Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 January 2007, 20:22   #1
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Weerwolfspel deel 5

Het Weerwolfspel is een spelletje dat speciaal gemaakt is voor dit soort forums. Het spel krijgt elke keer een ander thema, de ene keer is dit bijv. een dorpje in de Middeleeuwen, en dan speelt iedereen een bewoner van dat dorpje.

Er schrijven mensen in, en iedereen krijgt een rol toegewezen.
Er zijn:
- 3 weerwolven
- 1 tovenaar (dit is wel een dorpeling)
- 1 ziener (dit is ook een dorpeling)
- 1 wolfsbane (dit is ook een dorpeling)
- 9 gewone dorpelingen.

De functies zijn random verdeeld: voorkeur van wie dan ook speelt dus niet mee; iemand kán (bijvoorbeeld) toevallig 4 keer achter elkaar weerwolf zijn: je kunt dus van tevoren op geen enkele manier zeggen wie een bepaalde functie wel of niet zou kunnen hebben. Daarnaast worden in de verhalen nooit tips gegeven, je kunt uit het verhaal dus ook geen functies halen.

Iedereen weet alleen van zichzelf wat hij/zij is, behalve de weerwolven: die weten ook wie de andere weerwolven zijn.

De bedoeling van het spel is voor de weerwolven om iedereen op te eten (behalve de andere weerwolven uiteraard), de bedoeling van de anderen om alle weerwolven te doden.

Het spel begint met een stemronde. Alle dorpsbewoners zitten (zogenaamd) 's avonds met elkaar rond de tafel en moeten samen door middel van een stemming bepalen wie er opgehangen wordt. Elke deelnemer stuurt een Persoonlijk Bericht naar Spelleider met daarop de naam van degene die opgehangen moet worden. Degene die de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen (en ligt dus uit het spel). De spelleider maakt dus bekend wie er wordt opgehangen en wat voor rol diegene heeft. Wanneer er gelijkspel is, worden de weerwolven verwittigd. Hen wordt verteld tussen wie het gelijkspel is, en zij mogen beslissen wie van diegenen opgehangen wordt. Een gelijkspel is dus altijd nadelig voor de dorpelingen!

Dan wordt het nacht en slaan de weerwolven toe. Zij kiezen in onderling overleg één slachtoffer en sturen de naam van diegene naar Spelleider.
Nog enkele belangrijke regels hiervoor:
- De wolfsbane kan de eerste keer dat hij door de weerwolven gekozen wordt niet opgegeten worden. Als hij/zij voor een tweede keer door de weerwolven gekozen wordt, kan hij/zij wél opgegeten worden. De wolfsbane kan wel gewoon opgehangen worden door de dorpelingen (hiervoor is hij/zij niet een eerste keer beschermd).
- De tovenaar stuurt naar Spelleider een naam (maar niet zichzelf!) van degene die hij/zij die nacht beschermt tegen de weerwolven. Diegene kan die nacht niet opgegeten worden door de weerwolven.
Als er dus niemand wordt opgegeten dan was het (bedoelde) slachtoffer dus de wolfsbane of was hij/zij beschermd door de tovenaar, maar dat wordt niet verteld door Spelleider.
- De ziener kan die nacht een berichtje naar Spelleider sturen om te vragen wat de rol is van één bepaalde persoon.

Daarna is er weer een stemronde voor de dorpelingen, enz.

Onderling overleg is natuurlijk niet toegestaan (behalve tussen de weerwolven)! Dit geldt natuurlijk ook voor msn en pm’s: alle reacties van de dorpelingen m.b.t. het weerwolfspel gaan via het weerwolfspel-topic.

De wolven winnen als er op een bepaald moment meer wolven dan andere personen zijn. Dan wordt er bij een stemming namelijk altijd een niet-weerwolf opgehangen.
De dorpelingen winnen als alle weerwolven opgehangen zijn.


Nog wat extra regels:
- Iedereen behalve de weerwolven moet stemmen. Heb je 3 rondes achter elkaar niet gestemd, word je gediskwalificeerd! Als je (in totaal) 4 rondes niet stemt, word je ook gediskwalificeerd.
- De ziener houdt zijn wetenswaardigheden voor zich-/haarzelf. Hij mag natuurlijk wel andere personen verdacht maken enzo, en tips geven, maar hij mag niet zeggen dat hij de ziener is.
- De spelleider mag niets zeggen met betrekking tot de stemmingen en functies.
- De ziener mag per eetronde van de weerwolven maar van 1 iemand de functie vragen,
de tovenaar mag 1 iemand beschermen, de weerwolven moeten 1 iemand opeten en zij mogen met elkaar overleggen.
De ziener & tovenaar moeten dus meestemmen als gewone dorpelingen, maar in de ronde van de weerwolven vraagt de ziener een functie op; en beschermt de tovenaar iemand.

Zijn alle weerwolven opgehangen dan is het spel over en winnen de mensen die geen weerwolf zijn, is de rest opgegeten/opgehangen winnen de weerwolven, ook als er maar 1 weerwolf over is.
Er mag gebluft worden, je mag je weerwolftheorieën ook posten, en ook daarin mag je bluffen.
Als de ziener dood is, mag hij géén tips meer geven en geen verdachtmakingen meer posten.

Per ronde is er ongeveer 1 dag stemmingstijd, als je binnen de aangegeven tijd niet hebt gestemd, vervalt je stem. Bij gelijkspel stemmen dus ook de weerwolven, zij krijgen te horen tussen wie het gelijkspel is.

We hebben steeds 2 stemmingsrondes:
1 van de dorpelingen, ziener, wolfsbane en tovenaar,
en 1 van de weerwolven (zij overleggen wie ze opeten), de ziener vraagt daarin de functie van 1 persoon en de tovenaar beschermt dan 1 persoon.

De deelnemers zijn:

1) Saarah
2) Niemand
3) Tyskie
4) Anneke01
5) Impressions
6) Ash-hôôle
7) Babydress
8 ) Frox
9) Stevie
10) Bruggi
11) Headliner
12) Insanity
13) PFP
14) AMF
15) AmbyPur

Laatst aangepast door Spelleider : 12 January 2007 om 20:28
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 20:23   #2
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het begin

Cluedorp is een heel bijzonder dorp. Verschillende dingen gebeuren met behulp van verschillende objecten en op verschillende locaties, en dit is elke dag weer anders. En elke dag kan ook in een andere eeuw zijn! Het klinkt misschien vreemd, maar ik zal het jullie uitleggen. Babydress is de dorpsbakster, en op de dag waar ik over praat, had ze alleen wit brood in huis; wat ze in de frituurpan gebakken heeft in haar slaapkamer. Toch vond Ash-hôôle de dierenarts het brood erg lekker smaken. Ook zij doet alles elke dag anders: die dag behandelde ze alleen zieke cavia’s, en wel met heroïnespuiten in het café. Misschien zien jullie nu dat alles kan en zal gebeuren in dit merkwaardige dorp, en hoe interessant het is om te zien hoe alle bewoners hun werk toch elke dag voor elkaar krijgen! De middelen zijn dan ook elke dag anders, want zoals ik al zei kan elke dag in een ander tijdperk zijn..
Insanity schrok zich dan ook niet het apezuur maar het nijlpaardzout toen hij ‘savonds laat, op weg naar het café, een schim voorbij zag flitsen. Insanity was nieuw in het dorp, maar had al snel door hoe alles er werkte. De mensen in Cluedorp waren heel aardig en zouden nooit iemand zomaar laten schrikken! Dus in een galopje rende hij door naar het café, maar werd onderweg opgeschrikt door een luide “HEEEE, jij daar!”.

PFP hield Insanity tegen en vroeg wat er aan de hand was. “Hmz”, zei Insanity, “ik schrok gewoon een beetje”, en hij zag dat PFP steeds grotere ogen kreeg. “SODEJU!” jammerde die, “dat was ook niet voor niks!”, en bibberend wees PFP naar de bosjes. “Ehh, dat ze vandaag paars zijn is toch niet zo vreemd?”, vroeg Insanity vertwijfeld. Pas toen zag hij in een flits een enorm, bruin, harig beest wegduiken in de bosjes.. “Wat was dat?!”, vroeg hij. Maar PFP had zijn luidspreker al naar buiten gehaald, klom in de dichtstbijzijnde boom, en schreeuwde “MENSEEEEN! IK HEB EEN WEERWOLF GEZIEN!!”. Toch moest hij, ondanks dit vreselijke nieuws, een beetje gniffelen om alle paniek die hij vanuit de boom zag. Alle dorpelingen die in het café zaten en hem gehoord hadden, renden nu door elkaar over straat, struikelend naar hun huis om snel de deuren en ramen dicht te doen en te vergrendelen. Insanity stond echter nog stokstijf naar de paarse bosjes te kijken. Wat hij hoorde, en dit kwam doordat zijn gehoor veel verder ontwikkeld is dan dat van andere mensen, was nog enger dan hij zich had voorgesteld.. Hij hoorde rammelende magen, en dit kon maar één ding betekenen: de weerwolven waren uit op vers vlees..



De dorpelingen mogen mij allemaal vóór zondagavond 22 uur een naam PMen van wie zij op willen hangen.
Ben er morgenavond niet, ik zal daarin ook niet de enige zijn, en dit is ook de eerste ronde, dus het moet geen probleem zijn nog even tot zondag te wachten.


Begin gelijk maar lekker met de verdachtmakingen!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 20:26   #3
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen. In elk geval niet op Anneke01, dat vind ik zielig.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 20:36   #4
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

ze is hier alleen voor dit spel, ik ga wel op haar stemmen
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 20:51   #5
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Haha, maar op Anneke stemmen dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 20:51   #6
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
ze is hier alleen voor dit spel, ik ga wel op haar stemmen
Ik heb ff naar haar postgeschiedenis gekeken en ze heeft 822 posts, echt niet alleen in het weerwolfspel.
Naja ik wil haar niet extreem verdedigen ofzo, maar ik vind het stom om haar er altijd als eerste uit te stemmen. Ik stem dus in elk geval niet op haar.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 21:07   #7
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
ze is hier alleen voor dit spel, ik ga wel op haar stemmen
ja ik toch ook maar... eerst vond ik t zielig maar nu niet meer
Dus ik denk dat ik ook maar op dr ga stemmen dan
Heb ik/we in idergeval iemand om op te stemmen...
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 21:24   #8
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar jij mag helemaal niet stemmen want je bent een wolf zei je net op msn
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 21:28   #9
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Hmm ja eigenlijk ben ik er ook wel voor om anneke01 weg te stemmen, omdat ze gewoon niets leuks toevoegt aan het spelletje..en dan zullen er nu wel mensen zeggen van 'Ja maar dat gaat ook lastig als je er gelijk in het begin wordt uitgestemd', maar ik vond die opmerkingen van haar tijdens het vorige potje toen ze er al uit was ook best wel vaag Dus als meerdere mensen op anneke01 stemmen ga ik mee.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 21:45   #10
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk sluit ik me volledig aan bij AMF. En voor zover ik weet overwegen er sowieso wel een paar mensen om op Anneke te stemmen. Ik ga mee. We zien wel weer waar 't schip strand .
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 21:49   #11
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Nou, dan ga ik ook maar mee
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 22:20   #12
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Hmm ja eigenlijk ben ik er ook wel voor om anneke01 weg te stemmen
ik ook
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 22:29   #13
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
maar jij mag helemaal niet stemmen want je bent een wolf zei je net op msn
laatste keer dat ik jou op msn heb gesproken kan ik me niet meer herinneren
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2007, 23:32   #14
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik vind het zo sneu om anneke er meteen weer uit te stemmen
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2007, 00:15   #15
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
laatste keer dat ik jou op msn heb gesproken kan ik me niet meer herinneren
net nog zo'n 2 jaar terug
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2007, 01:30   #16
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

dan ga ik maar mee met stemmen op anneke..
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2007, 12:58   #17
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Stevie Bekijk Bericht
ik vind het zo sneu om anneke er meteen weer uit te stemmen
hoezo? vorige keer was ze gewoon een weerwolf +
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2007, 14:10   #18
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

daarom zal ze er nu wel geen zijn maar je weet nooit maar als iedereen op anneke stemt ga ik mee
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 11:08   #19
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Ja... lekker saai zo

EDIT:
Ik ga trouwens definitief voor Anneke01


(kan iemand trouwens dit toppic ff sticky maken en die andere niet meer?)
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.

Laatst aangepast door frox : 14 January 2007 om 11:20
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 14:56   #20
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wie is zij?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 15:14   #21
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
wie is zij?


ennnn ik heb ook definitief op anneke01 gestemd
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 16:27   #22
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Pff, ik stem op Frox.
Niet dat het iets uithaalt ofzo, maar ik vind het zo stom om altijd op anneke01 te stemmen.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 16:44   #23
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saarah Bekijk Bericht
Pff, ik stem op Frox.
Niet dat het iets uithaalt ofzo, maar ik vind het zo stom om altijd op anneke01 te stemmen.
succes
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 16:58   #24
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door frox Bekijk Bericht
succes
haha dankje.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 17:14   #25
anneke01
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

merendeel van mijn posts doe ik idd hier. Danku lieve mensen dat jullie me weer als eerste (gaan) uitstemmen. Bij deze mijn laatste post op dit erg leuke sociale en kansgevende forum.

bij deze, saluut

@Saarah: toch bedankt dat je hetvoor me opneemt
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 17:28   #26
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik stem deze ronde random. Er valt nog niks te zeggen (duh) en weer zomaar op Anneke stemmen vind ik ook niet leuk. Rekenmachine zegt: PFP.

Ff ter info: Tot aan woensdag a.s. heb ik geen internet op m'n kamer in Amsterdam, dus ik zal heel erg weinig kunnen posten tot aan dan. Ben nu bij m'n ouders en zal proberen ma/di ergens anders online te komen. Als het goed is is het woendag opgelost.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 18:08   #27
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

oh dan zegt mijn rekenmachine bruggi
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 18:09   #28
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

echt hè als dr een gelijk spel komt

dan wordt het: het was felix met met de barkruk in de kroeg
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 18:32   #29
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door anneke01 Bekijk Bericht
merendeel van mijn posts doe ik idd hier. Danku lieve mensen dat jullie me weer als eerste (gaan) uitstemmen. Bij deze mijn laatste post op dit erg leuke sociale en kansgevende forum.

bij deze, saluut

@Saarah: toch bedankt dat je hetvoor me opneemt
Mooizo.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 18:37   #30
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door anneke01 Bekijk Bericht
merendeel van mijn posts doe ik idd hier. Danku lieve mensen dat jullie me weer als eerste (gaan) uitstemmen. Bij deze mijn laatste post op dit erg leuke sociale en kansgevende forum.

bij deze, saluut

@Saarah: toch bedankt dat je hetvoor me opneemt
jezus het is maar een spelletje
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 19:02   #31
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

Mark zegt dat hij ook niet ging huilen toen hij er twee keer uitgestemd was bij de eerste potjes.
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 19:59   #32
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Piraatje Bekijk Bericht
Mark zegt dat hij ook niet ging huilen toen hij er twee keer uitgestemd was bij de eerste potjes.
je hebt idd wel een goeie gozer uitgekozen
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 20:05   #33
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

ja mark is echt stoer
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 20:50   #34
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ik stem op anneke
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 21:46   #35
Piraatje
Lid
 
Piraatje's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2005
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.658
Standaard

jaaa allemaal op mark stemmen!
__________________
Yohoo
Piraatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:12   #36
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Meerdere dorpelingen hebben niet gestemd.. en dat terwijl er 2 dagen stemtijd was. Jammer! hiermee hint ik ook niets: het kán zijn dat die dorpelingen wel gepost hebben wie ze stemden en dat ze niet gepmd hebben; het kán ook dat de wolven lopen te bluffen. geen hint dus



De uitslag

Anneke01, de huishoudster van Lord Tyskie, werkte vandaag met haar stofdoek in de huiskamer. Om een uur of 3, toen haar baas nog aan het werk was, ging de bel. Anneke01 wist niet goed wat ze moest doen, aangezien het niet haar huis was. Ze besloot toch de deur open te doen, en ze kalmeerde een beetje toen ze zag dat het haar vriendinnen Saarah en AmbyPur waren. “Gezellig!”, zei ze, “hebben jullie trek in een kopje koffie?”. Saarah en AmbyPur hoefden daar niet lang over na te denken! Dus gretig om zich heen kijkend liepen zij naar binnen, eindelijk konden ze Lord Tyskies’ huis eens van binnen zien! Lord Tyskie was vrij berucht in het dorp, omdat hij op willekeurige momenten ergens kon opduiken en weer verdwijnen. Daarnaast zag zijn slaafje Impressions er niet echt aantrekkelijk uit met zijn sluwe blik, slonzige kleding en een grote wrat op zijn neus (of was het zijn kin?). Anyway, Saarah en AmbyPur werden neergezet in de serre, en Anneke01 stofte nog even de huiskamer af. De bezoeksters zagen hierbij hun kans schoon en sluipten richting de kelder. Wat zouden ze daar vinden..?

Toen Lord Tyskie die avond thuiskwam rook hij een aparte doch voor hem bekende, weeïge geur in huis en hij zag overal vliegjes. Bah, wat moet ik daar nou mee, dacht hij. Anneke01 deed haar werk eigenlijk altijd ijverig en goed, dus daar zou het niet aan liggen.. Waar het wel aan lag zag hij vrij snel toen hij de huiskamer binnenliep. Met haar stofdoek nog in haar hand lag daar het levenloze lichaam van Anneke01. Maar wat was er met haar gebeurd? Tyskie had werkelijk geen idee, zij had door iedereen en met alle mogelijke slagvoorwerpen wel vermoord kunnen worden! Genoeg attributen lagen net iets anders in Tyskies huiskamer. Hij kon echter niet bedenken of Anneke01 met de schroevendraaier vermoord was, die hij net van plan was te gebruiken om een loszittend schroefje aan de klok vast te draaien, met de klok zelf, die een beetje scheef hing, of met de bloemenvaas, wiens viooltjes door de kamer verspreid lagen.

Tyskie riep de hulp in van rechercheur Frox. Deze was nog behoorlijk moeilijk te vinden; hij zat op de zolder van dorpsbakster Babydress op zijn laptop actiefilms te kijken.. Maar, nadat Tyskie radeloos bij hem aanklopte, kon Frox zich losrukken van de spannende ontknoping van Dikkie Dik. Eenmaal bij Tyskies huis aangekomen had hij zijn bewijsverzamelmateriaal al opgezocht en hij ging aan de slag. Twee uur later wekte hij Tyskie uit zijn dutje en hij kon Tyskie vertellen dat Anneke01 met de vaas op haar hoofd geslagen was en direct gestorven was: zij had dus niet geleden. Maar wat betekende dit alles? Dat er een moordenaar in het dorp was! En Frox en Tyskie waren het over één ding eens: dit moest een vrouw geweest zijn, want mannen weten natuurlijk niet eens hoe ze een vaas beet moeten pakken, laat staan ermee slaan! Maar welke vrouw uit het dorp het geweest was die Anneke01 in de huiskamer van Tyskie vermoord had met een bloemenvaas..?

1) Saarah
2) Niemand
3) Tyskie
4) Anneke01 (dorpeling)
5) Impressions
6) Ash-hôôle
7) Babydress
8 ) Frox
9) Stevie
10) Bruggi
11) Headliner
12) Insanity
13) PFP
14) AMF
15) AmbyPur

Gedood door dorpelingen
Opgegeten door weerwolven

De wolfjes mogen overleggen en mij voor morgenavond 22u laten weten wie zij op willen eten. De ziener mag een functie opvragen, de tovenaar mag iemand beschermen. Als jullie mij PMen voor 9 uur krijgen jullie de uitslag dan nog, anders snachts of dinsdagochtend.. Kies verstandig allemaal! Succes!

Laatst aangepast door Spelleider : 14 January 2007 om 22:24
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:20   #37
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

ik snap er de ballen van
moet ik nu een vrouw stemmen ofzo?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:26   #38
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ook deze post is geen hint nee

Citaat:
Origineel gepost door Headliner Bekijk Bericht
ik snap er de ballen van
moet ik nu een vrouw stemmen ofzo?
lees de spelregels eens..
in het verhaal komen geen hints voor. het verhaal is dus alleen voor de 'leuk'.

als je een wolf bent moet je met de andere wolven overleggen wie van de dorpelingen jullie nu op willen eten, als je een dorpeling bent moet je de volgende ronde pmen wie jij denkt dat een weerwolf is. als je de tovenaar bent moet je nu pmen wie je tegen de wolven wilt beschermen, als je de ziener bent moet je nu pmen wiens functie je wilt weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:30   #39
frox
pudiecat
 
frox's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 April 2003
Locatie: lo·ca·tie (de ~(v.)~s)
Berichten: 7.966
Standaard

ONEEE!!! ik heb op een dorpeling gestemd


mooi verhaal weer
__________________
zuurkool ≠ koolzuur
Dat je het weet.
frox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:32   #40
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

dus als je een ziener bent kan je iemands functie opvragen en hem eruit stemmen?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:33   #41
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

en wat kan een wolfsbane?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:34   #42
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

en wat als je als dorpeling alle 3 de wolven goed hebt geraden?
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:35   #43
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

pfff wat een rete saai verhaal, ik probeer het al 5 keer te lezen maar kom niet verder dan 3 regels
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:38   #44
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

de dorpelingen stemmen allemaal, degene die de meeste stemmen krijgt, ligt eruit. Dus jij kan als dorpeling wel drie weerwolven goed hebben: de rest moet dan wel met je meegaan. als de dorpelingen 3 weerwolven eruit stemmen hebben de dorpelingen gewonnen

de wolfsbane wordt de eerste keer tegen de weerwolven beschermd. STEL dat jij de wolfsbane bent en de weerwolven stemmen nu jou weg, lukt dat niet. als de dorpelingen op de wolfsbane stemmen, is die niet beschermd en ligtie er dus gewoon in 1 keer uit.

en als ziener vraag je functies op en daarmee probeer je de andere dorpelingen duidelijk te maken wie er wel of geen weerwolf is. je moet dat wel stiekem doen natuurlijk, want zogauw de weerwolven weten wie de ziener is, stemmen ze die eruit, want die kan zeker weten wie er een weerwolf is!

Als je nog meer vragen hebt, gooi het eruit
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:39   #45
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
pfff wat een rete saai verhaal, ik probeer het al 5 keer te lezen maar kom niet verder dan 3 regels
je hóeft het niet te lezen hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:41   #46
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

dus als de ziener alle functies heeft PM't ie gewoon de dorpelingen en die stemmen op de wolven... spel klaar, gewonnen
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 22:49   #47
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Spelleider Bekijk Bericht
je hóeft het niet te lezen hoor
gelukkig
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 23:05   #48
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Piraatje Bekijk Bericht
jaaa allemaal op mark stemmen!
Ik zwaffel de kast in je hoofd.

Oh ja, komt anneke nou nog terug?
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2007, 23:07   #49
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Headliner Bekijk Bericht
dus als de ziener alle functies heeft PM't ie gewoon de dorpelingen en die stemmen op de wolven... spel klaar, gewonnen
Dat mag natuurlijk niet, maar waarom zou je dan ook meedoen met zo'n spel? dan is er toch niks leuks aan..
+je kunt als ziener nooit alle functies hebben, want je vraagt per weerwolfronde een functie op en soms is dat van iemand die of dan of de volgende ronde opgegeten wordt/weggestemd. of je wordt als ziener weggestemd/opgegeten en dan mag je geen tips meet geven. (en natuurlijk geen functies meer opvragen)
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2007, 17:14   #50
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Spelleider Bekijk Bericht
Dat mag natuurlijk niet, maar waarom zou je dan ook meedoen met zo'n spel? dan is er toch niks leuks aan..
+je kunt als ziener nooit alle functies hebben, want je vraagt per weerwolfronde een functie op en soms is dat van iemand die of dan of de volgende ronde opgegeten wordt/weggestemd. of je wordt als ziener weggestemd/opgegeten en dan mag je geen tips meet geven. (en natuurlijk geen functies meer opvragen)
Het mag zelfs niet, want onderling overleg (behalve tussen de wolven) buiten dit topic is niet toegelaten. Niet op MSN, niet via PM's, enz.
Natuurlijk is dat niet te controleren, maar als je aan dit spel meedoet voor je plezier en een beetje sportief bent, dan hou je je eraan.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 03:24.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.