Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 August 2003, 13:07   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Question Uitvakken?

Tijdens een zeer boeiende discussie op weg naar Nijmegen kwam er een mooi onderwerp aan de orde. Toen we het hadden over Engelse stadions, kwamen we vanzelfsprekend op de uitvakken aldaar uit. Het blijkt dat men in Engeland niet eens uitvakken heeft. Daar zitten de bezoekende supporters op een tribune-deel, slechts gescheiden door een rijtje stewards.

Wat is het gevolg? De grote monden die veel supporters achter een wand durven open te trekken behoren dat tot het verleden. Er is dan niks meer dat je beschermd. Bovendien houdt men in Engeland tussen de stewards een paar meter ruimte. Op die manier moet iemand die iets wil 'ondernemen' door een open ruimte, waar hij meteen opvalt. Het werkt psychologisch. Waarom zou bij PSV-Kaiserslautern niemand door die poort rennen, terwijl hij open stond? Om Gerets? Natuurlijk niet! Wie rent er als eerste? Niemand! Een enkeling, en die kun je dan pakken.

Niks geen prikkeldraad, hoge hekken, visnetten of zitplaatsen. Het uitvak van staanplaatsen voorzien, hekken weg, en klaar is kees! Vooral vrouwen in de steward-linie plaatsen. Dan houdt iedere hooligan zich wel rustig. DE oplossing !
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 14:34   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn zegen heb je, maar ik denk niet dat de meeste politici of bestuurders zonder voetbalverstand en/of hart dit soort dingen in zullen zien. Die doen stoer met een "no-nonsens beleid van zo hard mogelijk aanpakken, al die hooligans". Maar als je supporters wegstopt in een hermetisch afgesloten kooi, en ze als vee door een tunnel laat drijven, dan werkt dit agressie in de hand. Aan de andere kant vraag ik me af of er echt niets mis gaat als je supporterskampen van vijanden als Ajax-Feyenoord of Vitesse-NEC alleen laat scheiden door een rijtje vrouwelijke suppoosten
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 15:25   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Mijn zegen heb je, maar ik denk niet dat de meeste politici of bestuurders zonder voetbalverstand en/of hart dit soort dingen in zullen zien. Die doen stoer met een "no-nonsens beleid van zo hard mogelijk aanpakken, al die hooligans". Maar als je supporters wegstopt in een hermetisch afgesloten kooi, en ze als vee door een tunnel laat drijven, dan werkt dit agressie in de hand. Aan de andere kant vraag ik me af of er echt niets mis gaat als je supporterskampen van vijanden als Ajax-Feyenoord of Vitesse-NEC alleen laat scheiden door een rijtje vrouwelijke suppoosten
Tja.. In Engeland hoor ik nooit dat er iets misgaat, terwijl daar toch de vijandelijkheid niet eens te vergelijken is met hier.. En trouwens, dan gáát dat maar 1 keer mis. Doordat je video-beelden hebt, en een groten open ruimte, pik je hen er zo uit! En dan kun je ze écht een stadion-verbod voor het leven geven. Je kiest er immers zelf voor om door die open ruimte te gaan, en dan ga je dus de fout in. Zal één jaartje duren, en dan heb je ze allemaal
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 15:26   #4
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Zowiezo ben ik voor supportersvriendelijke uitvakken en grotere.
Zeker als je Engeland als voorbeeld neemt, sommige stadions met een totale capaciteit van 20.000 laten gerust 3.000 uitsupporters toe! Daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen, met ons achterlijke uitvakkencapaciteitstabelletje.

Maar of uitvakken zoals in Engeland zullen gaan werken weet ik niet. Als ik even de wedstrijd Glasgow - Feyenoord neem als voorbeeld, dan zie je gewoon dat er een groep Feyenoorders door de stewardslinie (probeert) uit te breken richting provocerende Schotten.
1.600 man gescheiden door een (vrouwelijke, toch bart?) stewardlijn in de Arena lijk me toch een uitnodiging om massaal uit te breken...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 15:35   #5
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Zowiezo ben ik voor supportersvriendelijke uitvakken en grotere.
Zeker als je Engeland als voorbeeld neemt, sommige stadions met een totale capaciteit van 20.000 laten gerust 3.000 uitsupporters toe! Daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen, met ons achterlijke uitvakkencapaciteitstabelletje.

Maar of uitvakken zoals in Engeland zullen gaan werken weet ik niet. Als ik even de wedstrijd Glasgow - Feyenoord neem als voorbeeld, dan zie je gewoon dat er een groep Feyenoorders door de stewardslinie (probeert) uit te breken richting provocerende Schotten.
1.600 man gescheiden door een (vrouwelijke, toch bart?) stewardlijn in de Arena lijk me toch een uitnodiging om massaal uit te breken...
denk t ook ja. als je een heel uitvak feyenoordhooligans + de f-side van ajax in de arena dmv een rijtje stewards tegengehouden moet worden geef ik dat niet veel kans van slagen hoor...
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 15:47   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wie weet kunnen we het dan doen op de risico-duel manier. Je hebt het materiaal nu toch. 'kleine' risico-duels zou je dan op kunnen lossen door hen éérst op de huidige manier te ontvangen, en bij goed gedrag een jaar later de hekken weghalen. Zo staat er iets tegenover wanneer je je goed gedraagt. Bovendien kun je rondom het uitvak 'neutralere' tribune-gedeelten posteren. Of in ieder geval daarnaar streven (bij utreg heb je nu de bunnik-side naast het uitvak, en die zullen we niet zomaar weggaan, hehe )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 15:55   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

engelse stadions zijn vele malen vriendelijker voor de supporters, nergens hekken, je kan zo het veld op lopen, etc, etc
je voelt je daar op je gemak en niet een dier wat opgesloten zit in een kooi en dit verminderd al een beetje de drang om te gaan rellen

dit kan in nederland ook, alleen moet je daar wel zorgen dat de echte hooligans niet de stadions in komen en er ook nooit meer in kunnen komen
al moet je natuurlijk zoiets rustig aan pakken, als ze er nu mee beginnen moet het over 5 jaar klaar zijn en is het voetbal geweld iets uit het verleden
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 16:03   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
engelse stadions zijn vele malen vriendelijker voor de supporters, nergens hekken, je kan zo het veld op lopen, etc, etc
je voelt je daar op je gemak en niet een dier wat opgesloten zit in een kooi en dit verminderd al een beetje de drang om te gaan rellen

dit kan in nederland ook, alleen moet je daar wel zorgen dat de echte hooligans niet de stadions in komen en er ook nooit meer in kunnen komen
al moet je natuurlijk zoiets rustig aan pakken, als ze er nu mee beginnen moet het over 5 jaar klaar zijn en is het voetbal geweld iets uit het verleden
Net of er in engeland geen voetbalgeweld is?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 18:56   #9
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Net of er in engeland geen voetbalgeweld is?
Daar is het veel erger dan hier, ik denk dat stapper geen docu's heeft gezien hierover
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 19:53   #10
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Phitje
Daar is het veel erger dan hier, ik denk dat stapper geen docu's heeft gezien hierover
wel, maar in de stadions heb je het niet, iig minder vaak
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 20:35   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij de Graafschap zijn er ook geen hekken maar helaas wel een vrij lelijk uitvak
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 20:44   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stapper
wel, maar in de stadions heb je het niet, iig minder vaak
Daar heeft ie gelijk in. Maar in Engeland is het allemaal buiten stadions. maar ín stadions is het wél veilig
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 20:52   #13
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Hoe vaak wordt er hier in Nederland dan in het stadion massaal gevochten niet zo heel vaak dacht ik

Maar dat is ook bijna onmogelijk met die uitvakken hier.


Maar in Engeland zie je wel uitsupporters over de bijna gehele korte zijde van het stadion zitten/staan terwijl die supporters hier het liefst in een klein hokje in een bovenhoek worden geduwd.
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 20:53   #14
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Wat gebeurd er in Nederland dan allemaal in de stadions?
Buiten groningen - psv vorig jaar?

Ben voor de rest wel eens dat het een stuk vriendelijker mag in Nederland, want wat je nu ook ziet bij grote clubs is dat een steeds groter wordend gedeelte van de supporters tussen het thuispubliek gaat zitten.


Ken me nog een potje herinneren van Millwall waar de politiepaarden op de middenstip stonden, was dat niet toen ze promotie misliepen
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 20:57   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Wat gebeurd er in Nederland dan allemaal in de stadions?
Buiten groningen - psv vorig jaar?

Ben voor de rest wel eens dat het een stuk vriendelijker mag in Nederland, want wat je nu ook ziet bij grote clubs is dat een steeds groter wordend gedeelte van de supporters tussen het thuispubliek gaat zitten.


Ken me nog een potje herinneren van Millwall waar de politiepaarden op de middenstip stonden, was dat niet toen ze promotie misliepen
Dat heb ik ooit met een half oog gezien

Het gaat met name denk ik om het provoceren trouwens, Theo, en het feit dat je als clubje uit het zuiden na een reis van meestal meer dan 2 of 3 uur in een kooi komt, waar iedereen je afsnauwt, maar je wel een vermogen voor betaald. Daar word je agressief van. Wanneer ik in een net stadion kom, waar ik vriendelijk ontvangen word en niet naar een visnet of hek loop te kijken, dan ben ik meteen rustig
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2003, 21:01   #16
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Dat heb ik ooit met een half oog gezien

Het gaat met name denk ik om het provoceren trouwens, Theo, en het feit dat je als clubje uit het zuiden na een reis van meestal meer dan 2 of 3 uur in een kooi komt, waar iedereen je afsnauwt, maar je wel een vermogen voor betaald. Daar word je agressief van. Wanneer ik in een net stadion kom, waar ik vriendelijk ontvangen word en niet naar een visnet of hek loop te kijken, dan ben ik meteen rustig
Ben ik inderdaad met je eens.
Maar nog los van het feit of ik er rustig of druk van word, als ik voor een wedstrijd 30 euro moet dokken mag ik op z'n mist verwachten dat me veldzicht normaal is en niet belemmerd wordt door visnetten, plasticwanden, palen en me na de wedstrijd niet door een heg van ME hoeft te proppen omdat die zogenaamd functioneel staan opgesteld...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.