Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 March 2004, 10:48   #51
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
kan jij ook normaal praten
Het antwoord lijkt mij ja.

Ad hominem is een persoonlijke aanval.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 00:37   #52
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
Het antwoord lijkt mij ja.

Ad hominem is een persoonlijke aanval.
niet om het een of ander MasterB, maar ik neem toch wel aan dat je weet dat niet veel mensen Latijn spreken. Ook al is het een "geintegreerde" Nederlandse uitdrukking.
Het klinkt namelijk nogal denigrerend zoals je het brengt, en dat is hier niet op zn plaats. Prima dat je kritiek geeft, daar is het een open discussie voor maar ga elkaar niet aanvallen (elec!) of aftroeven (MasterB!) want dan gaan jullie posts onherroeppelijk weg en dat zou ik jammer vinden voor de autenticiteit van dit topic.

[edit] ad hominem wordt in discussies bij Nederlands als drogreden "op de man spelen" genoemd. Die term is denk ik wat wijdser verbreid
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 16:11   #53
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggi
Ik wil trouwens best toegeven dat er meer zou KUNNEN zijn, maar ik vind het nutteloos om daar naar te leven. Als er meer blijkt te zijn na dit leven merk ik het wel , maar ik ga er niet vanuit.
precies
al zou je er nu nog (tijdens 'dit' leven ofzo, wat is 'nu' he) er mee te maken krijgen, loop je de kans dat je erachter komt dat jou stelling helemaal fout is. Lijkt mij een behoorlijke domper . Kan je beter zoveel mogelijk proberen veel erover te weten komen wil je bereid zijn voor zoiets dergelijks.
Je kan ook verder denken en zeggen dat je nooit een mening over iets zou kunnen vormen omdat je nooit alle factoren van iets weet.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 March 2004, 17:35   #54
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
precies
al zou je er nu nog (tijdens 'dit' leven ofzo, wat is 'nu' he) er mee te maken krijgen, loop je de kans dat je erachter komt dat jou stelling helemaal fout is. Lijkt mij een behoorlijke domper . Kan je beter zoveel mogelijk proberen veel erover te weten komen wil je bereid zijn voor zoiets dergelijks.
Je kan ook verder denken en zeggen dat je nooit een mening over iets zou kunnen vormen omdat je nooit alle factoren van iets weet.
Wat wil je hier nu precies mee zeggen eigenlijk?
Raad je me aan me toch maar voor te bereiden op evt. geesten voor als ik er mee te maken krijg ? Als we daar aan gaan beginnen...

Jij bent zeker zo'n typje dat voor de eeuwwisseling ladingen voedsel had ingeslagen voor als alles mis zou gaan ?

Sorry als ik het verkeerd begrijp hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2004, 12:36   #55
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 0Vera
niet om het een of ander MasterB, maar ik neem toch wel aan dat je weet dat niet veel mensen Latijn spreken. Ook al is het een "geintegreerde" Nederlandse uitdrukking.
Het klinkt namelijk nogal denigrerend zoals je het brengt, en dat is hier niet op zn plaats. Prima dat je kritiek geeft, daar is het een open discussie voor maar ga elkaar niet aanvallen (elec!) of aftroeven (MasterB!) want dan gaan jullie posts onherroeppelijk weg en dat zou ik jammer vinden voor de autenticiteit van dit topic.

[edit] ad hominem wordt in discussies bij Nederlands als drogreden "op de man spelen" genoemd. Die term is denk ik wat wijdser verbreid
Vera,

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om af te troeven. Enkel wil ik een eerlijke discussie zonder dat ik direct wordt aangevallen.

Er is nog niemand die een bewijs heeft geleverd voor het bestaan van geesten. Mogen we er vanuit gaan dat ze niet bestaan? Niet direct, maar het is een grote kans. Mogen we er vanuit gaan dat ze bestaan? Nee!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2004, 20:59   #56
Senseless
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof helemaal niet in geesten, maar ik sta er wel voor open als je een goed argument hebt, er zijn nog altijd 'bovennatuurlijke' dingen die nog altijd niet wetenschappelijk verklaard zijn en daar geloof ik wel in.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.