Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 May 2007, 12:10   #1
Rik-vertr.pers.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Vertrouwenspersoon emailen

Een paar vragen. Ik ben vertrouwenspersoon in het voortgezet onderwijs.

zou je, om een 1e contact te leggen met een vertrouwenspersoon, het makkelijker vinden als je eerst zou kunnen mailen in plaats van een afspraak te maken.

komt het voor, dat je eigenlijk bij niemand je veilig voelt om je verhaal te doen / hulp te vragen, ook niet bij een vertrouwenspersoon?

Staat de persoon "vertrouwenspersoon" bij jou op school veraf of dichtbij?

Rik

(reageer gerust, als je op dit moment nergens je verhaal kwijt kunt)

Laatst aangepast door Rik-vertr.pers. : 7 May 2007 om 09:46
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2007, 12:40   #2
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ik moet zeggen dat ik het met saduf eens ben, een vertrouwens persoon staat heel ver van de leerlingen af (ik weet bv. niet wie de vertrouwenspersoon is op onze school) en het lijkt me moeilijk om de stap te zetten en met die persoon te gaan praten.

om antwoord te geven op je vraag. E-mail is een stuk makkelijker maar ik zou het zelf niet aandurven, wie weet wie er mee kijkt, daar komt bij dat een gesprek toch vaak beter werkt en ook veel vertrouwder is.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2007, 13:21   #3
Rik-vertr.pers.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard email

thx alvast voor de 1e reacties. Wat emailen betreft. Het moet dan idd duidelijk zijn dat de mail alleen bij de vertrouwenspersoon aankomt ja.
Ik ga er dan uit dat de leerling weet dat de email bij de vertrouwenspersoon persoonlijk aankomt. In geen geval een enailadres van school, dat voelt te onveilg.

Rik
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2007, 14:36   #4
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

E-mailen lijkt mij een handige optie omdat, zoals gezegd, bij de meeste mensen de vertrouwenspersoon erg verweg staat. Mischien kun je die e-mails ook nog anoniem houden ofzo.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2007, 17:48   #5
Rik-vertr.pers.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k stuur je een pb

Rik
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2007, 08:30   #6
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Dat meende ie niet
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2007, 12:19   #7
snel_aapjee
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rik-vertr.pers. Bekijk Bericht
Een paar vragen. Ik ben vertrouwenspersoon in het voortgezet onderwijs.

zou je, om een 1e contact te leggen met een vertrouwenspersoon, het makkelijker vinden als je eerst zou kunnen mailen in plaats van een afspraak te maken.

komt het voor, dat je eigenlijk bij niemand je veilig voelt om je verhaal te doen / hulp te vragen, ook niet bij een vertrouwenspersoon?

Staat de persoon "vertrouwenspersoon" bij jou op school veraf of dichtbij?

Rik

(reageer gerust, als je op dit moment nergens je verhaal kwijt kunt)
Ik heb paar jaar bij een vertrouwenspersoon gelopen
maar het enige wat ze zeggen is;
Ja
uhu
ik begrijp het

terwijl ze begrypen het niet en daar word ik zo moe van.
Ik zou een vertrouwenspersoon op msn makkelijker vinden waar je gewoon terecht kan als het even tegen zit.

Vriendinnen staan voor mij te dichtbij om hun mijn problemen te vertellen omdat ik dan weet dat ik van mijn problemen, hun problemen maak en dat wil ik niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2007, 13:07   #8
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rik-vertr.pers. Bekijk Bericht
zou je, om een 1e contact te leggen met een vertrouwenspersoon, het makkelijker vinden als je eerst zou kunnen mailen in plaats van een afspraak te maken.
Mailen?
Jaaaaaaaaa..

Wat een achterlijke vraag, tuurlijk is dat makkelijker!
Stel je word gepest, je bent verlegen, je durft geen mensen aan te spreken etc etc.. denk je dan niet dat het voor die persoon makkelijker is om te mailen.


Het is dat dit een serieus onderwerp is anders stond ik hier te wijzen en te lachen. Ik hoop dat de vertrouwens persoon op mijn school niet zo dom is.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2007, 20:25   #9
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Mailen?
Jaaaaaaaaa..

Wat een achterlijke vraag, tuurlijk is dat makkelijker!
Stel je word gepest, je bent verlegen, je durft geen mensen aan te spreken etc etc.. denk je dan niet dat het voor die persoon makkelijker is om te mailen.


Het is dat dit een serieus onderwerp is anders stond ik hier te wijzen en te lachen. Ik hoop dat de vertrouwens persoon op mijn school niet zo dom is.

Wat ben jij toch een misselijk mannetje...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2007, 23:30   #10
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
Wat ben jij toch een misselijk mannetje...

Want?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 May 2007, 23:47   #11
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Want?
, omdat na alle reacties op dit forum die ik van jou heb gelezen ik een beeld kan schetsen van een persoon waar ik misselijk van word. Semi-alto die alles is in zijn eigen bol
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 16:04   #12
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
, omdat na alle reacties op dit forum die ik van jou heb gelezen ik een beeld kan schetsen van een persoon waar ik misselijk van word. Semi-alto die alles is in zijn eigen bol
Dat laatste klopt wel, dat eerste niet.
Toch fijn om te zien dat er kids met mensenkennis rond huppelen


Toch blijf ik het een achterlijke vraag vinden van iemand die een vertrouwenspersoons functie uit oefent. Of mailen niet mischien wat laagdrempelerig is dan een afspraak maken. Kom op zeg, als je dat in die functie nog niet zelf kan bedenken zegt dat mij al genoeg over je capaciteiten op dat gebied.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 16:36   #13
drunken_munkey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Dat laatste klopt wel, dat eerste niet.
Toch fijn om te zien dat er kids met mensenkennis rond huppelen


Toch blijf ik het een achterlijke vraag vinden van iemand die een vertrouwenspersoons functie uit oefent. Of mailen niet mischien wat laagdrempelerig is dan een afspraak maken. Kom op zeg, als je dat in die functie nog niet zelf kan bedenken zegt dat mij al genoeg over je capaciteiten op dat gebied.
Ja er zit ook wel wat in maar je vergallopeerd je toch behoorlijk met je reactie.. als iemand de capaciteiten niet heeft om dat in te schatten.. of er mee zit.
Maarja de manier waarop vond ik een beetje irritant, hoewel je wel gelijk hebt. En mijn reactie was ook wel licht overdreven
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 17:43   #14
Rik-vertr.pers.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard vrienden

Vrienden,

Voors en tegens, om een vertrouwenspersoon in 1e instantie te mailen, zijn duidelijk, maak je geen zorgen.
Wat ik wil weten is hoe de verhoudingen hierin zijn natuurlijk, en dit weer in relatie tot de antwoorden op de andere vragen.

Twee dingen; er zijn er die absoluut niet willen mailen om diverse redenen, en realiseer je ook dat er scholen zijn waar directie of bestuur niet aan wil tot deze mogelijkheid.

Een vriendelijke groet, Rik
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 18:32   #15
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Afspreken zou beter zijn want je moet eerst een soort band scheppen vind ik. Anders kan je, je verhaal ook niet lekker kwijt. Ik zou zowiezo aan iemand die ik niet ken mijn verhaal niet zomaar kwijt willen. Mailen zou ik opzich nog wel overwegen maar schiet vaak weinig op. Wel kan je proberen door vaak met die persoon te mailen vragen wat hem allemaal dwars zit. Hierdoor kom je meer van die persoon te weten, en als je dan later een afspraak maakt voelt dat vertrouwelijker

hoop dat je hier wat aan hebt
groeten
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 22:14   #16
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door drunken_munkey Bekijk Bericht
, omdat na alle reacties op dit forum die ik van jou heb gelezen ik een beeld kan schetsen van een persoon waar ik misselijk van word. Semi-alto die alles is in zijn eigen bol
Hé, er zijn dus wél mensen die reactie's van andere mensen lezen
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 July 2007, 20:14   #17
eeyore
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bij ons op school word elk jaar weer duidelijk geaamkt wie vertrouwingspersonen zijn.
elke leer heeft een emailadres, dus hun ook. je kan dus makkelijk mailen als 1ste stap.

ik ben ook een tijdje naar een vertrouwingspersoon gegaan:
ze was onze docent Nederlands en heel aardig.
ze ging ook mee met de stedenreis. ik toen behoorlijk met mezelf in de knoop, maar alles ging toch behoorlijk goed.
tot een jongen mij begon te irriteren ik ik uitflipte.
ik werd door haar apart genomen en ze vroeg of alles wel goed met me ging. ik durfde niks te zeggen. ze zei "ik zie dat je ergens mee zit, je bent heel anders dan je in het begin van het schooljaar was. je bent niet meer die vrolijke meid. als je toch wil praten of iets kwijt wil moet je maar naar me toe komen of een mailtje sturen als dat makkelijker is."

toen we trug kwamen van stedenreis ging het steeds slechter.
m'n punten gingen ook snel achteruit.
toen besloot ik toch maar een mailtje te sturen. eerst had ik er spijt van... want ik wist niet wat de reactie was. boven aan haar eerste mailtje stond "fijn dat je mailt, ik hoop dat je me kan gaan vertrouwen, ik zal idd m'n best doen"
we hebben toen veel heen en weer gemailt zodat ze wist wat er aan de hand was en ik het niet hoefde te vertellen.
dan zijn die gesprekken een stuk makkelijk.

Laatst aangepast door eeyore : 26 July 2007 om 20:15 Reden: .
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2007, 11:02   #18
Rik-vertr.pers.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dankje voor je reactie, als het zo altijd gaat tussen leerling en vertrouwenspersoon mag je blij zijn.
Ik haal deze topic weg nu, omdat ik al aardig wat antwoorden heb ontvangen.

Groetjess, Eric
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2007, 12:15   #19
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Rik-vertr.pers. Bekijk Bericht
Ik haal deze topic weg nu, omdat ik al aardig wat antwoorden heb ontvangen.
Je doet je best maar
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 August 2007, 20:45   #20
xjh44
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heej, mss is dit al geslote, toch wil ik hier nog ff op reagere,

als ik shit heb, ga ik altij naar dezelfde leerkracht. Omda ik nie echt prater ben, vraagt hij altij om brief te schrijve, die ik dan kan af geve. Ik mag ook maile. En maile is wel gemakkelijk, toch vind ik een gesprek meer opluchtender. mss raar uitgelegd, maar ik denk wel dat het verstaanbaar is...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 August 2007, 12:17   #21
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door xjh44 Bekijk Bericht
als ik shit heb, ga ik altij naar dezelfde leerkracht.
Ik ga dan altijd naar de WC.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 August 2007, 09:19   #22
dutsken
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat als iemand zijn verhaal bij je komt doen,
je miss even op voorhand kunt mailen van plaats datum en uur van de afspraak, maar nog niet op het probleem.
Ik vind dat je moet luisteren naar wat de leerling je komt zeggen, hem niet meelijwekkend aankijken, en er zeker niet tussen komen tenzij hij of zij niet op gang komt.
Als ik vroeger met een volwassene sprak over mijn problemen, en ze kenden mijn gezin niet, dan konden ze het nooit geloven of ze dachten altijd dat ik overdreef. Dus ga vooral niet zeggen, probeer een beetje dit en dat te doen. Want zo doe je precies alsof het probleem alleen bij hem ligt. Zeg op welk gebied bv hun ouders fout zitten. Maar beschaadt nooit het vertrouwen van die persoon, ga ook nooit met zijn ouders bellen of dergelijke. En als je een echt vertrouwensleerkracht ben, vertel dan ook de dingen niet verder aan een andere leerkracht.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 January 2008, 18:23   #23
rita
mY
 
rita's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 January 2008
Locatie: ergens in groningen
Berichten: 30
Standaard

hallo,
ik wil graag een gesprek met onze vertrouwenspersoon op school,maar ik ken de persoon niet eens,ik zou niet eens weten wie het is.
ik zou dus dan ook niet weten hoe ik met haar in aanraking moet komen.
ik vind dit trouwens wel erg slecht van onze schooll
rita is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2008, 12:24   #24
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Er naar vragen wie het is?

damn is dat nou zo moeilijk?
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2008, 11:11   #25
rita
mY
 
rita's Avatar
 
Geregistreerd op: 10 January 2008
Locatie: ergens in groningen
Berichten: 30
Standaard

zo bedoel ik t ook niet,,
ik bedoel er mee te zeggen dat het gewoon slecht geregeld is met zo'n vertrouwenspersoon
en dat ze dat wel er voor kunnen zorgen dat je uberhoud die persoon kent,,
rita is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2008, 17:07   #26
leonienie
Lid
 
Geregistreerd op: 15 October 2007
Berichten: 10
Standaard

ik zou dat wel fijner vinden ja
bij ons onder de les kwam pas een vertrouwenspersoon die naar iedereen kijken enzo en dan voel ik me meteen niet meer op me gemak.
maar mij lijkt het me fijner als gewoon iedereen een keer naar haar toe moet om te praten er zijn toch nog mensen die dan pas iets gaan vertellen
leonienie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2008, 16:16   #27
little_angel
little_angel
 
little_angel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2007
Berichten: 135
Standaard

ik vind het makkelijker om eerste een vertrouwenspersoon onder 4ogen te kunnen spreken. Dan kun je ook zien of die vertrouwenspersoon wel de juiste vertrouwenspersoon is, of die wel reageerd zoals je dat zelf wilt, en naar je luisterd(hoelang het ook duurt vooralleer je dan iets zegt),iemand die je probeert te begrijpen en je moet zien of die wel werkelijk bezorgd is. Of die persoon op de juiste momenten weet in te praten, enz.

bij mij moeten ze mij soms blok kunnen zetten, en ervoor zorgen dat ze mij gelijk geven, en ook kunnen zeggen van, dat ik eigenlijk het ook anders bedoel, en mij aan het denken brengen.

het zijn kleine dingen, die vind je niet bij iedereen, en zoiets weet je ook niet via mail.

Via mail is dat minder persoonlijker, en sommige dingen kun je niet zomaar via mail zeggen vind ik.

na verloop van tijd zou ik dan de mail gebruiken, zeggen hoe het dan gaat enz.

nouja ,dat is mijn mening
little_angel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.