Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 4 January 2003, 10:17   #51
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

och ja, bijna geeneen topic kan on topic meer blijven...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 19:59   #52
Cheryl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dan zal ik nu maar ff een on-topic berichtje plaatse...

ik heb zelf ook last van faalangst.... in de 1e klas heb ik trainingen gehad en toen ging het t/m 3e klas goed.. nu zit ik in de 4e.. en ist het weer een beetje teruggekomen (echt klote!) en nu heb ik steeds gesprekken met een lerares en doe ik van die ontspanningsoefeningen.. helpt wel....vooral ook omdat ik er met iemand over kan praten die het begrijpt.

zelf denk ik dat het komt doordat ik op de basisschool heel erg gepest ben,waardoor het me af en toe ontbreekt aan zelfvertrouwen.. en hier in huis loopt het zo af en toe ook niet heel erg lekker (werd laatst voor rotkind en arrogant uitgemaakt door me moeder dat zit nu nog steeds in me kop door te dreune..echt niet leuk).. dusseh.. faalangst komt denk ik doordat je een gebrek hebt aan zelfvertrouwen...ik moet nu ook per dag 2 complimentjes voor mezelf opschrijven en dat is best moeilijk voor me want ik heb niet zo'n hele erge hoge dunk van mezelf.

hmm..tis een on-topic bericht geworden...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 21:47   #53
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by xPartyGurlx
De ontspanningsoefeningen en goed, rustig ademen enlang van te voren leren (zodat je zeker van jezelf bent) hielpen denk ik wel wat.
Citaat:
Door Cheryl
ik moet nu ook per dag 2 complimentjes voor mezelf opschrijven en dat is best moeilijk voor me want ik heb niet zo'n hele erge hoge dunk van mezelf.
Dit zijn al 2 handige dingen om te doen eigenlijk...

Wel nuttig,
Rustig ademen kan ik al wel.
Ver vantevoren leren tja, zal wel aan mij liggen maar dat lukt me voor geen meter, NOG steeds niet
2 complimentjes voor mezelf zou ik nog wel kunnen verzinnen maar ik geloof er zelf toch niet in waarschijnlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 15:51   #54
Cheryl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man

2 complimentjes voor mezelf zou ik nog wel kunnen verzinnen maar ik geloof er zelf toch niet in waarschijnlijk.
als je al zo'n houding neemt van... het lukt me niet en ik kan het toch niet en het is toch niet waar.... lukt het natuurlijk al helemaal niet. tis niet zo dat ik zelf altijd heel positief denk (meestal denk ik helemaal nie positief) maar dan beginnen mn vrienden/klasgenoten tegen mij van je kan het wel en je moet niet zo over jezelf denken. misschien is het dan ook wel handig als je vrienden het weten dat je faalangst oid hebt zodat ze je een beetje kunnen helpen met het positief denken.
dit is nie persoonlijk gericht btw gewoon int algemeen zeg ik dit

er bestaan verder nog meer ontspanningsoefeningen, moeje maar ff pm-en of mailen als je ze wilt weten, keb ook nog erges een blad met leertips ofzo liggen, misschien dat er mensen zijn die dat willen..kan ik het wel ff inscanne en opsturen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 21:21   #55
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En als je vriend of vrienden dan ook neiging tot faalangst hebben?
ik bedoel echt "stoer" is het niet om te zeggen dat je het hebt,
laat staan erover praten. Jah misschien wel dom maar wel realiteit d8 ik zo.

Ik vraag me ook wat het nut ervan is,
je moet gewoon eerder met dingen beginnen eigenlijk, alleen dat lukt niet goed. mag je het dan al faalangst noemen ofzo?
hangt zkr van de rede af waarom het niet lukt..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2003, 15:30   #56
Cheryl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Originally posted by A-Man
En als je vriend of vrienden dan ook neiging tot faalangst hebben?
ik bedoel echt "stoer" is het niet om te zeggen dat je het hebt,
laat staan erover praten. Jah misschien wel dom maar wel realiteit d8 ik zo.


waarom zou het stoer moeten zijn om er over te praten?! het is gewoon een probleem waarmee je zit, en als je vrienden echte vrienden zijn zou het ze waarschijnlijk niks uitmaken of je faalangst hebt....mijn vrienden weten er namelijk ook van en zij helpen me juist, en als jouw vrienden ook iets van faalangst hebben, kunnen jullie er toch gewoon rustig over praten lijkt mij dan....

je moet gewoon eerder met dingen beginnen eigenlijk, alleen dat lukt niet goed. mag je het dan al faalangst noemen ofzo?


volges mij noem je dat geen faalangst, het is dan gewoon moeilijk om op tijd te beginnen met leren....daar hebben wel wat meer mensen last van denk ik

faalangst is de angst om te mislukken in situaties waarin je beoordeeld wordt of denkt beoordeeld te worden, en die angst werkt belemmerend
  Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2003, 20:08   #57
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Question gefrustreerd, damn

"faalangst is de angst om te mislukken in situaties waarin je beoordeeld wordt of denkt beoordeeld te worden, en die angst werkt belemmerend"

als je het alleen denkt dan is het anders.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.