Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 April 2002, 18:01   #1
An Angel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard het komt altijd op mij neer

vandaag ook weer. Ik had al gekookt, me moeder moest werken dus kwam later. Ik had dus gekookt en alles, neit veel afwas. Ik wou ff computeren en ik vroeg of mijn broertje(die al nooit wat uitvoert hier in huis) de afwas wou doen. Al dom van mij om te vragen, want hij doet toch nooit wat en het antwoord dat ik kreeg wat "val dood"
Maar ik had gezegd dat hij ook wel es wat mocht doen en dat hij de afwas moest doen. Er kwam een klaaggeluidje uit en ik ging weer weg. Toen kwam me moeder thuis, en boos naar mij toe. Ik had de afwas niet gedaan. Ik had gezegd dat ik me broertje had gevraagd om dat te doen. Maar het is toch mijn schuld. Omdat dat vuile &$%@# broertje van mij nooit wat doet in huis, krijg ik altijd maar gedonder. Omdat ik altijd alles maar moet doen, want ik ben de enige die naast me moeder nog wel eens wil opruimen.
Ik vindt dit gewoon vals. En zodra ik er wat van zegt is het antwoord altijd maar omdat ik ouder ben dat die lijer van een broertje. Ik wil ook wel eens weer een avondje gewoon computeren en nietsen, maar ik krijg altijd geklaag omdat me moeder weer wat moet opruimen. Het is mijn zooi niet, en als ik met iets anders bezig was maakt dat niets uit. Die troep is dan weer mijn verantwoordelijkheid.
Ik vindt het echt oneerlijk, waarom valt alles op mij neer nu me moeder werkt. Ik maak ook lange dagen op school, ik zit daar echt harstikke lang. En ik doe er 3 kwartier over om thuis te komen. Dan kom ik thuis, is het een bende omdat me broertje weer alles laat slingeren en ook de hond gewoon naar achter doet en hem daar laat. We hebben mijn broertje al zovaak gezegd dat hij de hond niet naar achter moet doen terwijl er net iemand thuis is. De hond gaat dan iets slopen en IK kan het dan weer op gaan ruimen voordat me moeder thuis komt. Anders krijg ik weer gezeur.
En als ik dan zeg dat me broertje op de hond moet letten zegt hij ook weer "val dood" en "doe het zelf"
Maar ik kan die hond moeilijk bij mij bij de computer neerzetten, want hij gaat dan aan de kabels zitten of zoekt de zooi hier van de grond. Jah me broertje zit hier hele dagen en die ruimt nooit wat op. Fijn dat hij een keer chips wil eten bij de pc, maar vervolgens laat hij wel de zak hier slingeren. En dan print hij wat uit dat fout ik, hij verscheurd het en pleurt het op de tafel
Ik zit nu ook lekker tussen troep te computeren. I(k heb al zovaak opgeruimt. En dan zeg ik ook, en me moeder ook, dan me broertje het moet opruimen als ie troep hier neergooid. Maar daar luisterd hij gewoon niet naar, hij zegt dan weer "val dood"
Ik vindt het echt niet meer leuk. Ik wil best iets doen in het huis, maar als ik vraag of iemand ff wil afwassen, die het vervolgens niet doet en ik daar gedonder mee krijg, vin ik het ook niets meer aan
Iemand tips of ik dit misschien kan oplossen zonder antwoorden als "val dood" te krijgen of allemaal stomme waarschuwingen en gezeik van "je mag niet meer uit" en "je kan die galajurk vergeten"??
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2002, 18:56   #2
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

JE broerjte zoveel mogelijk links laten liggen, als hij wat aan jou vraagt doe je het gewoon ook niet.

Een oplossing over dat gezeik met je ouder(s) heb ik niet voor je..kijk ik had dat altijd met me ma en toen ben ik uit ellende maar naar me pa gegaan. Opzich heb ik het hier goed enzow, maar toch voel ik me hier niet thuis, maar het is beter dan bij me moeder. Ik kan er verder niet veel aan doen, ik zou gewoon iedereen ook links laten liggen.
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 11:48   #3
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe oud is je broertje? Er is natuurlijjk wel een wereld van verschil tussen 4 en 9 jaar! Misschien moeten jullie eens een taakverdeling maken met z'n drieen van wie wat doet. Dan is het verder heel simpel. als je broertje dan zegt 'val dood' en je moeder reageert niet, dan weet ik denk ik wel wat er mis is...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 12:09   #4
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Ja, je broer eens goed terug in de z*k zetten, of iets uitvinden waar je hem mee komt omkopen ofzo .. zo is het bij mij thuis ook steeds
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 11:12   #5
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zelf heb dit probleem ook in huis alleen dan met me zus.
Ik heb zelf samen met me ouders een indeling gemaakt wie wat doet.. werkt prima als je er aan houd
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 15:56   #6
DutchECK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X
Ik zelf heb dit probleem ook in huis alleen dan met me zus.
Ik heb zelf samen met me ouders een indeling gemaakt wie wat doet.. werkt prima als je er aan houd
En als het niet wordt gedaan, weet je meteen waar het aan ligt...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 16:55   #7
Little Angel
Watch it!
 
Little Angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 March 2002
Locatie: Utrecht.......
Berichten: 4.484
Standaard

Gewoon telkens heel erg uitvallen tegen je broertje zodat hij net een klein beetje bang wordt, dan leert hij vanzelf wel om naar je te luisteren.
__________________
Fuck You If You Doubt Me, I'm A Piece Of Shit And I Say It Proudly.
Little Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2002, 20:15   #8
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel
Gewoon telkens heel erg uitvallen tegen je broertje zodat hij net een klein beetje bang wordt, dan leert hij vanzelf wel om naar je te luisteren.
Ff ter informatie in mijn familie ben ik het kleine broertje
Enneh me zus die heeft al us met een mes op me vingers geslagen zo ziek dat ze van me werd..
Dus dat helpt ook niet zoveel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.