Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 April 2004, 20:05   #51
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
dat verdraaien erger ik mezelf ook aan ja, ik zie dan ook meer in de ietwat oudere religies die reeds uitgestorven ofwel minder beoefend zijn.

vooral in middeleeuwen is christendom gigantisch verdraaid, en ik weet bijna zeker dat de islam ook wel zo'n periode gekend heeft.

Uiteraard woorden ze tot op de dag van vandaag nog steeds verdraaid, maar de groeispurt zat hem met de bijbel toch echt wel in de middeleeuwen die het als machtsmiddel gebruikte om de domme en goedgelovige in bedwang te houden.

(leuke aan voornemens, je houd je er meestal niet aan )
Ik heb zo de schurft aan voornemens, maar dit kon ik even niet negeren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
*kan nog menig scheld topic herinneren... he Poesje!
Het punt is dat sommige mensen het er naar maken
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:07   #52
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk ben ik geen heilige, ik probeer naar het woord van God te leven, maar dat zegt niet dat het me altijd even goed lukt...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:10   #53
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat zeggen wij ook niet, wij zijn ook geen heiligen en dan durf ik ook voor anderen te spreken, maar als je nou voor één keer inhoudelijk op mijn argumenten in wil gaan, dan zou ik dat wel heel erg kunnen waarderen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:20   #54
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Natuurlijk ben ik geen heilige, ik probeer naar het woord van God te leven, maar dat zegt niet dat het me altijd even goed lukt...
Zeg soms maar gerust 'helemaal niet'. Vandaar dat ik ook sterk de neiging heb om jou op bijzonder weinig punten nog te geloven. Je hebt et in et verleden toch redelijk bont gemaakt (terwijl ik vast niet alles weet), dat ik geen pijl kan trekken op je en dat ik denk dat je ons in de zeik probeert te nemen. Dat ik nog hap is al erg genoeg
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:22   #55
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Idd, de bijbel is zeker niet flut, óók niet als je niet gelooft. De bijbel is bron van informatie en een hele goeie manier om je leven mee in te richten denk ik.

Mijn punt is dat mensen die geloven de bijbel verdraaien, er een andere betekenis aan toekennen, dat is mijn bezwaar tegen geloof.

Heilige boeken zijn altijd hetzelfde, je mag niet dit, je moet dat, maar het gaat om de interpretatie en die mensen er aan geven en daarom bestaan er heilge oorlogen terwijl Allah en God exact hetzelfde zijn, maar de gelovigen die willen daar niet aan omdat de betekenis van het woord anders word geinterpreteerd. Jah, Allah, God, of wat mijn part noem je Hem vuile was, het is hetzelfde, maar dat gaat er niet in en dat is jammer, want het geloof, mits goed beoefend, is een uitstekende richtlijn om je leven te leiden denk ik.

Ik had me nog zo voor genomen niet meer te reageren

Dat geloofsboeken op elkaar lijken klopt, zeker in het oude testement, lijken de geloofsboeken op elkaar.
Zelfs in het Satanistme heb je veel geloofsregels waarvan men wilt dat ze na geleeft worden, in het wat je wel en niet mag eten, wat je wel en niet mag zien op tv, hoe je met elkaar om moet gaan enzovoorts. Daarin lijken de regels ook veel opelkaar, je hoord me ook niet zeggen dat het niet zo is.
Alleen in de Bijbel hebben ze het niet over een heilige oorlog ofzo, dat hebben ze wel bij de Islam, een van de redenen waarom ik tegen dat geloof ben. Plus dat ze in mijn ogen een slecht beeld van vrouwen hebben, respectloos, terwijl in de bijbel vrouwen wel worden gerespecteerd.
Geloven lijken op elkaar, alleen vaak is de intepitatie anders, plus het soort mensen wat erin gelooft, een Islamiet is anders dan een Jood, of een Katholiek, in karakter en manier van denken.
Een gelovig mens kan goed zijn, maar ook slecht, het is maar hoe je je geloofsboek bekijkt. Ik bedoel, als je geloofd dat je als je maar jezelf opblaast voor Allah, en dat je dan 70 maagden krijgt (ookal zijn het dadels) plus dat je naast Allah zelf mag zitten aan het maal, vind ik het een foute intepitatie, je kunt ook geloven dat als je op een goede manier het woord probeert te verkondigen dat je dan beloont word, dat is al een stuk realistiser. En natuurlijk is het geloof ook een richtlijn van in het leven staan, zelfs de grondwet is op de tiengeboden gericht. Maar...ja, geloof is iets wat een mens zelf moet weten en waarin eigelijk ook bijna niet over te discuseren valt, want ik zou jou nooit kunnen bekeren en jij zou nooit Jezus uit mijn hart kunnen verdrijven...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:31   #56
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Okay, nu ga ik me ergeren...

HEB JIJ GELEZEN WAT IK GESCHREVEN HEB?

Nee, zak dan ook maar lekker door de stront

Ga es INHOUDELIJK op mijn post in

Allah, God, Jah etc. etc. zijn dezelfde persoon!!!!!!

De Islam is _exact_ hetzelfde als in de bijbel. Wat jij nu allemaal uit je nek loopt te lullen geeft bij mij aan dat je die hele bijbel nog niet eens gelezen hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:36   #57
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Islam, Christendom en jodendom hebben dezelfde origine, dat is de voornaamste reden dat ik er geen heil in zie.
als er al zoiets is als een ware religie, dan is dat de voorganger van deze drie. die lang geleden al verloren gegaan is.

Noch de bijbel, noch de islam zet aan tot een heilige oorlog, het is de interpretatie van diegene die haat en onrust willen zaaien die de islam aangrijpen om een oorlog te beginnen, maar vergeet niet dat het de christenen ook zo vergaan is in het verleden.

De verschillen tussen een jood een katholiek en een moslim zijn niet anders qua karakter dan die tussen 2 mensen in het algemeen.

Die interpretatie waar je over spreekt waarin je zogenaamd rijk zou worden als je je opblaast in naam van allah is er alleen maar aan gegeven door mensen als bin laden die de Islam dusdanig verdraaiien dat het hun uitkomt, dat zou niet als kritiek op de islam moeten gelden, omdat dat ook met de bijbel kan, als je het maar genoeg probeerd...

en kan iemand mij nu uitleggen waarom ik de moeite nog neem dit te posten
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:38   #58
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow
Islam, Christendom en jodendom hebben dezelfde origine, dat is de voornaamste reden dat ik er geen heil in zie.

Noch de bijbel, noch de islam zet aan tot een heilige oorlog, het is de interpretatie van diegene die haat en onrust willen zaaien die de islam aangrijpen om een oorlog te beginnen, maar vergeet niet dat het de christenen ook zo vergaan is in het verleden.

De verschillen tussen een jood een katholiek en een moslim zijn niet anders qua karakter dan die tussen 2 mensen in het algemeen.

Die interpretatie waar je over spreekt waarin je zogenaamd rijk zou worden als je je opblaast in naam van allah is er alleen maar aan gegeven door mensen als bin laden die de Islam dusdanig verdraaiien dat het hun uitkomt, dat zou niet als kritiek op de islam moeten gelden, omdat dat ook met de bijbel kan, als je het maar genoeg probeerd...


en kan iemand mij nu uitleggen waarom ik de moeite nog neem dit te posten
Ik niet, maar ik weet wel dat ik het met elke letter van je eens ben
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 20:38   #59
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EternalShadow

[...]
en kan iemand mij nu uitleggen waarom ik de moeite nog neem dit te posten
wou net zeggen
  Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 23:10   #60
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Lol. Een meeting tussen Gristus, Maagd Maria en DE heilige Geest hierzo. Beetje loos topic. Lijkt er wel of iedereen elkaar wil bekeren... En het woord testAment wordt niet eens correct gespeld. Begint een loos topicje te worden lijkt me zo.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 April 2004, 23:16   #61
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Lol. Een meeting tussen Gristus, Maagd Maria en DE heilige Geest hierzo. Beetje loos topic. Lijkt er wel of iedereen elkaar wil bekeren... En het woord testAment wordt niet eens correct gespeld. Begint een loos topicje te worden lijkt me zo.
Sinds jij hier post wel ja...
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2004, 11:01   #62
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Plus dat ze in mijn ogen een slecht beeld van vrouwen hebben, respectloos, terwijl in de bijbel vrouwen wel worden gerespecteerd.
ik weet niet welke bijbel jij hebt gelezen, maar ik ken de bijbel uitstekend, en ik weet het verhaal van Adam en Eva, waarbij Eva toch echt de boosdoener was. Waarbij Eva sowieso al uit een rib van Adam kwam, en dus niet los van Adam kan worden gezien. Dat is de vrouw in de bijbel. Er is geen sprake van respect, slechts van gedogen en waardering als de vrouw in kwestie et goed doet in de ogen van de mannen.
Onze latere religievorming heeft gekozen voor een gelijkwaardigheid van vrouwen en mannen maar dat was in den beginsel in de bijbel echt niet zo
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2004, 14:26   #63
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het kan heus wel een vrouw zijn die fout is gegaan, dat is niet respectloos vind ik. En zoizo was Jezus wel goed voor vrouwen.

Misschien lijken de Islam en het Christendom wel op elkaar, hetzelfde zijn ze zeker niet.

En ik heb de bijbel vaak gelezen, dus zeur niet, dat is weer intepitatie verschil dus.

Plus ik lees je post wel hoor Wizzcat, jij leest de mijne eerder niet, maar op zi'n zielig kereltje als jou ga ik vanaf nu niet meer in.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2004, 14:31   #64
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ze zijn ook niet hetzelfde , door de loop der jaren zijn de verschillen erin gesleten, ze hebben enkel dezelfde origine. hetzelfde zijn ze allang niet meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2004, 14:17   #65
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door annomeisje
Het kan heus wel een vrouw zijn die fout is gegaan, dat is niet respectloos vind ik. En zoizo was Jezus wel goed voor vrouwen.

*

En ik heb de bijbel vaak gelezen, dus zeur niet, dat is weer intepitatie verschil dus.
jezus was goed voor iedereen, als iedereen was zoals Jezus zou et hier best wel vredig worden, niks op tegen (behalve dat t dan enigszins saai wordt omdat er geen verschil meer is in mensen ) maar niemand is zoals Jezus, zelfs niet de beste Christen. maargoed, das ook logisch, die man is geidealiseerd, het is tenslotte veel later opgeschreven, maar dat maakt hem zo'n mooi voorbeeld van goede Christen

wat dat laatste betreft: ik geef toe, heb je helemaal gelijk in!
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.