Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 26 June 2007, 13:01   #651
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
het geloof bestaat al duizenden jaren hoor
jah, en het kon die duizenden jaren bestaan, omdat men niet ging onderzoeken hoe de dingen in elkaar zaten, en tegenwoordig is het mogelijk om het wel te onderzoeken, en kun je dus tot andere conclusies komen, aan de hand van de resultaten van je onderzoek.
bijvoorbeeld, vroeger geloofde men dat de aarde plat was. maar na onderzoek te doen kwam men er achter dat de aarde helemaal niet plat was, maar rond. en als je dit soort onderzoeken nog steeds niet vertrouwd, dan moet je proberen aan te tonen dat de aarde wel degelijk plat is. en DAT doe je weer door onderzoek te doen. en dan SLUIT je eerst uit dat de aarde rond is. maar helaas weten we al dat dat wel het geval is.
 
Oud 26 June 2007, 13:06   #652
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ontken ik dan dat de aarde plat is??
in de tegenwoordige tijd kun je vaak genoeg de aanwezig heid en de kracht van God zien, voelen, meemaken etc.

de onderzoeken over een evolutieTHEORIE zijn naar 2 kanten gericht, aan de ene kant wetenschappers die zeggen dat het klopt, aan de andere kant wetenschappers die fouten ontdekken in de onderzoeken van de ene wetenschappers en die er dus zelf achter zijn gekomen dat de evolutie theorie niet klopt.
 
Oud 26 June 2007, 13:53   #653
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
ontken ik dan dat de aarde plat is??
Dat was een voorbeeld.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
in de tegenwoordige tijd kun je vaak genoeg de aanwezig heid en de kracht van God zien, voelen, meemaken etc.
grappig, dat is mij nog nooit opgevallen.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
de onderzoeken over een evolutieTHEORIE zijn naar 2 kanten gericht, aan de ene kant wetenschappers die zeggen dat het klopt, aan de andere kant wetenschappers die fouten ontdekken in de onderzoeken van de ene wetenschappers en die er dus zelf achter zijn gekomen dat de evolutie theorie niet klopt.
Ja, als zoiets gebeurt dan passen ze hun theorie aan en onderzoeken hoe het dan wel zit. Maar het geloof past niks aan maar blijft keihard volhouden dat hun theorie zonder bewijzen waar is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 14:05   #654
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...

en nee ze passen hun theorie heel vaak NIET aan.... het geloof hoeft ook niet te veranderen daaraan kun je zien dat het waar is
 
Oud 26 June 2007, 15:01   #655
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Of sommige mensen willen gewoon niet accepteren dat de aarde en alles erop is onstaan in 5 miljard jaar en gaan daarom maar andere dingen verzinnen.
In de bijbel ofzo staat nergens dat dat niet zo is
wij (christenen) geloven alleen dat dat gestuurd is door god inplaats van toeval
Apollo is offline  
Oud 26 June 2007, 15:15   #656
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...
Ik sta echt wel open voor iets 'wonderbaarlijks' in mijn saaie leven.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 26 June 2007, 18:33   #657
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...

en nee ze passen hun theorie heel vaak NIET aan.... het geloof hoeft ook niet te veranderen daaraan kun je zien dat het waar is
Wat is er allemaal vanaf god naar aarde gestuurd dan? En kom niet aan met alleen jezus.
Pakspul is offline  
Oud 26 June 2007, 19:21   #658
Sick Boy
Lid
 
Sick Boy's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 February 2007
Locatie: Noordwijkerhout
Berichten: 180
Standaard

Zijn jullie hier nog steeds op bezig

engelen en de heilige geest
Sick Boy is offline  
Oud 27 June 2007, 01:10   #659
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...
Ik ben nu wel heel benieuwd naar die mirakels die jij allemaal hebt meegemaakt....
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2007, 07:11   #660
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik sta echt wel open voor iets 'wonderbaarlijks' in mijn saaie leven.
Ja dat is het nou juist, de wonderen willen mensen wel zien. Dat ging in de tijd van Jezus net zo. Iedereen kwam voor de wonderen maar er waren er maar weinig die oprecht geloofden...
 
Oud 27 June 2007, 07:12   #661
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Wat is er allemaal vanaf god naar aarde gestuurd dan? En kom niet aan met alleen jezus.
in welk opzicht? personen, dingen etc? wat bedoel je hiermee?
 
Oud 27 June 2007, 07:14   #662
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ik ben nu wel heel benieuwd naar die mirakels die jij allemaal hebt meegemaakt....
in mijn leven heeft God heel veel gedaan. In zware tijden ( en die heb ik vaak genoeg gehad ) was Hij er altijd voor mij.

Ik heb mensen zien genezen, een vrouw in een rolstoel, kon absoluut niet meer lopen. we waren in een gebedsdienst. en op een gegeven ogenblik kwam ze LOPEND zonder hulp naar voren.
dat is 1 van de vele voorbeelden.
 
Oud 27 June 2007, 08:06   #663
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
in welk opzicht? personen, dingen etc? wat bedoel je hiermee?
De volledige lijst met datum en aan wie het is verstuurd en met welk doel.
Pakspul is offline  
Oud 27 June 2007, 08:11   #664
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ey, ik ben niet alwetend, maar weet wel dat God vaak genoeg mensen heeft gestuurd. En dat hoeft nog niet eens een persoon als Jezus te zijn. Denk maar eens aan Mozes, Noach, Elia, Elisa, Habakuk, etc. Al deze mensen hadden een opdracht, een missie.
en denk eens aan de apostelen zij waren allemaal uitgezonden door Jezus Gods Zoon. Zij moesten het Evangelie over de wereld gaan verspreiden.
 
Oud 27 June 2007, 08:14   #665
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
De volledige lijst met datum en aan wie het is verstuurd en met welk doel.
God is een postorder bedrijf
insanity is offline  
Oud 27 June 2007, 08:15   #666
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
ey, ik ben niet alwetend, maar weet wel dat God vaak genoeg mensen heeft gestuurd. En dat hoeft nog niet eens een persoon als Jezus te zijn. Denk maar eens aan Mozes, Noach, Elia, Elisa, Habakuk, etc. Al deze mensen hadden een opdracht, een missie.
en denk eens aan de apostelen zij waren allemaal uitgezonden door Jezus Gods Zoon. Zij moesten het Evangelie over de wereld gaan verspreiden.
En dat zijn geen mensen?
insanity is offline  
Oud 27 June 2007, 10:47   #667
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door insanity Bekijk Bericht
En dat zijn geen mensen?
Zegt hij dat? nee.
Dus blijkbaar denk jij dat dat geen mensen zijn

wat zijn het dan volgends jou?
Apollo is offline  
Oud 27 June 2007, 11:46   #668
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
in mijn leven heeft God heel veel gedaan. In zware tijden ( en die heb ik vaak genoeg gehad ) was Hij er altijd voor mij.

Ik heb mensen zien genezen, een vrouw in een rolstoel, kon absoluut niet meer lopen. we waren in een gebedsdienst. en op een gegeven ogenblik kwam ze LOPEND zonder hulp naar voren.
dat is 1 van de vele voorbeelden.
Dan kon dat godsvrouwtje eerst ook wel lopen, alleen wilde ze het niet
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 27 June 2007, 12:24   #669
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Maar als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je er vanzelf in geloven. Zo is mijn grote teen er ook altijd voor mij in tijden van wanhoop. Hij laat ook wonderen gebeuren! er viel een vleesmes op hem maar hij had niks! wonder, niet?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 28 June 2007, 08:28   #670
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
Dit is niet beledigend bedoeld maar meer om het feit om een discussie te beginnen.


Overheersers hebben een bovennatuurlijk iets bedacht dat macht over alle mensen zou hebben, ze hebben alle mensen laten geloven dat als ze niet als een rechtvaardig mens zouden leven, ze als ze overlijden dat ze op een plaats komen waar het nog erger is.


Het geloof is heel lang geleden bedacht om mensen in bedwang te houden.
Goed zo, jij snapt em!
 
Oud 28 June 2007, 10:54   #671
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Goed zo, jij snapt em!
dat is de stelling slimmerik
t is bedoelt daarover te discusieren en niet om dat als 'bewijs' te gebruiken. de schrijver van die stelling zelf denk er zelf zelfs anders over
Apollo is offline  
Oud 28 June 2007, 20:27   #672
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Maar als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je er vanzelf in geloven. Zo is mijn grote teen er ook altijd voor mij in tijden van wanhoop. Hij laat ook wonderen gebeuren! er viel een vleesmes op hem maar hij had niks! wonder, niet?
Neej, het is niet zo dat als je het maar vaak genoeg gaat zeggen dat het dan zo is.. en sorry, maar ik geloof ook niet dat jij grote teen wonderen kan doen, maar dat geloof jij zelf ook niet! En vind het een beetje jammer dat je zo over ons geloof doet.

En geloven in God is niet een kwestie van het maar vaak genoeg zeggen, want dan zou het wel heel makkelijk zijn om in God te geloven.

En er gebeuren echt wonderen, zo was mijn oma ten dode op geschreven, ze had nog maar een paar maanden te leven, ze heeft het nog 5 jaar volgehouden. omdat wij voor haar hebben gebeden. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 28 June 2007, 20:39   #673
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Of sommige mensen willen niet accepteren dat, dat wat ze geloven vroeger (100 jaar geleden) mischien een verklaring was voor een hoop maar nu niet meer, omdat er betere concrete bewijzen en verklaringen zijn. En willen niet accepteren dat hun geloof achterhaald is.
Jouw evolutie theorie is anders ook een geloof, btw, darwin heeft aan het einde van zijn leven zijn eigen theorie ontkent.

Wie zegt dat ons geloof achterhaalt is? Veel dingen die in de bijbel staan zijn uitgekomen en komen nog steeds uit. En een geloof is niet te bewijzen, daarom heet het ook een GELOOF.
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 28 June 2007, 20:46   #674
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En geloven in God is niet een kwestie van het maar vaak genoeg zeggen, want dan zou het wel heel makkelijk zijn om in God te geloven.
ja want, oooh jeetje straks gaat iedereen nog in god geloven en dat wil god vast niet?

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
zo was mijn oma ten dode op geschreven, ze had nog maar een paar maanden te leven, ze heeft het nog 5 jaar volgehouden. omdat wij voor haar hebben gebeden.
Je kan niet bewijzen dat dat komt door jou gebeden, dat zeggen jullie gewoon zodat jullie je goed voelen.

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Jouw evolutie theorie is anders ook een geloof, btw, darwin heeft aan het einde van zijn leven zijn eigen theorie ontkent.
Right.. Bronnen?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Wie zegt dat ons geloof achterhaalt is?
Ik
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Veel dingen die in de bijbel staan zijn uitgekomen en komen nog steeds uit.
voorbeelden?
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En een geloof is niet te bewijzen, daarom heet het ook een GELOOF.
Oja, tuurlijk dit smoesje weer. Als er helemaal 0,0 te bewijzen valt wrom zou je het dan überhaupt geloven?
Voorbeeld:
Er zweven allemaal onzichtbare klodders schijt door de lucht gecreëerd door de poepmeester. De klodders zijn onmogelijk aan te raken of te voelen. Dat mensen moeten schijten is het bewijs hiervan. Tadaaa ik heb mijn geloof.
Dit geloof je toch ook niet of wel?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 28 June 2007, 20:50   #675
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Waarom geloof jij dat ik besta? je hebt mij nog nooit gezien, je kent me niet, je kent me alleen van de berichten op dit forum..

Waarom geloof ik dat God besta? Ik heb Hem nog nooit gezien, ik ken Hem denk ik beter dan dat jij mij kent en ik ken Hem uit de Bijbel.. Dus waarom zou het raar zijn als ik in God geloof? Ik vind het eerder gek dat jij gelooft dat ik besta..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 28 June 2007, 20:52   #676
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
ja want, oooh jeetje straks gaat iedereen nog in god geloven en dat wil god vast niet?
Neej, het gaat er alleen omdat dat als het te makkelijk is om in God te geloven het niet meer gaat om God maar om jezelf..!!
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 28 June 2007, 20:59   #677
sandraatje
Girlpower!!
 
sandraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 April 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 1.418
Standaard

Citaat:
Je kan niet bewijzen dat dat komt door jou gebeden, dat zeggen jullie gewoon zodat jullie je goed voelen.
Neej, dat zeg ik niet om te zorgen dat ik me goed voel.. ik wil mezelf niet eens goed voelen, ik vind God goed dat hij ons dat gegeven heeft!

Citaat:
Ik
En waarom dan? en geef daar dan ook goede beargumenteerde mening bij..

Citaat:
voorbeelden?
In het oude testament staat al dat Jezus naar de aarde zal komen, en in het nieuwe testament is hij op de aarde..

In de bijbel staat dat er steeds meer ellende zal zijn op de wereld, kijk naar wat er gebeurd.. alleen maar ellende op deze wereld..
__________________
Tot over een poosje :).
sandraatje is offline  
Oud 29 June 2007, 01:14   #678
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Neej, het gaat er alleen omdat dat als het te makkelijk is om in God te geloven het niet meer gaat om God maar om jezelf..!!
riiight

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Neej, dat zeg ik niet om te zorgen dat ik me goed voel.. ik wil mezelf niet eens goed voelen, ik vind God goed dat hij ons dat gegeven heeft!
Uhu, tuurlijk.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
En waarom dan? en geef daar dan ook goede beargumenteerde mening bij..
Heb ik al gedaan, een beetje lezen kan geen kwaad.

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
In het oude testament staat al dat Jezus naar de aarde zal komen, en in het nieuwe testament is hij op de aarde..

In de bijbel staat dat er steeds meer ellende zal zijn op de wereld, kijk naar wat er gebeurd.. alleen maar ellende op deze wereld..
Ja, meuhmeuhmeuh zo kan ik ook wel een geloof onderbouwen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 29 June 2007, 12:14   #679
Rebelleke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
dat is de stelling slimmerik
t is bedoelt daarover te discusieren en niet om dat als 'bewijs' te gebruiken. de schrijver van die stelling zelf denk er zelf zelfs anders over
Sorry hoor maar reli's zijn geďndoctrineerd door een stelletje hypocriete machtswellustelingen!
 
Oud 29 June 2007, 12:49   #680
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Sorry hoor maar reli's zijn geďndoctrineerd door een stelletje hypocriete machtswellustelingen!
Pakspul is offline  
Oud 29 June 2007, 13:17   #681
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rebelleke Bekijk Bericht
Sorry hoor maar reli's zijn geďndoctrineerd door een stelletje hypocriete machtswellustelingen!
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 3 July 2007, 21:15   #682
jojo 12
Lid
 
Geregistreerd op: 24 May 2006
Berichten: 40
Standaard

Indien god bestaat, zou het dan niet associaal zijn dat "Hij" nooit eens iets terugdoet voor de mensen die tot hem bidden.
Men kan zo veel tot god bidden, maar hoeveel mensen hebben ooit antwoord van god terug gehad?En als die lui al een antwoord terug krijgen is het gewoon een idee dat voortkomt uit hun eigen brein of geest, niet iets dat hen word ingefluisterd door een" almachtige en alwetend persoon " Zou het niet aardig zijn als "god" eens op aarde rond zou gaan lopen om de mensen iets terug te geven voor al die keren dat ze hun gebeden tot hem gericht hebben? ( dit is enkel een idee, zeker niet bedoeld om gelovigen te kwetsen)
jojo 12 is offline  
Oud 5 August 2007, 16:50   #683
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door jojo 12 Bekijk Bericht
Indien god bestaat, zou het dan niet associaal zijn dat "Hij" nooit eens iets terugdoet voor de mensen die tot hem bidden.
Men kan zo veel tot god bidden, maar hoeveel mensen hebben ooit antwoord van god terug gehad?En als die lui al een antwoord terug krijgen is het gewoon een idee dat voortkomt uit hun eigen brein of geest, niet iets dat hen word ingefluisterd door een" almachtige en alwetend persoon " Zou het niet aardig zijn als "god" eens op aarde rond zou gaan lopen om de mensen iets terug te geven voor al die keren dat ze hun gebeden tot hem gericht hebben? ( dit is enkel een idee, zeker niet bedoeld om gelovigen te kwetsen)
humor
 
Oud 5 August 2007, 16:55   #684
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom zou god eigelijk geen lekkere stoot kunnen zijn, waarom altijd weer een fijne poljas met grijze baard?

(verzin hier nog eens zo'n mooi antwoord op, rebelleke)

Laatst aangepast door BroodjeBeton : 5 August 2007 om 16:58
 
Oud 5 August 2007, 17:02   #685
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
ja want, oooh jeetje straks gaat iedereen nog in god geloven en dat wil god vast niet?

Je kan niet bewijzen dat dat komt door jou gebeden, dat zeggen jullie gewoon zodat jullie je goed voelen.

Right.. Bronnen?
Ik
voorbeelden?
Oja, tuurlijk dit smoesje weer. Als er helemaal 0,0 te bewijzen valt wrom zou je het dan überhaupt geloven?
Voorbeeld:
Er zweven allemaal onzichtbare klodders schijt door de lucht gecreëerd door de poepmeester. De klodders zijn onmogelijk aan te raken of te voelen. Dat mensen moeten schijten is het bewijs hiervan. Tadaaa ik heb mijn geloof.
Dit geloof je toch ook niet of wel?
Er gebeuren zoveel dingen in de wereld. Er zijn al zoveel dingen gebeurd. en er gaan nog zoveel dingen gebeuren.

Heel veel van dat soort dingen staan beschreven in de Bijbel.
God laat zovaak van zich "horen" maar de mensen staan er niet voor open of WILLEN er NIET voor open staan, ze zien het niet. Door zoveel dingen heen zie je God. Maar als jij dat niet wilt zul je Hem ook niet vinden.

God wil contact met jou. maar als je er niet voor open staat zul je geen contact met Hem krijgen, God heeft je een vrije wil gegeven. God zelf zal dus niet contact met jou gaan leggen als jij dat niet wil.

Je wilt bewijzen????
Ga eens naar de jongen die genezen is van zijn verlamdheid door gebed!
ga eens naar die persoon die ooit blind was maar genezen is!
GA eens naar de persoon met een ongeneselijke ziekte die door gebed genezen is!

ga eens naar de persoon die in aanraking is gekomen met God.

LEES de Bijbel eens. Te beginnen in het Nieuwe Testament.
Stel je open voor God. en je zult het zelf kunnen ervaren.
Je zult zelf kunnen ervaren wat de relatie met God inhoud.

Maar jij zult zelf je hart moeten openstellen voor Hem.


Door alle duizenden jaren heen zijn er zoveel mensen geweest die God hebben ervaart. Die Jezus hebben gezien. Die een aanraking hebben gehad met de Heilige Geest.

Jezus zelf heeft over de aarde gelopen. Hij is de vleesgeworden Zoon van God. Hij heeft met mensen gesproken. Hij is bij mensen geweest.

Zoveel mensen door al die duizenden jaren blijven het zelfde geloven, het zelfde vertellen. Hetzelfde ervaren.

Als jij bewijzen wilt hebben raad ik je aan om op onderzoek te gaan.

En ga bijvoorbeeld eens naar een kerk bij jou in de buurt!
Als je wilt kun je mij een mail sturen. Ik ben ook bereid om met een ieder te praten die zoekt naar God of die er meer over wil weten.
m'n mail is: otten_j91@hotmail.com

Laatst aangepast door gejhotten : 5 August 2007 om 17:05
 
Oud 5 August 2007, 17:05   #686
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door jojo 12 Bekijk Bericht
Indien god bestaat, zou het dan niet associaal zijn dat "Hij" nooit eens iets terugdoet voor de mensen die tot hem bidden.
Men kan zo veel tot god bidden, maar hoeveel mensen hebben ooit antwoord van god terug gehad?En als die lui al een antwoord terug krijgen is het gewoon een idee dat voortkomt uit hun eigen brein of geest, niet iets dat hen word ingefluisterd door een" almachtige en alwetend persoon " Zou het niet aardig zijn als "god" eens op aarde rond zou gaan lopen om de mensen iets terug te geven voor al die keren dat ze hun gebeden tot hem gericht hebben? ( dit is enkel een idee, zeker niet bedoeld om gelovigen te kwetsen)
God doet genoeg terug voor de mensen die tot Hem bidden.
Hij antwoord ook. ( je zou dat kunnen ervaren )
 
Oud 5 August 2007, 17:07   #687
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Dan kon dat godsvrouwtje eerst ook wel lopen, alleen wilde ze het niet
tja.. zo kun je altijd wel een verklaring neer zetten he?
 
Oud 5 August 2007, 17:09   #688
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Maar als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je er vanzelf in geloven. Zo is mijn grote teen er ook altijd voor mij in tijden van wanhoop. Hij laat ook wonderen gebeuren! er viel een vleesmes op hem maar hij had niks! wonder, niet?

tja.. als je hitlers theorie wilt toepassen.......:S
 
Oud 5 August 2007, 17:59   #689
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
tja.. als je hitlers theorie wilt toepassen.......:S
Ja, in zekere zin is wat Hitler deed met het duitse volk hetzelfde als wat de kerk doet/deed.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Heel veel van dat soort dingen staan beschreven in de Bijbel.
God laat zovaak van zich "horen" maar de mensen staan er niet voor open of WILLEN er NIET voor open staan, ze zien het niet. Door zoveel dingen heen zie je God. Maar als jij dat niet wilt zul je Hem ook niet vinden.
Dan is god een vaag persoon he? Als je hem niet direct kan zien. Als ik god was zou ik me voor iedereen zichtbaar maken. Daarna kunnen die mensen altijd nog kiezen om god te volgen of niet.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
God wil contact met jou. maar als je er niet voor open staat zul je geen contact met Hem krijgen, God heeft je een vrije wil gegeven. God zelf zal dus niet contact met jou gaan leggen als jij dat niet wil.
Tja das dan jammer voor hem.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Je wilt bewijzen????
Ga eens naar de jongen die genezen is van zijn verlamdheid door gebed!
ga eens naar die persoon die ooit blind was maar genezen is!
GA eens naar de persoon met een ongeneselijke ziekte die door gebed genezen is!
Is goed, vertel jij waar ik ze kan vinden? Trouwens, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Zoals zoveel op deze aarde puur toeval is. Maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet begrijpen en schrijven het dus toe aan een of andere hogere macht. Iets wat eigenlijk erg primitief is.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
LEES de Bijbel eens. Te beginnen in het Nieuwe Testament.
Stel je open voor God. en je zult het zelf kunnen ervaren.
Je zult zelf kunnen ervaren wat de relatie met God inhoud.
Ik zal niet vertellen waarom maar ik ga al regelmatig naar de kerk en heb dus al aardig wat evangelie en lezingen gehoord. Maar nog steeds geloof ik dat het allemaal bullshit is.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Zoveel mensen door al die duizenden jaren blijven het zelfde geloven, het zelfde vertellen. Hetzelfde ervaren.
Ja, omdat ze koppig vast blijven houden aan het achterhaalde geloof terwijl er steeds meer bewijzen komen dat het niet waar is.

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Als jij bewijzen wilt hebben raad ik je aan om op onderzoek te gaan.
Ik ga geen onderzoek doen naar iets waarvan ik al weet dat het onzin is.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 5 August 2007, 18:06   #690
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
1 Ja, in zekere zin is wat Hitler deed met het duitse volk hetzelfde als wat de kerk doet/deed.

2 Dan is god een vaag persoon he? Als je hem niet direct kan zien. Als ik god was zou ik me voor iedereen zichtbaar maken. Daarna kunnen die mensen altijd nog kiezen om god te volgen of niet.

3 Tja das dan jammer voor hem.


4 Is goed, vertel jij waar ik ze kan vinden? Trouwens, het kan ook gewoon puur toeval zijn. Zoals zoveel op deze aarde puur toeval is. Maar sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet begrijpen en schrijven het dus toe aan een of andere hogere macht. Iets wat eigenlijk erg primitief is.

5 Ik zal niet vertellen waarom maar ik ga al regelmatig naar de kerk en heb dus al aardig wat evangelie en lezingen gehoord. Maar nog steeds geloof ik dat het allemaal bullshit is.

6 Ja, omdat ze koppig vast blijven houden aan het achterhaalde geloof terwijl er steeds meer bewijzen komen dat het niet waar is.

7Ik ga geen onderzoek doen naar iets waarvan ik al weet dat het onzin is.
1 de kerk doet absoluut niet hetzelfde als hetgeen hitler deed.
2 eerst zien dan geloven he? als je eerst ziet dan is er geen geloven.
3 of jammer voor jou......
4 de gedachte dat alles puur toeval is lijkt mij eerder primitief en meer een denkwijze van anarchie. het niet willen tolereren van een hogere macht...
5 dan heb je of niet goed geluisterd (en snap je er dus helemaal niets van) of jij bent gewoon te koppig.... dan kan ik alleen maar voor je bidden dat God jouw ogen opent.
6 bewijzen dat het niet waar is? zoals? ik ben ze nog niet tegen gekomen.... en het geloof achterhaald?? dacht het niet
7 jij weet er kennelijk nog niet zoveel van af dus... Maar je zult er van zelf wel achter komen.



Ik wens je Gods zegen en liefde toe en hoop en bid voor je dat Hij je de dingen zal laten zien.
 
Oud 5 August 2007, 18:26   #691
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
1 de kerk doet absoluut niet hetzelfde als hetgeen hitler deed.
de kruistochten en al wat de kerk heeft gedaan en nog altijd doet in de naam van het geloof, ik vind dat wat op de praktijken van Hitler trekken... Ik vind de kerk overbodig, cava geloof houd sommige (heel veel zelfs) mensen boven water, maar de kerk en Fucking Ratzinger hoeven er voor mij niet bij! Trouwens jij zegt:lees de bijbel (het nieuwe testament) Maar hetgeen in de bijbel staat is meestal (voor je begint: 'MEESTAL') zelfs niet gebeurd, maar het was gewoon een verhaal om tegen het volk te zeggen, want je mag niet vergeten dat 2000jaar geleden alleen maar de rijken konden lezen en/of schrijven, dus werden er bijbelse 'verhalen' verteld zodat die doorverteld konden worden. DUS met andere woorden: de bijbel is een boek met fictieve gebeurtenissen en figuren.

en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent.
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 5 August 2007, 18:28   #692
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"en BTW je moet de bijbel niet lezen of kennen of je moet niet bidden om dan pas aanvaard te worden door de "heer", hij zal je wel aanvaarden zoals je bent."
- daar ben ik het helemaal mee eens...

maar het ging hier niet om accepteren maar om het ervaren.... (lees de rest van dit topic dan nog maar eens)
 
Oud 5 August 2007, 18:29   #693
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het grootste gedeelte van de Bijbel is allemaal waargebeurd......

er zijn gedeeltes in het nieuwe testament genaamd gelijkenissen. dit waren verhalen die door Jezus werden verteld als voorbeeld/om iets te verduidelijken.
 
Oud 5 August 2007, 20:04   #694
spiral_design
*****eigenaar
 
spiral_design's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 September 2006
Locatie: melkweg
Berichten: 808
Standaard

het probleem is dat je niet weet of het echt gebeurd is. Ik geloof zelf liever dat er gedeeltes zijn die niet echt gebeurd zijn
__________________
een homofiele schizofreen heeft met zichzelf genoeg
spiral_design is offline  
Oud 5 August 2007, 21:10   #695
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
2 eerst zien dan geloven he? als je eerst ziet dan is er geen geloven.
Tuurlijk wel, als ik hem zie weet ik zeker dat ie bestaat.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
4 de gedachte dat alles puur toeval is lijkt mij eerder primitief en meer een denkwijze van anarchie. het niet willen tolereren van een hogere macht...
Mij wel, vroeger waren er nog geen verklaringen voor alles. Nu vinden we die steeds meer maar sommige mensen blijven koppig vasthouden aan het geloof van vroeger. En, wel een trieste hogere macht dan als ie niet eens orde heeft hiero.
Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
6 bewijzen dat het niet waar is? zoals? ik ben ze nog niet tegen gekomen.... en het geloof achterhaald?? dacht het niet
Natuurlijk wel. Ooit gehoord van de evolutie theorie?

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
Ik wens je Gods zegen en liefde toe en hoop en bid voor je dat Hij je de dingen zal laten zien.
Is nergens voor nodig joh.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 5 August 2007, 22:44   #696
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Tuurlijk wel, als ik hem zie weet ik zeker dat ie bestaat.
Mij wel, vroeger waren er nog geen verklaringen voor alles. Nu vinden we die steeds meer maar sommige mensen blijven koppig vasthouden aan het geloof van vroeger. En, wel een trieste hogere macht dan als ie niet eens orde heeft hiero.
Natuurlijk wel. Ooit gehoord van de evolutie theorie?

Is nergens voor nodig joh.

de evolutie theorie.... dat is pas iets dat werkelijk nergens op slaat. en van geen kant (macro evolutie dan) klopt.
 
Oud 6 August 2007, 00:41   #697
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Omdat?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline  
Oud 6 August 2007, 07:46   #698
gejhotten
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weet je dat niet? dan heb je daar dus duidelijk niet veel over gelezen etc. ik zal deze week nog wel ff een stuk er op zetten.
 
Oud 6 August 2007, 10:25   #699
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door gejhotten Bekijk Bericht
het grootste gedeelte van de Bijbel is allemaal waargebeurd......

er zijn gedeeltes in het nieuwe testament genaamd gelijkenissen. dit waren verhalen die door Jezus werden verteld als voorbeeld/om iets te verduidelijken.
Alles wat in de bijbel staat is door de mens geschreven in de tijd dat ze nog dachten dat er mensen in karretjes over de wolken heen reden om er op te slaan zodat er onweer ontstaat.

en: http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating


just my 2 cents
Pakspul is offline  
Oud 6 August 2007, 10:41   #700
Apollo
Lid
 
Geregistreerd op: 2 June 2007
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door spiral_design Bekijk Bericht
het probleem is dat je niet weet of het echt gebeurd is. Ik geloof zelf liever dat er gedeeltes zijn die niet echt gebeurd zijn
Er zijn meerdere dingen die in de bijbel staan waarvoor bewijzen zijn dat ze echt gebeurt zijn,
denk aan: voorspellingen in het oude testament die zijn uit gekomen. en nadat deze zijn uitgekomen zijn de dode zeerollen gevonden. deze zijn verstopt VOOR dat deze dingen gebeurt zijn en toch staan die verhalen erin.

Zelf maken deze feiten me helemaal niks uit aangezien ik deze niet nodig heb om te geloven, ik voel god's aanwezigheid elke dag en als jij je er voor zou open stellen zou je dat op gegeven moment ook wel voelen.
Apollo is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.