Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 August 2003, 12:00   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Tja, alwéér eens die k*t-joden, dat was het eerste dat in me opkwam toen ik vanmorgen de krant opensloeg en mijn ogen vielen op een artikel dat handelde over de problemen rond de wedstrijd van de Johan Fruit-schaal. Het wordt de supporters van FC Utrecht en PSV zo goed als onmogelijk gemaakt dit veredelde oefenpotje in Amsterdam te bezoeken. Of, het kan wel, maar dan wel geheel naar de richtlijnen zoals men dat in de Arena heeft uitgebroed. Het is werkelijk NIET te geloven, de arrogantie van dat volkje. Lees en huiver:

Halfleeg stadion voor Cruijff-schaal
VOETBAL - Ontevreden fans, morrende supportersverenigingen en een halfleeg stadion. De strijd om de Johan Cruijff Schaal, de voormalige supercup, is op voorhand al omstreden.
De supporters van zowel FC Utrecht (bekerwinnaar) als landskampioen PSV hebben aangegeven niet naar de Arena te gaan voor de traditionele wedstrijd.

Inmiddels bemoeit ook de voetbalbond zich met het duel. ,,We gaan de strijd om de Johan Cruijff Schaal grondig evalueren'', aldus een woordvoerder van de KNVB. ,,De plaats van handeling staat dan ook zeker op de agenda.''

Volgens de KNVB kan het niet zo zijn dat een wedstrijd wordt geboycot door de supporters van beide clubs. ,,Zo'n duel hoort afgewerkt te worden met de aanhang van de verenigingen. Het zal niet zo zijn dat het stadion zondag leeg is, er zullen heus wel mensen komen kijken, maar het is zo niet ideaal.'' Volgens de zegsman wil de KNVB voorlopig niet naar een ander stadion uitwijken, maar wordt die mogelijkheid wel onderzocht.

De directie van de Arena maakt zich vooralsnog weinig zorgen over de evaluatie van de KNVB. ,,We hebben een overeenkomst met de voetbalbond'', aldus een woordvoerdster. ,,De Johan Cruijff Schaal is verbonden aan de Arena en daar kan de KNVB niet zomaar onderuit. Ik zie dat in ieder geval niet één-twee-drie gebeuren. Maar we betreuren het wel dat het duel nu wordt overschaduwd door alle publicaties in de media.''

De supporters van FC Utrecht zijn gegriefd door de manier waarop er naar Amsterdam gereisd dient te worden. Voor de fans geldt een verplichte buscombi. Reizen met eigen vervoer is volgens de supportersvereniging een stuk goedkoper. Inmiddels is de kaartverkoop in Utrecht gestopt. Van de 8000 beschikbare tickets gingen er slechts 576 van de hand.

De Eindhovense fans zijn boos dat de wedstrijd bekeken moet worden vanaf de tweede ring van het stadion. De F-side, de harde kern van Ajax-supporters, weigert haar vak af te staan aan de Brabantse bezoekers. In dat vak worden nu neutrale bezoekers gestald. De supportersvereniging van PSV verwacht dat er zondag slechts 150 Brabantse fans bij het duel aanwezig zijn. Er waren 5000 plaatsen beschikbaar voor de PSV-aanhang.

De directie van de Arena vindt het jammer dat beide supportersclubs ontevreden zijn over de organisatie van de wedstrijd. ,,Als het duel in een ander stadion gehouden zou worden, moeten er ook logistieke en organisatorische maatregelen genomen worden. Wij stellen de fans van de twee clubs in staat de wedstrijd bij te wonen. Volgens ons op een goede manier.''

Bron: www.dagbladdelimburger.nl
__________________________________________________ __

Jaja, een goede manier durft men nog te zeggen ook!!!! In de Kuip zat de Utrecht-aanhang toch ook gewoon op de plek van het legioen? Wat een bull-shit werkelijk PSV en Utrecht spelen om die prijs, op neutraal terrein!! Alles wat met Ajax te maken heeft doet helemaal niet meer ter zake!! Neutraal terrein is neutraal terrein in mijn ogen. Ik heb Feyenoord daar nog nooit moeilijk over horen doen. Mijn voorstel: weg daar uit die stinkstad, en gewoon in het Philips-stadion, in Arnhem, Kerkrade, Utrecht of binnekort Heerenveen, Alkmaar of Groningen spelen die wedstrijd.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 13:37   #2
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zie wedstrijden liever in een uitverkocht stadion dan in half lege stadions, dus voor mijn part gaat het naar een ander stadion. En dan kun je misschien beter te weinig als te veel kaarten hebben.

2 jaar geleden was ik er ook: PSV-FC Twente was dat, half leeg stadion, echt saai, maar hier bij Twente thuis zit het altijd vol, vind ik zelf veel mooier, gewoon kippevel krijg je van dat sfeertje.

En ja zondag ga ik er ook weer heen, zal het wel weer net zo saai zijn, nee saaier nog er komen bij geen supporters van de clubs mee
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:24   #3
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by bartje518
Neutraal terrein is neutraal terrein in mijn ogen.
Ja, in mijn ogen ook, en wat dan de amstel cup betreft, die dient eigenlijk niet afgewerkt te worden in de Kuip als Feyenoord in de Finale staat.. Maar dat is logisch al vind de knvb weer van niet
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:43   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by Phitje
Ja, in mijn ogen ook, en wat dan de amstel cup betreft, die dient eigenlijk niet afgewerkt te worden in de Kuip als Feyenoord in de Finale staat.. Maar dat is logisch al vind de knvb weer van niet
Het was Utrecht-Feyenoord, en dus kreeg FC Utrecht de plaatsen waar normaal het legioen zelf zit, Feyenoord moest in het uitvak. Is niet eens discussie over geweest! Ajax doet zelfs niet eens mee aan deze wedstrijd, dus wat heeft de hele F-side er dan mee te maken vraag ik me af
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:47   #5
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by bartje518


Het was Utrecht-Feyenoord, en dus kreeg FC Utrecht de plaatsen waar normaal het legioen zelf zit, Feyenoord moest in het uitvak.
Nietwaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:49   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Re: Re: Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie


Nietwaar.
Ik zou zweren dat Utreg in Vak X zat Arie
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:51   #7
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by bartje518

Ik zou zweren dat Utreg in Vak X zat Arie
Heb je het toch fout...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 17:59   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard Re: Re: Re: Re: Re: Re: Johan Fruitschaal --> Ander stadion dan maar?

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie


Heb je het toch fout...
Hmm, dan heb ik t verkeerd gezien Hoe dan ook, ze kregen in ieder geval wél 16.000 kaarten, en wél een gewone behandeling. Waar men in amsterdam nog nooit van gehoord heeft
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 18:05   #9
Arie-Kanarie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze kregen zelfs een hele goede behandeling, want hun mochten na afloop station Rotterdam Stadion op, en wij moesten lopen.....


hier kaartje dat wij de noordzijde kregen..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 18:15   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Arie-Kanarie
Ze kregen zelfs een hele goede behandeling, want hun mochten na afloop station Rotterdam Stadion op, en wij moesten lopen.....


hier kaartje dat wij de noordzijde kregen..
Ja, je hebt gelijk, had t zelf al gevonden Inderdaad, zoiets zou bij Ajax noooit mogelijk zijn
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 19:06   #11
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

inderdaad erg kansloos. neutraal terrein is neutraal terrein. dus geen zeggeschap meer. jammer dat we dan zondag naar een wedstrijd moeten kijken met weinig sfeer.

maar ja wat nou als volgend jaar psv tegen feyenoord in de finale staat? ik vind wel dat zo n finale op neutraal terrein moet worden gespeeld. kan je nog niet met grote getale de wedstrijd bezoeken omdat er geen stadion voor is. oh nee gelredome kunnen toch meer als 25000 mensen in hmmm blijft een lastige zaak.

maar 1 ding is zeker. vrij geven alle plaatsen in de arena
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 19:11   #12
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

6/8/2003 - OB: 'PSV-fans wel welkom in Ajax-vak'


Dit nieuwsbericht is verzorgd door Omroep Brabant - radio en televisie.


De F-side ontkent dat ze geen aanhangers van andere clubs in haar vak in de Amsterdam Arena wil toelaten. De harde supporterskern van Ajax heeft dit laten weten aan Omroep Brabant. De F-side en andere fans van de Amsterdamse club spreken met klem berichten in de media tegen dat zij zondag geen fans van PSV en FC Utrecht in 'hun' vak dulden. Deze clubs spelen dan in de Amsterdam Arena om de Johan Cruijff Schaal. De Ajax-aanhangers denken dat mogelijk de veiligheidcoördinatoren van Ajax, politie, gemeente, KNVB of andere instanties belang hebben bij dit soort berichten.

--------------------------------------------

tsja of het nou de supporters zijn of anderen... het is idd belachelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 7 August 2003, 20:56   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Jammer van zo'n wedstrijd, die gaat al bijna nergens over en is al zo sfeerloos, laat staan als beide supportersgroepen d'r niet zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 August 2003, 16:14   #14
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Tjah typisch Nederlands, eerst allerlei stomzinnige regels bedenken, en vervolgens afvragen waarom het in Engeland wel allemaal mooi en interessant is en hier niet...

Gewoon het stadion in tweeën verdelen, en zorgen dat er zoveel mogelijk SUPPORTERS van de beide clubs de wedstrijd kunnen bezoeken.
Dus niet het gehandicapten elftal van bal op het dak 4 kaarten geven omdat ze kampioen zijn geworden.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.