Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 February 2005, 22:24   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard PvdA GL en SP

hebben volgens de peilingen een meerderheid in de kamer
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 22:25   #2
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja..logisch.. en de PvDA blijft dat ook wel denk ik..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 22:27   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hadden ze femke maar omgelegd
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 22:28   #4
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Hadden ze femke maar omgelegd
lol

hadden ze Pim maar nooit omgelegt
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 23:02   #5
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 23:02   #6
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
ach sterf
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 23:07   #7
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij hebben peilingen nog nooit geklopt met de uitkomst van de stemmen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2005, 23:29   #8
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
ach sterf
*pieuw*
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 13:20   #9
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Gelukkig dat het slechts een peiling is en geen harde werkelijkheid...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 13:22   #10
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Gelukkig dat het slechts een peiling is en geen harde werkelijkheid...
en wat willen jullie dan? weer het cda, vvd en d66? goh wat werkt dat toch goed
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 13:23   #11
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Neuh, maar een stelletje (half-)communisten, bomenknuffelaars en een partij met een identiteitscrisis zie ik ook niet zo zitten...
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 15:39   #12
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
lol

hadden ze Pim maar nooit omgelegt
Ik snap 't niet hoor Waarom mensen Pim zo geweldig vinden. Hij heeft totaal niets gedaan voor onze samenleving. En ja, om het feit dat hij is vermoord.

Maar jongens, Pim was geen god ofzo. Wat denken jullie nou? Dat als hij nog geleefd had, hij Nederland in een paradijs had veranderd? Dat er geen problemen meet zouden bestaan?
Pim was gewoon een media koning. Hij kon ontzettend goed spelen met de media, en kwam ook altijd goed uit z'n woorden (in tegenstelling tot andere politici).
Er zijn werkelijk waar meer mensen in de politiek, die dezelfde ideeen hadden als dhr. Fortuyn. Die mensen hebben de kans gehad om de ideeen in praktijk uit te brengen, dit is ze gewoon niet gelukt! En dit was Pim ook niet gelukt, want het is gewoon onmogelijk om in dit stadium alles te veranderen.

Dus stop ajb met hem aanbidden.. Of zeg me ajb waarom je hem zo geweldig vindt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 16:09   #13
LexS
BeHeerser
 
Geregistreerd op: 25 March 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.800
Standaard

Omdat hij dood is vindt iedereen hem zo geweldig. Weet zelf niet wat ik van hem moet vinden... In sommige dingen had hij gelijk in sommige dingen zeker niet! Hij kan wel zeuren over paars maar daar heeft hij het minste recht toe gehad omdat hij nog niets bewezen had.

Om over zijn partij maar te zwijgen, en vooral over Matt Herben.
LexS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 16:29   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Omdat hij dood is vindt iedereen hem zo geweldig. Weet zelf niet wat ik van hem moet vinden... In sommige dingen had hij gelijk in sommige dingen zeker niet! Hij kan wel zeuren over paars maar daar heeft hij het minste recht toe gehad omdat hij nog niets bewezen had.

Om over zijn partij maar te zwijgen, en vooral over Matt Herben.
euhm hallo ik was ook al fan toen hij nog leefde, ik weet 100% zeker dat met pim aan de macht het heel wat leuker zou zijn geweest. Die had gewoon gezegd waar het op stond, ik zag hem al helemaal in de 2e kamer van zich afbijten en bijvoorbeeld Femke op haar plaats durfde te zetten. Pim had ook nooit toegestaan dat gekken zoals winnie de jong in zijn partij een zetel kregen. Ik zie al helemaal voor me hoe Pim minister Donner zou toespreken als die weer met een idioot plan aankwam

maar goed een leger van linkse multiculturele debielen heeft dit onmogelijk gemaakt en ze zullen er nog wel voor boeten
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 17:44   #15
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

> discussie?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 17:59   #16
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik snap 't niet hoor Waarom mensen Pim zo geweldig vinden. Hij heeft totaal niets gedaan voor onze samenleving. En ja, om het feit dat hij is vermoord.

Maar jongens, Pim was geen god ofzo. Wat denken jullie nou? Dat als hij nog geleefd had, hij Nederland in een paradijs had veranderd? Dat er geen problemen meet zouden bestaan?
Pim was gewoon een media koning. Hij kon ontzettend goed spelen met de media, en kwam ook altijd goed uit z'n woorden (in tegenstelling tot andere politici).
Er zijn werkelijk waar meer mensen in de politiek, die dezelfde ideeen hadden als dhr. Fortuyn. Die mensen hebben de kans gehad om de ideeen in praktijk uit te brengen, dit is ze gewoon niet gelukt! En dit was Pim ook niet gelukt, want het is gewoon onmogelijk om in dit stadium alles te veranderen.

Dus stop ajb met hem aanbidden.. Of zeg me ajb waarom je hem zo geweldig vindt
kijk, jij snap het...

kvond het ook super sneu toen bleek dat pim de verkiezingen van grootste nederlander gewonnen zou hebben, bleek gelukkig nie zo...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 18:06   #17
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
en wat willen jullie dan? weer het cda, vvd en d66? goh wat werkt dat toch goed
Alles beter dan een linkse coalitie, laten we zeggen VVD met een nieuwe rechtse partij
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 19:06   #18
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Met nog meer van die kansloze maatregelen. Leuk!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 19:53   #19
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik geloof heilig in het feit dat je in een land een golf van kabinetten moet hebben. De ene keer een centrum rechts en dan weer een centrum links kabinet. Extremen zijn altijd verkeerd daarom zal het CDA er meestal wel bij zitten. Ik denk dat het prima is dat er op dit moment een aantal harde maatregelen getroffen worden. Uiteraard zul je altijd schrijnende gevallen houden en die komen dan meestal in 2 Vandaag en al dat soort programma's waardoor het weer een tikje erger lijkt dan het allemaal is, maar te lang een links beleid is ook niet goed. Politiek zit zo vreselijk lastig in elkaar Ik ben ook geen voorstander van een coalitie met GL-SP en PvdA, maar nog 4 jaar dit kabinet zie ik ook niet zitten.

Wat betreft Pim: dat was gewoon iemand die makkelijk langs de zijlijn alles kon roepen wat niet goed was, en een sympathieke nicht vindt dan al snel aftrek (gatverdamme )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 21:05   #20
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
knip
Omdat hij dingen bij de naam durfde te noemen.
Omdat hij niet bang was zijn mening uit te dragen ook al is je partij het er niet mee eens, ipv. je bek te houden en ja te knikken.
Omdat hij daadkrachig wou optreden, snel en resoluut, en geen jarenlange kutdebatten voordat er wat word gedaan.
Omdat Pim, Pim was, en niet het idee van een partij uit wou dragen maar wat hem het beste leek.

ik wil nog wel ff doorgaan.

ik geef je gelijk dat nederland nooit een paradijs zal worden, maar er moeten verdomme beslissingen genomen worden, er is neit geintegreerd, dat ziet iedereen, maar waarom werd daar voor pim nooit over gesproken? omdat de tere zieltjes van de gasten liever niet gekrenkt mochten worden. En die schijtinstelling is door pim doorbroken. Niet dat het zootje oelewappers wat zich op dit moment de regering noemt er dan ook maar iets nuttigs mee heeft gedaan, maar er word tenminste wel over gesproken ipv. de hele zaak dood te zwijgen.

en helaas, heeft zijn frustratie over het niet eerlijk zijn in het onderkennen van problemen en dus er tegenopstaan, er toe geleid dat een groenlinks booomknuffelende teringgek m door ze kop schoot.

en om al die redenen, ben ik nogsteeds fan van pim.

en ik zal dan ook NOOIT voor die kuthippies stemmen, dan nog liever extreem rechts. Want zei zijn diegenen die hier alles kapot hebben gemaakt, met hun mensenrechten en hun zachte hand, BAH.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 23:01   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
knip
kerel we hebben gewoon 100000% dezelfde mening
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 09:13   #22
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
kerel we hebben gewoon 100000% dezelfde mening
Idd, nieuwe lid voor Lijst Hertog Jan Is het geen Pim de homo, is het wel Bos de Macho. dan neem je politiek (of de stemmers) toch niet serieus
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 10:04   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
dan neem je politiek (of de stemmers) toch niet serieus

Die kiezers idd niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 10:15   #24
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
Omdat hij dingen bij de naam durfde te noemen.
Omdat hij niet bang was zijn mening uit te dragen ook al is je partij het er niet mee eens, ipv. je bek te houden en ja te knikken.
Omdat hij daadkrachig wou optreden, snel en resoluut, en geen jarenlange kutdebatten voordat er wat word gedaan.
Omdat Pim, Pim was, en niet het idee van een partij uit wou dragen maar wat hem het beste leek.

Wat ik al zei, Pim kon de media gewoon goed bespelen. Elk weldenkend mens ziet in dat al die plannen van Pim nooit zouden werken in dit land. Hoe ik dat weet? Omdat de LPF zijn kans heeft gehad, en zij hebben jammerlijk gefaald. En denk niet dat 't Pim wel gelukt was, want Pim was ook maar een mens.
Met woorden alleen ben je er nog niet. Je hebt de mensen misschien wakkergeschud, maar dat is pas het begin van het begin.

ik wil nog wel ff doorgaan.

ik geef je gelijk dat nederland nooit een paradijs zal worden, maar er moeten verdomme beslissingen genomen worden, er is neit geintegreerd

Daar geef ik je helemaal gelijk in Maar weet je wel wat integreren betekent? Beide partijen moeten zich aan elkaar aanpassen. Ik weet dat veel Nederlanders het hier niet mee eens zijn, maar vraag dan ook niet van allochtonen om zich te integreren. Noem het beestje bij z'n naam, en vraag allochtonen dan meteen om te assimileren(=inburgeren in een land, met verlies van eigen cultuur).

dat ziet iedereen, maar waarom werd daar voor pim nooit over gesproken? omdat de tere zieltjes van de gasten liever niet gekrenkt mochten worden. En die schijtinstelling is door pim doorbroken. Niet dat het zootje oelewappers wat zich op dit moment de regering noemt er dan ook maar iets nuttigs mee heeft gedaan, maar er word tenminste wel over gesproken ipv. de hele zaak dood te zwijgen.

en helaas, heeft zijn frustratie over het niet eerlijk zijn in het onderkennen van problemen en dus er tegenopstaan, er toe geleid dat een groenlinks booomknuffelende teringgek m door ze kop schoot.

en om al die redenen, ben ik nogsteeds fan van pim.

en ik zal dan ook NOOIT voor die kuthippies stemmen, dan nog liever extreem rechts. Want zei zijn diegenen die hier alles kapot hebben gemaakt, met hun mensenrechten en hun zachte hand, BAH.
Waarom er voor het eerst over gesproken werd door Pim en niet veel eerder? Misschien om dat pas later te zien was, hoe de zaken er eigenlijk voor stonden. En tja, dat Pim nou toevallig die ene man is geweest die erover is begonnen? Dat had naar mijn idee net zo goed een andere intelligente vrouw/man geweest kunnen zijn, die een beetje weet hoe zij/zij met de media om moet gaan.

En gelukkig hoef je niet te kiezen tussen extreem links en extreem recht dan..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 13:52   #25
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik snap 't niet hoor Waarom mensen Pim zo geweldig vinden. Hij heeft totaal niets gedaan voor onze samenleving. En ja, om het feit dat hij is vermoord.

Maar jongens, Pim was geen god ofzo. Wat denken jullie nou? Dat als hij nog geleefd had, hij Nederland in een paradijs had veranderd? Dat er geen problemen meet zouden bestaan?
Pim was gewoon een media koning. Hij kon ontzettend goed spelen met de media, en kwam ook altijd goed uit z'n woorden (in tegenstelling tot andere politici).
Er zijn werkelijk waar meer mensen in de politiek, die dezelfde ideeen hadden als dhr. Fortuyn. Die mensen hebben de kans gehad om de ideeen in praktijk uit te brengen, dit is ze gewoon niet gelukt! En dit was Pim ook niet gelukt, want het is gewoon onmogelijk om in dit stadium alles te veranderen.

Dus stop ajb met hem aanbidden.. Of zeg me ajb waarom je hem zo geweldig vindt
mee eens
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 14:41   #26
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, daarmee heb ik het beleid van links ongeveer wel goed verwoord
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 16:53   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, daarmee heb ik het beleid van links ongeveer wel goed verwoord
En harde heelmeesters maken nog meer wonden om er eens een cliché tegenaan te gooien. Of zij maken juist de wonden. Het is gewoon ontzettend kortzichtig het zo zwart-wit te stellen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 17:10   #28
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Harde heelmeesters amputeren gewoon het hele been. Oftewel, ze rukken een poot uit je lijf als je al moeite hebt om op de been te blijven.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 17:11   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Harde heelmeesters amputeren gewoon het hele been. Oftewel, ze rukken een poot uit je lijf als je al moeite hebt om op de been te blijven.
de 2e keer is idd leuker
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 20:24   #30
Loy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Luister..

als Pim aan de macht was geweest.. was er gaos in het land geweest! super gaos! veel dingen die veranderd waren.. veel positief.. maar ook zeker veel negatief..

Maar hij had ALLES losgehaalt! Nederland was wakker geworden.. Pim was waarschijnlijk afgezet of alsnog vermoord.. en we kregen een fatsoenlijke Tweede Kamer..

Balkellende was hoofd schoonmaak geworden..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 20:54   #31
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
Luister..

als Pim aan de macht was geweest.. was er gaos in het land geweest! super gaos! veel dingen die veranderd waren.. veel positief.. maar ook zeker veel negatief..

Maar hij had ALLES losgehaalt! Nederland was wakker geworden.. Pim was waarschijnlijk afgezet of alsnog vermoord.. en we kregen een fatsoenlijke Tweede Kamer..

Balkellende was hoofd schoonmaak geworden..
lul niet zo dom met je gaos
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2005, 22:13   #32
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bird Of Prey
Neuh, maar een stelletje (half-)communisten, bomenknuffelaars en een partij met een identiteitscrisis zie ik ook niet zo zitten...
ha, laten we er een discussie van maken of het communisme goed of slecht is. En bomen zijn ook belangrijk...
Of was het de combinatie die zo slecht zou werken.
Ik weet wenig van Pim maar ik weet nu wel dat in de tijd van Pim ik te veel naar andere mensen luisterde en te weinig zelf dacht.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 11:46   #33
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loy
lol

hadden ze Pim maar nooit omgelegt
idd ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 13:47   #34
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Waarom er voor het eerst over gesproken werd door Pim en niet veel eerder? Misschien om dat pas later te zien was, hoe de zaken er eigenlijk voor stonden. En tja, dat Pim nou toevallig die ene man is geweest die erover is begonnen? Dat had naar mijn idee net zo goed een andere intelligente vrouw/man geweest kunnen zijn, die een beetje weet hoe zij/zij met de media om moet gaan.

En gelukkig hoef je niet te kiezen tussen extreem links en extreem recht dan..
maar waarom was er dan geen andere inteligente man of vrouw die er over begon? geef mij daar eens antwoord op.

juist het feit dat niemand er over begon, en hij wel, daardoor heeft hij van mij heel erg veel respect gekregen.

*Daar geef ik je helemaal gelijk in Maar weet je wel wat integreren betekent? Beide partijen moeten zich aan elkaar aanpassen. Ik weet dat veel Nederlanders het hier niet mee eens zijn, maar vraag dan ook niet van allochtonen om zich te integreren. Noem het beestje bij z'n naam, en vraag allochtonen dan meteen om te assimileren(=inburgeren in een land, met verlies van eigen cultuur). *

dat vind ik dus niet hé, als ik naar een ander land ga, dan pas ik me aan aan hun gewoontes hun tradities, hun gebruiken, hun waarden en normen, waarom, omdat ik te gast ben, waarom moet nederland zich gaan aanpassen aan de gasten? dat is gewoon ronduit belachelijk, wat in mijn ogen integreren is is dat je je aanpast aan het land waar je heengaat, en neit andersom, als je wilt dat alles blijft zoals het was, dan had je hier niet moeten komen, wij hebben onze normen en waarden altijd heel hoog geacht, en nu, moeten WIJ, dat aan gaan passen voor hun, weer dat wij hun hé , dat krijg je er van.

de frustratie in mij is erg hoog als ik zie dat er gewoon verrekt word nederlands te leren, als er verrekt word het te accepteren dat hier vrijheid van mening is, als er verrekt word zich aan te passen. begrijp je dat?

*Omdat de LPF zijn kans heeft gehad, en zij hebben jammerlijk gefaald.*

vind je het gek, alle ideeen kwamen van pim, de lpf was snel bijmekaar geraapt, om de zetels te vullen, neit meer niet minder, toen hun leider verdween om het maar zo te noemen, waren ze een op hol geslagen racewagen zonder stuur, hoe je ook je best doet, je crasht tochwel.

ik vind dan ook niet dat je het falen van de lpf op pim mag afschuiven, ik ben er van overtuigd dat hij de boel WEL bijmekaar gehouden zou hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 19:14   #35
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Ik snap 't niet hoor Waarom mensen Pim zo geweldig vinden. Hij heeft totaal niets gedaan voor onze samenleving. En ja, om het feit dat hij is vermoord.

Maar jongens, Pim was geen god ofzo. Wat denken jullie nou? Dat als hij nog geleefd had, hij Nederland in een paradijs had veranderd? Dat er geen problemen meet zouden bestaan?
Pim was gewoon een media koning. Hij kon ontzettend goed spelen met de media, en kwam ook altijd goed uit z'n woorden (in tegenstelling tot andere politici).
Er zijn werkelijk waar meer mensen in de politiek, die dezelfde ideeen hadden als dhr. Fortuyn. Die mensen hebben de kans gehad om de ideeen in praktijk uit te brengen, dit is ze gewoon niet gelukt! En dit was Pim ook niet gelukt, want het is gewoon onmogelijk om in dit stadium alles te veranderen.

Dus stop ajb met hem aanbidden.. Of zeg me ajb waarom je hem zo geweldig vindt
Ik vond Pim inderdaad geweldig. Ik aanbid een andere God dus was hij voor mij geen god. Maar hij heeft veel aangezwengeld, waar ik het mee eens ben. Bijvoorbeeld het woordje vol. Nu mag je eindelijk zeggen dat Nederland vol is. Dat heeft voor mij ( en toen voor hem ook ) niets te maken met wíé er woont, maar gewoon dat er te veel zijn. Maar iedereen deed daar zo spastisch over. Ook wilde hij de managementen van ziekenhuizen en hun idioot hoge salarissen aanpakken. Dit zijn maar twee kleine voorbeeldjes die iedere partij overgenomen heeft. Kijk maar naar de discussie over verpleeghuisdirectie's. Op de vloeer bezuinigen en van hoger hand maar komando's geven. Daar had hij toch gelijk in ? En wat dacht je van de wachtlijsten ?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 22:52   #36
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Jammer dat bijna iedereen (zowel pim fortuyn liefhebbers en als de haters) alleen maar op zn vreemdelingen beleid lette.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 23:58   #37
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat vind ik dus niet hé, als ik naar een ander land ga, dan pas ik me aan aan hun gewoontes hun tradities, hun gebruiken, hun waarden en normen, waarom, omdat ik te gast ben, waarom moet nederland zich gaan aanpassen aan de gasten? dat is gewoon ronduit belachelijk, wat in mijn ogen integreren is is dat je je aanpast aan het land waar je heengaat, en neit andersom, als je wilt dat alles blijft zoals het was, dan had je hier niet moeten komen, wij hebben onze normen en waarden altijd heel hoog geacht, en nu, moeten WIJ, dat aan gaan passen voor hun, weer dat wij hun hé , dat krijg je er van.

Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.

En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?

Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 15:12   #38
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.

En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?

Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
Ik ben de leeftijd om in Sinterklaas te geloven allang te boven. Maar ik baal er ontzettend van dat vele alochtonen ons deze leuke traditie af willen pakken. Ik vind dat zelfs bedreigend. Want het begint bij zoiets simpels als Sinterklaas...........
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 16:22   #39
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.

En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?

Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
Niet aanpassen is 1, maar je misdragen is iets anders. In tegenstelling tot veel 3e wereld migranten hebben Nederlanders wel iets te bieden, namelijk een westerse inslag en een goede opleiding

ik heb er niet om gevraagd om in een land te wonen waar de Islam al zó'n dikke vinger in de pap heeft. Dat is voor mij al reden genoeg om te emigreren. Er zijn nu al 1 miljoen moslims in Nederland en daarnaast waarschijnlijk nog meer andere soorten buitenlanders, dat is niet meer normaal op een bevolking van 16 miljoen. Het wordt echter allemaal onder het matje van de multiculturele samenleving geveegd. Kan iemand mij uitleggen wat er multicultureel is aan osdorp?

Je doet net of er ook maar enige sprake is van aanpassing aan de kant van de buitenlanders. Als dat zo was dan hoorde je waarschijnlijk niemand klagen en dan zou het cellentekort in 1 keer opgelost zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 16:52   #40
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Mee eens, PFP. Al zie ik niet wat het laatste ermee te maken heeft. Die link is gewoon weer een geheel andere discussie.. Al blijf ik erbij dat het nog niet te laat is. Wanneer je nu stopt met onbeperkt mensen toelaten (wat dus het geval is) dan is het met de volgende generatie moslims al een stuk minder erg dan momenteel het geval is.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 18:41   #41
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.

En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?

Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
Hier ben ik het niet mee eens, aangezien mijn familie naar Canada is geemigreerd. Zij hebben zich echter heel goed aangepast, en wonen verspreid over Canada gewoon in Canadese wijken. Ook ben ik al een paar keer in Canada geweest en kom je daar veel Nederlanders tegen die gewoon tussen de andere Canadezen wonen. Alleen in het begin ... zo in de jaren 50 was het zo dat Nederlanders bij elkaar gingen wonen, maar uiteindelijk zijn ze allemaal uit elkaar gaan wonen. Wel komen Nederlanders die binnen een stad wonen vaak bij elkaar om Nederlandse gebruiken te vieren, zoals Koninginnedag en Sinterklaas. Verder zijn het gewoon kennissen van elkaar, maar ze wonen niet in enclaves of dat er gewoon hele Nederlandse wijken zijn.
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 23:41   #42
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
Sterker, onderdeel van de Nederlandse (of Westerse) cultuur is juist vrijheid van godsdienst. Integratie is een vereiste, maar je moet wel realistisch blijven inderdaad. Als je hier op een normale manier je christelijke geloof mag belijden, dan mag je dat als gematigd moslim ook. Waar het om gaat is dat immigranten de taal leren spreken, onderwijs volgen, kansen krijgen en wensen aan te pakken, beseffen dat we in Nederland religie en staat scheiden en dat onze tolerantie wel impliceert dat je dient te gedragen. Daarnaast mag je eigen cultuurelementen behouden, zolang deze niet een gevaar vormen voor de samenleving, indruist tegen basale westerse normen en waarden e.d. Maar Nederland is al voor zolang het bestaat en ver daarvoor een land van verschillende culturen, daarmee zijn we groot geworden.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 12:27   #43
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Klopt, Arthur. Maar de geschiedenis toont aan (ook het heden trouwens) dat landen waar 2 grote godsdiensten naast elkaar leven het in veel gevallen fout gaat. Kijk maar naar Afrika, naar Israël.. 1 miljoen moslims vind ik toch wel meer dan genoeg, Nederlandse of westerse vrijheden of niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 18:11   #44
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

banda atjeh
joegoslavie
tjetjenie
etc. etc.

je hebt gelijk bart, het is genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 19:29   #45
K@rima!
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Sterker, onderdeel van de Nederlandse (of Westerse) cultuur is juist vrijheid van godsdienst. Integratie is een vereiste, maar je moet wel realistisch blijven inderdaad. Als je hier op een normale manier je christelijke geloof mag belijden, dan mag je dat als gematigd moslim ook. Waar het om gaat is dat immigranten de taal leren spreken, onderwijs volgen, kansen krijgen en wensen aan te pakken, beseffen dat we in Nederland religie en staat scheiden en dat onze tolerantie wel impliceert dat je dient te gedragen. Daarnaast mag je eigen cultuurelementen behouden, zolang deze niet een gevaar vormen voor de samenleving, indruist tegen basale westerse normen en waarden e.d. Maar Nederland is al voor zolang het bestaat en ver daarvoor een land van verschillende culturen, daarmee zijn we groot geworden.
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen. Ik ben het ook helemaal eens met Tyskie. Scheelt mij weer typen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 20:50   #46
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Klopt, Arthur. Maar de geschiedenis toont aan (ook het heden trouwens) dat landen waar 2 grote godsdiensten naast elkaar leven het in veel gevallen fout gaat. Kijk maar naar Afrika, naar Israël.. 1 miljoen moslims vind ik toch wel meer dan genoeg, Nederlandse of westerse vrijheden of niet
ben ik het mee eens. Ons probleem is juist dat we zo tollerant zijn. Als wij ons net zo zouden gedragen als in die andere landen, zo er hier ook al lang een puinhoop zijn ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2005, 15:36   #47
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Hadden ze femke maar omgelegd
PARDON???
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2005, 15:38   #48
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Jammer dat bijna iedereen (zowel pim fortuyn liefhebbers en als de haters) alleen maar op zn vreemdelingen beleid lette.
Ja dat ben ik met je eens.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2005, 15:40   #49
antoinette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Als je naar een ander land gaat, ga je op vakantie neem ik aan.. Ik weet niet of het bij jou ook zo is, maar over het algemeen staan juist Nederlanders bekend om hun niet-aanpassen... En wat denk je van Nederlanders die emigreren? Passen die zich aan? Nauwelijks geloof ik. Canadese Nederlanders leven in een enclave en praten bijna alleen Nederlands..
Wat dat betreft vind ik het behoorlijk hypocriet om te verwachten dat allochtonen zich helemaal aan de Nederlandse cultuur aanpassen. Want het is idd zoals Karima zegt dat men tegenwoordig lijkt te verwachten dat men assimileert.

En wat is uberhaupt de Nederlandse cultuur? De Nederlandse waarden en normen? Die van een schuchtere Limburger of van een harde Hollander? Of toch maar de normen en waarden die in Friesland algemeen zijn?

Verder.. verwacht je van moslims dat ze allerlei Islamitische gebruiken afschaffen, omdat die niet in de Nederlandse cultuur passen? Lijkt me een beetje raar aangezien de Islam in Nederland niet verboden is ofzo..
Het gaat niet zo zeer om dat zij zich aanmoeten passen ( al vind ik dat niet meer dan normaal ). Maar dat zij van ons verlangen dat wij ons aanpassen. Voorbeeld : geen handen geven aan vrouwen, vrouwen mogen geen mannen aanraken ( maar willen wel verpleeghulpen worden ) .........
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2005, 17:07   #50
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Het gaat zich erom dat wanneer jij in een ander land gaat wonen dat je je aanpast aan dat land. Tijs, dat men dat in Canada niet doet vind ik absoluut niet relevant. Wij hebben niets te maken met wat men in Canada doet.

Dit land is Nederland. Wanneer de meerderheid van de Nederlandse bevolking een regering kiest die wil dat allochtonen zich verregaand aanpassen, dan gebeurt dat. Wil men dat niet, dan gebeurt dat niet, net als in Canada. Wat men daar doet staat los van wat hier moet gebeuren.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.