Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 28 November 2010, 22:45   #1
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard Het Vlieger topic

Voor de vliegers onder ons. ^^

Defensie, burgerluchtvaart, zweefvliegen of iets anders waarbij je vlieger kunt zijn.
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 22:47   #2
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Burger

Heb trouwens m'n lening al besproken!
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 22:52   #3
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
alles,

je moet ineens vliegen. Binnen marges, relaxen als het fout gaat.


Ga maar eens erin zitten en dalende/stijgende bochten maken.

Stay chill, geniet ervan dan lukt het wel.
Jaaa genieten ga ik zeker doen!
En ik ben niet een persoon om te gaan stressen

Ja die stijgende en dalende bochten lijken mij wel het lastigste.. Vooral als ze dan ook van te voren aangeven hoeveel feet je moet stijgen en hoeveel graden je in je koers moet hebben gedraaid..

Hoevaak heb jij zo in de eerste vlucht een waarschuwinginstructie of reset gehad?


Trouwens.. Jij vloog wel met beeld of niet? Ik moet het puur op instrumenten doen bij de GVSS.
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 22:55   #4
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

ik deed het alleen met de basic 6.

Maar ehm , ik denk 5x ofzo, en die stijgende/dalende, die vielen nog reuze mee! Maar dat was ook de laatste dag en wist toen dat het erop of eronder was. Dus had een relax mood.

Ach het lukt je wel.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 22:59   #5
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Basic 6?
Ooh okay, dat boekje dus helemaal uit je kop kennen, en dan zeg jij dat t wel goed komt Hehe wordt nog wat dan.

Ik ben dan ook niet van plan de eerste dag al af te vallen Want dat zou dan betekenen dat ik het boekje niet kon dromen Tweede dag valt dan helaas nog eens 50% af.. Tsja Hopelijk zit ik daar niet bij


Ooh hoe heb je dat dan eigenlijk met die lening gedaan?? Want dat is echt een flink bedrag XD haha
En jij hebt niet bij KLM gesolliciteerd, of wel?
Ik wil het namelijk bij de burgerluchtvaart gaan proberen als ik er bij de luchtmacht niet doorheen kom!

Laatst aangepast door Henkus : 28 November 2010 om 23:25
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 23:55   #6
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Basic six, komop die moet je kennen.

Je moet het boekje kennen, maar dat helpt niet 100%. Het is een momentopname, dus je moet ook net je dag hebben.


hoe ik het met die lening heb gedaan? Nou dat is nog niet helemaal rond, eerst moet ik nog medisch goedgekeurd worden, dat wordt ik. Maar m'n gehoor, dat wat minder is op 1 toonhoogte, moet nog wel worden geaccepteerd door de verzekering. Als dat zo is, dan is dat ook helemaal rond.


KLM, probeer het daar maar. Maar ik raad het je niet aan, teveel piloten, te weinig mensen. Ze hebben nu ook nog een overschot van Martin Air. 600 Piloten overschot van de KLS, deze mogen alleen bij KLM solliciteren, maar KLM neemt niemand aan. Elk jaar minstens 50 leerlingen komen daarbij

Ik zou op dit moment voor een onafhankelijke vliegschool kiezen, en je gewoon laten zien door de hoogste cijfers te halen.

Maar goed, dit is burgerluchtvaart, jij gaat militair proberen. De marges met de GVSS zijn daar kleiner, en ook met de medische keuring is alles gewoon strenger.

Good luck
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 23:56   #7
Baloe
Cool
 
Baloe's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 6.897
Standaard

je kan ook msn uitwisselen

aangezien jullie de enige 2 zijn die hier over lullen
__________________
Life is spontaneous

Don't take it too seriously
Baloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2010, 23:59   #8
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Neuh, hoef z'n msn niet

en lijkt dit forum ook nog eens actief en behulpzaam.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 00:02   #9
Baloe
Cool
 
Baloe's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 6.897
Standaard

behulpzaam als je t over vliegen hebt

leg es uit
__________________
Life is spontaneous

Don't take it too seriously
Baloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 00:03   #10
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Stel... een 3/4e jaar geleden, ging ik googlen over vliegers.

Jahhaa... dan kom je uiteindelijk ooit hier terecht.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 01:05   #11
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Basic six, komop die moet je kennen.

Je moet het boekje kennen, maar dat helpt niet 100%. Het is een momentopname, dus je moet ook net je dag hebben.


hoe ik het met die lening heb gedaan? Nou dat is nog niet helemaal rond, eerst moet ik nog medisch goedgekeurd worden, dat wordt ik. Maar m'n gehoor, dat wat minder is op 1 toonhoogte, moet nog wel worden geaccepteerd door de verzekering. Als dat zo is, dan is dat ook helemaal rond.


KLM, probeer het daar maar. Maar ik raad het je niet aan, teveel piloten, te weinig mensen. Ze hebben nu ook nog een overschot van Martin Air. 600 Piloten overschot van de KLS, deze mogen alleen bij KLM solliciteren, maar KLM neemt niemand aan. Elk jaar minstens 50 leerlingen komen daarbij

Ik zou op dit moment voor een onafhankelijke vliegschool kiezen, en je gewoon laten zien door de hoogste cijfers te halen.

Maar goed, dit is burgerluchtvaart, jij gaat militair proberen. De marges met de GVSS zijn daar kleiner, en ook met de medische keuring is alles gewoon strenger.

Good luck
Ik heb nog nooit van basic 6 gehoord hoor?
Uit de context kan ik opmaken dat je de instrumenten bedoeld? Dan ja..

Nee klopt, ik snap ook wel dat het niet 100% helpt.
Ze gaven wel aan dat je er bijna van gegarandeerd wordt dat je de eerste dag door komt, als je het boekje helemaal kent.

Ah okay.. Ja ik had al meegekregen dat ze bij de KLM teveel piloten hebben maar 50 leerlingen valt nog wel te overzien, vergeleken met de luchtmacht. Zijn er daar maar 30 op het moment, en ik heb het gevoel alsof er daar veel meer solliciteren.
Mja als ik dan bij een onafhankelijke vliegschool ga, dan kan het weer zo zijn dat ik bij Ryan Air kom ofzo Als je kunt kiezen tussen KLM of Ryan Air, nou.. dan wist ik het ook wel haha

Yeaah, klopt dat bij de luchtmacht alles veel strenger is..
Er mag zeg maar gewoon... Niks, maar dan ook -Niks- fout zijn. Fysiek en Mentaal


Hoe zit dat eigenlijk met het trimwiel? Is dat dat metalen grote wiel, links van de throttle? Ik vind het maar een beetje vaag aangegeven..
Als je bv 2 slagen nose up moet doen, hoeveel moet je dan precies draaien? 2x je hand aan het begin van het wiel zetten, en dan 2x geheel naar voren bewegen?
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 05:18   #12
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

KLM heeft nu een piloten bestand van 600, dat groeit met minstens 50 per jaar erbij he

Als jij op deze markt moet kiezen tussen Ryan Air of KLM, dan verdien je nu beter bij Ryan Air *sommigen die net klaar zijn met hun studie wel 4 tot 5k. netto! *.

KLM is op de lange duur weer beter, maar je kan daar altijd, als je dus uitstekende prestaties levert, als ervaren piloot binnen stromen.


Trimmen, zo irritant, voor mij was dat de bottleneck. Het is eigenlijk je stuurbekrachtiging, als je echt vliegt in een TB-9 of Cesna, dan gebruik je dat ding niet eens. 2 Slagen Nose Up, wat dus naar je toe halen is, is inderdaad vanuit het midden van het trimwiel zover mogelijk naar je toe.

Als je aan je stuur moet trekken om de gewenste hoogte vast te houden, moet je je trimwiel naar je toe trekken. Moet je je stuur naar voren duwen om je hoogte/ stijg/daal snelheid vast te houden, dan duw je het trimwiel naar voren toe. Je volgt dus de beweging van je stuur. <-- Dit houdt de computer ook bij, dus houdt je echt aan de voorgeschreven 2x nose-up, etc. Je hebt kans dat ze bij je introductie die regeltjes iets aanpassen. So be it, gewoon doen.

Ohja, ook niet te vergeten, gebruik je rudders, oftewel je voetenstuur! Gecoördineerd een bochtje maken en niet slippen is erg belangrijk. Daar geeft de computer ook resets voor! Erg makkelijk, je hebt het slipkogeltje, * in het zelfde instrument als je ROT turns*. Als het slipkogeltje naar links uitslaat, gebruik je je linker voetenstuur, je moet dus het kogeltje terug trappen

Verder is het corrigeren, corrigeren, corrigeren. Waarschijnlijk vlieg je op een oude machine, weet niet precies hoe het bij de luchtmacht zit. Dat betekend dat alle radertjes een beetje versleten zijn. Dus ook al vlieg je recht door, toch zal je hoogte 10m. veranderen. Corrigeren, zeer belangrijk!

Ik ga maar weer,

moet werken

Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 05:21   #13
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

ohja, je kent de basic six niet. De zes instrumenten waarmee je blind kunt vliegen. Ze zitten gegroepeerd bij elkaar.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 07:33   #14
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Ik speelde vroeger wel eens Flight Simulator met een joystick, als ik bij opa en oma was.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 14:08   #15
Doctor
Lid
 
Geregistreerd op: 14 May 2010
Locatie: Ernhem
Berichten: 2.243
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Ik speelde vroeger wel eens Flight Simulator met een joystick, als ik bij opa en oma was.
Heb jij mijn opa?
Doctor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 15:42   #16
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
(...)

Als jij op deze markt moet kiezen tussen Ryan Air of KLM, dan verdien je nu beter bij Ryan Air *sommigen die net klaar zijn met hun studie wel 4 tot 5k. netto! *.

(...)

(...)2 Slagen Nose Up, wat dus naar je toe halen is, is inderdaad vanuit het midden van het trimwiel zover mogelijk naar je toe.

(...)

Ohja, ook niet te vergeten, gebruik je rudders, oftewel je voetenstuur! Gecoördineerd een bochtje maken en niet slippen is erg belangrijk. Daar geeft de computer ook resets voor! Erg makkelijk, je hebt het slipkogeltje, * in het zelfde instrument als je ROT turns*. Als het slipkogeltje naar links uitslaat, gebruik je je linker voetenstuur, je moet dus het kogeltje terug trappen

Verder is het corrigeren, corrigeren, corrigeren. Waarschijnlijk vlieg je op een oude machine, weet niet precies hoe het bij de luchtmacht zit. Dat betekend dat alle radertjes een beetje versleten zijn. Dus ook al vlieg je recht door, toch zal je hoogte 10m. veranderen. Corrigeren, zeer belangrijk!

Ik ga maar weer,

moet werken

Oh okay, dan is het wel eens de moeite waard om naar die onafhankelijke vliegscholen te kijken, mocht het niks worden bij de luchtmacht!

Ja ik had al begrepen dat je met basic 6 de Attitude indicator, altimeter, airspeed indicator, directional indicator, vertical speed indicator en turn coordinator &slipindicator bedoelde

Ah zo werkt dat trimwiel Had het net andersom geintepreteerd Wel handig om te weten dat Nose Up, naar je toe betekend.. net als dat het stuur dan doet!
Ja ik had al verwacht dat het bijvoeten een struikelblok zou zijn wat veel mensen vergeten Ben van plan daar ook goed op te letten!
Ben vandaag al heel de dag bezig met in mijn hoofd "vliegen" haha
Weet jij zo ook of het heel belangrijk is om precies de Cross-Checks precies volgens procedures uit te volgen? Of kun je daar ook wel een beetje van afwijken als je de procedure niet meer precies weet?

Yeah.. Corrigeren ist belangrijkste Als je dat goed kunt doen, dan betekend dat wel dat je wel aanleg hebt.

Ik vlieg in de simulator trouwens een Cessna 172
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 16:57   #17
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Baloe Bekijk Bericht
de joystick van opa

hmm..
Nee, dat deden we daarna.

Citaat:
Origineel gepost door Doctor Bekijk Bericht
Heb jij mijn opa?
Ik was vergeten dat jij hier ook nog rondhing.

Nee hoor.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 18:14   #18
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Voeten is totaal niet moeilijk, het is gewoon even goed in de gaten houden.

Wat betreft de cross-checks, ik heb in het begin erg geprobeerd die te volgen. Dat ging redelijk, en het is zeker belangrijk om te weten welke instrumenten belangrijk zijn bij bijvoorbeeld het maken van een bocht.

Wat ik op een gegeven moment deed, was alle instrumenten in de gate houden. Aan de turn coördinator kan je ook zien of je je bocht wel goed maakt, dan hoef je minder vaak op je koerstol te kijken. Aan je kunstmatige horizon kan je je neusstand zien, maar dat kan je ook doen met de vertical airspeed meter. Shaffy, het hangt allemaal samen. Als je dat eenmaal doorhebt dan kan je dingen aan elkaar linken en houd je alle instrumenten in de gaten. Dus, cross checks zijn belangrijk, maar controleren kunnen ze het niet. Als je het makkelijker vindt om alles in de gaten te houden, doe dat dan.


Vergeet ook niet om in een bocht je neus omhoog te trekken he Anders verlies je erg gauw hoogte. En natuurlijk de squawks, midden in je vlucht ineens codes gaan invoeren NICE


Nou, met al deze tips moet het je wel lukken gozer! Wanneer ga je?
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 18:24   #19
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Ya i know
Bij bochten mooi dat vertical speed metertje op 0 houden
Tis allemaal zoveel in een keer >_> Mja komt ook omdat ik zelf nog niet echt een idee heb, van hoe het allemaal gaat he..? Zie ik zelf pas daar..

Maar ik hoop dat t wel gaat lukken ja Komt wel goed ahha Thanks for the info ^^
En anders heb ik nog een date als ik terug kom donderdag als goedmakertje hahaha

Ehm morgen vertrek ik naar het hotel, en dan woensdagochtend de eerste dag, donderdag de 2e! (als ik aan de 2e dag toekom XD, Is wel de bedoeling lmao)
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 18:31   #20
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Ik ben uiteindelijk tot de 3e dag gekomen, kan je 1 tip geven.

Genieten, en het is een moment opname. Het lukt je vast wel
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 18:56   #21
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Dat zweefvliegen hč, is dat gaaf om erbij te zitten?

Er staat dat dat 35 euro kost, voor een vlucht van 7 tot 20 minuten.
Voor een vlucht van 20 wil ik zoiets nog wel betalen (Nog steeds wel duur ), maar voor 7 minuten bij lange na niet!

Weet één van jullie misschien hoe lang zo'n vlucht dan ongeveer duurt?
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 19:05   #22
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Fuck yeah!
Zweefvliegen is zoooooooo gaaf!
Moet je vragen of hij gaat stunten! Zo'n droge vlucht waarin niks gebeurt is geen drol aan Kurkentrekkers, vrijevallen, schuin vliegen enzo awesome! Lekker G-krachten opwekken, heeerlijk gevoel

Maar je moet op een dag gaan als er een aantal wolken in de lucht hangen. Niet alleen maar wolken, maar ook geen blauwe lucht.. Dan heb je lekker veel thermiek onder de wolken hangen en kun je langer in de lucht blijven!
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 19:27   #23
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Dankje voor de tips.

Maar denk je dat ze dat wel doen als er een passagier in zit?
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 19:54   #24
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Yeah of course! (Tenzij je bij een of andere knoepert-zwc dat gaat doen, waar ze dat niet doen) Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen aangezien het vette aan zweefvliegen Juist het stunten is haha

Moet je wel een ervaren uitkiezen, die dat zelf ook graag doet. Dan doet hij dat zelf ook met plezier = Meer fun voor jou ook. ^^
En dat hij echt helemaal voluit moet gaan.. Want anders doen ze in het begin rustiger en vragen ze steeds "Oh kan het wat harder? Gaat het? etc etc" haha
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:00   #25
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Ik hartje piloten
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:00   #26
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Ghehe, dan ga ik daar in het voorjaar maar eens mee bezig! (Dat lijkt me de meest ideale tijd?)
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:03   #27
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
...?
Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
(...)

Ja ik had al begrepen dat je met basic 6 de Attitude indicator, altimeter, airspeed indicator, directional indicator, vertical speed indicator en turn coordinator &slipindicator bedoelde

(...)
Dat.




Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Ghehe, dan ga ik daar in het voorjaar maar eens mee bezig! (Dat lijkt me de meest ideale tijd?)
Dan begint het seizoen ja
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:06   #28
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

lijkt mij meer een spelfout in altitude.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:15   #29
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Het is niet altitude, maar attitude indicator. Oftewel de kunstmatige horizon <-- Basisbegrippen voor vliegers of freaks


Instrument waarmee je je neusstand ten opzichte van de horizon kan aflezen + de helling van je vleugels ten opzichte van de horizon. Voor dat laatste kan je ook de slip/vertical turn indicator gebruiken. <-- alleen in het geval van een ROT turn

Laatst aangepast door Chitesel : 29 November 2010 om 20:21
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:16   #30
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiki
An attitude indicator (AI), also known as gyro horizon or artificial horizon, is an instrument used in an aircraft to inform the pilot of the orientation of the aircraft relative to earth. It indicates pitch (fore and aft tilt) and bank or roll (side to side tilt) and is a primary instrument for flight in instrument meteorological conditions. Attitude indicators also have significant application under visual flight rules, though some light aircraft do not have them installed.
.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:18   #31
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Opzoeken, he bah

Om dit topic nog wat duidelijker te maken, de basic 6:


De middelste van boven is de attitude indicator

Ze zitten ook bijna altijd zo geinstalleerd, vanwege de cross checks

Laatst aangepast door Chitesel : 29 November 2010 om 20:21
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 20:28   #32
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Mister SYoung, wiens naam ik niet meer weet, volgens mij Sander.

Ik zit me net te bedenken, als ik eenmaal begonnen ben, nog niet 100% zeker. Dan heb ik na 1/1.5 maand m'n eerste solo vlucht erop zitten. Stel dat alles lekker gaat, kan ik ook mensen/vrienden meenemen tijdens lessen en dergelijke. Als je een keer meewilt, om gewoon relax te vliegen in zo'n klein vliegtuigje,

dan moet je vanaf nu gaan slijmen just kidding, maar er wordt juist aangeraden om mensen mee te nemen.

Kom sowieso eens naar de opendag Kan je relaxed in de 2 grote simulatoren vliegen van AIS
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:14   #33
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

haha nice zal ik eens doen dan
Mag je dan ook stunten? XD hhahahh
Dan vlieg jij een Socata?
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:24   #34
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

TB-9 ja, daarna TB-10, daarna Cessna Crusader

Stunten, nee helaas niet. Daar zijn de vliegtuigjes niet op gebouwd. Betekend niet dat je wel wat kan doen
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:32   #35
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Fuck een Cessna crusader is wel vet

Nouuuu! ik wil die Apache van mij besturennnn


Jaa beetje funnen kan altijd hahaha
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:44   #36
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Ik vind onze twee jetstreams nog vetter
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:45   #37
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Ach man.. Veel liever een Apache dan een gigantisch vliegend koekblik.
Al zeg ik daar ook geen nee tegen hoor
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:47   #38
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

ik ga je zo uitlachen als je op een of ander lame helikoptertje wordt uitgeloot.

Als je tot dat stadium komt, no offense.

Laatst aangepast door Chitesel : 29 November 2010 om 21:55 Reden: typo
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:52   #39
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Thanks

Ja ik weet ook dat de kans nihil is
Nja.. tenzij ik heel veel aanleg zou hebben, dan kom ik overal zo doorheen. Maar dat weet je van tevoren natuurlijk niet.

En het is nog altijd offense Ik heb hier al vaker op t forum offence ipv offense gezien lol idk if it was you tho
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 21:58   #40
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

-.- nee.
Ik heb dr overigens nog steeds niet gesproken

Maar kom op.. Dit is toch wel het gaafste wat je ooit zou kunnen besturen
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 22:11   #41
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
-.- nee.
Ik heb dr overigens nog steeds niet gesproken

Maar kom op.. Dit is toch wel het gaafste wat je ooit zou kunnen besturen
Het is gaaf

maar doe mij die maah

Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 22:17   #42
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
apache!
no shit
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 22:19   #43
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Nee F16 lijkt mij veel minder..

Dan stap je in - KNAL weg - WOOSH vliegt over - land.

Met apache maak je tenminste echte actie mee, en dan heb je toch ook veel meer het gevoel dat je een echt instrument aan het besturen bent en onder controle houdt.
Als jij een flinke bocht maakt met een Apache heb je in mijn opinie veel meer het gevoel alsof je er echt iets voor moet doen. In een F16 voel je die G-krachten wel.. Maar dat ding is zo star als wat. (ja tuurlijk wel snel en behendig enzo.. maar je weet wel wat ik bedoel)
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 22:22   #44
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Helikopter vliegen of vliegtuig vliegen, it's different.

Ik zou nooit helikopter willen vliegen,
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2010, 22:26   #45
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Ja ben ik wel met je eens, dat het verschillend is.
Helicopter lijkt mij gewoon zo gaaf Als ik in zo'n Apache zou zitten, dan zou ik echt het gevoel hebben alsof dat een verlengstuk zou zijn van mijzelf Bij elke helicopter wel.
Al lijkt mij een straalvliegtuig / burgerluchtvaart vliegtuig / vrachtvliegtuig vliegen ook wel echt awesome! ^^
Ik wil vliegen!
Fuck ik krijg alleen maar meer zin in overmorgen nuuuu! haha
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2010, 15:13   #46
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Heb je ervaring dan?
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2010, 03:32   #47
DaProx
Nozem
 
DaProx's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 October 2003
Locatie: Ljouwert
Berichten: 191
Standaard

Hu, ik dacht dat het ging over vliegers met zo'n touwtje
DaProx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2010, 17:53   #48
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Dus chitisel....
Vertel eens wat meer waar ik vacatures voor verkeersvlieger kan vinden?
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2010, 19:23   #49
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Keihard afgewezen dus
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2010, 19:24   #50
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

18 december is een open dag op mijn vliegschool, ik zou zeggen meld je aan en kom. Als jij gaat kom ik ook wel, was het sowieso nog een keer van plan om langs te gaan.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:23.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.