Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 12 May 2004, 23:09   #1
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Penalties na gelijkspel

Penalties na gelijkspel is het nieuwste idee van Fifa baas Sepp Blatter. De winnaar van de penalties krijgt 2 punten en de verliezer 1. Zo zouden teams in staat worden gesteld om aanvallender te gaan spelen. In mijn ogen werkt het juist andersom. Een club kan zo verdedigend gaan spelen en gokken op een gelijkspel, en dan via penalties alsnog een extra punt mee naar huis nemen. Hiermee zou je de beste ploeg kunnen benadelen. Als een ploeg veel beter speelt, maar desondanks word het een gelijkspel, dan zouden zij via de penalties een punt minder krijgen, terwijl zij daar eigenlijk veel minder recht op hebben.

Wat vinden jullie van het voorstel van onze 'geliefde' Fifa baas?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 11:12   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het bevestigt mijn visie weer eens dat de UEFA, met Blatter voorop, absoluut geen feeling met het echte voetbal heeft.
Waarschijnlijk is het voorstel goed bedoeld en wordt aanvallend voetbal beoogd, maar ik ben het met je eens als je zegt dat het waarschijnlijk niet het gewenste effect heeft.

Op zich kan natuurlijk altijd de mindere ploeg de punten pakken en wordt dus de betere ploeg benadeeld, of dit nou na penalties of in de reguliere speeltijd gebeurt. Daarnaast zijn de 3 punten juist ingevoerd om aanvallend voetbal te stimuleren. Beide ploegen zouden daardoor gestimuleerd worden voor de winst te gaan. Dan kan er dus een gelijkspel uitrollen, maar dat wil nog niet zeggen dat de wedstrijd saai was met twee verdedigende ploegen..
  Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 13:17   #3
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Ik ben er ook geen voorstander van. Met bovengenoemde redenen als argumentatie.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 May 2004, 15:57   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Hiermee speel je scorebordjournalistiek natuurlijk enorm in de kaart

Serieus: ik was een groot voorstander van het 3-puntensysteem boven het oude 2-puntensysteem. Dit is mijns inziens voldoende om voor de overwinning te gaan; het levert je immers niet 1, maar 2 extra winstpunten op. Bovendien schiet 1 punt vaan 'minder op'. Als je nu weer dit systeem invoert zul je dat weer te niet doen. Met een gelijkspel kun je immers ook nog een extra punt vergaren.

Voor de Nederlanders zou het overigens natuurlijk wel een prima training zijn
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.