Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 21 November 2004, 19:33   #1
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Godslastering

Moraalridder Donner heeft weer een nieuw stokpaardje: het artikel in de grondwet mbt godslastering. Na de moord op Van Gogh stelt onze minister van justitie voor om deze dode letter in de wet, stammend uit ver vervlogen tijden, weer af te stoffen en vaker toe te passen.
Net op het moment dat iedereen in Nederland rept over het belang van de bescherming van de vrijheid van meningsuiting. Net wanneer een kamerlid vanwege haar opvattingen over haar geloof niet meer haar functie kan uitoefenen.
Maar nee, van Donner mag je geen kritiek meer hebben op religie. Dat zal vast niet helemaal de bedoeling zijn van Piet-Hein, maar dat zal wel het gevolg zijn. Het lijkt me toch dat je in Nederland over alles in discussie mag en daarbij niet gehinderd moet worden door de wet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet voor het ongehinderd beledigen van alles en iedereen, maar ik ben wel tegen de beschermde status van gelovigen tegenover andere groeperingen. Daarbij komt nog dat het natuurlijk totaal onuitvoerbaar is om 'godslastering' aan te pakken.

Wat vinden jullie?
Heeft Donner gelijk en moet godslastering aangepakt worden?
Of is dit na het aangeslingerde debat over satire alweer een zielige poging om terug te keren naar de jaren '50?
  Met citaat antwoorden
 


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.