Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 April 2005, 20:17   #1
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy nachtmerries

Hebben jullie wel eens last van nachtmerries?
Ik wil graag met iemand praten die hetzelfde meemaakt.. Ik zit er best wel mee, ik droom steeds over nachtmerries die steeds weer terugkeren. Niet zo maar een nachtmerrie, echt eng.
Het gaat over een leraar die mij tot dingen dwingt. Ik had 2 jaar terug een klein conflictje maar het stelde verder niets voor. Het was een hele aardige leraar, nu nog steeds. OP dit moment worden die dromen steeds erger en ik wil er graag over praten, maar ik weet niet met wie, ik heb het hem wel verteld en een gesprek gehad, maar het gaat nog steeds gewoon door. Hij dreigt mij (in de dromen) met mishandeling, ook op seksueel gebied, ik ben daardoor bang voor hem geworden. En ik kan er ook niet meer tegen als iemand lichamelijk contact zoekt, ook al is het maar gewoon een arm slaan om iemands nek, zelfs niet als het een vriendin is.

Heeft iemand dit ook en wil die er ook over praten, of heb je het niet, maar toch geinteresseerd, dan moet je ff een berichtje plaatsen..!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 23:40   #2
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

messchien moet je eens echt hulp zoeken? dit klinkt best wel als iets wat verholpen kan worden met de goede hulp
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 10:17   #3
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

ik zou naar de dokter of zo gaan ... lijkt mij nutvoller als met iemand van hier praten ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 11:45   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb zelf ook erg last van nachtmerries, ze zeggen dat nachtmerries helpen om dingen uit het verleden te verwerken, misschien heb je ooit iets vervelends meegemaakt (hoeft niet persé met die leraar hoor) en probeert je geest het op deze manier te verwerken. Misschien zou het helpen als je door krijgt waarom je die nachtmerries hebt, misschien kun je 's ochtends als je wakker wordt je dromen opschrijven om er zo beter inzicht in te krijgen.

Trouwens, ook bepaalde medicijnen kunnen je dromen beinvloeden, slik je medicijnen?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 12:00   #5
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Neey.. ik slik nooit medicijnen..
echt vaag, ik snap niet waar die nachtmerries vandaan komen..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 12:05   #6
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SpiNe
messchien moet je eens echt hulp zoeken? dit klinkt best wel als iets wat verholpen kan worden met de goede hulp
en trouwens.. ik vraag niet om te zeggen dat ik hulp moet gaan zoekn..!! ik kom dr heus wel uit, ik zou het alleen wel fijn vinden om dr over te praten met iemand die hetzelfde meemaakt, of WEL respect toont..
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 12:06   #7
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Ik heb zelf ook erg last van nachtmerries, ze zeggen dat nachtmerries helpen om dingen uit het verleden te verwerken, misschien heb je ooit iets vervelends meegemaakt (hoeft niet persé met die leraar hoor) en probeert je geest het op deze manier te verwerken. Misschien zou het helpen als je door krijgt waarom je die nachtmerries hebt, misschien kun je 's ochtends als je wakker wordt je dromen opschrijven om er zo beter inzicht in te krijgen.

Trouwens, ook bepaalde medicijnen kunnen je dromen beinvloeden, slik je medicijnen?
zoals appelshampoo
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 18:49   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je gaat toch niet tegen hem zeggen dat je dat hebt gedroomd
  Met citaat antwoorden
Oud 19 April 2005, 11:21   #9
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb altijd onprettige dromen als ik bij mijn vriend slaap. Echt heel vervelend is dat
Je weet de volgende ochtend dat je gedroomd hebt, maar niet meer waarover. en toch voel je je heel klote.

Maar we proberen je alleen te helpen hoor, niet te verwijten of voor gek te zetten Als je er namelijk nog heel lang last van hebt, zal het alleen maar erger worden.

Misschien komt het nare dromen ook, doordat je hebt gegeten vlak voordat je gaat slapen, of dat je in een vervelend bed zit.
Daarvan ga je namelijk ook dromen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 April 2005, 19:15   #10
Anne2388
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

heeyz..
jaah k was niet zo in mun mood die dag..sorry.. !!!
maar bedankt voor de reactie..
Ik denk alleen niet dat het daaraan ligt..want mun bed ligt prima en ik eet nooit voor dat ik naar bed ga, .. wel drink ik wat.. maar het lijkt me raar als dat invloed zou hebben..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:30.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.