Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 August 2003, 11:11   #1
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard pc doet heel vreemd

sinds gisteravond. Als ik mijn pc aandoe en ik zet een programma aan, lijkt het net alsof de pc vastloopt, dat ding doet dan helemaal niets meer. Op internet kan ik dan ook niet komen, maar na een tijdje verwerkt de pc in 1 keer alle programma's tegelijk en daarna kan ik gewoon alles met de pc doen.

Dit probleem had ik eerst nooit, maar 2 weken geleden begon het. Hierna heb ik er een nieuwe processor in gedrukt, geformatteerd en alles liep weer perfect. Tot gisteravond. Is mijn harde schijf misschien naaar de klote of is het een ander probleem? Wie kan mij ff helpen?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 11:38   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

verwerkingsproblemen dus ik denk eerder dat t aan je geheugen ligt dan je harde schijf
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 11:40   #3
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

download even speedfan 4.08 die kan je smartsensor uitlezen van je hdd. Het kan zijn dat de fitness van je schijf niet meer helemaal is wat het was of dat de performance erg laag ligt.

wat voor een hdd schijf is het? 5400rmps of 7200rmps?
en voelt de schijf erg warm aan als je, je hand aan de zijkant houdt ervan? (erg warm is als je hem niet lang kan aanraken. als het 7-10 seconden lukt is het vaak wel inorde.)


Heb je trouwens rare dingen gedaan met windows? dan wil die ook wel eens blijven hangen. Je pc kan echter ook al raar traag worden als je een netwerk kaart hebt die een dhcp server zoekt, maar niet kan vinden.
Verder moet je even kijken of je de IDE drivers hebt geinstalleerd van je Moederboard.
die willen nog wel eens een performanceboost geven, omdat dan de cache beter benut wordt van je hdd.
__________________
hardstikke doooooood

Laatst aangepast door FunFair : 5 August 2003 om 11:43
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 11:45   #4
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nightwolf
verwerkingsproblemen dus ik denk eerder dat t aan je geheugen ligt dan je harde schijf
heb er net nieuw geheugen in gedaan en in 1 keer deed ie het niet meer, nou doet alles het wel weer, tenminste geen problemen tegen gekomen, alleen dat sommige liedjes het niet meer doen in winamp en die deden het gisteren allemaal nog.

Geheugen lijkt me sterk, harde schijf lijkt me logischer want ik heb het probleem eerder gehad, alleen met ander moederbord processor en geheugen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 11:49   #5
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair
download even speedfan 4.08 die kan je smartsensor uitlezen van je hdd. Het kan zijn dat de fitness van je schijf niet meer helemaal is wat het was of dat de performance erg laag ligt.

wat voor een hdd schijf is het? 5400rmps of 7200rmps?
en voelt de schijf erg warm aan als je, je hand aan de zijkant houdt ervan? (erg warm is als je hem niet lang kan aanraken. als het 7-10 seconden lukt is het vaak wel inorde.)


Heb je trouwens rare dingen gedaan met windows? dan wil die ook wel eens blijven hangen. Je pc kan echter ook al raar traag worden als je een netwerk kaart hebt die een dhcp server zoekt, maar niet kan vinden.
Verder moet je even kijken of je de IDE drivers hebt geinstalleerd van je Moederboard.
die willen nog wel eens een performanceboost geven, omdat dan de cache beter benut wordt van je hdd.
was gisteren bezig met installeren van GTA vice city, toen die om cd2 vroeg liep ie vast, had wel msn en internet explorer aan.

edit: Heb speedfan gedownload en geeft bij fitness en performance een vol blauw balkje

Laatst aangepast door Larsjuh : 5 August 2003 om 11:52
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 13:37   #6
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heb winamp opnieuw gedownload en toen deden alle liedjes het weer.

Ook Win XP cd erin gedaan, upgrade en daarna deden alle programma's het direct weer, kijken hoe lang het zolang blijft.

Ik blijf het vreemd vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 13:38   #7
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb je een virusscanner geinstalleerd? Zo ja, gooi die er eens af. Die willen de boel soms nog wel eens heeeeeel erg vertragen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 13:47   #8
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Originally posted by Larsjuh


was gisteren bezig met installeren van GTA vice city, toen die om cd2 vroeg liep ie vast, had wel msn en internet explorer aan.

edit: Heb speedfan gedownload en geeft bij fitness en performance een vol blauw balkje
dan is je hardeschijf oppietoppie.. niks mee aan de hand.. dus daar zit het probleem niet

virusscanners kunnen inderdaad de boel vertragen, maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

heb je je schijf trouwens wel eens gedefragmenteerd?
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2003, 15:18   #9
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by FunFair


dan is je hardeschijf oppietoppie.. niks mee aan de hand.. dus daar zit het probleem niet

virusscanners kunnen inderdaad de boel vertragen, maar zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

heb je je schijf trouwens wel eens gedefragmenteerd?
nee aan de virusscanner kan het niet liggen, die heb ik er altijd opstaan. Heb ik er vorige week direct met xp erop gezet.

Defragmenteren doe ik ook vaak, maar zal het straks onder het eten nog wel ff doen, zou idd kunnen dat dat het is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.