Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 March 2005, 13:51   #1
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Pesten..

Werd jij vroeger gepest? Of word je misschien nog steeds gepest? Of was jij juist de pester? Vertel het hier! Misschien werd je gepest en heb je tips voor mensen die nu nog gepest worden, of wil je je verhaal gewoon kwijt.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 20:21   #2
Cataclysm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik werd vooral op de basisschool gepest. Ik deed niks terug en huilde snel dus ja, makkelijk slachtoffer.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 March 2005, 22:56   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou niet echt gepest nee, heb zelf wel gepest ja
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 06:37   #4
ViveLaFète
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nooit gepest geweest.
In het lagere kon ik best wel een pester zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 07:30   #5
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

Allebei niet eingelijk.
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 08:03   #6
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ik ben nooit gepest, heb zelf vroeger ook nooit gepest.... duss
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 09:23   #7
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

werd eigenlijk nooit gepest ... heb ook nooit gepest omdat dat nou eenmaal gewoon een teken van zwakte en jaloersheid is ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 09:28   #8
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Yup, ik ben hard gepest.
Van groep 4 tot en met de tweede klas van de middelbare school.
Maar dat was de schuld van mijn moeder en het milieu waar ik toen in leefde. Gelukkig ben ik er vrij goed uitgekomen, behalve mijn gebrek aan zelfvertrouwen, depressies en negatieve houding.
Kinderen weten niet wat ze elkaar aandoen, en misschien is dat maar goed ook. Ze zijn bikkelhard, kinderen. Veel harder dan volwassenen denk ik wel eens.

Era
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 13:22   #9
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Euhm... eigelijk ben ik mijn hele kindertijd tot vorig jaar behoorlijk gepest. Ach... ja je kent het wel, het dikkertje van de klas.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 13:24   #10
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op de basisschool ben ik best wel erg gepest, ik was het stuudje van de klas zeg maar Totdat in groep 8 er een nog ergere doos bij ons in de groep kwam en toen gingen ze haar pesten.
Ik deed er verder niets tegen omdat ik blij was dat ik dat gezeur niet meer had en achteraf gezien had ik er wel wat tegen moeten doen maarja dat denk je in die tijd zelf niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:22   #11
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik ben zelfs gepest geweest door de leerkracht zelf .

In het vierde leerjaar kwam er een meisje bij in onze klas en die had zo'n groepje met een aantal mensen. Wij (twee vriendinnen en ik) hebben een paar keer met dat groepje opgetrokken, maar dat lag ons echt niet. Ze hadden een hele andere mentaliteit enzo.
En omdat wij zowat als 'verzet' werden gezien, werden wij behoorlijk gepest.
Als ze ons dan beu waren, dan pesten ze iemand uit hun groepje, die liep dan een paar dagen bij ons en omdat die persoon dan bij ons liep, werd hij/zij terug aanvaard in haar groepje.
Het ging zelfs zover dat ze invloed had op de lerares. Ze beschuldigde ons van alles wat lelijk was. En wij -de brave kindjes- durfden thuis natuurlijk niets te zeggen.
Zij en de lerares zijn dan van school veranderd omdat andere leerkrachten doorhadden dat er iets mis was.
Mijn ouders weten het nog steeds niet en ik denk niet dat ik het hen nu nog moet vertellen ...
Onlangs kreeg ik te horen dat ze nu woont in een sociale woning en haar vriend heeft haar laten zitten toen hij hoorde dat ze weer maar eens zwanger was. Na de geboorte van haar eerste kind is ze gestopt met school ... ik kreeg gewoon medelijden ondanks alles wat ze mij heeft aangedaan. Maar aan de andere kant heb ik toch wel zo'n gevoel van: ik ga tenminste iets kunnen maken van mijn leven, terwijl zij niet eens een middelbaar diploma heeft.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 15:23   #12
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

omdat ik een hardcore-skater was, ja
en natuurlijk heb ik zelf ook gepest.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:35   #13
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Ben nogal gepest op de basisschool. Ik had een bril en haalde de hoogste cijfers van de klas. Logisch dus Gelukkig ging ik na de basisschool in m'n eentje naar de brugklas van het gymnasium en heb ik daar een hele nieuwe start kunnen maken. Ben er uiteindelijk alleen maar 'sterker' van geworden, en laat niet meer over me heenlopen. Ik kan me er ook heel boos over maken als ik het gewoon zie gebeuren, maar vaak kun je er weinig aan doen.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:38   #14
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

crosstopic?

hulp bieden bij pesten heette dat andere topic.

foei foei foei appel, voor iemand die bij t minste geringste wat je niet aanstaan topics dichtgooid en reacties verwijderd vind ik dit wel ronduit schandalig.

ga je nou jezelf een OW sturen?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 18:43   #15
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand wordt gepest omdat die de stuud van de klas is. Alleen een paar van die domme klasgenoten die zwaar irri waren werden steeds op hun plaats gezet.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2005, 19:32   #16
luie-donder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Ben nogal gepest op de basisschool. Ik had een bril en haalde de hoogste cijfers van de klas. Logisch dus Gelukkig ging ik na de basisschool in m'n eentje naar de brugklas van het gymnasium en heb ik daar een hele nieuwe start kunnen maken. Ben er uiteindelijk alleen maar 'sterker' van geworden, en laat niet meer over me heenlopen. Ik kan me er ook heel boos over maken als ik het gewoon zie gebeuren, maar vaak kun je er weinig aan doen.
you go girl!!!!!

en check je pms wat meer
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2005, 09:46   #17
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AMF
Ben nogal gepest op de basisschool. Ik had een bril en haalde de hoogste cijfers van de klas. Logisch dus Gelukkig ging ik na de basisschool in m'n eentje naar de brugklas van het gymnasium en heb ik daar een hele nieuwe start kunnen maken. Ben er uiteindelijk alleen maar 'sterker' van geworden, en laat niet meer over me heenlopen. Ik kan me er ook heel boos over maken als ik het gewoon zie gebeuren, maar vaak kun je er weinig aan doen.
Dat had ik dus ook, ik ging maar met 2 jongens van mijn school naar de middelbare school en daar heb ik gewoon vrienden gemaakt en heb nu nog steeds contact met mn beste vriendinnen. Als ik naar de middelbare school in mn dorp was gegaan dan waren me blijven pesten en was ik een heel ander iemand geweest dan wie ik nu ben. Best een enge gedachte eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2005, 12:13   #18
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

ik zou eerder durven zeggen dat ik de pester ben, ... maar meestal word ik dan de pester onbewust,... het is meestal na de handeling ,dat ik me er van bewust stel dat ik de pester ben...met alle gevolgen van dien..

in ons klas is er nl iemand dat steeds aandacht zoekt (door over onbenulligheden te lulle...rhinosinusitis) of door iedereen tegen elkaar op te zetten.... ik en nog een meisje hebben haar spel al duidelijk door.... wat mij betreft , moet ze niet teveel zeggen tegen mij of ik tong wordt agressief .... maar ergens denk ik dat ik verkeerd bezig ben, maar dan denk ik van , ach! stom mens..
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 09:56   #19
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zat tussen de middengroep en de gepesten.
Populaire luitjes mochten niks van mij hebben, maar de middengroep deed nog wel normaal tegen mij en de gepesten ook Mensen vonden mij wel een beetje raar, maar ja dat ben ik nog steeds wel
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 11:55   #20
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Ik zat tussen de middengroep en de gepesten.
Populaire luitjes mochten niks van mij hebben, maar de middengroep deed nog wel normaal tegen mij en de gepesten ook Mensen vonden mij wel een beetje raar, maar ja dat ben ik nog steeds wel


tjah.
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2005, 14:12   #21
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekje
ik zou eerder durven zeggen dat ik de pester ben, ... maar meestal word ik dan de pester onbewust,... het is meestal na de handeling ,dat ik me er van bewust stel dat ik de pester ben...met alle gevolgen van dien..

in ons klas is er nl iemand dat steeds aandacht zoekt (door over onbenulligheden te lulle...rhinosinusitis) of door iedereen tegen elkaar op te zetten.... ik en nog een meisje hebben haar spel al duidelijk door.... wat mij betreft , moet ze niet teveel zeggen tegen mij of ik tong wordt agressief .... maar ergens denk ik dat ik verkeerd bezig ben, maar dan denk ik van , ach! stom mens..
Pesten doe je echt niet onbewust

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet u ook een ander niet.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2005, 17:12   #22
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

pesten is echt zo slecht. Ik heb wel geplaagd maar niet echt gepest.
Vroeger was ik echt zo'n rel mannetje die iedereen in elkaar sloeg Maar dan deden ze eerst wat bij mij, hoefde dan ook nidt veel te zijn maar ik ging niet zomaar iemand slaan of ruzie zoeken ofzo (nu heb ik het dus over de basis school...)
Pff die tijd is gelukkig voorbij had toen oo kmet iedereen ruzie en nu heb ik als het goed is ook helemaal een vijanden meer ofzo
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2005, 12:21   #23
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik word nooit gepest
als ze het proberen weet ik ze altijd uit te lullen
en bij gevechten ik laat de ander altijd de eerste stap zetten .....of toch niet ....
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 16:10   #24
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmm, ja ik werd gepest omdat ik de enigste allochtoon was in de klas..
|Dat was van groep 4 t/m groep 6
In groep 6 had ik namelijk iemand in een bloedende tand en halfgebroken kaak geslagen en toen is het opgehouden.
Sindsdien wordt ik niet meer gepest, ben er nu te oud voor, en als ik gepest zie gebeuren doe ik er wel wat aan...
  Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2005, 20:20   #25
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nevsehirli
Hmm, ja ik werd gepest omdat ik de enigste allochtoon was in de klas..
|Dat was van groep 4 t/m groep 6
In groep 6 had ik namelijk iemand in een bloedende tand en halfgebroken kaak geslagen en toen is het opgehouden.
Sindsdien wordt ik niet meer gepest, ben er nu te oud voor, en als ik gepest zie gebeuren doe ik er wel wat aan...
haha ja de harde aanpak werkt ook
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 11:29   #26
carlo
Lid
 
carlo's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 April 2005
Locatie: Ergens....
Berichten: 315
Standaard

Als "praten" niet helpt dan moet je dat maar doen ja!
__________________
Heaven on Earth, we need it now...
carlo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 17:37   #27
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een oud twents spreekwoord luid dan ook:

nich drammen moar rammen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 19:21   #28
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
een oud twents spreekwoord luid dan ook:

nich drammen moar rammen.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2005, 19:38   #29
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
Wie niet luisteren wil moet maar voelen
helemaal mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2005, 11:24   #30
Nevsehirli
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad, pesters zijn wel altijd stoer, maar als je ze 1 keer een klap geeft en bang maakt, dan durven ze helemaal niks meer...

Maar 1 tip: Geef ze niet in school klappen, daag hem uit en doe het buiten school op een grasveldje ofzo
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.