Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 1 December 2005, 14:01   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Exclamation Cambuur blijft vooralsnog in leven

Anonieme financiers houden Cambuur in leven

Cambuur Leeuwarden kan in ieder geval nog tot de winterstop door, zo meldt interim-voorzitter Harjan van Dam. De Friese club stevende razendsnel af op een faillissement maar werd vlak voor de deadline van 10.00 uur gered door anonieme financiers, die de benodigde 350.000 euro beloofden op tafel te leggen.
Cambuur kan nu de lonen van de spelers en medwerkers betalen en andere uitstaande rekeningen voldoen. De noodlijdende club moet snel met een structurele oplossing komen om in januari niet opnieuw in ernstige problemen te komen. Eerder klopte Cambuur aan bij de Friesland Bank, de gemeente Leeuwarden en Accolade Vastgoed, maar had daarbij geen succes.

De selectie van Cambuur heeft gewacht tot er goed nieuws was voordat de spelers zouden gaan trainen. Was de redding er niet gekomen, dan had coach Roy Wesseling zijn spelers niet in actie laten komen.

vi.nl

Ongelofelijk ook weer hoe deze club zo diep in de problemen is kunnen komen. Redelijk populaire club uit een financieel behoorlijk rijk deel van het land.. Ik vraag me af of er ooit werkelijk een club op de fles gaat, iedereen keer staat er wel weer iemand op.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 15:57   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Cambuur blijft vooralsnog in leven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik vraag me af of er ooit werkelijk een club op de fles gaat, iedereen keer staat er wel weer iemand op.
Waarschijnlijk niet, om precies de reden die je zelf noemt. Elke club heeft wel gefortuneerde supporters die de club in uiterste nood willen helpen, desnoods na een faillesement. Ik denk niet dat er snel clubs compleet zullen verdwijnen, daarvoor zijn de belangen voor gemeentepolitiek, provincie, bedrijfsleven, bevolking e.d. uiteindelijk ook te groot denk ik..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:33   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zou me niets verbazen als er weer met belastingsgeld is gesmeten. 350.000 Euro in een bodemloze put, hoeveel asielzoekers kan je daar geen brandveilige cel mee geven
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 16:42   #4
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Smijt meneer Henk ten Hoor nu ook al met geld in Friesland?
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 20:20   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het zou me niets verbazen als er weer met belastingsgeld is gesmeten. 350.000 Euro in een bodemloze put, hoeveel asielzoekers kan je daar geen brandveilige cel mee geven
Een boel. Maar een BVO heeft wel degelijk functies binnen een gemeente, dus 'an sich' is er niks mis mee met overheidsgeld in een BVO steken, maar dan niet met als reden het compenseren van wanbeleid..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 22:30   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Een boel. Maar een BVO heeft wel degelijk functies binnen een gemeente, dus 'an sich' is er niks mis mee met overheidsgeld in een BVO steken, maar dan niet met als reden het compenseren van wanbeleid..
Er is niets mis mee als het een enkele keer was, maar ik hoor het steeds vaker dat clubs steun krijgen in de vorm van belastingsgeld. Een club moet op eigen poten kunnen staan, net zoals iedere vereniging of bedrijf
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2005, 22:54   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Er is niets mis mee als het een enkele keer was, maar ik hoor het steeds vaker dat clubs steun krijgen in de vorm van belastingsgeld. Een club moet op eigen poten kunnen staan, net zoals iedere vereniging of bedrijf
Een vereniging of een bedrijf heeft helemaal geen maatschappelijke functie. Weet je wat BVO's allemaal belangeloos doen als het gaat om stimulering van jeugdsport, van jeugdprojecten, van ontspoorde jongeren en ga zo maar door? Een club zit verankerd in de regio, in de landen om ons heen nog veel erger dan bij ons. Vergelijkingen met een gewoon bedrijf gaat dan ook niet op.

Voor wanbeleid hoeft de overheid niet op te draaien als je het mij vraagt. Maar investeringen in stadions, in maatschappelijke projecten e.d. moet wat mij betreft zeker kunnen.

Wat mij nog het meest stoort is dat de ene club wél overheidsgeld ontvangt en daardoor in één keer uit alle rotzooi is (NAC Breda, Vitesse, Groningen, Volendam, Utrecht, Twente, MVV, Fortuna Sittard, FC Den Bosch, Top Oss, Emmen enz enz) en andere clubs krijgen niets (Roda JC, SC Heerenveen en tot voor kort De Graafschap). Pure competitievervalsing. Als er overheidsgeld gegeven wordt, dan overal.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 00:30   #8
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Sinds wanneer heeft de Graafschap dan wèl gemeentschapsgeled gehad? Bij ons is het dankzij meerdere gulle sponsoren weer goed gekomen, heeft de gemeente Doetinchem niet aan bijgedragen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 10:43   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Oh, neem me niet kwalijk dan
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2005, 16:07   #10
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het zou me niets verbazen als er weer met belastingsgeld is gesmeten. 350.000 Euro in een bodemloze put, hoeveel asielzoekers kan je daar geen brandveilige cel mee geven
Niks belastinggeld. 4 rijke supporters hebben dit bedrag op tafel gebracht.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2005, 00:43   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Een vereniging of een bedrijf heeft helemaal geen maatschappelijke functie. Weet je wat BVO's allemaal belangeloos doen als het gaat om stimulering van jeugdsport, van jeugdprojecten, van ontspoorde jongeren en ga zo maar door? Een club zit verankerd in de regio, in de landen om ons heen nog veel erger dan bij ons. Vergelijkingen met een gewoon bedrijf gaat dan ook niet op.
Een bedrijf geen maatschappelijke functie? Volgens mij is de maatschappelijke functie van bijvoorbeeld Ahold Philips of Shell, honderde malen groter dan die van alle grote voetbalclubs bij elkaar, Ajax Feyenoord en PSV. Die bedrijven houden bijna miljoenen mensen aan het werk over de hele wereld en houden onze economie intact zodat mensen uberhaupt het geld hebben om naar een voetbalwedstrijd te gaan. Beetje meer respect voor het kapitalisme.

Het stimuleren van jeugdsport komt ten eerste van de overheid, als het om de geldstroom gaat en niet vanuit de club zelf. Laat staan dat het belangeloos is.

Ik vind dat een club geen bestaansrecht heeft als het financieel maar niet op orde kan komen, helaas pindakaas. En dat het hier nu om rijke supporters zou gaan doet niets af aan de tientallen andere voorbeelden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2005, 18:42   #12
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

dit is een ramp boys, maar het komt goed, zoals het altijd goed komt met clubs op de afgrond, alleen zat cambuur er volges mij nu echt het dichtste bij
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.