Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 January 2005, 10:19   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Doodrijden tasjesdief 'lijkt tragisch ongeval'

Doodrijden tasjesdief 'lijkt tragisch ongeval'

Uitgegeven: 18 januari 2005 10:26
Laatst gewijzigd: 18 januari 2005 10:28

AMSTERDAM - Het doodrijden van een 19-jarige tasjesdief in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost maandagavond "lijkt een tragisch ongeval". Dat liet de politie dinsdag weten. De 43-jarige automobiliste zit nog wel vast.

Twee jongens op een brommer bestalen de vrouw, toen zij stilstond met haar auto. Een van de daders griste een tas uit de wagen, waarna het duo de Derde Oosterparkstraat invluchtte. De vrouw reed vervolgens achteruit, de dieven achterna.


"Door nog onbekende oorzaak" ontstond volgens de politie een aanrijding met de bromfiets, waarna de auto doorschoot. Daarbij kwam de 19-jarige jongen beklemd te zitten tussen de auto en een boom. Hij raakte levensgevaarlijk gewond en overleed ter plekke.

www.nu.nl


Het grappige is dat de vrienden van de crimineel verhaal wilde halen, terwijl de bestuurder van de scooter (ook een vriend) is gevlucht. Als een crimineel iemand had doodgereden had er geen haan om gekraaid.

edit: eigen schuld dikke bult natuurlijk

Laatst aangepast door PFP : 18 January 2005 om 10:22
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 11:06   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Iemand doodrijden omdat hij je handtas gestolen heeft is een beetje overkill nt ...maarja kan goed zijn dat het een ongeluk was uiteindelijk. Btw dus alsk het goed begrijp liep zen vriend weg na het ongeluk????? My god
volgens mij was het niet de bedoeling ... tenminste ... dat lijkt me ... anders is het dus wel een beetje overdreven ... ik denk dat het gewoon een ongeluk is
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:38   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach weer een veelpleger minder, ben trouwens wel benieuwd naar de nationaliteit
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:55   #4
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

marokkaans hoorde ik op het nieuws.. weet niet of t klopt. maar natuurlijk iemand met opzet doodrijden vanwege een gestolen tasje slaat natuurlijk nergens op. ik hoorde van een 'getuige' dat ze er 3x overheen gereden moet zijn.. maar dat hoeft ook niet de waarheid te zijn.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 18:25   #5
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ach weer een veelpleger minder, ben trouwens wel benieuwd naar de nationaliteit
Wat voor belang heb je dáár nou weer bij?

Het heegt geen nut te weten wat de nationaliteit is jonge
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 19:40   #6
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Wat voor belang heb je dáár nou weer bij?

Het heegt geen nut te weten wat de nationaliteit is jonge
je pm box zit helemaal vol trouwens
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 19:43   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
maar natuurlijk iemand met opzet doodrijden vanwege een gestolen tasje slaat natuurlijk nergens op.
wrom niet? die dieven moeten met hun poten afblijven van zulke dingen die niet van hun zijn.
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 21:01   #8
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Het blijf natuurlijk wel opvallend dat bepaalde jongens met een bepaalde etnische achtergrond op heel veel verschillende plaatsen wel hetzelfde agressieve gedrag vertonen.

Niet dat ik daar de etnische achtergrond de schuld van wil gaan geven, maar het lijkt met toch meer dan duidelijk dat bepaalde figuren er compleet iets fouts is gegaan in huh jeugd, en dat zij geen enkele vorm van normen & waarde-besef hebben mee gekregen. En lijkt dat deze losgeslagen groep alleen maar groter en groter wordt.

En iedere keer maar weer hetzelfde verhaal "het was een goede jongen, hij deed goed z'n best op school". Ik heb het wel een beetje allemaal gehoord. Bepaalde zelfreflectie/kritiek is totaal verdwenen..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 18 January 2005 om 21:15
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 21:11   #9
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
wrom niet? die dieven moeten met hun poten afblijven van zulke dingen die niet van hun zijn.
dus dan mag je maar voor eigen rechter spelen en de dader doodrijden.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 21:16   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

OMG er was een herdenkingsdienst voor ali, men vergat even in het nieuws dat in leeuwarden een cafe eigenaar was doodgeschoten bij een overval
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 21:16   #11
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
dus dan mag je maar voor eigen rechter spelen en de dader doodrijden.
Zeker niet, heb er echter alle begrip voor
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 22:55   #12
Raspberry
Ja?
 
Raspberry's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.207
Standaard

Ja en dan zei zo een andere gast ook nog 'hij had respect voor iedereen'.. ofzo..

ja dat blijkt nogal.
__________________
Er was eens...
Raspberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 08:59   #13
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, als je al je hele leven tasjes steelt, moet het er toch een keer van komen dat iemand het niet pikt en je achtervolgt. En door die tumult die zo'n achtervolging met zich mee brengt kunnen dus ongelukken ontstaan.
Domme pech voor de tasjesdief, maar ik ben blij dat er weer een kleinere kans is dat er vandaag in Amsterdam mijn knip wordt gejat.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 09:10   #14
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Hij is niet vermoord maar het was een ongeluk, ten tweede hart van goud? gewapende overval, vorige week nog een rechtzaak over een andere overval jaja hart van goud...


Ik zal hem zeker niet missen en deze persoon verdient ook geen 2 minuten stilte... in tegenstelling tot mijn parkiet die dat wel verdient
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 January 2005, 10:03   #15
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
Hij is niet vermoord maar het was een ongeluk, ten tweede hart van goud? gewapende overval, vorige week nog een rechtzaak over een andere overval jaja hart van goud...


idd ... voor de verandering ben ik het met pakspul eens
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 09:48   #16
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Zo'n 200 vrienden en bekenden van het slachtoffer herdachten de overleden jongen gisteravond op de plek waar hij werd aangereden in Amsterdam-Oost. Ook rapper Ali B. was daarbij aanwezig. Hij maande de aanwezigen tot kalmte. "Doe nu wat Allah denkt dat het beste is. Laat jullie niet van de wijs brengen", zei hij.

Veel aanwezigen waren er verontwaardigd over dat veel bloemen die op de plek des onheils waren neergelegd weer waren weggehaald en dat de paaltjes die de vrouw omver had gereden door het stadsdeel zeer snel waren teruggezet.

Morgenmiddag is er een stille tocht voor de overleden 18-jarige. De tocht zal eindigen in Amsterdam-Oost.
Als de pliesie nou slim is, gaan ze alle aanwezigen op die stille tocht screenen op beeldmateriaal die is verkregen bij overvallen en dergelijke. Ik denk namelijk dat alleen mede crimineeltjes respect voor zo'n stumper kunnen opbrengen.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:04   #17
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hahaha

dit is echt hilarisch.

dat vrouwtje word boos omdat een gast het lef in zn flikker heeft om gewoon een portier los te trekken en het tasje te pakken, ze zet de auto in de achteruit en drukt m plat tegen een boom, haar eerste reactie : de auto in zn vooruit en gillen dit was niet de bedoeling echt niet.

maar wat zeggen de omstanders, ze heeft er wel 5 keer overheen gereden.

dat is vreemd, heel vreemd, zeker als ze er dan ook nog bij vertellen dat het zo'n goeie jongen is, nooit wat mee, echt hij was zo aardig altijd.

waarom kwam die dan net bij de rechter vandaan wegens gewapende overval?

ja maar dat doet die anders nooit, eurrhh...okee??

maar vinden jullie niet dat het een beetje zijn eigen schul was omdat hij op de 1e plaats gewoon een tasje bij iemand uit de auto steelt terwijl diegene er nog in zit? daar is lef voor nodig, lef en een totale lak aan de maatschappij.

dat is neit waar hij is altijd zo'n lieve jongen en nou is hij vermoord.


ALSTJEBLIEFT IK KAN WEL KOTSEN DAT SOORT MENSEN GADVERREDAMME, EN NU EEN STILLE TOCHT OOK NOG< SINDS WANNER VERHEERLIJKEN WIJ CRIMINELEN NOU???

ze had er een paar keer over heen mogen rijden van mij part, ja dat zeg je zeker alleen omdat het een jongen van noord afrikaanse afkomst is, nee, helemaal niet, dat had ik ook gezegd als het een blanke of een chinees was. ik ben namelijk geen racist maar een realist jij begaat een fout en er zitten consequenties aan verbonden, voor de 1 is dat celstraf en voor hem was het de dood,hij had en consequentie kunnen verwachten en hij wist dondersgoed dat die er was want hij is al eerder gestraft voor zn acties, maar ik krijg wel het idee dat jullie hier de racisten zijn. wij de smerige blanken die varkens op eten en onze oksels niet scheren, varkens dat zijn wij, en dat is me al naar het hoofd gesmeten. als ik daarmee nou eens aangifte ging doen, wedden dat ik op t buro uitgelachen word.

als theo van gogh word afgeslacht gaan er 200 mensen de straat op, het intereseert de allochtone gemeenschap geen reet. ja als de moskee's worden verbrand , dan de slachtofferrol direct uitdragen, en nu, alweer. bah. neem verdomme eens verantwoordelijkheid. ja, ook als gemeenschap.

maar let op mijn woorden, nu er een fukking draaideur kutcrimineel platgereden word door zijn eigen slachtoffer van beroving gaat de hele gemeenschap de straat op.

bah.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 13:37   #18
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de stille tocht is begonnen vanaf het centraal station in amsterdam om 14.30. Ben zeer benieuwd naar de beelden
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 15:58   #19
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Die vrouw is nu toch aangeklaagd voor poging toch doodslag..

wat ik dan niet snap is dat mensen dat gaan verdedigen :/

terecht of niet, in shock of niet (al vraag ik me af in hoeverre je in shock kunt zijn na een tasjesroof.. ze is niet verkracht ) poging tot doodslag lijkt het me wel..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 18:43   #20
Banshee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Die vrouw is nu toch aangeklaagd voor poging toch doodslag..

wat ik dan niet snap is dat mensen dat gaan verdedigen :/

terecht of niet, in shock of niet (al vraag ik me af in hoeverre je in shock kunt zijn na een tasjesroof.. ze is niet verkracht ) poging tot doodslag lijkt het me wel..

GO AMBY ... JEUH
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 18:57   #21
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Die vrouw is nu toch aangeklaagd voor poging toch doodslag..

wat ik dan niet snap is dat mensen dat gaan verdedigen :/

terecht of niet, in shock of niet (al vraag ik me af in hoeverre je in shock kunt zijn na een tasjesroof.. ze is niet verkracht ) poging tot doodslag lijkt het me wel..
ik kan niet geloven dat die vrouw met opzet haar dood reed
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 19:54   #22
lou
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
de stille tocht is begonnen vanaf het centraal station in amsterdam om 14.30. Ben zeer benieuwd naar de beelden
Zal wel niet al te blank zijn .
  Met citaat antwoorden
Oud 20 January 2005, 20:48   #23
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
Die vrouw is nu toch aangeklaagd voor poging toch doodslag..

wat ik dan niet snap is dat mensen dat gaan verdedigen :/

terecht of niet, in shock of niet (al vraag ik me af in hoeverre je in shock kunt zijn na een tasjesroof.. ze is niet verkracht ) poging tot doodslag lijkt het me wel..
Gelul je kan heel goed in shock zijn na een dergelijke gebeurtenis. Enige waar je aandenkt zijn de daders, en het terug krijgen van je tasje. Dat je dan niet meer elke daad gezond kan overwegen lijkt me niet meer dan logisch..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 13:58   #24
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

maar dat neemt toch niet weg dat het geen poging tot doodslag is?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:47   #25
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Iemands handtas stelen mag natuurlijk niet.
Eigen rechter spelen daarentegen mag ook niet. Iemand daarvoor dood rijden mag al helemaaaaaal niet.

Moslim of niet moslim, daar gaat het nu even neit om. Die vrouw heeft die jongen gewoon dood gereden en dat had ze natuurlijk nooit mogen doen. Belachelijk dat ze ervan is vrijgesproken.

Hem ongenadig hard onder zijn kont schoppen was ook voldoende gweest...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:53   #26
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als het al poging tot doodslag is, dan is het gewoon moord omdat die tasjesdief dood is.

ik zie het meer als: jongeman, geef mijn tas eens terug. En dat die stumper dan tussen een boom en auto terecht komt is zijn eigen domme schuld. Een beetje dief hoort natuurlijk wel goed te kunnen vluchten.

Raar eigenlijk dat die sukkel zoveel vrienden heeft, als een vriend van mij zijn handen niet thuis kan houden hoeft ie bij mij niet meer over de vloer te komen. En vooral al niet één die bij een 3e rangs winkel een gewapende overval gaat plegen.
dag Ali, daaaag.

Laatst aangepast door The Phit : 21 January 2005 om 16:57
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:58   #27
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Phit
als het al poging tot doodslag is, dan is het gewoon moord omdat die tasjesdief dood is.
nee nee, doodslag, want er was geen sprake van voorbedachten rade.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 16:59   #28
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
nee nee, doodslag, want er was geen sprake van voorbedachten rade.
oja, domm
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 17:10   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
.

Hem ongenadig hard onder zijn kont schoppen was ook voldoende gweest...
idd dan was ze doodgestoken en dan maakte niemand er zich meer druk over

nou ik ben blij dat die dood is, allah is rechtvaardig
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 17:16   #30
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Hem ongenadig hard onder zijn kont schoppen was ook voldoende gweest...
1 schop onder ali B z'n kont en ali + 30 vrienden geven jou een schop... alleen dan in je gezicht
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 21:04   #31
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik vind dat beter dan iemand meteen maar morsdood rijden..
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 22:14   #32
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
maar dat neemt toch niet weg dat het geen poging tot doodslag is?
Weet ik dus niet, heb niet voldoende juridische kennins omdaar over te kunnen oordelen.

Maar het zou volgens miij best kunnen in moment van de actie (stelen van handtas) de vrouw tot besluit komt een verkeerde reactie -of juist net de goede reactie, net hoe je het bekijkt- (scooter aanrijden). Waar dan de grens tussen een ongeluk met dodelijk afloop en poging tot doodslag zit weet ik niet precies..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 23:30   #33
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Onbegrijpelijk dat die vrouw nog steeds vast zit. Het is werkelijk godsgeklaagd dat rechtssysteem in dit land.

Moet je je voorstellen. Je komt hier in Nederland wonen, steelt alles wat los en vast zit, pleegt gewapende overvallen, laat je via je broer, die je een vals alibi geeft, weer uit de bak krijgen en het eerste wat je doet is iemand haar tasje pikken..

Het ergste van alles is nog het feit dat de politie zo'n gast niet vast kan houden wanneer het ervanaf druipt dat iemand een vals alibi geeft. Ongelofelijk gewoon, maargoed. Dit is welicht een beetje selectieve verontwaardiging want hoeveel mensen zitten er wel niet wél onterecht vast. Maar dan nog, dit is gewoon een veelpleger, simpel zat. Ik was ook door het lint gegaan, van mijn spullen moeten ze gewoon afblijven. Groot gelijk dat vrouwtje als je het mij vraagt.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 00:59   #34
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ze is inmiddels al vrij, oke te laat eigenlijk.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=471450&c=10
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 10:11   #35
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tis die gozer zijn eigen schuld. Als hij die tas niet had gejat, had hij nu ook niet dood geweest.
Totaal geen medelijden mee hoor.

Daarintegen had hij natuurlijk niet gelijk dood gehoeven, dat is gewoon een ongeluk geweest. Want die vrouw is niet opgestaan met de gedachten van 'He ik ga vandaag iemand die mijn tassie jat, eens lekker doodrijden'.
Tis wel een gruwelijke straf trouwens, gelijk dood..

Die zogenaamde kenissen,vrienden op tv vind ik ook een stelletje lame-ass-loosers, zeggen dat het zo'n geweldige aardig jongen is(was..) blablabla. Komop zeg gewoon een crimineeltje, belachelijk. Maar goed tis wel duidelijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 14:57   #36
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Hem ongenadig hard onder zijn kont schoppen was ook voldoende gweest...
Is dat jouw wijze van de bestrijding van criminaliteit? Dan stuur ik nog liever Bassie en Adriaan

Ben het nu eigenlijk wel eens met Verdonk die zei 'Als de jongen de tas niet had gestolen, reed hij nog gewoon op zijn scooter rond en zat de vrouw nu gewoon thuis'.

Je kunt gewoon niet oordelen over de reactie van de vrouw en hoe dit proportioneel is in vergelijking met de diefstal omdat je domweg de feiten van het ongeluk niet kent. Dat vergeten wordt dat het slachtoffer een tasje uit de auto roofde en dat hij die ochtend was voorgeleid voor een roofoverval op de Xenos is wel duidelijk. En dus kan ik slecht tegen de goed nieuws shows van bekenden die beweren dat hij geen vlieg kwaad zou doen en het een in en in goede jongen was, hoewel je wel de situatie van nabestaanden en hun emotionele reacties in ogenschouw moet nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 15:04   #37
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik moet wel effe kwijt dat ik me met een tasjesdief minder, veiliger voel op straat
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 15:12   #38
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Is dat jouw wijze van de bestrijding van criminaliteit? Dan stuur ik nog liever Bassie en Adriaan

Ben het nu eigenlijk wel eens met Verdonk die zei 'Als de jongen de tas niet had gestolen, reed hij nog gewoon op zijn scooter rond en zat de vrouw nu gewoon thuis'.

Je kunt gewoon niet oordelen over de reactie van de vrouw en hoe dit proportioneel is in vergelijking met de diefstal omdat je domweg de feiten van het ongeluk niet kent. Dat vergeten wordt dat het slachtoffer een tasje uit de auto roofde en dat hij die ochtend was voorgeleid voor een roofoverval op de Xenos is wel duidelijk. En dus kan ik slecht tegen de goed nieuws shows van bekenden die beweren dat hij geen vlieg kwaad zou doen en het een in en in goede jongen was, hoewel je wel de situatie van nabestaanden en hun emotionele reacties in ogenschouw moet nemen.
Dat hij een crimineel verleden heeft wordt niet vergeten, maar dat doet er simpelweg niet toe.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 15:38   #39
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
Dat hij een crimineel verleden heeft wordt niet vergeten, maar dat doet er simpelweg niet toe.
Niet bij de juridische behandeling van deze zaak apart nee, maar natuurlijk wel in de voorgeschiedenis en de beeldvorming van het slachtoffer. Ik bedoel dat de mensen die over hem aan het woord komen zijn verleden lijken te vergeten en bovenal lijken te vergeten dat hij zonder zijn diefstal nog zou leven.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 16:30   #40
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik keur het echt niet goed dat ie alles jatte wat los en vast zat. Begrijp me niet verkeerd.

Maar iemand doodrijden vind ik ook te ver gaan....
Tuurlijk ben ik voor het aanpakken van dit soort mensen. En ook ik baal er keihard van dat dat de halve tijd niet gebeurt. En ook ik vind het eng dat deze mensen nog steeds vrij rond kunnen lopen. Net als jullie waarschijnlijk.

Maar wat schiet je ermee op om hem vervolgens dan dood te rijden? Ik vind dat gewoon net zo fout..

Als je hem een klap had gegeven had je er waarschijnlijk ook eentje terug gekregen. Daar hebben jullie ook gelijk in. Maar net als wat er gezegd wordt over die 'kutbuitenlanders' telt hier ook voor ons.

Als je het ergens niet mee eens bent, dan ben je vrij om naar de rechter te gaan. En dan hoef je niet voor eigen rechter te spelen (welke gevolgen het ook mag hebben). Ik vind het gewoon niet kloppen.

Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 16:59   #41
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

ff tussedoor, twas toch een chineze vrouw die em 'dood' ramde?
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 17:33   #42
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Ik vind het risico van t vak, helaas voor hem heeft ie het met de dood moeten bekopen. Gelukkig voor mij is ie dood, die soort hardnekkige draaideurcriminelen, kan je niet anders stoppen dan door ze af te maken (klinkt hard) politie kan ze toch niet lang vast houden en binnen de kortste keren staan ze weer op vrije voeten en jatten weer het een en ander. Dit geld overigens ook voor de blanke crimineel, begrijp me niet verkeerd.
Nu zal die vrouw, hoe dan ook geen leven meer hebben of ze nu in t gevang komt of niet, als ze weer op vrije voeten loopt, heb ik zomaar het idee dat ze binnen de kortste keren zelf omgelegd word door een van 200 vriendjes van ali el b.
En dat die stinkerd van een rapper ali b dr dan ook weer bij staat vind ik ook weer ongeloofelijk loos, domme tering idoot, die mogen ze ook wel aan een boom nagelen met een trekhaak
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 17:47   #43
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Niet bij de juridische behandeling van deze zaak apart nee, maar natuurlijk wel in de voorgeschiedenis en de beeldvorming van het slachtoffer. Ik bedoel dat de mensen die over hem aan het woord komen zijn verleden lijken te vergeten en bovenal lijken te vergeten dat hij zonder zijn diefstal nog zou leven.
nou dan ben ik het met je eens geloof ik
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 18:00   #44
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe


Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
lul niet zo achterlijk stom, dan had het me net zo min kunnen schelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 18:09   #45
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe

Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
daar zijn we nuchter genoeg voor om dan alsnog te zeggen dan had je dat maar niet moeten doen.

denk je serieus dat die vrouw heeft gedacht ik ram die kutmarokaan vast tegen die boom aan? dat is namelijk niet zo, ze heeft in een vlaag van verstandsverbijstering de auto in zn achteruit gegooid en de achtervolging ingezet op een gast die er met haar eigendom vandoor ging, en toen kwam die bekneld tussen een boom en ging dood.


nou wat jammer.

maar om nou te gaan roepen dat die vrouw de cel in moet voor doodslag of moord, echt niet, tijdelijke ontoerekingsvatbaarheid, dat vind ik het. niet meer, en neit minder, en net als dat rechters coulant zijn tegen draaideur crimineeljes van voornamelijk noord afrikaanse afkomst die constant roven en tasjes gappen vind ik dat ze nu net zo coulant moeten zijn tegen de vrouw, die arme vrouw, die nu het verdriet moet weg gaan werken omdat zij verantwoordelijk is voor het beeindigen van een mensenleven.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 21:02   #46
Blokker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij is t dan nog steeds doodslag.. ben echter geen rechtenstudent of zo, dus...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 13:28   #47
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Heel naïef dat sommige gewoon denken dat die mevrouw even heeft besloten haar belager dood te rijden.

Dat kunnen wij niet weten omdat wij onvoldoende kennis hebben over hetgeen wat gebeurd is. Maar je mag redelijker wijs wel aannemen (gezien dat ze ook weer op vrije voeten is..), dat het impulsieve actie was om met ongelukkige afloop. Ik geloof nooit dat zij met de gedachte haar belager dood te willen rijden, haar auto achteruit heeft gereden.
Op het moment van overal, raak je in een bepaalde shocktoestand die ervoor zorgt dat je totaal anders reageert op een situatie, en je niet meer een gezonde afweging maakt tussen alle risico's.

Ik kan het heel goed begrijpen dat iemand na een overal de achtervolging inzet, en er een hele hoop voor doet haar bezittingen weer terug te krijgen. Dat is op dat moment ook het belangrijkste..
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 13:30   #48
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo tank
zit je niet in de kuip, Tank?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 13:30   #49
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoeLoe
Ik keur het echt niet goed dat ie alles jatte wat los en vast zat. Begrijp me niet verkeerd.

Maar iemand doodrijden vind ik ook te ver gaan....
Tuurlijk ben ik voor het aanpakken van dit soort mensen. En ook ik baal er keihard van dat dat de halve tijd niet gebeurt. En ook ik vind het eng dat deze mensen nog steeds vrij rond kunnen lopen. Net als jullie waarschijnlijk.

Maar wat schiet je ermee op om hem vervolgens dan dood te rijden? Ik vind dat gewoon net zo fout..

Als je hem een klap had gegeven had je er waarschijnlijk ook eentje terug gekregen. Daar hebben jullie ook gelijk in. Maar net als wat er gezegd wordt over die 'kutbuitenlanders' telt hier ook voor ons.

Als je het ergens niet mee eens bent, dan ben je vrij om naar de rechter te gaan. En dan hoef je niet voor eigen rechter te spelen (welke gevolgen het ook mag hebben). Ik vind het gewoon niet kloppen.

Laten we de rollen eens omdraaien. Stel dat het een Nederlander was die een tasje jatte van een oude Marokaanse vrouw? En stel dat die vrouw die bewuste dader dan morsdood had gereden?

Dan was hier in Nederland de pleuris uitgebroken want dan is diegene die hem dood rijdt ineens fout...
Leuk die theorie, maar zo werkt het simpelweg niet. Als je een klap krijgt geef je uit reactie er één terug. Kunnen we wel met z'n alle met onze wijsheid aan komen kakken dat alleen de rechterlijke macht iemand mag bestraffen, maar dat gaat niet altijd op.
Als het andersom was gebeurd was het in mij ogen nog steeds volslagen logische reactie geweest, en had de dader het nog steeds volledig aan zichzelf te danken.
Nationaliteit speelt wat dat betreft geen rol.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"

Laatst aangepast door theo tank : 23 January 2005 om 13:33
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 13:31   #50
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
zit je niet in de kuip, Tank?
Nope

Ga over een uurtje weg. Heb een familiefeest zo..

Sommige dingen kom je gewoon niet onderuit
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.