Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 April 2004, 16:10   #1
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Thumbs down Scheidsrechters...

Natuurlijk is er altijd wel iets op te merken aan de scheidsrechters... Dat hoort bij het voetbal..

Maar dit jaar valt het mij wel heel erg op dat veel scheidsrechters een wedstrijd niet aanvoelen en te veel kaarten geven voor pietluttigheden..

Op nationaal niveau:
Zo krijgt Robben tijdens Groningen een gele kaart wegens het hard wegstuiteren van de bal.. Maar wel nadat PSV voor de derde keer een loepzuivere penalty was onthouden..

Op internationaal niveau:
Een of andere Fransman fluit de wedstrijd van PSV tegen Newcastle helemaal dood en is door zijn incompetente optreden mede verantwoordelijk voor de uiteindelijke uitslag...
Gister krijgt Andrade een ongelooflijke rode kaart wegens het met een lachend gezicht een klein schopje geven aan een tegenstander.. Zoiets is geen natrappen, zoiets is gewoon vriendschappelijk. Een gele kaart hiervoor al te streng bestraft imho. Maar het kan wel enorme gevolgen hebben voor Deportivo in de halve finale van de CL.

Zo maar wat voorbeelden van de laatste weken dus.. Ik vraag me toch echt af, zijn de scheidsrechters ineens zo slecht geworden? Of ligt het aan mij dat het me ineens opvalt? Of worden ze overladen met allerlei pietluttige regels door de Fifa/ KNVB, waardoor ze de essentie van het spel missen?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 20:46   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het vaak goed hoe scheidsrechters zoveel kunnen zien (en zoveel niet ). Maar ff serieus. Ze zien onwijs veel, maar als ze ook maar ff ergens anders heen kijken zien ze niet wat er gebeurd en gaat alles aan hen voorbij. Daarom is het in mijn ogen niet ondenkbaar om eens serieus na te gaan denken over het toepassen van technologische hulpmiddelen bij het voetballen. Maar zoals we weten zijn die oude heren van de FIFA en UEFA daar steeds op tegen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 22:39   #3
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

Zal wel mooi zijn as die gozer die dat vriendschappelijke tikje incasseerde na de Uefa/fifa zal gaan om de kaart in te laten trekken...
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 12:21   #4
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tijs weet ook eens hoe het voelt een onrechtvaardige scheids te hebben En dat terwijl subtoppers daar heel wat meer last van hebben en Tijs zijn club in de regel wel vaker iets ten onrechte meekrijgt (mooiste voorbeeld: De Graafschap-PSV, met Luinge ).

Maar toen ik dat aankaarte braakte Tijs cliché's uit over dat het 'over 34 wedstrijden wel rechtgetrokken wordt'
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 12:49   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
(mooiste voorbeeld: De Graafschap-PSV, met Luinge ).

Waarom moet je dat no nog weer aanhalen
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:58   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Tophumor was dat Luinge duwt Fränkel gewoon weg. Jammer dat toen Uilenberg die collumn op internet nog niet had, kijken of hij zelfs dat nog goed wist te praten
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 23:58   #7
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

D'r komt inderdaad weer frustratie naar boven. Erg matig moment.

Ik denk trouwens niet dat de scheidsrechters echt slecht geworden zijn momenteel o.i.d., maar dat er nu wat voorvalletjes zijn die opvallen, net als dat in het verleden vaak genoeg zo was. En een scheidsrechter die goed fluit valt niet op en daar wordt niet of nauwelijks over gesproken. Dat de FIFA, UEFA en KNVB regelmatig de essentie van het 'echte' voetbal missen en dat de hoge bazen duidelijk ontbreekt aan de echte feeling met het gevoel bij de sport, wordt wel vaker duidelijk helaas
  Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 00:31   #8
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Tijs weet ook eens hoe het voelt een onrechtvaardige scheids te hebben En dat terwijl subtoppers daar heel wat meer last van hebben en Tijs zijn club in de regel wel vaker iets ten onrechte meekrijgt (mooiste voorbeeld: De Graafschap-PSV, met Luinge ).

Maar toen ik dat aankaarte braakte Tijs cliché's uit over dat het 'over 34 wedstrijden wel rechtgetrokken wordt'

Dat lijkt me knap, want zo'n cliché's haal ik zelfs niet uit de kast, want dat was gewoon absurd...

En Bart, ik kom met het voorbeeld van PSV omdat dat me toen opviel, omdat ik wedstrijden van PSV vaker bekijk dan die van Roda JC of De Graafschap.. Tegen Groningen was het niet eens beslissend en tegen Newcastle was het ook niet echt in het nadeel van het fysiek zwakkere PSV dat die scheidsrechter floot (dat ene moment voor rust daargelaten).

En Phit, ik heb het niet eens erover dat een scheidsrechter dingen niet ziet.. Dat is logisch en van alle tijden.
Maar ik zie ze naast die gebruikelijke fouten nog meer rariteiten uithalen die totaal niet in een wedstrijd passen.
Spelers krijgen gele kaarten voor het wegstuiteren van ballen, voor emotionele reacties, terwijl aan de andere kant de bal niet op de stip wordt gelegd in werkelijk overduidelijke situaties.. waar keiharde tackles zeer mild bestraft worden..
Ik heb in Nederland slechts zelden het idee dat een scheidsrechter in de geest van de wedstrijd fluit... Vaker zie ik dat de wedstrijd naar de geest van de scheidsrechter gespeeld wordt.

Maar ik zie natuurlijk ook niet zo heel veel wedstrijden en meer samenvattingen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 April 2004, 00:54   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Arthur, goede scheidsrechters vallen niet op.. Dan loopt er in Nederland duidelijk niet één goede arbiter, want ze vallen me week in week uit weer op. Alleen heb ik me langzamerhand erbij neergelegd dat het wel nooit goed zal worden. Vanavond weer een flapdrol, van Siechem. Floot voor het eerst HCE geloof ik. Om te janken gewoon.

Waarschijnlijk dacht de man dat hij dat hij een goede indruk maakte door geen kaarten te geven, en vooral niet als thuisfluiter over te komen.

Gevolg was een compleet uit de hand gelopen wedstrijd, waarbij FC Utrecht voortdurend uiters dubieuze vrije trappen kreeg. Toppunt was toen een RJC'er wilde invallen, maar dat 2 keer niet ging omdat de scheids zich doof hield..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2004, 02:22   #10
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit had ik helaas al weer van de UEFA verwacht:

Citaat:
Geen behandeling protest Jorge Andrade

Deportivo La Coruña kan in de return tegen FC Porto geen beroep doen op Jorge Andrade. De verdediger is en blijft geschorst.
Andrade kreeg in de eerste halve finale van Champions League een rode kaart na een tikje tegen zijn oud-ploeggenoot Deco. Hoewel het meer plagerig bedoeld was, zag scheidsrechter Merk in het voorval voldoende aanleiding voor een rode kaart. Met een schorsing van één wedstrijd sloot de tuchtcommissie van UEFA zich aan bij het inzicht van de arbiter.

Deportivo La Coruña tekende beroep aan tegen de straf. Maar dat haalde niets uit. De UEFA nam het protest zelfs niet in behandeling, omdat volgens de reglementen een beroep tegen een schorsing van één wedstrijd niet mogelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2004, 16:45   #11
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Dit had ik helaas al weer van de UEFA verwacht:
IDD :@
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 17:33   #12
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Is hier in Belgie echt niet beter hoor ... Zou het bij momenten nog slechter durven noemen
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2004, 18:43   #13
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs up

Die knakkert bij RKC-Roda uit België floot anders een prima partij! Misschien is een kinderhand snel gevuld met die onobjectieve scheidsen die we gewend zijn
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 17:37   #14
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Die knakkert bij RKC-Roda uit België floot anders een prima partij! Misschien is een kinderhand snel gevuld met die onobjectieve scheidsen die we gewend zijn
Johan Verbist ?

Mja, dat is dan ook de enige scheids in België wiens moeder nog geen h**r werd genoemd door aanwezige supporters
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2004, 19:21   #15
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985
Johan Verbist ?

Mja, dat is dan ook de enige scheids in België wiens moeder nog geen h**r werd genoemd door aanwezige supporters
Neen, het was Gumienny. Deed het prima
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2004, 23:56   #16
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Neen, het was Gumienny. Deed het prima


Die j*net ?

Damn, is mijn insziens een van de mindere uit onze hoogste afdeling
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2004, 17:11   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom1985


Die j*net ?

Damn, is mijn insziens een van de mindere uit onze hoogste afdeling
Janet, een geweldig woord Naja, RKC-Roda floot hij prima, maar ik heb Roelof Luinge ook berepartijen zien fluiten Dus ik zeg het maar voor wat het waard is Ik ga eerder af op de bevindingen van iemand die het Belgische voetbal volgt
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2004, 19:30   #18
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Laat ik Gumienny even schetsen

18 Wedstrijden - 68 Gele kaarten - 11 Rode kaarten - 13 Strafschoppen.

Op al deze vlakken is hij recordhouder dit seizoen

Nee, geef mij maar Johan Verbist.

Trouwens, Schaamhaar, euhmz, Braamhaar floot hier ook best een goeie wedstrijd. Wiedemeijer was dan weer een absolute grap.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2004, 22:28   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Braamhaar en Wiedemijer zijn beiden waardeloos. Maargoed, misschien moeten we ons complete scheidsrechterskorps maar omruilen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:07.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.