Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Archief > Archief > Vrije Tijd > Vakantie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Vakantie De zon begint zich meer en meer te tonen.. school loopt naar zijn einde .. tijd voor vakantie !

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 July 2003, 23:52   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard spanje? hell no!

Ik heb echt een hekel aan ultra toeristische plekken, waar je jezelf aan het strand moet opstapelen en waar je over de koppen kunt lopen. Is toch geen reet aan. Om dan nog maar te zwijgen over de idioot volle campings. Nee, ik ben 1 keer naar spanje geweest en voor mij nooit meer. Deze costas zijn al zo financieel uitgemolken, het is maar wat je leuk vind
 
Oud 31 July 2003, 23:54   #2
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

spanje is wel mooi, je moet alleen niet naar die commerciele plekkies gaan.
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline  
Oud 1 August 2003, 00:33   #3
anoesjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach ligt der aan van wat voorn vakantie je houd he
 
Oud 1 August 2003, 00:48   #4
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou sowieso nooit die richting op gaan voor vakantie.
 
Oud 1 August 2003, 22:57   #5
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

to the north - right where we belong....

spanje: en dan bij jan patat eten en in nederlandse kroegen uitgaan..hoe bekrompen is je vakantie dan...
 
Oud 1 August 2003, 23:32   #6
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
to the north - right where we belong....

spanje: en dan bij jan patat eten en in nederlandse kroegen uitgaan..hoe bekrompen is je vakantie dan...
je kan natuurlijk ook gewoon de spaanse/internationale uitgaansgelegenheden opzoeken

(ben overigens een voorstander van een hoop verschillende soorten vakanties)
 
Oud 2 August 2003, 00:15   #7
CharmedOne
Lid
 
CharmedOne's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 July 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8.304
Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

Ik vond het in Spanje juist heel erg leuk ok er waren ook van die disco's/bars enzo waar ze alleen maar NL's muziek draaide en daar werd ik wel strontziek van maar er waren er ook genoeg waar dat niet zo was...
Ik ken nu wel dat leidje Ik wou dat ik Jou was uit me hoofd, want in 1 avond draaide ze 30 x ofzo :S
Maar het is echt leuk in Spanje enzo!!
CharmedOne is offline  
Oud 2 August 2003, 11:44   #8
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wij kwamen na een tijdje zoeken bij een lekker rsutig strandje aan in Cambrils, het was klein, maar groot genoeg.
Ze hadden er zelfs geen toiletten om de toeristen weg te houden, als je daar maar rekening mee houd van te voren heb je zo'n beetje de rustigste strand van heel Cambrils gevonden.
Oh BTW, onze camping, toch wel een van de mooiste campings van Europa( 3 jaar geleden uitgeroepen tot de beste camping van Europa) was lekker rustig dit jaar, en onze buren waren bijna allemaal Nederlands en ook zij waren heel gezellig.
Zo zie je maar, Spanje kan ook heel anders zijn dan hier helemaal bovenaan beschreven.

Laatst aangepast door Denden 100 piek : 2 August 2003 om 11:47
 
Oud 2 August 2003, 11:51   #9
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik ben er nog nooit geweest, maar zou best eens willen weten hoe het nou is. volgend jaar ga k er dan ook heen
The6thgate is offline  
Oud 2 August 2003, 13:54   #10
Pulga
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja als je naar Ibiza of Salou gaat kun je zowel naar de Nederlandse of Belgische kust gaan. Maar het Noorden van Spanje is ook best mooi en niet te toeristisch.
 
Oud 2 August 2003, 15:15   #11
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ach het kan best gezellig zijn, maar dingen zoals lloret en ibiza, daar zie je mij niet, te veel nederlanders, te veel house, te veel gezeik, etc, etc

geef mij maar liever een achteraf dorpje, wat wel aan zee ligt, maar waar bijna geen toerristen zijn, een plek waar je goed kan duiken, waar leuke kroegjes, dan heb ik een perfecte vakantie, vooral als het weer ook nog mee zit
 
Oud 2 August 2003, 16:53   #12
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Pulga
Ja als je naar Ibiza of Salou gaat kun je zowel naar de Nederlandse of Belgische kust gaan. Maar het Noorden van Spanje is ook best mooi en niet te toeristisch.
liggen de costa's zoals wij ze zogenaamd graag zien niet bovenaan in spanje? zo noordoostelijik?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline  
Oud 2 August 2003, 18:51   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Denden 100 piek
en onze buren waren bijna allemaal Nederlands
en alleen daarom zou ik al niet gaan
 
Oud 2 August 2003, 23:32   #14
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
liggen de costa's zoals wij ze zogenaamd graag zien niet bovenaan in spanje? zo noordoostelijik?
ik neem aan dat zij t noordwesten bedoeld Galicië of Baskenland, als je lekker een ramp wil meemaken op een boot of je wil je auto opgeblazen zien worden, moet je vooral naar deze 2 provincies gaan
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline  
Oud 3 August 2003, 13:38   #15
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ligt er gewoon aan wat je opzoekt.Ik zit meestal in de wat kleinere plaatsjes in de buurt van wat grotere plaatsen nou das goed te doen oh
 
Oud 4 August 2003, 11:51   #16
Pulga
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


ik neem aan dat zij t noordwesten bedoeld Galicië of Baskenland, als je lekker een ramp wil meemaken op een boot of je wil je auto opgeblazen zien worden, moet je vooral naar deze 2 provincies gaan
"Zij" bedoelt bvb Cataluña of Aragón of Castilla-Leon of... en ik weet best dat je beter niet naar Baskenland gaat waar Euskadi Ta Askatasuna (ETA)= "voor Baskenland en vrijheid" vele aanslagen pleegt want ik heb vorig jaar een 200 pg dikke cursus over Spanje moeten blokken!!!!
 
Oud 4 August 2003, 22:56   #17
kreej-z
Lid
 
kreej-z's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 September 2002
Locatie: tilburg
Berichten: 3.235
Standaard

ik ben inmiddels al 5x naar Spanje geweest, waarvan 1x canarische eilanden(supermooi!!!! heeeeel veel natuur en bijna geen nederlanders), 1x salou (toen was ik nog heel klein, dus daar weet ik niet zoveel meer van), 1x malgrat, dat was n familievakantie, maar wel erg gezellig, 1x peniscola(klinkt stom spreek uit: penjiescolla) en dat was dus echt het tegenovergestelde van touristisch!! het was daar prachtig!! en 1x naar la pineda, dat ligt naast Salou, maar daar moet het tourisme nog opkomen, was ook n supervakantie!!
Ik geef toe dat ik deze vakantie wel voor het stappen en het strand naar Salou ga, hoop dat dat ook leuk wordt, maar het kan dus zeker ook anders in Spanje
__________________
you know that thing you get
on your face when you are
happy?
kreej-z is offline  
Oud 6 August 2003, 15:11   #18
Freedom
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ben nu al 2x geweest, maar met deze temperaturen blijf ik toch ook wel graag thuis chille...



 
Oud 10 August 2003, 22:52   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
to the north - right where we belong....

spanje: en dan bij jan patat eten en in nederlandse kroegen uitgaan..hoe bekrompen is je vakantie dan...

:respect: :respect: :respect:
 
Oud 11 August 2003, 12:25   #20
Elysium
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nog maar een keer naar spanje geweest en ik vond het supergezellig! Ik zou wel niet elk jaar terugkeren want ik wil graag alles zowat gezien hebben maar toch vind ik dat je een keertje gegaan moet zijn.
 
Oud 11 August 2003, 13:14   #21
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja,wij hebben het zalig gehad in spanje...gelukkig zaten we in een deel van de costa brava waar het aantal nederlanders beperkt werd,ver van de campings
 
Oud 12 August 2003, 10:54   #22
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb dit jaar toch echt de vakantie van m'n leven gehad aan de Spaanse Costa, in een stadje wat geen oorspronkelijke bewoning kent en helemaal kunstmatig is opgebouwd voor en door 't toerisme..en het was er schitterend!! Opstapelen op het strand hoefde helemaal niet. Het strand was 40 meter breed en 1,3 kilometer lang dus ruimte genoeg en de discobars waren ongeloofelijk gezellig, het enige Nederlandse wat we gehoord hebben is Like A Prayer van Madhouse..D'r waren ontzettend veel leuke gezellige restaurantjes, maar af en toe is het ook lekker om een lekkere Nederlandse kroket te halen bij Willy's City Grill (Duits/Nederlandse frietkraam) of te eten bij The Orange Kiwi waar ze een Nederlandse ober hadden en een aantal Nederlandse gerechten op de kaart..serieus ik heb de vakantie van m'n leven gehad!
 
Oud 21 August 2003, 17:16   #23
faceje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk ik wilde 7 jaar geleden ook niet mee met mn ouders naar Spanje. Al dat commerciele gedoe, al die Nederlanders, wat moet je ermee, kan je net zo goed thuis blijven. Maar eenmaal daar aangekomen was het echt super leuk. De taal is leuk, het eten lekker, het weer is (bijna) altijd goed, het landschap is mooi, de mensen zijn er aardig...wat wil je nog meer?! Als je zegt Spanje tegen iemand, dan denken ze gelijk aan Salou en Lloret en al die andere commerciele plaatsen, maar Spanje is wel 10 keer zo groot dan Nederland terwijl Salou en Lloret maar een heel klein onderdeel daarvan is. Er zijn ook genoeg plaatsjes in Spanje waar niet zoveel Nederlanders komen en waar je kan genieten van een echte vakantie zonder buurman Piet tegen te komen. Toch zijn er mensen die wel van zo'n vakantie houden, lekker naar Lloret om zeker te zijn van het weer en lekker daar uit te gaan met de nederlanders, want het is toch altijd iets anders dan hier. Nou laat die mensen dan toch, laat ze in hun waarde!!!Als jij het liever niet wil, ga dan niet, maar kijk er andere mensen niet op aan!

Verder moet je zelf ook niet bekrompen denken dat Spanje alleen Nederlandse plaatsjes is, want dat is echt zeker te weten niet!
En Asturias is een kleine provincie in het Noord-Westen en daar is het echt heel mooi, en de mensen daar hebben (bijna) geen last van ETA, ETA doet het juist het liefst wel in de toeristische plaatsen!
 
Oud 23 August 2003, 21:54   #24
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoe bekrompen is je vakantie dan Anemic?
Hoe bekrompen is het om te denken dat heel Spanje als Salou of Benidorm is en dat alle Nederlanders naar Spanje gaan om bij Jan Patat te eten.

Wij zijn eens de hele noordkust van Spanje afgegaan, dus via San Sebastian, Santander richting La Coruña. Prachtig, en je komt er ook geen Nederlander tegen. En wees dan ook weer niet zo kortzichtig om te denken dat je in Baskenland op iedere straathoek opgeblazen wordt. Ik heb grote delen van Baskenland gezien en wat mij opviel was de vriendelijkheid van de mensen, en het ontbreken van massa-toerisme.

Of als je niet naar de costa's wil, ga dan eens het binnenland in, Madrid, Salamanca, Toledo, etc.
 
Oud 3 September 2003, 00:08   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Hoe bekrompen is je vakantie dan Anemic?
Hoe bekrompen is het om te denken dat heel Spanje als Salou of Benidorm is en dat alle Nederlanders naar Spanje gaan om bij Jan Patat te eten.

Wij zijn eens de hele noordkust van Spanje afgegaan, dus via San Sebastian, Santander richting La Coruña. Prachtig, en je komt er ook geen Nederlander tegen. En wees dan ook weer niet zo kortzichtig om te denken dat je in Baskenland op iedere straathoek opgeblazen wordt. Ik heb grote delen van Baskenland gezien en wat mij opviel was de vriendelijkheid van de mensen, en het ontbreken van massa-toerisme.

Of als je niet naar de costa's wil, ga dan eens het binnenland in, Madrid, Salamanca, Toledo, etc.
dude ik heb het over de costa brava en alle hippe mensen die naar salou gaan en dat punt van bomaanslagen heb ik helemaal nooit aangehaald..

ik vind vakanties naar salou bekrompen ja.
 
Oud 3 September 2003, 15:16   #26
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet mijn hele post was ook tegen jou gericht.

En mijn reactie was toch begrijpelijk na het lezen van:

Citaat:
spanje: en dan bij jan patat eten en in nederlandse kroegen uitgaan..hoe bekrompen is je vakantie dan...
 
Oud 4 September 2003, 12:41   #27
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Niet mijn hele post was ook tegen jou gericht.

En mijn reactie was toch begrijpelijk na het lezen van:

ja vind je niet dat zo'n vakantie bekrompen is dan?


lees jij dan dat dat voor heel spanje geldt.

er zijn genoeg mensen die zo'n vakantie hebben
 
Oud 4 September 2003, 13:03   #28
Sedes
° Blub °
 
Sedes's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 June 2003
Locatie: Gent & Brugge
Berichten: 5.634
Standaard

pfffffff, mijn vakantie bestaat niet uit in een tentje slapen en allemaal landgenoten zien ...

Geef mij dan maar een huisje dat je huurt (met zachte en comfortbale bedden, keuken, ....) en een plaats waar er het niet stikt van de belgen en de hollanders... alhoewel de hollanders zijn grappig in frankrijk, spreken zo gewoon nederlands met frans accent in de winkel om iets te vragen veralgemeend even ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Bunny.
(> <) Copy Bunny into your signature to help him on his way to world Domination.
Sedes is offline  
 

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 02:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.