Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 22 December 2003, 18:06   #1
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard Leef je dan?

Man, ik heb net een tekst gelezen, ove rrn vrouw, die aantal jaren geleden blind, EN doof is geboren...Later gaf ze ook hulp aan andere mensen zoals haar

Dan vraag ik me af...Als je blind en doof geboren bent, dan heb je er tog geen enkel idee van, wat een kleur is,je hebt het namelijk nog nooit gezien, en er ook nog nooit van gehoord!
Je hebt dan tog geen enkel idee hoe de wereld eruit ziet, laat staan hoe je er zelf uitziet...Wat moet dat voor een kutleven zijn

Zou jij zo kunnen leven??
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 19:29   #2
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Wat je niet kent mis je toch ook niet?
Ik heb weleens gezien hoe dit soort mensen communiceren, namelijk via contact met de handen en dan bewegingen maken, zoals doventaal dus maar dan met 'voelen'.
En natuurlijk leef je dan als mens ook, alleen anders. Onze belevingswereld is heel anders dan die van dove, blinde of dove EN blinde mensen, maar niet per definitie 'beter'.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2003, 19:37   #3
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind de topic start een beetje te "gekleurd" om eerlijk te zijn. Het mag wat minder fel denk ik

Enfin, zoals Vera al zegt, wat je niet kent mis je ook niet, maar ik denk niet dat helemaal waar is, want we kennen het wel degelijk, ook al zijn we ons er niet van bewust. Een mens wordt nl. geboren met een aantal aangeboren "kwaliteiten".

Dus ik denk dat ze wel een idee heeft van wat ze mist, maar precies weten doet ze het niet denk ik.

Of ik zo zou kunnen leven kan ik je eigenlijk geen antwoord op geven want ik heb geen flauw idee hoe dat er uit zou moeten zien. Ik weet dat niet en dat kan ik ook niet weten, want mijn referentiekader is daar al te uitgebreid voor.

Het zal best moeilijk zijn ja, maar aan de andere kant, als je ze dit heeft overwonnen, moet je nagaan hoe sterk zo iemand in zijn/haar schoenen staat
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 09:40   #4
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou...zonder kleur leven blijkt er deprimerend te zijn, mensen met totale kleurenblindheid blijken ook sneller depressief te raken.

Uhm...Nou als je doof bent geboren ben je ook stom, dat is al iets wat me niks lijkt, en dan ook nog blind... Dus blind doof-stom, o...nee dat zal ik nooit van me leven willen...

Dit is voor mij zo'n spuitje geval...ze kan toch niet overleven...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 10:20   #5
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoe kan je zo'n vrouw dingen aanleren?
want vind het maar raar dat ze les is gaan geven
ze kon alleen maar klappen
majah als het lukt
zou ik direct achter nen trap zoeke
en ergens zien dak "af val"
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 11:03   #6
Kamui
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Nou...zonder kleur leven blijkt er deprimerend te zijn, mensen met totale kleurenblindheid blijken ook sneller depressief te raken.

Uhm...Nou als je doof bent geboren ben je ook stom, dat is al iets wat me niks lijkt, en dan ook nog blind... Dus blind doof-stom, o...nee dat zal ik nooit van me leven willen...

Dit is voor mij zo'n spuitje geval...ze kan toch niet overleven...
mensen die blind en doofstom zijn zijn gelukkig op zijn/haar eigen manier zoals ik (slechthorend )
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 11:09   #7
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijken en luisteren zijn maar 2 van de 5 zintuigen, met de rest kan je nog zoveel meer

je kan er altijd het beste van maken
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 12:42   #8
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Ik denk dat er allereerst een verschil gemaakt moet worden tussen zo geboren worden, en zo worden door bijvoorbeeld een ongeval of een ziekte.

Indien ik er mee geboren zou zijn, denk ik dat je er op één of andere manier mee leert leven. Je gaat de wereld op een heel andere manier beleven. Ik denk dat je dan ook wel gelukkig kan zijn op een andere manier dan de rest. Aanrakingen zijn bijvoorbeeld ook een uiting van gevoelens.

Als ik darentegen van de ene dag op de andere doof en blind moest worden, zou dit een enorme klap zijn denk ik. Ik weet niet of ik dan nog gelukkig zou kunnen leven. Ik weet wel dat ik de dingen rondom mij, zoals kleuren, landschappen en gezichten enorm zou missen... En muziek niet te vergeten ook
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 15:41   #9
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Kamui
mensen die blind en doofstom zijn zijn gelukkig op zijn/haar eigen manier zoals ik (slechthorend )
Er is een verschil tussen slechthorend en stomdoof en blind...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 17:40   #10
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

saartje heeft gelijk denk ik. Als je zo geboren wordt, is het heel anders dan wanneer je het wel gekend hebt. Dan kan ik me goed voorstellen dat je er depressief van wordt. Maar hetgene waaruit blijkt dat je leeft, is dat je gevoelens hebt. En daar zit het wel goed mee. En je kan ze ook uiten, door iemand op een bepaalde manier aan te raken. Je kan een taal ontwikkelen om jezelf te kunnen uiten. En das t belangrijkste om te kunnen leven.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 17:47   #11
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Dit is voor mij zo'n spuitje geval...ze kan toch niet overleven...
Dat is absoluut niet waar.
Jij kan daar toch niet over beslissen? Voor hetzelfde geld is die vrouw erg gelukkig met haar leven. Ze moet waarschijnlijk geholpen worden, maar als dat al niet meer mag
Dat leven zal heel anders zijn dan het onze, maar niet minderwaardig, er zijn ook goede dingen en levenskwaliteit.
Voelen en ruiken zal voor die vrouw vb. heel belangrijk zijn, en daar zal ze meer van kunnen genieten dan wij.
En als ze zo geboren is, weet ze niet wat ze mist.
Ik vind het trouwens heel moedig en goed dat ze anderen helpt, zo maakt ze zich nuttig.

Nog iets: het is niet omdat je doof geboren bent, dat je ook stom bent. Er is wel veel kans, maar misschien kan ze spreken; niet zo goed als de gemiddelde mens, maar toch verstaanbaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 18:21   #12
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 18:58   #13
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
dan ben je kortzichtig
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 20:05   #14
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
ergens steekt mij dat heel erg, waarom?
Mijn vader en moeder hebben jaren gewerkt (en mijn vader werkt nog) op een dovenschool.
Als je doof bent heb je soms niet alleen doofheid als handicap, aangezien deze handicap dicht bij de hersenen ligt komt het wel voor dat doven meervoudig gehandicapt zijn.
Nou is het in de dovenwereld een beetje de gewoonte dat leraren hun leerlingen te logeren vragen enzo (het is gewoon een hele close wereld) Dus heb ik best wel eens meegemaakt dat zijn leerlingen bij mij in de kamer sliepen.
Sommigen waren alleen doof, anderen hadden nog een andere handicap erbij, maar zeg mij niet dat deze kinderen niet gelukkig waren. Deze mensen leefden het leven meer dan veel mensen zonder handicap.
Ik weet niet of jij ooit een doof kind hebt meegemaakt wat je met de grootste glimlach kwam vertellen dat hij de D kon uitspreken..
Ik weet niet of er iemand met handicap in jouw buurt is gekomen, maar meestal zijn het de grootste KANJERS van de wereld.
Vele gehandicapten zijn doorzettertjes met enorme zin in het leven, en jij gaat mij niet vertellen dat het leven met een handicap zinloos is, want dan denk ik: jij hebt duidelijk nog nooit met een gehandicapte geleefd
  Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 20:58   #15
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
ergens steekt mij dat heel erg, waarom?
Mijn vader en moeder hebben jaren gewerkt (en mijn vader werkt nog) op een dovenschool.
Als je doof bent heb je soms niet alleen doofheid als handicap, aangezien deze handicap dicht bij de hersenen ligt komt het wel voor dat doven meervoudig gehandicapt zijn.
Nou is het in de dovenwereld een beetje de gewoonte dat leraren hun leerlingen te logeren vragen enzo (het is gewoon een hele close wereld) Dus heb ik best wel eens meegemaakt dat zijn leerlingen bij mij in de kamer sliepen.
Sommigen waren alleen doof, anderen hadden nog een andere handicap erbij, maar zeg mij niet dat deze kinderen niet gelukkig waren. Deze mensen leefden het leven meer dan veel mensen zonder handicap.
Ik weet niet of jij ooit een doof kind hebt meegemaakt wat je met de grootste glimlach kwam vertellen dat hij de D kon uitspreken..
Ik weet niet of er iemand met handicap in jouw buurt is gekomen, maar meestal zijn het de grootste KANJERS van de wereld.
Vele gehandicapten zijn doorzettertjes met enorme zin in het leven, en jij gaat mij niet vertellen dat het leven met een handicap zinloos is, want dan denk ik: jij hebt duidelijk nog nooit met een gehandicapte geleefd
amen:respect:
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 December 2003, 22:57   #16
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
Het betreft hun dus zij moeten bepalen of ze het een handicap vinden of niet. Wie ben jij om zomaar te zeggen dat andere mensen een handicap hebben, en daarom maar een spuitje moeten krijgen.

Het is anders als je er niet mee wordt geboren, maar aangezien jij niet op een manier gehandicapt bent (je bent je er iig niet van bewust) kan jij nu totaal niet beslissen of zeggen of je er mee kan leven of niet.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 00:15   #17
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
Ik schaam me nu dat ik groninger ben...

Ik heb een neef gehad die was geestelijk gehandicapt en verdomme, er zijn nog nooit mensen geweest die zoveel van het lezen genoten hebben als hij en zijn 4 huisgenoten!

Die mensen leven meer dan wij denk, met onze zorgen en onze kwaaltjes, ons verdriet en ons medelijden, nee, sorry, om eerlijk te zijn vind ik (en ik heb al wat van je posts gezien) een kortzichtige trut, excusez les mots
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:18   #18
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
Nou is het in de dovenwereld een beetje de gewoonte dat leraren hun leerlingen te logeren vragen enzo
Dit doet me een beetje aan americaanse katolieke priesters denken, Marc Detroe (jaja fout geschreven) en Michael Jackson
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:22   #19
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Foetsy

Het is anders als je er niet mee wordt geboren, maar aangezien jij niet op een manier gehandicapt bent (je bent je er iig niet van bewust) kan jij nu totaal niet beslissen of zeggen of je er mee kan leven of niet.
O...Ik heb ook wel zo wat handicapen, maar daardoor veranderd me mening niet.
En net zoals me zus gehandicapt is, en me broer(s) chronische psygische afwijkingen hebben.
Ze kunnen gewoon niet voor zichzelf zorgen en ik vind dat een mens dat moet kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:27   #20
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by WhizzCat

om eerlijk te zijn vind ik (en ik heb al wat van je posts gezien) een kortzichtige trut, excusez les mots
Fijn dat we op een gelijke manier overelkaar denken, alleen ik zal het anders uitdrukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:46   #21
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
O...Ik heb ook wel zo wat handicapen, maar daardoor veranderd me mening niet.
En net zoals me zus gehandicapt is, en me broer(s) chronische psygische afwijkingen hebben.
Ze kunnen gewoon niet voor zichzelf zorgen en ik vind dat een mens dat moet kunnen.
Jij hebt ik mijn ogen evengoed een psychische afwijking,dan kan jij voor mijn part ook een spuitje krijgen...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 10:50   #22
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als jij die wet erin brengt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 11:48   #23
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Ik geloof niet in het kunnen leven met een handicap...
als jij niet gelooft in het leven met een handicap...dan leef je zelf niet eens, want jij hebt anorexia en je beseft niet eens de gevaren ervan
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:28   #24
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Ik denk zelfs, dat mensen met een handicap soms nog gelukkiger zijn, dan het gemiddelde mensen dat in de *normale* maatschappij leeft.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:32   #25
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Ik denk zelfs, dat mensen met een handicap soms nog gelukkiger zijn, dan het gemiddelde mensen dat in de *normale* maatschappij leeft.
Hangt er van af welke handicap. Ik kan me bv niet voorstellen dat wie blind en doof is gelukkiger kan zijn dan iemand die wel ziet en hoort.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 12:37   #26
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Aan de andere kant heeft ze nooit geweten hoe het is om te zien en te horen. Dus haar hele belevings wereld is anders. Voor haar is er nooit iets anders geweest. Dus kan ik me best voorstellen dat ze gelukkig kan zijn.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:18   #27
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tom1985
Hangt er van af welke handicap. Ik kan me bv niet voorstellen dat wie blind en doof is gelukkiger kan zijn dan iemand die wel ziet en hoort.
Mensen die geestelijk gehandicapt zijn?
Mensen die het syndroom van Down hebben?

Als ze de nodig zorgen en aandacht krijgen, kunnen deze mensen perfect gelukkig zijn in deze wereld.
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:21   #28
Tom1985
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ga ik zeker niet beweren. En dat ze gelukkiger kunnen zijn dan gewone mensen ga ik ook niet betwisten. Maar in sommige gevallen kan ik me dat gewoon niet voorstellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 14:22   #29
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tom1985
Ga ik zeker niet beweren. En dat ze gelukkiger kunnen zijn dan gewone mensen ga ik ook niet betwisten. Maar in sommige gevallen kan ik me dat gewoon niet voorstellen.
Ik zei dan ook SOMS
Alle gevallen ga ik niet beweren, maar er zullen er wel tussen zitten hoor. Het wil zeker niet zeggen omdat je gehandicapt bent, dat je geen besef van geluk kan kennen, en dat je geen leven kan leiden
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:13   #30
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
O...Ik heb ook wel zo wat handicapen, maar daardoor veranderd me mening niet.
En net zoals me zus gehandicapt is, en me broer(s) chronische psygische afwijkingen hebben.
Ze kunnen gewoon niet voor zichzelf zorgen en ik vind dat een mens dat moet kunnen.
zijn jouw zus en broer ongelukkig?

dat jij zelf vindt dat je een spuitje moet krijgen (immers, de gehandicapten moeten een spuitje krijgen, je bent zelf gehandicapt, heb je zelf gezegd) betekent niet dat jij mag beslissen voor anderen of ze die moeten krijgen.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 15:59   #31
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Economisch gezien is het goedkoper...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 16:52   #32
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Economisch gezien is het goedkoper...
dat soort rekensommetjes liet Hitler de Hitlerjugend ook al maken.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 18:58   #33
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Economisch gezien is het goedkoper...
Citaat:

goh dat wist ik niet,
ik dacht dat ik nog,
steeds maagd was,
en dat ik met dat,
leuke meisje ga,
dat klopt en dat ik,
lesbies ben ook.

en wat dan nog?
Volgens mij hadden we het hier over iets met respect hebben voor andere mensen...

Ik zie dat je gelovig bent, tenminste, te zien aan de gedichten die je daar over geschreven hebt.

Enfin, volgens mij stond er ergens in de Bijbel dat homoseksualiteit ten strengste afgekeurd wordt. Misschien wil je mij hier verlichten...? Want ik snap het dus niet helemaal.

Voor de rest, het is misschien ook beter als we alle asielzoekers uit het land smijten, heb je enig idee hoeveel dat kost? Voor wat dat aangaat, alle zwervers een spuitje geven want die leven niet volgens onze standaard. Ow nee, stop die asielzoekers maar in het gevang en geef ze ook een spuitje, scheelt weer een hoop geld.

Maak alle gevangenen dood, want die kosten toch een partij geld! Dat wil je niet weten...

Enfin, zo kan ik natuurlijk nog veel verder gaan flamen, maar ik weet dat dat toch geen nut heeft.

Ow, verdomd!

"HEB U NAASTEN LIEF"

Was dat ook niet iets uit de Bijbel...?
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 19:28   #34
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Dit doet me een beetje aan americaanse katolieke priesters denken, Marc Detroe (jaja fout geschreven) en Michael Jackson
ik vind het echt jammer voor je dat je nooit kennis hebt gemaakt met dat wereltje, het is mooi.

Ik beschouw deze belediging niet serieus aangezien je die wereld niet kent en je bovendien helemaal niet ingaat op de rest van mijn tekst....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2003, 21:23   #35
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by WhizzCat
Volgens mij hadden we het hier over iets met respect hebben voor andere mensen...

Ik zie dat je gelovig bent, tenminste, te zien aan de gedichten die je daar over geschreven hebt.

Enfin, volgens mij stond er ergens in de Bijbel dat homoseksualiteit ten strengste afgekeurd wordt. Misschien wil je mij hier verlichten...? Want ik snap het dus niet helemaal.

Voor de rest, het is misschien ook beter als we alle asielzoekers uit het land smijten, heb je enig idee hoeveel dat kost? Voor wat dat aangaat, alle zwervers een spuitje geven want die leven niet volgens onze standaard. Ow nee, stop die asielzoekers maar in het gevang en geef ze ook een spuitje, scheelt weer een hoop geld.

Maak alle gevangenen dood, want die kosten toch een partij geld! Dat wil je niet weten...

Enfin, zo kan ik natuurlijk nog veel verder gaan flamen, maar ik weet dat dat toch geen nut heeft.

Ow, verdomd!

"HEB U NAASTEN LIEF"

Was dat ook niet iets uit de Bijbel...?
Ze is joods, joodse godsdiensten zijn nóg strenger.
Eigelijk verbaast het me dan dat ze er dan op die manier nog over denkt. Misschien uit een soort van protest?
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:08   #36
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Foetsy
dat soort rekensommetjes liet Hitler de Hitlerjugend ook al maken.
En veel van zijn rekensommetjes waren helemaal zo slecht nog niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:13   #37
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by WhizzCat
Volgens mij hadden we het hier over iets met respect hebben voor andere mensen...

Ik zie dat je gelovig bent, tenminste, te zien aan de gedichten die je daar over geschreven hebt.

Enfin, volgens mij stond er ergens in de Bijbel dat homoseksualiteit ten strengste afgekeurd wordt. Misschien wil je mij hier verlichten...? Want ik snap het dus niet helemaal.

Voor de rest, het is misschien ook beter als we alle asielzoekers uit het land smijten, heb je enig idee hoeveel dat kost? Voor wat dat aangaat, alle zwervers een spuitje geven want die leven niet volgens onze standaard. Ow nee, stop die asielzoekers maar in het gevang en geef ze ook een spuitje, scheelt weer een hoop geld.

Maak alle gevangenen dood, want die kosten toch een partij geld! Dat wil je niet weten...

Enfin, zo kan ik natuurlijk nog veel verder gaan flamen, maar ik weet dat dat toch geen nut heeft.

Ow, verdomd!

"HEB U NAASTEN LIEF"

Was dat ook niet iets uit de Bijbel...?

Dat is inderdaad een laatste strove van me gedicht.
Ik zeg niet respectloos te wezen, ik heb heus wel respect voor mensen met een handicap, tuurlijk wel, alleen ik kijk even vanuit mijn kijkpunt wat beter is voor de maatschappij.
Ik bedoel, zo kunnen we de staatsschuld bijv. oplossen

En ik heb het gevoel dat je me als een ware nazie ziet... Sorry vriendelijke vriend, maar zo ben ik niet.
En inderdaad staat er in de bijbel dat homosexualiteit niet goed is, daar ga ik zeker ook niet tegen in, het is gewoon niet goed.
Maar er zijn genoeg homosexuelen die nuttig zijn in de maatschappij.

Trouwens, ik snap niet hoe jij bij deze dingen komt, want wat heeft dat in hemelsnaam met deze discuzie te maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:16   #38
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Ze is joods, joodse godsdiensten zijn nóg strenger.
Eigelijk verbaast het me dan dat ze er dan op die manier nog over denkt. Misschien uit een soort van protest?
Mijn bloed is joods, mijn geloof niet, ook al respecteer ik dat geloof heel erg...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:19   #39
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
ik vind het echt jammer voor je dat je nooit kennis hebt gemaakt met dat wereltje, het is mooi.

Ik beschouw deze belediging niet serieus aangezien je die wereld niet kent en je bovendien helemaal niet ingaat op de rest van mijn tekst....
Inderdaad, ik geloof niet in dat vredenlievede wereldje waar jij in zit. Er moet gewoon wat achter zitten, want zo zijn mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:20   #40
dieterke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
Wat je niet kent mis je toch ook niet?
ja das waar toch geen contact hebben niets kunne doen wil ik toch niet dan effe geweer in men bek liever
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:30   #41
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Dat is inderdaad een laatste strove van me gedicht.
Ik zeg niet respectloos te wezen, ik heb heus wel respect voor mensen met een handicap, tuurlijk wel, alleen ik kijk even vanuit mijn kijkpunt wat beter is voor de maatschappij.
Ik bedoel, zo kunnen we de staatsschuld bijv. oplossen

En ik heb het gevoel dat je me als een ware nazie ziet... Sorry vriendelijke vriend, maar zo ben ik niet.
En inderdaad staat er in de bijbel dat homosexualiteit niet goed is, daar ga ik zeker ook niet tegen in, het is gewoon niet goed.
Maar er zijn genoeg homosexuelen die nuttig zijn in de maatschappij.

Trouwens, ik snap niet hoe jij bij deze dingen komt, want wat heeft dat in hemelsnaam met deze discuzie te maken?
Ik zal van jou nooit gaan beweren dat ik je als een soort nazi zie, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat je op sommige punten wél de zelfde gedachtengang volgt. Misschien dringt het niet helemaal tot jezelf door, maar je moet al die dingen die jij hier al beweert hebt in topics eens opschrijven, en dan de stellingen van nazi's er naast leggen. In mijn ogen zijn er verschillende overeenkomsten.

Ik heb je gedichten ook allemaal lezen, ook die over joden en nazi's. Je gedichten zijn best mooi, enkel zou ik als ik van jou was eens proberen over blijere en leukere dingen te schrijven. Ik durf er voor wedden dat die gedichten nóg mooier zouden zijn

Verder is het me (alweer) opgevallen dat je de maatschappij er bij sleurt. De maatschappij is gewoon een stom ding waar jij geheel uit maakt. Misschien word het eens tijd om eens te kijken wat er àchter dat woord zit. Mensen die niet tot dat ideaalbeeld horen, zijn daarom niet minder
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 11:49   #42
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Ik zal van jou nooit gaan beweren dat ik je als een soort nazi zie, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat je op sommige punten wél de zelfde gedachtengang volgt. Misschien dringt het niet helemaal tot jezelf door, maar je moet al die dingen die jij hier al beweert hebt in topics eens opschrijven, en dan de stellingen van nazi's er naast leggen. In mijn ogen zijn er verschillende overeenkomsten.
Dit klinkt vast zwaar gestoord uit me mond van een jood, maar met sommige dingen hebben nazies gelijk. Hitlers economischstelsen bijvoorbeeld is gewoon goed. Maar sommige stellingen van hen ben ik gewoon zwaar tegen.
En overeenkomsten, het moet kunnen...

Citaat:
Ik heb je gedichten ook allemaal lezen, ook die over joden en nazi's. Je gedichten zijn best mooi, enkel zou ik als ik van jou was eens proberen over blijere en leukere dingen te schrijven. Ik durf er voor wedden dat die gedichten nóg mooier zouden zijn
Dank je, leuk om te horen dat me schrijvels worden gewaardeerd. Uhm... Ik ben nu nog lang niet klaar met me site en ze komen er allemaal op, en reken maar dat er veel posetieve bij zitten...

Citaat:
Verder is het me (alweer) opgevallen dat je de maatschappij er bij sleurt. De maatschappij is gewoon een stom ding waar jij geheel uit maakt. Misschien word het eens tijd om eens te kijken wat er àchter dat woord zit. Mensen die niet tot dat ideaalbeeld horen, zijn daarom niet minder
Ik denk dat wij verschillend denken over dat begrip, jij bent zo persoon van de maatschappij ben jij en iedereen hoord erbij (als ik het fout heb moet je het zeggen). En ik geloof dat je moet vechten om erbij te horen, zwervers, illigalen, criminelen, gehandicapten en eigelijk alle nutteloze mensen horen er niet bij. Maar ze moeten wel onderhouden worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 12:49   #43
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

er wordt hier volledig offtopic gegaan
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 12:57   #44
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Dit klinkt vast zwaar gestoord uit me mond van een jood, maar met sommige dingen hebben nazies gelijk. Hitlers economischstelsen bijvoorbeeld is gewoon goed. Maar sommige stellingen van hen ben ik gewoon zwaar tegen.
En overeenkomsten, het moet kunnen...
Nee, die stelsels waren niet goed. De wereld hoeft helemaal niet te bestaan uit perfecte mensen. Er mogen vanzelfsprekend mensen tussenzitten die wat minder-perfect zijn. In mijn ogen hoeft niet alles als een puzzel in elkaar te passen. Er mogen gerust enkele afwijkingen zijn ofzo, het zorgt voor een nog mooier geheel

Citaat:
Dank je, leuk om te horen dat me schrijvels worden gewaardeerd. Uhm... Ik ben nu nog lang niet klaar met me site en ze komen er allemaal op, en reken maar dat er veel posetieve bij zitten...
Ja, ik waardeer ze zeker. Er zitten er zeker mooie tussen. Maar ik lees persoonlijk liever blije dingen, dan droevige.
Verder vind ik jou mening er ook wel in terug. Je schrijft letterlijk wat je voelt. Vind ik ook wel goed. Ik zal zeker de positieve een keertje komen lezen.
Deze vond ik persoonlijk de mooiste :

Het grootste respect
heb ik voor jou
jij die bij me blijft
terwijl ik ozo fout zit
terwijl ik toch een spoor
van problemen en agressie
achter me aan heb
ik heb een groot respect
voor jou die van me houd
een onmetelijk groot respect
vergeet dat alsjeblieft nooit,
schatje.


Citaat:
Ik denk dat wij verschillend denken over dat begrip, jij bent zo persoon van de maatschappij ben jij en iedereen hoord erbij (als ik het fout heb moet je het zeggen). En ik geloof dat je moet vechten om erbij te horen, zwervers, illigalen, criminelen, gehandicapten en eigelijk alle nutteloze mensen horen er niet bij. Maar ze moeten wel onderhouden worden.
Ik denk dat je de maatschappij inderdaad zelf vormt. Verschillende mensen, en verschillende visies over wat nu eigelijk de maatschappij is. Volgens mij bestaat er ook niet één maatschappij, maar verschillende. Elke samenleving heeft zo zijn eigenschappen. Het lijkt me fout om alles te gaan veralgemenen.
Ik denk wel dat we het er allebei over eens zijn, dat je moeite moet doen om bij de maatschappij te horen. En dat mensen zoals zwervers, illegalen en criminelen, meer moeilijkheden hebben om in een normale samenleving geaccepteerd te worden.
Maar of ze nu afwijken van het ideaalbeeld of niet, iedereen verdiend een plek in een samenleving vind ik
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 13:00   #45
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Originally posted by Suepahfly
er wordt hier volledig offtopic gegaan
Nietes, niet helemaal in ieder geval.
Er word verdergeborduurd op stellingen die uit het topic voorgekomen zijn
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 13:46   #46
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het economisch nut van iemand is toch absoluut niet het belangrijkste?
Dat is zo kortzichtig, en bovendien kan een gehandicapte ook economisch nut hebben, zoals die dame uit het voorbeeld, die andere gehandicapten helpt.
Sommigen hebben geen economisch nut, maar wat dan nog? Er zijn mensen genoeg die met plezier die gehandicapten helpen en er genegenheid voor terugkrijgen.
Bovendien hebben pakweg gepensioneerden ook geen economisch nut, daarom zijn ze toch helemaal niet minderwaardig?
Die gehandicapte mensen hebben ook gevoelens, en dat is toch absoluut genoeg om een leven te mogen leiden?
Verder kunnen ze gewoon beter relativeren, omdat ze meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde mens, ze kennen hun beperkingen en halen daarom meer verdoening en plezier uit wat ze wel kunnen.
Ik pleit voor verdraagzaamheid en tolerantie, die mensen misdoen helemaal niets, laat ze dan toch gewoon. Als je ze niet wilt helpen, tot daar aan toe, maar met spuitjes komen aandragen vind ik toch te verregaand...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 13:49   #47
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
[B]Nee, die stelsels waren niet goed. De wereld hoeft helemaal niet te bestaan uit perfecte mensen. Er mogen vanzelfsprekend mensen tussenzitten die wat minder-perfect zijn. In mijn ogen hoeft niet alles als een puzzel in elkaar te passen. Er mogen gerust enkele afwijkingen zijn ofzo, het zorgt voor een nog mooier geheel

[b]
Ja, ik waardeer ze zeker. Er zitten er zeker mooie tussen. Maar ik lees persoonlijk liever blije dingen, dan droevige.
Verder vind ik jou mening er ook wel in terug. Je schrijft letterlijk wat je voelt. Vind ik ook wel goed. Ik zal zeker de positieve een keertje komen lezen.
Deze vond ik persoonlijk de mooiste :

Het grootste respect
heb ik voor jou
jij die bij me blijft
terwijl ik ozo fout zit
terwijl ik toch een spoor
van problemen en agressie
achter me aan heb
ik heb een groot respect
voor jou die van me houd
een onmetelijk groot respect
vergeet dat alsjeblieft nooit,
schatje.



Ik denk dat je de maatschappij inderdaad zelf vormt. Verschillende mensen, en verschillende visies over wat nu eigelijk de maatschappij is. Volgens mij bestaat er ook niet één maatschappij, maar verschillende. Elke samenleving heeft zo zijn eigenschappen. Het lijkt me fout om alles te gaan veralgemenen.
Ik denk wel dat we het er allebei over eens zijn, dat je moeite moet doen om bij de maatschappij te horen. En dat mensen zoals zwervers, illegalen en criminelen, meer moeilijkheden hebben om in een normale samenleving geaccepteerd te worden.
Maar of ze nu afwijken van het ideaalbeeld of niet, iedereen verdiend een plek in een samenleving vind ik

Perfectie hoeft er niet voor mij te zijn. Het kan gewoon niet, hoe graag je het ook zal willen. Maar het is wel goed als mensen ernaar streven. Op die manier maak je alles zo goed mogelijk.
Als ik zou willen dat de wereld perfect was, dan zouden er geen homosexuelen meer mogen zijn, geen mensen met brillen, gehoordaparaten, autistme, psygische ziekte ect. Dan was er simpel weg niemand meer, want zeg nou zelf, perfect is toch niemand?

Elk land heeft een andere maatschappij denk ik, maar in elk land, overal op de wereld, zijn er genoeg mensen die er buiten vallen, die niet in die mooie praatjes passen ect. De manier waarop jij de maatschappij beschrijft (is absoluut niet als een belediging bedoeld zeg alleen even ronduit wat ik vind, sorry) is schijnheilig en sprookjes achtig. Overal waar je kijkt is er eenzaamheid, pijn, mensen die er gewoon uit liggen.
Die maatschappij die jij beschrijft die kan niet bestaan met de mentaliteit die je in elk mens terug kan vinden, misschien bij de een heviger dan de ander, maar mensen zijn eenmaal kudde dieren en ze verstoten alles wat anders is.

Ahem...dat gedicht is voor mij een nogal pijnelijke ook al lijkt-ie posetief. Die heb ik geschreven naar een woede aanval op me vriendin...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 13:54   #48
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Het economisch nut van iemand is toch absoluut niet het belangrijkste?
Dat is zo kortzichtig, en bovendien kan een gehandicapte ook economisch nut hebben, zoals die dame uit het voorbeeld, die andere gehandicapten helpt.
Sommigen hebben geen economisch nut, maar wat dan nog? Er zijn mensen genoeg die met plezier die gehandicapten helpen en er genegenheid voor terugkrijgen.
Bovendien hebben pakweg gepensioneerden ook geen economisch nut, daarom zijn ze toch helemaal niet minderwaardig?
Die gehandicapte mensen hebben ook gevoelens, en dat is toch absoluut genoeg om een leven te mogen leiden?
Verder kunnen ze gewoon beter relativeren, omdat ze meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde mens, ze kennen hun beperkingen en halen daarom meer verdoening en plezier uit wat ze wel kunnen.
Ik pleit voor verdraagzaamheid en tolerantie, die mensen misdoen helemaal niets, laat ze dan toch gewoon. Als je ze niet wilt helpen, tot daar aan toe, maar met spuitjes komen aandragen vind ik toch te verregaand...

Mensen met een pensioen hebben wel tijden nut gehad...
Gehandicapten nooit.
En als je op gevoel gaat werken breek dan maar gelijk alle gevangenissen af zeg... Gevoel is niks meer dan verzwakking van je karakter.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 13:59   #49
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Mensen met een pensioen hebben wel tijden nut gehad...
Gehandicapten nooit.
En als je op gevoel gaat werken breek dan maar gelijk alle gevangenissen af zeg... Gevoel is niks meer dan verzwakking van je karakter.
Gehandicapten hebben nooit ECONOMISCH nut gehad, maar ik wilde net zeggen dat dat niet het belangrijkste is.
Die mensen zijn belangrijk voor anderen, ze hebben ook vrienden en gevoelens, mensen hechten zich aan hen en willen hen helpen.
En gevoel is noodzakelijk, geen verzwakking van je karakter. Zonder gevoel kan je niet leven, het hoort bij je karakter, als een aanvulling.
En dat van die gevangenissen heb ik niet gezegd. Wie een misdaad begaat, moet daarvoor gestraft worden. Gehandicapten daarentegen hebben niets misdaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 December 2003, 14:02   #50
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Gehandicapten hebben nooit ECONOMISCH nut gehad, maar ik wilde net zeggen dat dat niet het belangrijkste is.
Die mensen zijn belangrijk voor anderen, ze hebben ook vrienden en gevoelens, mensen hechten zich aan hen en willen hen helpen.
En gevoel is noodzakelijk, geen verzwakking van je karakter. Zonder gevoel kan je niet leven, het hoort bij je karakter, als een aanvulling.
En dat van die gevangenissen heb ik niet gezegd. Wie een misdaad begaat, moet daarvoor gestraft worden. Gehandicapten daarentegen hebben niets misdaan.

Maar dat is gevang toch ook onmenselijk, weet je wel hoe depressief ze worden? En hun hebben thuis ook vrienden en familie zitten aan wie ze gehecht zijn. En die familie en vrienden zijn ook aan de gevangene gehecht.

En een mens komt er wel weer overheen als er iemand dood gaat, oke, misschien ben even treurig, maar dat gaat wel weer over. Het is wel een hele goede oplossing in de zorg, zo kan er bijv. meer tijd naar bejaarde mensen die wel nut hebben gehad.

En een vriend zijn van een ander is geen nut, want de wereld veranderd niet als die persoon er niet was. Terwijl de wereld zonder gehandicapten wel veranderd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.