Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 January 2003, 12:44   #1
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard Ayaan Hirsi Ali

Tjah, Hoe kan het nou dat de moslim gemeenschappen zich zo uit laten en zo opwinden over deze politicus?

Ayaan Hirsi Ali Heeft openlijk bekend gemaakt dat zij de moslim cultuur achterlijk vind en dat volgens haar Mohammed naar huidige westerse maatstaven een vreselijke tiran zou zijn geweest. Ze komt op voor de onderdrukking van vrouwen binnen de soms enorm strenge vormen van de moslim cultuur.

Diverse moslim gemeenschappen schreeuwen moord en brand die bijzonder onaagename rotterdamse ihmaan heeft zelfs uitgesproken dat haar leven in gevaar is omdat ze zulke uitspraken heeft gedaan allemaal zijn ze boos beledigd doen ze aangifte van discriminatie.

Echter wat zo typerend is dat deze zelfde mensen die nu aangiftes doen en hoog van de toren blazen (oa onze rotterdamse 'vriend' van een ihmaan. Deze mensen claimden eerst dat homo's een ziekte onder de mensheid waren lager waren dan varkens en eigenlijk zouden moeten worden afgemaakt. Toen mocht dit allemaal gewoon gezien het hun religie was en er vrijheids van godsdienst is Dat mag wel en waarom mag Ayaan Hirsi Ali dit dan niet ?

In mijn ogen weer het gevolg van de wind die van links waait tolerantie tot in de gekke toe. het OM is serieus nu bezig de aanklachten af te handelen en probeert Ayaan Hirsi Ali te vervolgen
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 15:29   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is inderdaad vrij hypocriet van die imam, die gewoon precies hetzelfde doet. Als je zulke uitspraken als imam doet, mag je Hirsi Ali eigenlijk niet veroordelen. En vrijheid van meningsuiting vind ik heel belangrijk, dus het mag niet zo zijn dat ze die uitspraken niet kan doen, maar dat neemt niet weg dat ik het heel onverstandig vind van d'r (ook domme uitspraken van de imams btw). Ze bereikt er namelijk niets mee en ze weet dat ze een heleboel mensen onnodig tegen haar in het harnas jaagt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 15:14   #3
Youssef
Banned
 
Geregistreerd op: 1 March 2000
Berichten: 3.643
Standaard

Je bekijkt het te subjectief. Als Jantje de bal van Pietje afpakt, en Pietje gaat huilen dan is dat normaal. Maar als na een tijdje de bal van Jantje afgepakt wordt (zijn eigengekochte bal) dan ga je niet tegen Jantje zeggen dat hij maar niet bij mammie moet gaan huilen.

Bovendien heeft Ayaan Hirshi Ali zelft toegegeven dat ze meesteres van de liegkunst is, ze is nooit moslima geweest en is dus met 1 grote leugen dit lang binnengelaten. Nu zit ze zelfs in de politiek. Terwijl het toch duidelijk is dat ze haar burgerrechten niet eerlijk heeft verkregen. Dus wat doet ze hier nog

En je kunt er natuurlijk op wachten dat als een simpel vrouwtje die alleen de vrouwen op deze manier benadeeld over de profeet gaat spreken, iets wat niemand ooit heeft durven doen dat dat dan als een bom inslaat.

Ik neem aan dat menigeen onbesneden vrouw het alleen maar moeilijker krijgt. Er zijn genoeg vrouwen die zelf hebben gekozen voor de islaam en dan komt zij zeiken over een cultureel gebruik in Somalië.

Nee, dat is slim. Praten over een man, die een vrouw had als Aicha, erg koppig en volgens zelfs de Westerse maatstaven niet normaal. Mohammed had een vrouw waar menigeen Westerse man de hersens van zou inslaan met een bierfles.

Men praat hier gewoon over een onderwerp waar geen moslim zich tegen kan verdedigen en waar geen westerling versrtand van heeft.
Youssef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 15:18   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het triest dat een politicus nooit zichzelf mag zijn en zijn eigen mening mag spuien (dus als hirsh ali bayaan ipv de politicus hirsh ali laden)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 17:32   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja, in het geval van Hirsi Ali maak ik dan weer een uitzondering. Die heb ik nog nooit verstandige cq zinnige dingen horen vertellen. Maar ik vind het een beetje jammer dat nu niet ineens een spoeddebat komt zoals tegen minister Nawijn. Maar dat is dan weer omdat hij van de LPF is. Sorry hoor, maar je uitlaten over de doodstraf vind ik niet zo erg als dit. Dat staat los van het feit of je het allebei moet kunnen zeggen, wat mijn persoonlijke mening is
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 20:44   #6
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het dom van haar om te zeggen, meer niet. En veel mensen reageren weer veels te opgefokt, ook niet echt slim. Ze schoot er gewoon helemaal niks mee op dit te zeggen, alleen maar negatieve reacties, en die opgefokte mensen voelen zich ook niet fijner wanneer ze zich zo aangevallen voelen. Maak dan duidelijk dat of waarom wat Ayaan zegt niet het geval is want ik heb nog niet veel zinnigs gehoord in dit hele conflict.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 15:23   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De Islam is geen achterlijke godsdienst, wat je ook probeert, alleen zijn er mensen die deze godsdienst misbruiken om er zelf beter van te worden, de islam is in principe helemaal geen vrouwonvriendelijke godsdienst.. maar door mensen als die Imam die in Nederland is krijgen de mensen een verkeerd beeld van de Moslims en de Islam..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2003, 21:32   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Ayaan Hirsi Ali

Citaat:
Originally posted by koelkast
Ayaan Hirsi Ali Heeft openlijk bekend gemaakt dat zij de moslim cultuur achterlijk vind en dat volgens haar Mohammed naar huidige westerse maatstaven een vreselijke tiran zou zijn geweest. Ze komt op voor de onderdrukking van vrouwen binnen de soms enorm strenge vormen van de moslim cultuur.
Mohamed was ook een Tiran en huwde 9 jarige nigjes op 60 jarige leeftijd. :r
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.