Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 January 2003, 20:24   #1
SpongebobV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard gedachten lezen.

Ok. lach me niet uit. Hier gaat 'ie.


Ik zat dus bij nederlands naast M een leesverslag te schrijven en zo rumoerig was het nou ook weer niet, want mevr. B. kan je beter naar luisteren.

Dus ik zit daar zo te schrijven, hoor ik M op eens: "It is getting so hot" te zingen, dus ik buig naar d'r toe om te horen of ze nou aan t zingen was of niet. Nou, nee dus ik hoorde niks.

Ik weer verder schrijven. opeens:"take of all your clothes". En ik echt zo van 'huh, hoorde ik d'r nou weer?" Dus ik weer naar haar toe buigen nou niks dus.

Maar ja, 't begon me te irriteren dus ik zo van: "He, M, hou nou eens op met zingen!" "Maar ik zong helemaal niet!" "welles je zat weer es it is getting so hot in here te murmelen!" "Niet waar! Ik had het in m'n hoofd maar ik zat t zeker niet te zingen!"

Nou, en ik weet dus zeker haar te horen! het was haar stem, en dat liedje was ik praktisch alweer vergeten, dus ik was t niet.

Enig advies?
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 20:42   #2
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Njah het is niet erg maar ik heb dit :

ik weet veel dingen van te voren.. als mijn moeder iets gaat vertellen weet ik het verhaal.. ik had het laatst dat ik me heel raar voelde en dat ik ineens heel erg aan mijn moeders beste vriendin denken.. ik zei dus: Je moet nu Y. bellen ! toen zei mijn moeder: Ja vanavond. ik zei: Nee Nu, dus mijn moeder belde en toen bleek ze dus vette problemen te hebben op dat moment.. ik heb dit al sinds vroeger.. het word steeds sterker..
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 21:03   #3
SpongebobV
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goh, eigenlijk best handig dus.

Maar zie je, vroeger had ik wel voorgevoelens over dingen niet zo erg. En nu hoorde ik opeens M zingen?! Ik dacht echt van, wat heb ik nou weer?! sindsdien(dus vanmiddag( heb ik dit niet meer gehad) Ik wil deze 'gave' denk ik wel houden, maar wat herkenning tips en motivatie van anderen kan nu geen kwaad.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 January 2003, 22:01   #4
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is niet altijd leuk om van te voren dingen te weten omdat het vaak sterke gevoelens zijn.. ik wist bijvoorbeeld al dat mijn opa dood zou gaan voordat bekend was dat zijn ziekte terminaal was.. en vaak wil je dat soort dingen niet weten..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 07:42   #5
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja de kans is eigenlijk op zich wel groot dat je lijdt aan schizofrenie. Dus dat je bepaalde dingen hoor/ziet die er helemaal niet zijn. Er was laatst op tv ook wel een programma op dat er aandacht aan besteedde. Ik raad je aan om naar de dokter te gaan als het vaker voorkomt. Daarnaast moet je dit niet zien als een gave, als het echt zo is dat je schizofreen bent, want op een gegeven moment kan het behoorlijk beangstigend zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 11:48   #6
--jessie--
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een vriendin van mij heeft ook vaak al voorgevoelens over wat er gaat gebeuren of ze denkt iets en dan gebeurt het meteen. Erg lijkt het me dus niet en of je naar de dokter moet vraag ik me af.Wat kan die eraan doen????Dokters voeren ook vaak niks uit.Ik zou me niet teveel zorgen maken meer kan ik er ook niet over zeggen helaas
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 14:45   #7
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
het is niet altijd leuk om van te voren dingen te weten omdat het vaak sterke gevoelens zijn.. ik wist bijvoorbeeld al dat mijn opa dood zou gaan voordat bekend was dat zijn ziekte terminaal was.. en vaak wil je dat soort dingen niet weten..
Dat soort dingen wil je toch idd niet weten.
Het is leuk om leuke dingen aan te voelen komen,
die vervelende dingen zien is niet leuk, zkr niet als je mensen aan zou kunnen wijzen die het beter zouden kunnen maken maar dat niet zien of niet zien hoe.

Gedachten lezen is apart.
Echt gedachten lezen kan ik iig niet.

Gedachten lezn is
volgens mij is dat iets van logische redenatie van gegevens die je al weet in combinatie van voorgevoel voor een mogelijk verloop t.a.v. wat er gebeurt is ookal staat dat totaal los van de logische redenatie.

Iedereen heeft dat toch welles bij mensen die je goed of lang kent dat je zijn/haar gedachten kan lezen?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 18:33   #8
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

min of meer *off topic*
hmm..ik leidt dus aan dat ik dingen aanvoel ...bv je stopt allerlij briefjes met namen in een pot en dan voel ik altijd wel aan of ik wordt getrokken het is een soort van lievde op het 1e gezicht een
verliefdheidsgevoel dus in je buik alleen veel heviger!

nog een voorbeeld bv er zitten bijvoorbeeld 120 ballen in een grote emmer dan weet ik zonder dat het me verteld is dat er 120 ballen in die emmer zitten, op de uitmarkt heb ik een keer daar mee wat gewonnen, maar heb de prijs toen niet in ontvangst genomen, het is gewoon vals spelen als je zo iets weet en ik vindt het gewoon weg niet leuk meer.
120 was het eerste watr m'n hoofd tegen me vertelde dus wist ik het al.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 February 2003, 19:06   #9
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Underworld
nog een voorbeeld bv er zitten bijvoorbeeld 120 ballen in een grote emmer dan weet ik zonder dat het me verteld is dat er 120 ballen in die emmer zitten, op de uitmarkt heb ik een keer daar mee wat gewonnen, maar heb de prijs toen niet in ontvangst genomen, het is gewoon vals spelen als je zo iets weet en ik vindt het gewoon weg niet leuk meer.
120 was het eerste watr m'n hoofd tegen me vertelde dus wist ik het al.
Hmz ik vind zoiets niet valsspelen, maar gwoon toeval
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 11:58   #10
Helenaa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar het kan natuurlijk ook, dat M wel aan het zingen was, en jou gewoon voor de gek hield...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 12:46   #11
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Post

Citaat:
Originally posted by Essebes
maar het kan natuurlijk ook, dat M wel aan het zingen was, en jou gewoon voor de gek hield...
Lijkt mij ook niet zo'n gekke mogelijkheid.

Enneh Underworld,
je had gewoon mazzel.

...Of heb je nog meer voorbeelden?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 21:19   #12
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"honderden" het is geen toeval of mazzel, het is gewoon dat je het al weet voor het gebeurt, zie het als een 6e zintuig.

dan heb ik het over; Bingo (ik weet dan welk getal er komt)
Of ik geslaagt ben voor een bepaald examen (bijv. ik voel dan aan dat ik geslaagd ben ".
of neem bv. idols ik voel dan aan bv. dat jamai eruit gaat van die dingen elke dag heb ik wel iets.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 21:23   #13
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zou kunnen, wie weet.

Ik heb wel, vooral vroeger eigenlijk, gehad dat ik droomde, en daarin zei een bepaald persoon iets. Verder niet iets interessant, was het natuurlijk meteen die ochtend vergeten. Maar een week of 1,2,3 later ofzo, zegt die persoon dat gewoon. En dan herinner ik me ineens dat ik dat al gedroomd had. heel freaky
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2003, 21:50   #14
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Het zou kunnen, wie weet.

Ik heb wel, vooral vroeger eigenlijk, gehad dat ik droomde, en daarin zei een bepaald persoon iets. Verder niet iets interessant, was het natuurlijk meteen die ochtend vergeten. Maar een week of 1,2,3 later ofzo, zegt die persoon dat gewoon. En dan herinner ik me ineens dat ik dat al gedroomd had. heel freaky
beetje deja vu gevoel zkr,
(dat heb ik nooit begrepen trouwens heb ik wel vaak, maar off topic)

Underworld,
Klopt het altijd dan?
Geloof ik geen niks, je kan gewoon goed gokken misschien.
Zijn waarschijnlijk vooral dingen of mensen waar je al iets van af weet.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:28   #15
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

uhm...het klopt altijd...als ik dat (liefdheidsgevoel in m'n buik krijg)
dan weet ik al dat er wat gaat gebeuren ..
had het vandaag weer..
ik zat bij de dokter, en ik voelde aan dat ze me omriepen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 22:18   #16
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Underworld
uhm...het klopt altijd...als ik dat (liefdheidsgevoel in m'n buik krijg)
dan weet ik al dat er wat gaat gebeuren ..
had het vandaag weer..
ik zat bij de dokter, en ik voelde aan dat ze me omriepen.
misschien wel een onbewuste beredenering van logische feiten en dingetjes die je opmerkt, in combinatie van veel geluk en goede timing .
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 22:19   #17
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


misschien wel een onbewuste beredenering van logische feiten en dingetjes die je opmerkt, in combinatie van veel geluk en goede timing .
correct
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 22:21   #18
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


misschien wel een onbewuste beredenering van logische feiten en dingetjes die je opmerkt, in combinatie van veel geluk en goede timing .
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 12:14   #19
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb ook vaak hele rare dingen.
1x werd ik huilend wakker en ik wist zoooo zeker dat er iemand dood was die ik kende. En dat bleek later ook. Precies die nacht, rond dat tijdstip.
Ik heb heel veel van dat soort dingen, maar leuk is anders...vooral bij dat bovenstaande
Nah jah soms kan het ook wel grappig zijn, als je weet wat ze willen zeggen of als zij zich blij voelen en jij daardoor ook..ach jaa,....ik weet het ook allemaal niet
*heeft geen zin om er over te praten*
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 19:11   #20
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by xPartyGurlx
Nah jah soms kan het ook wel grappig zijn, als je weet wat ze willen zeggen of als zij zich blij voelen en jij daardoor ook..ach jaa,....ik weet het ook allemaal niet
*heeft geen zin om er over te praten*
jah das wel grappig, (dat andere niet bepaald nee)
alleen anderen zitten je dan wel een beetje raar aan te kijken zo van waarom vind jij dat nou weer grappig terwijl ut gewoon grappig. maar jah ook wel dom.

"*heeft geen zin om er over te praten*" tja, das waar.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 21:30   #21
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik droom meestal over dingen en die gebeuren dan later. het zijn altijd normale dingen , niks bijzonders ofzo .Een vriend van mij heeft hetzelfde. Op me oude school wisten we al wat er zou gebeuren in de klas. Het gebeurde bij mij niet verschrikkelijk veel ( 1 keer per maand ofzo) maar bij hem bijna elke week .De laatste tijd heb ik het niet meer, nu krijg ik meer Normale (zie rare ) dromen , die ik vroeger bijna nooit kreeg .
  Met citaat antwoorden
Oud 11 February 2003, 23:20   #22
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Echt leuk om hierover te lezen. Meen ik serieus. Leuk om te zien dat sommigen er echt totaal niet in paranormale dingen geloven en sommige gaan er helemaal op in en delen ervaringen. Mooi topic .

Ik heb zelf ook weleens dat ik gewoon weet dat er iets gaat gebeuren, maar dat zijn van zulke kleine dingen dat ik wel bijna zeker weet dat dit in mijn geval puur toeval is. Of een soort van telepathie ofzo, maar meer niet. Ik geloof er wel in dat anderen dit wel degelijk ècht ervaren en het lijkt me zéér moeilijk om daar mee om te gaan, fascinerend en toch gevaarlijk.

De, geestlijk gehandicapte (ik zet dit er neer, omdat ik soms het gevoel heb dat deze een groter E.Q. hebben dan de gem. mens en niet om daar denigrerend over te doen), broer van een vriendin van mij weet bijvoordeeld precies of het goed of slecht met zijn familie gaat. Hij barstte in de vakantie bijvoorbeeld gewoon spontaan in tranen uit, omdat hij een heel bedroefd gevoel over zich heen kreeg en later blijkt dan dat zijn oom is overleden op dat moment.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 00:12   #23
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard -=Crazy=-

ook een leuk onderwerp misschien; telepathie
maar wat is het verschil daarmee met gedachten lezen?

het echt lezen van de gedachten van anderen geloof ik niet in,

Telethapie wel,
een soort geconcentreerde gedachten stroom die je op één of andere manier kan ontvangen als er diep op geconcentreerd wordt. jah vaag zal wel nergens op slaan, k weet ook niet precies waarom ik dat geloof, maar toch.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2003, 07:53   #24
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ik heb t zelfde als dimas dan droom ik iets en een paar weken later op school maak ik het mee en dan denk ik zo van weer ken ik dat ook alweer van das echt gek...... ik heb het ook bijv als ik zit te dromen in de les en ik dat dan daarna mee maak
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 16:43   #25
tourniquet
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hey
sorry mense ma heeft er nog iemand een toevalletje om te vertellen!
ik vind da allemaal nogal onwaarschijnlijk
oke ge kunt een voorgevoel hebbe ma gedachte leze mmmm
toch ni echt zenne
ge kunt mense wel doorzien en als ge iemand al lang kent kunde die hun reacties wel ongeveer inschatte of rade
ma wa die denke kunde toch ni wete zenne
en ik denk da het maar beter is da da zo blijft
mense hun gedachten zijn dinge die bij hun eige moete blijve
da is persoonlijk een van de weinige dinge waar ge zeker vann bent da het prive is da is een klein plekje da echt alleen van u eige is
dus stopt me dien bullshit van gedachte leze want da vinnek wel overdreve
smakkerds
xxxxxxxxxxxx
ps:twas ni de bedoeling om grof over te kome of mense te beldige dit is gewoon mijn mening
Citaat:
this world is a cruel place and we are only here to lose so before life tears us apart let death bless me with you
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 20:01   #26
Judith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb het soms ook, weet niet of het voorgevoelens zijn. Maar dan lees ik een zin, dan zie ik het eerste woord, en dan weet ik al de rest van de zin. Of iemand wilt net beginnen met een zin, en ik zeg: Jah, en dan praat ikdie hele zin mee, terwijl het nog helemaal niet gezegd is. En met liedjes kotm het af ent oe ook voor. Dan zit ik een liedje te zingen, dan zet ik een radio aan en dan draait precies dat liedje of wordt dat liedje aangekondigd. Wat is dit?? Is het hetzelfde? Of is het iets anders???
  Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2003, 22:51   #27
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man


misschien wel een onbewuste beredenering van logische feiten en dingetjes die je opmerkt, in combinatie van veel geluk en goede timing .
blijft denk ik toch dit.
+ een combinatie met
- goed inlevingsvermogen
- gevoelig of/en onbevooroordeeld zijn/denken
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2003, 13:05   #28
Monica
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb heel vaak dat ik hetzelfde denk als m'n moeder of wie dan ook. Dan zegt degene het net ff voor mij aan. Of mijn moeder en ik beginnen precies tegelijk een nmr te zingen/fluiten terwijl er geen muziek aan staat, of dat we dat nmr net gehoord hebben. Nee helemaal niks. Echt heel vreemd.
Ik weet ook vaak wat een ander denkt.
Heel eng soms... maar goed dat gebeurd.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2003, 21:01   #29
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb dat heel veel met men beste vriendin.Zei weet echt gewoon TE vaak wat ik ga zeggen of denk maar dat is gewoon omdat zei mij door en door kent en me heel goed aanvoeld enz.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 08:43   #30
urban-tiger
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik heb medelijde met je, want als iemand dit weet (te minste als het vaker gebeurd) dan voelen anderen zich niet veilig meer bij jou..... handig zou ik het nie noemen, want als je het niet onder controle kan houden hoor je straks de gedachten van iedereen....
  Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2003, 13:23   #31
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by urban-tiger
ik heb medelijde met je, want als iemand dit weet (te minste als het vaker gebeurd) dan voelen anderen zich niet veilig meer bij jou..... handig zou ik het nie noemen, want als je het niet onder controle kan houden hoor je straks de gedachten van iedereen....
Echt gedachten lezen is het niet.
veel mensen hebben dat bij bekenden of mensen waarmee ze veel mee omgaan. (vrienden school, thuis je ouders zussen,broers)
dat komt doordat je ze kent, je weet (onbewust) wanneer ze waarschijnlijk een opmerking gaan maken bij een bepaalde situatie,
daarnaast heb je vaak met vrienden vooral dat je dezelfde woordenkennis hebt en dezelfde woorden gebruikt en waarschijnlijk ook op ongeveer dezelfde manier denkt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:49.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.