Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 16 June 2002, 11:45   #51
Melch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja precies, dat heeft iedereen wel eens wanneer ze bv ruzie hebben met mensen van wie ze houden, of wanneer alles verkeerd lijkt te gaan...
Maar als ik nadenk, ben ik blij dat ik leef!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2002, 15:31   #52
!Y!US!C!30X
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De Oplossing

Citaat:
Originally posted by DeathsProfet
iedereen zegt wel: zelfmoord lost niets op....
maar waarom niet?
je problemen zijn weg, de zorgers voor je problemen (in dit geval mijn pijn slaande ouders) hebben voor de rest van hun leven een schuldgevoel,
en bovenal: wie kan je pijn doen als je dood bent???????????????
Je doet je familie pijn, emotionele pijn, ondanks je er niet meer bent..
Enneh dat plaatje die is goed, Cof roelt..
Weet alleen niet wat het met het onderwerp te maken heeft..
btw de muziek helpt me wel, van cof onder andere, om niet zelfmoord te plegen..
  Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2002, 16:58   #53
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

kvin heel mooi van mandy dat ze dit heeft begonne, om ze gewoon te vertelen dat er iemand is die aan ze denkt, en ze probeert te begrijpen. Er ook voor te zijn ik heb ook nog een songtekst voor ze:
Guns 'N Roses - Don't Cry

If we could see tomorrow
What of your plans
No one can live in sorrow
Ask all your friends
Times that you took in stride They're
back in demand
I was the one who's washing
Blood off your hands
Don't you cry tonight I still love you baby Don't you cry tonightDon't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight
I know the things you wanted
They're not what you have
With all the people talkin' It's drivin' you mad
If I was standin' by you
How would you feel
Knowing your love's decided
And all love is real...baby
And don't you cry tonight
Don't you cry tonight
Don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry tonight
I thought I could live in your world
As years all went by
With all the voicesI've heard
Something has died
And when you're in need of someone
My heart won't deny you
So many seem so lonely
With no one left to cry to baby
And don't you cry tonight
And don't you cry tonight
And don't you cry tonight
There's a heaven above you baby
And don't you cry
Don't you ever cry
Don't you cry tonight
Baby maybe someday Don't you cry
Don't you ever cry Don't you cry Tonight
Jo,

I will.. be here.. when you need.. be silent, to listnen to the words you wish you could say.. To cry the tears you are so brave to keep.

__________________
She's back...!!

missed me?

Laatst aangepast door Linnea : 16 June 2002 om 17:05
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2002, 10:00   #54
Bloemetjeh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ruffryder
Ik denk dat heel veel mensen denken aan zelfmoord als ze even heel erg pissig sijn, of genaait voelen. Maar achteraf ben je toch blij dat je het niet gedaan hebt, en zie je toch in dat de reden waarom je het wou doen eigenlijk niet blijkt te zijn, of minder erg in ieder geval.
en zie je toch in dat de reden waarom je het wou doen eigenlijk niet blijkt te zijn, of minder erg in ieder geval?
Ik denk niet dat mensen zelfmoord plegen
om minder erge dingen of odat ze even pissig zijn....
Meestal plegen mensen zelfmoord om
de problemen in hun leven...
Ze denken dan dat dit de enige uitweg is.
Die mensen zien de zin van het leven niet
meer in.
Je hebt wel gelijk dat mensen achteraf denken van
ik ben blij dat ik nog leef.
Maar als je het zo es bekijkt zie je ook
wel dan mensen zelfmoord plegen om bijv.
een relatie die is uitgegaan...
Een goede vriend van mij heeft dat ook gedaan
omdat z'n vriendin het had uitgemaakt
Heb ik het heel moeilijk mee gehad.
Je moet je leven niet beeindigen omdat je vriend/vriendin
het heeft uitgemaakt..oke tis altijd wel kut als ze dat doen
maar je hebt je hele leven voor je..en er zullen nog zat
vriendjes en vriendinnen komen.
Had ik ook tegen hem gezegd..maar hij geloofde er niet
meer in..Ik heb hem het geprobeerd uit z'n hoofd te praten
Ik dacht dat hij het niet meer wilde maar 'S avonds deed
hij het nog...ik heb het zelfs zien gebeuren...ik stond buiten
nog te praten met een andere goede vriend van hem..
Nja...Als mensen eenmaal zelfmoord willen plegen is
het moeilijk om het ze uit hun hoofd te laten zetten..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2002, 11:35   #55
DarkSilence
Lid
 
DarkSilence's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 May 2002
Locatie: Hilversum
Berichten: 553
Standaard

Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken. Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis. Maar nu is dat anders, ik heb echt lol in m'n leven, ik moet er niet aan denken dat ik er vroeger een eind aan had gemaakt. Het leven heeft nog zoveel te bieden vooral als je jong bent. Ik heb ook veel meer zelfvertrouwen gekregen. en ik ben veel vaker vrolijk. En weetje hoe dat komt?! Ik kreeg 1 (jah, 1 maar) hele goede vriend, ineens wist ik wat het was als iemand om je geeft. echt vrienden redden levens. soms is dat voor mensen niet genoeg. voor mij was dat gelukkig wel zo, maar veel meer tegenslagen had ik niet kunnen hebben. Maar geloof me, het is het niet waard. Want wat ben ik blij dattik nog leef, ik kijk uit naar wat er nog komen gaat. In die jaren dat ik depri was klomk dit echt alien... maar tis echt zo.

Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven. Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten. Maar vrienden kunnen je stuinen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.

Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!

Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)
__________________
When it's Dark and Silent: Be aware!!!

http://seawars.cjb.net <-- Check it out!
DarkSilence is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2002, 11:27   #56
Forza_vitesse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: voor de mensen die zelfmoord willen plegen

Citaat:
Originally posted by manderijn
voor de mensen die zelfmoord willen plegen. Whatever you do: don't kill yaself

nou omdat je het zo lief vraagt dan
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2002, 18:42   #57
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je zelfmoord wil plegen, PRAAT er met iemand over, hoe moeilijk t ook is...
Ik WEET hoe t voelt, om in zo'n situatie te zitten, maar er is ALTIJD een oplossing...
Ik heb t zelf meegemaakt, heb heel erg veel shit gehad bij mijn biologische ouders, mijn mentor heeft met me gepraat, en samen met haar ben ik naar 't AMK gegaan, waar ik verder ben geholpen...
Mijn leven is nog steeds niet fantastisch, maar ik ben op weg...
Dus mensen, als je zelfmoord wil plegen praat er met iemand over, zelf kom je er niet uit...
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2002, 23:57   #58
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Originally posted by DarkSilence
Ik heb zelf een hele tijd in zo'n situatie gezeten, maar boy ben ik blij dat ik in die tijd nooit de middelen of het lef heb gehad om mezelf van kant te maken. Ik was heel onzeker, dat geld voor meer mensen die over zelfmoord denken.

ben ik niet met je eens.

Ik deed ook bijna nix, had geen vrienden en werd altijd gepest. Echt ik heb me een hele tijd kut gevoelt, met m'n ouders heb ik ook nooit overweg gekunt. m'n beste vriend was bij wijze van spreken m'n goudvis.

herkenning toch wel vrijveel alhoewel die "goudvis" gevoelsmatig was, in realiteit hield ik gewoon mezelf voor de gek.


Manderijn je bent een prachtmens! Mensen zoals jij zijn toch mensen die levens redden. En ik denk dat deze topic wel helpt. vooral omdat ook mensen met ervaring hun mening kunnen geven.

nou, hoeft dat niet per defenitie een voordeel te zijn, sterker nog kan ook andersom.

Ik weet uit ervaring dat je er 100% van overtuigd ben dat het nooit meer goed komt, en niemand kan dat uit je hoofd praten.

niet mee eens, door ervaring.

Maar vrienden kunnen je steunen in moeilijke tijden en dat heeft mij geholpen. En ik denk, dat je onbewust toch de dingen die je leest opneemt. En neej, je denkt idd niet aan anderen op zo'n moment. Dat kan je nix meer schelen. Maar dit soort berichten zeggen je toch dat ieder mens gewaardeert wordt door anderen. en de reden waarom je het dan eventueel niet zou doen is dan omdat je je eigen leven gaat waarderen, niet omdat je medelijden hebt met je medemens. Dit kan natuurlijk wel zo zijn als je een geval van zelfmoord hebt meegemaakt.

misschien, maar denk dat als je bijvoorbeeld gepest wordt, je de negatieve dingen veel beter onthoud dan dit.
denk niet dat een topic als dit op zichzelf levens redt.

Ik wil bij deze iedereen die andere hiermee probeert te helpen zeggen: "jullie zijn prachtmensen! Wereldverbeteraars op kleine schaal"
En ik meen dit echt!

Leuk, maar als de veroorzakers in de meerderheid zijn heb je dr nog geen fuck aan.

Liefs,
René (een weer helemaal gelukkige jongen)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2002, 09:35   #59
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: De Oplossing

Citaat:
Originally posted by !Y!US!C!30X


Je doet je familie pijn, emotionele pijn, ondanks je er niet meer bent..
Enneh dat plaatje die is goed, Cof roelt..
Weet alleen niet wat het met het onderwerp te maken heeft..
btw de muziek helpt me wel, van cof onder andere, om niet zelfmoord te plegen..
  Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2002, 19:22   #60
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

ok jongens, ik spreek hier namens DeathsProfet, dus niet op mij beginnen te zeiken (z'n comp begon te flippen)

z'n ouders slaan niet heel hard, dus aangifte bij de politie helpt niet (het zit hem in de psychische schade denk ik),
'maar het doet pijn om te voelen hoe je ouders je soms haten' (dat bedoel ik)
hij heeft wel ruzie met z'n ouders
dat plaatje van CoF wil ie bij z'n naam en Cradle of Filth helpt hem ook.
En volgens hem is de wereld ook verhakt (jaja)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 July 2002, 12:44   #61
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah gister kreeg ik ook ineens via via door dat iemand die ik ken WEER zelfmoord wou plegen (mjah degene waar ik het over heb, weet dat zelf dondersgoed)..en weet je. Het gaat thuis fout, echt fout met me. Maar weet je, toch blijf ik er happy en alles onder, hoe stom dat ook klinkt.

Ik ben pissig op diegene geworden..en waarom? Omdat ik vond dat hij gewoon GEEN goeie reden had voor zelfmoord. Weet je, als je van je 2e t/m je 17e sexueel bent misbruikt door je vader ofzo..als je dan tege me zegt: Mo ik wil nie meer..dan kan ik daar begrip voor hebben. Maar niet voor een stomme reden als: Ik word nu gepest, ik kan geen vriendin krijgen etc etc. Damn je bnet 18 een heel leven voor je..je leeft nog +/- 70 jaar je heb nog zoooolang de tijd. Ik bedoel..DAMN.
Kijk dan naar al die mensen aan de andere kant van de wereld die niet vrijwillig doodgaan maar kapot gaan aan de honger...kijk daar dan eens naar! Zij kiezen er niet eens vrijwillig voore n jij wil gewoon dood?! DOM


Als je aan zelfmoord zit te denken kun je eigenlij alleen al die negatieve dingen zien die je tot nu toe meegemaakt hebt, maar kijk ook eens naar de positieve dingen! Zoals wat ik al eerder las over dat broertje van 4...zoiets zet je echt wel aan het denken hoor

Jijzelf bent dan een jaar of 17 en je bent het leven echt helemaal beu, maar dan zie je je broertje van 4 dat nog een heel leven voor zich heeft en je hoopt diep in je hart dat hij dadelijk over 12 jaar niet in dezelfde situatie zit.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2002, 11:44   #62
-neo-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goed gesproken(en dat meen ik)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:36.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.