaat met de economie is er nou eenmaal minder geld. Dus ook mindergeld voor de natuur. En omdat volgens een rechtse regering natuur niet zo belangrijk is kan ik het me wel voorstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2003, 22:43   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als het aan mij ligt wordt er veel meer aandacht besteed aan natuur en milieu, maar helaas wordt dit punt een beetje een ondergeschoven kindje bij bezuinigingen. Je moet dan eigenlijk de moeilijke afweging tussen economie en milieu maken. Het beste is "van allebei een beetje", maar meestal werken jammer genoeg beslissingen om één van de twee te bevorderen de andere tegen.

Om even terug te komen op de stelling: Uit principe ben ik het er wel mee eens, omdat ik vóór een uitgebreid beleid mbt natuur en milieu. Maar toch kan ik me ook voorstellen dat daar minder aandacht aan besteed wordt als het economisch slecht gaat en dat de regering Nederland niet achter wil laten lopen op de rest van Europa en de wereld. Een verslechterde concurrentiepostie en daarmee gepaard gaand werkeloosheid en andere vervelende zaken, moet namelijk wel uitgelegd worden aan het volk. En als dat volk het gaat voelen in de eigen portemonnee, dan is milieu ineens niet zo gek belangrijk meer. Milieu wordt pas weer interessant in economisch welvarendere tijden.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.