Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 September 2004, 06:07   #51
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als je weet waarom ze die dingen zegt ben je al een heel stuk verder, om iets te stoppen moet je het eerst begrijpen.

Aangezien wij hier de situatie niet begrijpen kunnen we met geen mogelijkheid zeggen wat je moet doen. Jij kent haar en enkel mensen die haar kennen en begrijpen kunnen enigsinds redelijke suggesties geven hoe je dit aan moet pakken.

"it's not that we dont want to help, we simply cant"
  Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2004, 20:52   #52
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmja,... jullie wete idd niet heel het verhaal, en hoe ze die dinge verteld enzo... ga ik ok niet vertelle...
mr de meeste gesprekke gaan over msn (zo praat ze makkelijker) en dan is het echt wel moelijk om iets zinnig te antwoorde!! vaak is het dan zo van 'ow' ' ' enzo van die dinges... niet echt zinne enzo... en dat vind ik vooral vervelend!!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2004, 05:37   #53
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malicious
zelfs psychoses kunnen overgaan met de juiste medicatie en psychische hulp.
Dit is niet waar, ze kunnen levenslang aan de pillen douwen en je proberen te brainwashen, maar dit betekent niet dat zoiets dan verdwijnt, het kan altijd terug komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2004, 05:47   #54
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LexS
Precies zo is het!

Mensen die van de daken roepen dat ze zelfmoord gaan plegen doen het toch niet en willen alleen maar aandacht. Als ze echt zelfmoord willen plegen doen ze dat gewoon en zeggen ze er verder niks over...
Ik kan je minimaal drie stenen laten zien die het tegendeel helaas hebben bewezen.

Vaak wordt hier gesproken over "willen plegen", ik denk dat dat een verkeerde voorstelling van zaken is, het is meer geen andere uitweg meer zien.

Dan kan je heel stoer gaan zeggen dat ze dan maar beter om zicht heen moeten kijken o.i.d. maar darrmee draag je niks bij aan dit topic, dan blijkt dat je je niet in kunt leven in dit onderwerp, en je oordeel dus niet afdoende kunt standhouden
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2004, 05:50   #55
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
hmja,... jullie wete idd niet heel het verhaal, en hoe ze die dinge verteld enzo... ga ik ok niet vertelle...
mr de meeste gesprekke gaan over msn (zo praat ze makkelijker) en dan is het echt wel moelijk om iets zinnig te antwoorde!! vaak is het dan zo van 'ow' ' ' enzo van die dinges... niet echt zinne enzo... en dat vind ik vooral vervelend!!
Tis altijd vervelend een situatie zoals dit, onthou een ding, mocht ze wel zelfmoord plegen, jij kunt er niets aan doen.

Het blijft een keuzen van haarzelf, het helpt niet om schuldgevoelens aan te praten (kijk eens wie je achterlaat e.d.)

maar het helpt meer om de reden te achterhalen en daar wat mee te doen, waardoor zei er anders naar zou kunnen gaan kijken, ze kan zich bijvoorbeeld minderwaardig voelen o.i.d.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2004, 09:55   #56
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sja, de rede is vooral hoe ze thuis wordt behandelt!! dat is echt wel vreselijk!! daarmee ben ik nu op zoek naar een soort opvangcentrum waar ze enige tijd kan verblijve... als zij dat wil uiteraard...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2004, 17:46   #57
Broken
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eniT
jah, ik zit nu ook met het probleem dat iemand zelfmoord wil plege... ik vind het echt wel vreselijk moelilijk!! kzou ze kei graag helpe, mr hoe? ik weet vaak echt niet goed wat zegge... (vele gesprekke zijn over msn, omda ze daar veel makkelijker praat)
kunne jullie nog wat reacties sture en me helpe??

Dat is dus het allerstomste wat je kunt doen. Iemand die zelfmoord wil plegen zit al erg diep in de put. Door hem te zeggen dat hij zoveel mensen pijn zou doen, en dat het egoistisch zou zijn zou je hem alleen meer pijn doen. Zoals ik al zei: Dan ga je je alleen maar nóg rottiger voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2004, 23:26   #58
prinskoekje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik weet dat dit thema al pasé is. Maar graag had ik mijn zegje hier eens willen doen

Zelf heb ik het ook meegemaakt. Een goede vriend, sprak me er ook over aan. Ik had al een tijdje door dat het slecht met hem ging; maar zo slecht; wist ik niet.

We hebben vervolgens eens een gesprek gehad; maar echt veel heeft hij niet gelost. Een aantal weken later ging het al een stuk beter met hem. Blijkbaar was dat in werkelijk wel anders, want later zeiden mijn ouders dat hij zijn polsen had overgesneden en een overdosis medicatie had geslikt.

Ik heb het probleem dus duidelijk zwaar onderschat. Verder heb ik nog steeds schuldgevoel. Ik heb niet alle reacties gelezen, maar let toch maar op voordat je je mening uitspreekt met een persoon welke "op de rand staat". 't is dus blijkbaar niet steeds om aandacht vragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 09:49   #59
flikkenlovertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijk.
Wat moet je doen als je weet dat iemand zelfmoord wil plegen?
Behalve zeggen dat je altijd voor der klaar staat en dat je naar der luisterd en begrip toont?

Hoi Marijk,


Wat je in zo'n geval zéker NIET mag gaan doen, is die vriend/vriendin smeken om het niet te doen. Dit heeft vaak net het omgekeerde effect op hem/haar.
Het beste wat je wel kan doen is naar hem/haar luisteren, laten zien hoe mooi het leven kan zijn (door bijvoorbeeld vaak dingen samen te doen). Ga het onderwerp ook niet vermijden. Als je vermoedens krijgt dat hij/zij het daadwerkelijk van plan is, vraag hem/haar er rechtuit naar. Dan komt hij/zij meestal wel met een schok te weten dat jij er bezorgd om bent dat hij/zij zelfmoord gaat plegen.

Als je ziet dat het ècht niet meer gaat, probeer er dan met iemand over te praten. Je ouders, het CLB of een vertrouwenspersoon bij je op school (als je nog op school zit uiteraard), een psychologe, maakt niet uit.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag een klein beetje mee beantwoord heb


Vele lieve groetjes,
Sylvie.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2004, 10:57   #60
mygirly
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kheb zelf ervaring met een vriendin die zelfmoord wou plegen...ze heeft toen aangegeven dat ze niet meer wou leven en krabte der handen open...kweet natuurlijk niet precies wat er in jouw vriendin om gaat...maar zou zij willen dat ze de mensen die om haar geven pijn doet door zichzelf iets aan te doen? Door die vraag is mijn vriendin van gedachten verandert. In de meeste gevallen willen ze iemand die naar hun luistert...dus het enige wat je zou kunnen/moeten doen is naar haar luisteren, met haar praten...Veel succes dermee en mocht je willen praten kan je altijd contact met me zoeken
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2004, 22:04   #61
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

eniT: het feit dat je luistert is al heel veel, en ik heb echt respect voor je dat je nog zoveel probeert!

zo heb ik eens een meisje uit mijn msn gegooid die zo ontzettend zwaar op de hand was dat ze mij terug de depressie in trok, en ik heb echt alles gedaan wat binnen die afstand mogelijk was (kende haar alleen op msn) maar ik drong helemaal niet tot haar door en kreeg er zo weinig voor terug dat ik het toen heb opgegeven. Het werd voor mij te zwaar. Ik weet ook niet of ze er nu nog is, maar het was een jong ding, en ik geloof wel dat ze er uiteindelijk wel uitkomt.
Uiteindelijk kun je iemand ook niet helpen als je zelf wordt meegezogen. Ik werd op een gegeven moment ook gefrustreerd en kwaad enzo, en op dat moment besefte ik me dat ik geen hulp meer bood, en toen heb ik haar dus geblokkeerd.
Maar jah zoals je ziet spookt het nog steeds door mijn hoofd....
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2004, 11:45   #62
eniT
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dankje

maar je hebt ook geprobeerd he! Als zij niet wil, kun je niet veel meer doen natuurlijk. als het zoals je zegt, voor jezelf ook te veel word stop je der idd best mee! Beter 1 iemand die zelfmoordneigingen heeft, dan dat er nog eentje bijkomt he!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2004, 12:44   #63
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nog altijd van mening dat iemand die aan anderen meedeelt dat hij/zij zelfmoord wil gaan plegen, alleen uit is op begrip en medelijden. Zo iemand wil niet dood, die wil gered worden. Dus ik zou zeggen, geef niet op, gééf d'r begrip en medelijden, ik denk dat je daar een heel eind mee komt.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.