Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 January 2004, 16:51   #1
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Waarom vinden jullie een bepaalde sport nou zo leuk?

Tja, leg mij dat eens uit.

Zijn regelmatig topics hier over tennis en F1, en als ik 2 sporten mag opnoemen die ik totaal bagger vind zijn die het wel.

En omdat ik dan zo aardig ben en de overige topics niet wil verneuken openen we maar eens een nieuwe he?

dus welke sport vind je nou zo leuk, en WAAROM?
dus niet alleen f1 en tennis he
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 19:14   #2
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

uhmm mensen vinden het misschien leuk omdat het je interesseerd, het zelf doet of er mee op gegroeit bent , het vele mogelijkheden heeft, je er veel vrienden hebt
ik vind handbal dus een leuke sport omdat veel vrienden/familie het doen, ben er ook mee opgegroeit dus, doe het al een hele tijd en heb er veel vrienden gemaakt daarom vind ik het een mooie sport en interesseert het me
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 19:37   #3
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Sommige sporten vind ik mooi, vanwege: Beleving/emotie, techniek, traditie, spanning, veelzijdigheid, Nederlandse sporters en teams, regionale binding, zelf beoefenen.

Sporten die mij daarom interesseren zijn met name voetbal, tennis, wielrennen en basketbal. Het is vooral een gevoel en het plezier, en dat soort dingen zijn erg lastig om uit te leggen
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 19:52   #4
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zie verhaal van Artuur en omdat er geld op in te zetten is
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2004, 20:37   #5
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit ga je niet menen maup
van jou had ik minstens een a4-tje vol met tekst willen zien.

Wat is er nou in godsnaam leuk aan tennis?
uren kijken naar 2 of 4 van die mensen met zo'n knuppel in hun klauwen.

lopen ze eerst een beetje te stuiteren met die gekke bal
dan gooien ze eens op, en slaan
fout.
zelfde ding opnieuw
en dan wel raak, tegenstander slaat niet terug en hoppa een punt.

je pleurt toch in mekaar van saaiheid. Ik snap gewoon niet wat er leuk is aan dat tennis.


En dan die kut f-1 auto's.
HIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing
het snelste autotje wint en verder is het uren lang beetje rondetijden vergelijken, ook al zo saai
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 09:52   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

In de Formule is is het competitie-element zeer sterk aanwezig, Red_Scorpion. Veel heviger dan in voetbal. De spanning die er heerst, met 300 km per uur op bochten afstormen, er kan immers altijd iets misgaan. Er spelen veel elementen een rol, de auto, de motor, de coureur, de tactiek, alles is belangrijk. Zeker nu de nieuwe puntentelling van kracht is maakt bijna iedereen een kans om punten te scoren. Dus niet alleen de strijd om de wereldtitel is van belang, ook de overige gevechten. Ook Nederland doet sinds enkele jaren mee aan de sport, in de persoon van Jos Verstappen. Tennis vind ik trouwens net zoiets als voetbal, gewoon tegen elkaar en punten zien te maken.

Wat is er zo leuk aan K1 en voetbal, RS? Leg eens uit? 11 tegen 11, of 1 tegen 1
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:40   #7
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat er zo mooi is aan k-1(en andere full contact sporten) is strijd, de wil om te winnen, actie, knokken tot je erbij neervalt.
Je moet echt alles geven anders ga je zelf gewoon kapot. Je kan niet als een Pierre van Hooijdonk een beetje de hele wedstrijd een beetje suf lopen wandelen en wachten op die ene vrije trap. Je moet gewoon die tegenstander afslachten anders gebeurt het bij jou. En als je een klap krijgt word je kwaad en wil je dat bij de andere terug doe.
Als je niet meer kan lopen toch doorgaan en blijven schoppen en blijven slaan.
Dat inclusief mooie knockouts is gewoon prachtig.

Om voetbal geef ik eigenlijk niet veel. Naar een andere wedstrijd dan die van Feyenoord zal je mij niet zien kijken. Waarom weet ik eigenlijk niet. bij het voetbal mis ik gewoon het duidelijk zien van de wil om te winnen en alles geven. knokken voor iedere meter. de over m'n lijk mentaliteit mis ik
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:52   #8
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Red_Scorpion
Wat er zo mooi is aan k-1(en andere full contact sporten) is strijd, de wil om te winnen, actie, knokken tot je erbij neervalt.
Je moet echt alles geven anders ga je zelf gewoon kapot. Je kan niet als een Pierre van Hooijdonk een beetje de hele wedstrijd een beetje suf lopen wandelen en wachten op die ene vrije trap. Je moet gewoon die tegenstander afslachten anders gebeurt het bij jou. En als je een klap krijgt word je kwaad en wil je dat bij de andere terug doe.
Als je niet meer kan lopen toch doorgaan en blijven schoppen en blijven slaan.
Dat inclusief mooie knockouts is gewoon prachtig.

Om voetbal geef ik eigenlijk niet veel. Naar een andere wedstrijd dan die van Feyenoord zal je mij niet zien kijken. Waarom weet ik eigenlijk niet. bij het voetbal mis ik gewoon het duidelijk zien van de wil om te winnen en alles geven. knokken voor iedere meter. de over m'n lijk mentaliteit mis ik
Vind je tennis dan niet net zo'n sport? Je kunt je niet verbergen, wat bij voetbal wel kan, die andere 10 knappen het misschien op. Als je bij tennis niet alles geeft, rolt de tegenstander je zo op! Je moet blijven rennen en slaan, anders mis je de bal en is het punt voor je tegenstander.

Bij Formule 1 is het al net zo, maar dan zelfs met het hele team! Als bij een phitstop de monteur het wiel niet goed vatsmaakt verlies je de wedstrijd, als de coureur maar 1 fout maakt, ligt ie ernaast en kun je t shaken. Net zoiets dus eigk. De charme van een teamsport als voetbal (of korfbal natuurlijk ) is dat je het sámen doet, en niet iedereen alleen (tenzij je kalou heet natuurlijk )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 10:55   #9
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar tennis en formule 1 is zo langdradig

wat ik al zei, dat tennis staan ze eerst uren met die bal te kutten voor het serveren, dan issie raak en dan kan je weer zo'n 30 seconden gaan kijken hoe die eerst z'n rust neemt, balle stuitert en de bal over het net mept.

Verder lijken al die wedstrijden op elkaar voor mij.

En formule 1 gebeurt ook niks spectaculairs voor mij dan. Het enige wat ik eraan zie is auto's die constant hetzelfde rondje rijden, waarbij de coureur die de snelste auto heeft wint
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 11:03   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Red_Scorpion
Maar tennis en formule 1 is zo langdradig

wat ik al zei, dat tennis staan ze eerst uren met die bal te kutten voor het serveren, dan issie raak en dan kan je weer zo'n 30 seconden gaan kijken hoe die eerst z'n rust neemt, balle stuitert en de bal over het net mept.

Verder lijken al die wedstrijden op elkaar voor mij.

En formule 1 gebeurt ook niks spectaculairs voor mij dan. Het enige wat ik eraan zie is auto's die constant hetzelfde rondje rijden, waarbij de coureur die de snelste auto heeft wint
Serveren erger ik me ook aan, maar je moet wel bedenken dat concentratie van belang is. Kwestie van smaak dunkt mij. En dan heb je ook nog zo'n Roddick, die dan alleen een ace slaat, en dan begint het weer opnieuw. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar tennissers als Schalken of Agassi, die spelen puur tennis als je t mij vraagt. Daar duurt een rally ook altijd een stuk langer.

Formule is ligt veel gecompliceerder natuurlijk.
a. Je hebt 17 wedstrijden per jaar, dus ook 17 verschillende Grand Prix's.
b. Je hebt altijd 2 coureurs per team, dus ook 2 coureurs die in principe dezelfde wagen besturen.
c. Er is een bredere competitie. De beste coureur hoeft niet altijd degene te zijn die een race wint. In 2001 was de algehele opinie dat Fernando Alonso de beste coureur was, terwijl ie niet 1 punt scoorde!
d. In feite moet je het verschil tussen Ferrari/McLaren/Williams en bijvoorbeeld Jaguar of Sauber zien als de 1e en eredivisie. Rijdt je goed bij Sauber, dan maak je kans op een plek bij McLaren, kijk maar naar Raikkonen bijvoorbeeld. Zoals ik al zei; het competitie-element is veel breder dan je in 1e instantie zou denken.

Daarnaast gebeurt natuurlijk vanalles tijdens die rondjes rijden. Phitstops, inhaalacties, crashes enzovoorts. Dat degene in de beste auto altijd wint is niet zo. Zie Williams dit jaar; de beste auto, toch maar 4 van de 17 races gewonnen. Daarnaast heb je nog banden, op het ene circuit is Michelin beter, op het andere Bridgestone.
Wat mij wel irriteerd is het feit dat Michael Schumacher in elk team een voorrangspositie heeft. Zijn teamgenoot mag hem niet aanvallen, en dat mist natuurlijk de essentie van de sport. Maar dat praat ik ook niet goed
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 11:15   #11
Red_Scorpion
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Das allemaal wel leuk een aardig, maar mijn sport zal het nooit worden
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2004, 16:47   #12
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Serveren erger ik me ook aan, maar je moet wel bedenken dat concentratie van belang is. Kwestie van smaak dunkt mij. En dan heb je ook nog zo'n Roddick, die dan alleen een ace slaat, en dan begint het weer opnieuw. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar tennissers als Schalken of Agassi, die spelen puur tennis als je t mij vraagt. Daar duurt een rally ook altijd een stuk langer.
Heb ik ook. Daarom kijk ik ook erg graag naar Roland Garros. De rally's duren daar onwijs lang. Heerlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 February 2004, 23:08   #13
Incubus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hehe, ik weet een leuke discussie-sport: Korfbal
Ik doe het zelf (op aardig niveau) en vind het echt super. Natuurlijk omdat je ermee opgroeit en het zelf ook al bijna 10 jaar doet. Als ik 10 jaar zou handballen op volleyballen zou ik het vast wel leuk vinden, maar dat doe ik niet en vind ik die 2 sporten echt helemaal niks.
De meeste mensen vinden korfbal niks omdat het geen hele grote wereldsport is en er teveel vooroordelen zijn. En als het eens op school gespeeld wordt slaat het nergens op, dan vind ik het ook niet leuk en kan ik niet verwachten dat anderen het daardoor wel leuk vinden. Ik zou zeggen, ga eens kijken naar een wedstrijd op niveau en laat je de spelregels uitleggen (die vele tactische dingen kan je weglaten ). Dat tactische is ook typisch iets voor korfbal, het is een hele tactische sport. En natuurlijk dat het de enige gemengde teamsport ter wereld is. Zo leer je nog wat mensen kennen Ook iets typisch voor korfbal is dat het een allround sport is. Je moet een goede conditie hebben, je moet kracht in je armen hebben en in je benen/kuiten.

Zo *hijg-hijg*, nu eerst een colaatje
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2004, 20:01   #14
lafjahxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tennis is echt super leuk, je kunt ook dubbelen en das super gezellig, je speelt competitie, waar iedereen bij iedereen zit te kijken. Dat kan oowk bij andere sporten, maar das toch anders, maar aj daarvoor moet je op tennis zitten
  Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2004, 20:05   #15
lafjahxx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Red_Scorpion
Maar tennis en formule 1 is zo langdradig

wat ik al zei, dat tennis staan ze eerst uren met die bal te kutten voor het serveren, dan issie raak en dan kan je weer zo'n 30 seconden gaan kijken hoe die eerst z'n rust neemt, balle stuitert en de bal over het net mept.

Verder lijken al die wedstrijden op elkaar voor mij.

En formule 1 gebeurt ook niks spectaculairs voor mij dan. Het enige wat ik eraan zie is auto's die constant hetzelfde rondje rijden, waarbij de coureur die de snelste auto heeft wint
tja, nu heb je het over wereldtoppers, die doen dat, zo kunnen ze beter concentreren

Maar gewone mensen die tennissen op een aardige niveau of recreatief die doen dat niet hoor

Maar omdat te snappen moet je op tennis zitten
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2004, 16:51   #16
AntiKezman
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Incubus
hehe, ik weet een leuke discussie-sport: Korfbal
leuk!

aan wie zullen we het woord geven?

arie?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 09:08   #17
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by AntiKezman
leuk!

aan wie zullen we het woord geven?

arie?
Die heeft toch een ban, die troll
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2004, 10:12   #18
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hahaha.. korfbal leuke sport hoor

de enigste sport waarin wou altijd wereldkampioen worden
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.