Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Bekijk resultaten enquête: Gebande users moeten toegang krijgen tot feedback
Ja goei idee 18 47,37%
Nee, dat is helemaal geen goed idee 17 44,74%
Geen mening... Boeie : | 3 7,89%
Stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 April 2004, 15:30   #51
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoenR
Als je er met geen van de drie beheerders uit kan komen, ligt het aan je zelf. Dat kan gewoon niet anders. En stel al is het dan nog niet jouw schuld, wat heeft het dan in hemelsnaam voor zin het op feedback te plaatsen? De enige 3 mensen die er dan toch nog wat mee kunnen doen, zijn toch nog steeds de beheerders?
Als je goed las dan hoeft dat dus niet per se Het is zo'n geweldig cliché om te zeggen: die 3 beheerders vinden dat DUS ben je het zelf schuld.. Het blijkt dus niet zo te zijn. Je kunt dan duidelijk aan de rest van de users je verhaal uitleggen, waarom het in jou ogen niet terecht is. Als die persoon echt zo schuldig is trekken de meesten heus wel dezelfde conclussie. Wanneer er echter een goede discussie ontstaat zul je zien dat er ook nog een andere kant aan het verhaal zit.

Wat Plankje zegt klopt overigens. Zelfde verhaal met politie bijvoorbeeld. Die houden ook meestal elkaar de hand boven het hoofd. Het is een natuurlijk proces, je kunt ook onmogelijk het als beheerders voortdurend oneens zijn met elkaar. Wat je dan rest is de publiciteit opzoeken, zoals het met mij ook gegaan is. En dan blijkt dat er wel degelijk zaken op te lossen vallen!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:34   #52
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Als je goed las dan hoeft dat dus niet per se Het is zo'n geweldig cliché om te zeggen: die 3 beheerders vinden dat DUS ben je het zelf schuld.. Het blijkt dus niet zo te zijn. Je kunt dan duidelijk aan de rest van de users je verhaal uitleggen, waarom het in jou ogen niet terecht is. Als die persoon echt zo schuldig is trekken de meesten heus wel dezelfde conclussie. Wanneer er echter een goede discussie ontstaat zul je zien dat er ook nog een andere kant aan het verhaal zit.
Ik zie niet helemaal in hoe het kan dat jij denkt dat je een beter vermogen bezit om een situatie te analyseren, dan 3 beheerders. Wie zou er objectiever zijn als je een ban hebt gekregen, jij, of 3 beheerders?

Citaat:

Wat Plankje zegt klopt overigens. Zelfde verhaal met politie bijvoorbeeld. Die houden ook meestal elkaar de hand boven het hoofd. Het is een natuurlijk proces, je kunt ook onmogelijk het als beheerders voortdurend oneens zijn met elkaar. Wat je dan rest is de publiciteit opzoeken, zoals het met mij ook gegaan is. En dan blijkt dat er wel degelijk zaken op te lossen vallen!
Als 't goed is zijn die 3 beheerders dusdanig gekozen, dat ze zich kunnen vinden in elkaar beslissingen, en toch ook het lef hebben zich te verzetten tegen een ander als ze 't er echt niet mee eens zijn. Dat zal niet vaak voorkomen nee, gelukkig maar.

Publiciteit opzoeken klinkt wel leuk, maar maakt de zaak onnodig ingewikkeld. Anderen hebben zich gewoon niet te bemoeien met jouw ban. Je hebt jezelf in de nesten gewerkt, dan ga je jezelf er ook maar weer uitlullen, lijkt me.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:38   #53
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Je wilt het niet snappen

Lees anders gewoon op dit zelfde sub-forum maar het topic:

Ar-Tuur en Tyskie of Koelkast, ergens onderaan zal ie wel staan.

Samengevat voor de laatste maal dan:

In het verleden is gebleken dus dat die 2 beheerders destijds onterecht ondergetekende een ban gaven. Geheel ten onrechte, maar met beiden kwam ik er niet uit. En uiteindelijk bleek ik alsnog onschuldig te zijn.

Ik had mezelf dus NIET in de nesten gewerkt, en die 2 beheerders zagen de zaak dus NIET objectiever. Dat zijn cliché's, maar die blijken dus niet altijd waar te zijn.

Publiciteit zoeken hielp destijds dus. En zo'n zaak komt misschiens eens in het jaar voor, dus zoveel overlast bezorgt het niet.

Dit was het topic dus
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=40613
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:44   #54
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Je wilt het niet snappen
Kennelijk.

Citaat:

Lees anders gewoon op dit zelfde sub-forum maar het topic:

Ar-Tuur en Tyskie of Koelkast, ergens onderaan zal ie wel staan.

Samengevat voor de laatste maal dan:

In het verleden is gebleken dus dat die 2 beheerders destijds onterecht ondergetekende een ban gaven. Geheel ten onrechte, maar met beiden kwam ik er niet uit. En uiteindelijk bleek ik alsnog onschuldig te zijn.

Ik had mezelf dus NIET in de nesten gewerkt, en die 2 beheerders zagen de zaak dus NIET objectiever. Dat zijn cliché's, maar die blijken dus niet altijd waar te zijn.

Publiciteit zoeken hielp destijds dus. En zo'n zaak komt misschiens eens in het jaar voor, dus zoveel overlast bezorgt het niet.

Dit was het topic dus
http://forum.leerlingen.com/vbb/show...threadid=40613
Goed, stel dat je gelijk hebt. Dat er met die twee inderdaad niet te praten viel. Is dan de beste oplossing een openbaar forum? Jouw geval is zeldzaam, zoals je al zegt. Komt misschien 1x per maand voor. Toch zal iédereen die een ban krijgt, ook al duurt ie maar een dag, op die manier z'n ban aanvechten op Feedback. De drempel is dan namelijk wel erg laag.

Als je er als lid met 2 beheerders niet uit kan komen en je bent verre van de enige die zulke problemen heeft dan ligt het probleem misschien niet meer bij jou. De oplossing echter, ligt dan bij de beheerders, en niet bij een openbaar forum voor gebande leden.

Dat topic slaat trouwens als een tang op een aap als 't mij vraagt, ik ben niet uitermate goed op de hoogte van dit forum maar als het normaal is dat leden gaan stemmen welke Fb er verkassen moet zit er IMHO iets goed fout.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 15:55   #55
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Dat was er ook, ja, er was iets goeds fout. Maar dat komt niet eens per maand voor, hoogstens eens per jaar. Overigens was Tyskie destijds FB. Het was een tragisch geval ja.

Bovendien is iemand met 3 OW's sowieso weg. Als je 2 OW's hebt, en je krijgt gewoon een 3e, dan is het gewoon de gebruikelijke procedure. Zoiets zal nauwelijks iemand aanvechten, en een blik op de lijst met gebande mensen leert dat dit in meer dan 75% van de gevallen het geval is.

Dan heb je nog de mensen die alleen het forum komen onderflamen. Ook van hen verwacht ik geen reactie.

Neen, het gaat om die uitzonderlijke gevallen waar meestal een persoonlijke kwestie speelt. Als je langer op dit forum actief bent begrijp je wellicht wat ik bedoel. 2 mensen liggen elkaar niet, en er is een vorm van machtsmisbruik. In zó'n geval vind ik het prima dat zoiets, wanneer het niet onderling opgelost kan worden, in de openbaarheid komt. En dan spreek je echt over heel weinig gevallen.

Ik weet overigens niet of de topicstarter op deze gevallen doelde, of op meer gevallen. Maar dat kan alleen hijzelf vertellen.
Het is trouwens een idee, ik weet ook niet of dat in de praktijk ook zo zal werken, hoor. Dat valt te bezien. Ben jij trouwens KoenR van scholieren.com
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 16:03   #56
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518


Ik weet overigens niet of de topicstarter op deze gevallen doelde, of op meer gevallen. Maar dat kan alleen hijzelf vertellen.
Het is trouwens een idee, ik weet ook niet of dat in de praktijk ook zo zal werken, hoor. Dat valt te bezien. Ben jij trouwens KoenR van scholieren.com
Ik doelde eigenlijk gewoon op alle gevallen waarbij de ban onterecht is en meestal komt dat idd door bijvoorbeeld machtsmisbruik etc...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 16:04   #57
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
Ik doelde eigenlijk gewoon op alle gevallen waarbij de ban onterecht is en meestal komt dat idd door bijvoorbeeld machtsmisbruik etc...
Maar in hoeveel gevallen komt dat volgens jou voor dan? Ondanks het feit dat ik het vaak niet eens ben met de Staff kan ik niet zeggen dat dat bijster vaak voorkomt Lees het ban-topic er maar op na
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 16:52   #58
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
mijn ervaring zelf is dat de beheerders in 99% van de gevallen gewoon de mening van de desbetreffende beheerder overnemen.
ik kan je vertellen dat dat dus echt niet zo is maar dat is dan misschien mijn ervaring sinds ik beheerder ben
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 17:57   #59
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoenR
Kennelijk.


Dat topic slaat trouwens als een tang op een aap als 't mij vraagt, ik ben niet uitermate goed op de hoogte van dit forum maar als het normaal is dat leden gaan stemmen welke Fb er verkassen moet zit er IMHO iets goed fout.

Wat achtergrond-informatie..
De geweldige beheerder ( ) Koelkast stelde toen op staff de eis dat hij of Bartje518 gebanned zou worden. De staff oordeelde toen dat er geen reden was om Bartje te bannen. Koelkast ging echter niet weg en heeft toen een andere beheerder dusdanig onder druk gezet dat hij Bartje maar besloot te bannen.
Na eerdere conflicten was dit voor mij de druppel dat ik uit staff wilde. Toen heb ik betreffend topic geopend op ledenstaff.
Niet helemaal de perfecte weg, maar ik wilde naar buiten brengen hoe de geweldige beheerder Koelkast te werk ging..

Eeder een persiflage dan een serieus topic dus, aangezien je leden natuurlijk nooit kunt laten stemmen welk crewlid moet vertrekken...

Helaas zit Koelkast er nu nog steeds en is hij nog steeds zeer regelmatig de bron van onrust en heeft hij nauwelijks meer een positieve inbreng op het forum.. Normaal forummen zoals ieder ander doet hij zeker nooit meer...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 18:02   #60
KoenR
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Neen, het gaat om die uitzonderlijke gevallen waar meestal een persoonlijke kwestie speelt. Als je langer op dit forum actief bent begrijp je wellicht wat ik bedoel. 2 mensen liggen elkaar niet, en er is een vorm van machtsmisbruik. In zó'n geval vind ik het prima dat zoiets, wanneer het niet onderling opgelost kan worden, in de openbaarheid komt. En dan spreek je echt over heel weinig gevallen.

Ik weet overigens niet of de topicstarter op deze gevallen doelde, of op meer gevallen. Maar dat kan alleen hijzelf vertellen.
Het is trouwens een idee, ik weet ook niet of dat in de praktijk ook zo zal werken, hoor. Dat valt te bezien.
Als iemand om persoonlijke redenen banned, is er wel een reden voor discussie met andere beheerders ja, daar ben ik het mee eens. Maar veel verstandiger is het dan om dat te doen nádat je geunbanned bent, lijkt me. Dan is de beginnende woede er een beetje vanaf (dat houdt je toch als je net gebanned bent) en zo voorkom je dat iédereen gebruik maakt van een mogelijke discussie via feedback over een ban, ook als deze gewoon terecht was.

Citaat:

Ben jij trouwens KoenR van scholieren.com
Ik kom ook op scholieren.com ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2004, 23:03   #61
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ik ben het dus niet met de topic starter eens..maar er schoot me net bijv. een ander alternatief te binnen, 1 fora, zichtbaar voor staff en gebannde leden. kunnen leden zich niet bemoeien met de situatie, en staff kan ze evt. te woord staan. ?

voor mensen met een IP ban zou dit feest sowieso niet op gaan, die hebben het gewoon verknalt, en zullen via email hun weg moeten zoeken tot contact met een beheerder.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 06:08   #62
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ik ben het dus niet met de topic starter eens..maar er schoot me net bijv. een ander alternatief te binnen, 1 fora, zichtbaar voor staff en gebannde leden. kunnen leden zich niet bemoeien met de situatie, en staff kan ze evt. te woord staan. ?

voor mensen met een IP ban zou dit feest sowieso niet op gaan, die hebben het gewoon verknalt, en zullen via email hun weg moeten zoeken tot contact met een beheerder.
jah dat is denk ik zelfs nog wel een beter id en wat betreft die ip ban... die krijg je natuurlijk niet zomaar dan moet je het denk ik wel behoorlijk bont hebben gemaakt tog? dus die vallen sowieso buiten de boot. Het gaat mij echt meer om de randgevallen waar niet iedereen het mee eens is.

Enige waar ik dan nog wel steeds bang voor ben is dat de fb's/beheerders klakkeloos elkaars mening gaan overnemen
Misschien een forum waarin leden wel kunnen kijken maar niet replyen?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 08:58   #63
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plankje
jah dat is denk ik zelfs nog wel een beter id en wat betreft die ip ban... die krijg je natuurlijk niet zomaar dan moet je het denk ik wel behoorlijk bont hebben gemaakt tog? dus die vallen sowieso buiten de boot. Het gaat mij echt meer om de randgevallen waar niet iedereen het mee eens is.

Enige waar ik dan nog wel steeds bang voor ben is dat de fb's/beheerders klakkeloos elkaars mening gaan overnemen
Misschien een forum waarin leden wel kunnen kijken maar niet replyen?
Ik vind Dex zijn idee wel goed, zo heeft de gebande user de kans om zich te verdedigen als het nodig is en andere kunnen zich er niet mee bemoeien.

Lijkt me alleen geen slim idee om het alleen zichtbaar te maken voor normale users omdat deze dan zelf topics gaan starten op feedback en ledenstaff om zo toch te kunnen reageren.
Een ban is iets tussen 1 user en de staff, de rest gaat dit niets aan.

Je zit alleen wel met het probleem dat er een kans bestaat dat iedereen die geband is het gaat aanvechten. Misschien zou iemand die zijn ban aan wil vechten contact moeten opnemen met een beheerder, welke voor hem een topic aan maakt, zodat users zelf geen onzinnige topics kunnen maken.
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 09:37   #64
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoenR
Als iemand om persoonlijke redenen banned, is er wel een reden voor discussie met andere beheerders ja, daar ben ik het mee eens. Maar veel verstandiger is het dan om dat te doen nádat je geunbanned bent, lijkt me. Dan is de beginnende woede er een beetje vanaf (dat houdt je toch als je net gebanned bent) en zo voorkom je dat iédereen gebruik maakt van een mogelijke discussie via feedback over een ban, ook als deze gewoon terecht was.



Ik kom ook op scholieren.com ja.
Maar dan ben je dus in de regel al een maand, of een paar weken gebanned. Ben je Koen de FB dan op scholieren?

Verder vind ik Dextor zijn idee wel goed op zich. Wanneer zelfs dat niet werkt, en zoals Plankje al aangaf FB's gewoon elkaars mening klakkeloos overnemen kun je altijd nog een cloon-account aanmaken, in geval van opperste noot zeg maar
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 18:02   #65
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ik vraag me echt af in hoe verre het nodig is om een special sub forum te openen voor mensen die gebanned zijn zodat zij prive met de beheerders in na discussie kunnen gaan waarom ze gebanned zijn.

Nu is het zo dat ze een mail ontvangen waarin staat dat ze gebanned zijn waarom hoe lang enz. ze kunnen tog ook op reply van die email drukken. enige wezelijke verschil is dat je met reply alleen die beheerder spreekt die je de mail verzonden hebt.

Maar je kan ook gewoon in het vak cc de 2 andere beheerders neerplanten. mocht je hier de ontzettende behoefte aan hebben. al kan ik me dat nou niet echt extreem voorstellen.

Ik ben niet tegen het plan hoor maar zie de meerwaarde niet. Mijn email lees ik namelijk wel bijna elke dag maar ik weet zeker dat ik ga vergeten om te kijken in het speciale ban forum of daar nog nieuwe posts zijn. Ook is email veel meer real time dan posten op een forum.

Hier komt ook nog bij dat het voor mensen met een IP ban weer onmogelijk is om in een eventueel speciaal banned disccussie forum te geraken. die moeten dan weer wel per email. dus dan houd je er altijd alsnog 2 apparte systemen op na die hetzelfde doen. iets wat er niet makkelijker en handiger op wordt.

De ervaring leert ook dat mensen veel beter nadenken over een email die ze zenden. en zich hier een stuk redelijker kunnen opstellen dan in een post op een forum.

Vooralsnog ben ik voor de discussie per email. dit gezien je hier ook door middel van 1 signature waarin staat dat de informatie slechts bedoeld is voor de ontvanger van de email uitsluit dat mensen je mail / voorstellen / afspraken gaan misbruiken voor andere doeleinden
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 18:10   #66
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Ik vind het geen goed idee.
Gebanned is gebanned en als ze het echt willen aanvechten..
we hebben 3 beheerders met mail, dan moet je hen maar mailen, of op msn gooien of watever..

dit idee zal gewoon voor extra commotie en flames zorgen na een ban waar iedereen zijn zeg gaat willen doen, wat helemaal niet nodig is.
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 18:12   #67
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

weet je wat ik ook een nadeel vind van een forum alleen voor staff en gebande users? dan gaan gewone leden misschien alsnog topics openen op bv feedback dat ze het er niet mee eens zijn enzo, en dan lopen zaken weer langs elkaar heen omdat ze geen idee hebben wat er in dat ene forum bepraat wordt..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 April 2004, 18:15   #68
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik zie het ook niet echt zo zitten...
Er zitten absoluut enkele voordelen aan, maar ik denk dat de -al aangestipte- nadelen te groot zijn...

Laat het maar mooi per mail uitgevochten worden, als het werkelijk zo dubieus is dan is er altijd wel iemand die de discussie kan openen op feedback.... hoewel dit in de praktijk ook zelden tot nooit iets zal opleveren..

Edit: en amber heeft een heel sterk punt.. Waarom je dus geen fora openbaar moet maken, waarin de helft niet kan reageren... Dan wordt de discussie toch naar elders verplaatst.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:28   #69
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Das inderdaad een sterk punt, Amber.. En een cloon-account is zo aangemaakt als je er écht niet uitkomt natuurlijk.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 April 2004, 13:33   #70
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueWolf
Ik vind het geen goed idee.
Gebanned is gebanned en als ze het echt willen aanvechten..
we hebben 3 beheerders met mail, dan moet je hen maar mailen, of op msn gooien of watever..

dit idee zal gewoon voor extra commotie en flames zorgen na een ban waar iedereen zijn zeg gaat willen doen, wat helemaal niet nodig is.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 09:33   #71
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ik vind dat idee toch nog maar eens bekeken moet worden. ik heb tijdens mijn ban erg veel moeite gehad een goede discussie te kunnen voeren met NW en KK.. en als je dan gebande users wel toegang geeft tot Feedback (ik weet niet of dat technisch gezien wel mogelijk is..) waar ze één topic mogen openen waar ze ook in kunnen reageren. dat is toch de ideale manier om een goede discussie te voeren, waarbij ook andere FB's en leden hun licht op de zaak kunnen laten schijnen? en het gaat veel sneller als via e-mail.

een andere, makkelijkere manier is natuurlijk om een kloon-account aan te maken. maar als een beheerder merkt dat jij een geband persoon bent, ben je zo opnieuw gebanned en 2 weken extra ban op je hoofdaccount er bovenop. als ze dat tegenwoordig niet meer doen.. en iemand met een kloonaccount gewoon een discussie op feedback laten openen en uitvechten, is dat ook een goede manier natuurlijk. en als die persoon onder die kloon-account dan gaat spammen of op andere fora gaat posten (dat mag hij dus ook NIET!) dan op feedback, ban je hem gewoon weer. dan heeft hij het voor zichzelf verpest.

ik vind in ieder geval dat een discussie over e-mail / msn met de beheerders moeilijk gaat en altijd wel problemen oplevert.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 09:43   #72
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

veel is mogelijk, behalve als je een IP ban hebt.

technisch gezien is het mogelijk om bijvoorbeeld 1 subfora te laten zien aan de gebande users voor zover ik weet, en stel dat bijvoorbeeld ook alleen staffleden dit forum zien, zo kan er wel een discussie plaatsvinden met alle staffleden...,
in principe ben ik van mening dat de discussie niet gevoerd hoeft te worden met andere leden, maar afijn..

punt om over na te denken, het heeft nu eenmaal haken en ogen.

ander heikelpunt bijv. zou zijn dat de gebande leden in dat ene subforum hun eigen adb beginnen , maarja misbruik zou ook dan weer bestraft moeten worden. streng moderaten is dan wel noodzaak.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 09:50   #73
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

ja, dat over streng moderaten gaf ik ook al aan.

maar dan ben ik eerder voorstander voor toegang tot feedback als toegang tot een nieuw subforum. het punt dat amber noemde daarbij als belangrijkste nadeel van een nieuw subforum. dan zullen 'gewone' leden nooit weten wat daarin besproken wordt en dan krijgen we een soort MF-taferelen. ik vind dat je de leden best in de discussies kunt betrekken..
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 10:00   #74
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

nou, het lijkt mij ook vrij onontkoombaar dat leden na hun unban bijvoorbeeld de content van dit evt. subfora wel op adb zullen plaken hoor ;-)
anderzijds zou je kunnen zeggen dat de gebande leden dan in feedback wel zouden mogen posten (in evt subforum in feedback weer..) en dat gewone leden dit wel mogen 'zien' maar juist niet met de discussie meedoen...(vervolgens is het ook weer vrij onontkoombaar dat hun nieuwe topics openen op feedback zelf )

anderzijds hoeft er eigenlijk geen discussie te zijn omtrend een ban :/
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 13:46   #75
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

niet zozeer over de ban zelf, maar over de lengte ervan. als je 3 ow's hebt gehad verdien je gewoon een ban, dat staat buiten kijf. maar ik had graag naar mijn ban (ik betrek het weer even op mezelf, wel zo handig) op het forum een discussie gehad met de beheerders. al is het alleen maar omdat dat sneller gaat.

maar jij vind de inbreng van leden in een discussie over een ban niet nodig?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 14:19   #76
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
niet zozeer over de ban zelf, maar over de lengte ervan. als je 3 ow's hebt gehad verdien je gewoon een ban, dat staat buiten kijf. maar ik had graag naar mijn ban (ik betrek het weer even op mezelf, wel zo handig) op het forum een discussie gehad met de beheerders. al is het alleen maar omdat dat sneller gaat.

maar jij vind de inbreng van leden in een discussie over een ban niet nodig?
De lengte van de bans worden op dit moment herzien. Wanneer dit allemaal vast staat, valt er ook niet meer over te discussieren lijkt me

+ bans worden gegeven door staff, en niet bediscussierd door de leden
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 14:22   #77
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

als dat "nieuwe" banbeleid consequent is en blijkt te werken, dan hoeven de leden niet te discussieren lijkt mij..

ik vind wel dat sommige leden altijd wel een nuttige inbreng hebben in discussies.. en niet elke ban hoeft gezien te worden als een discussie tussen beheerders en gebande, maar kan ook ideeen oproepen bij andere leden
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 14:33   #78
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
als dat "nieuwe" banbeleid consequent is en blijkt te werken, dan hoeven de leden niet te discussieren lijkt mij..

ik vind wel dat sommige leden altijd wel een nuttige inbreng hebben in discussies.. en niet elke ban hoeft gezien te worden als een discussie tussen beheerders en gebande, maar kan ook ideeen oproepen bij andere leden
Een ban is een straf, en geen onderwerp om over te discussieren. Er zullen altijd leden zijn die vinden dat de ban onrechtvaardig is, gewoon omdat ze hun eigen gedrag soms niet eens onder ogen durven te zien.

Verder... Nee... Leden hoeven géén inbreng te hebben over de lengte van de bans
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 16:24   #79
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wanneer een ban simpelweg onredelijk is lijkt mij dit wel noodzakelijk. Het verleden heeft meer dan één keer uitgewezen dat deze onredelijk zijn. Pas wanneer je het systeem waterdicht hebt kun je pas aangeven dat leden hier geen inbreng in hebben.

Vergeet niet dat je hier niet voor jezelf een forum bestuurt, maar vóór diezelfde leden.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2004, 18:37   #80
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

het zal altijd zo zijn dat de leden die gebanned zijn vinden dat dit onterecht is en dat hun ban veel te lang is. Mensen in de gevangenis vinden ook bijna allemaal dat ze oneerlijk zijn gestraft en dat hun straf veel te lang is.

Die discussie is eindeloos en ook hopeloos in mijn ogen. er zijn 3 beheerders en een forumbaas + die kunnen bannen. deze mensen kunnen samen echt wel bedenken hoe lang iemand gebanned moet worden voor de daden gedaan.

Een disuccussie forum voor gebande mensen wat openlijk leesbaar voor iedereen gaat nergens over het is gewoon niet te voorkomen dat iedereen zig er mee gaat bemoeien iets wat bij deze zaken niet wenselijk is.

Ik vind het erg vreemd dat mensen zo veel moeiete hebben om contact met mij op te nemen. een email is snel verzonden en beantwoord ik altijd (mits op vakantie en dergelijke) binnen 24 uur. indien ik dit niet kan en bijvoorbeeld op vakantie ben heb ik een auto responder die direct terug mailt op welke datum ik pas weer terug zal zijn en mijn email kan lezen. Een snelle zoek tocht in outlook leverd op dat de langste tijd tussen ontvangen van een email van stevie en het zenden van een antwoord wel een volle 7 uur tijd was. iets wat ik geheel als acceptabel zie. en niet zou willen bestempelen als onbereikbaar.

Als mensen dan echt email vrees hebben zou ik graag willen kijken naar de mogelijkheid voor gebande mensen om een prive pericht te kunnen sturen naar staff leden en te kunnen ontvangen van staff leden. de vraag is of dat technisch haalbaar is.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2004, 13:49   #81
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast
het zal altijd zo zijn dat de leden die gebanned zijn vinden dat dit onterecht is en dat hun ban veel te lang is. Mensen in de gevangenis vinden ook bijna allemaal dat ze oneerlijk zijn gestraft en dat hun straf veel te lang is.

Die discussie is eindeloos en ook hopeloos in mijn ogen. er zijn 3 beheerders en een forumbaas + die kunnen bannen. deze mensen kunnen samen echt wel bedenken hoe lang iemand gebanned moet worden voor de daden gedaan.

Een disuccussie forum voor gebande mensen wat openlijk leesbaar voor iedereen gaat nergens over het is gewoon niet te voorkomen dat iedereen zig er mee gaat bemoeien iets wat bij deze zaken niet wenselijk is.
natuurlijk wel. zoals ik bartje ook al zei, het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen dat er veel mensen onterecht te lang zijn gebanned. daarom kan zo'n discussie, waar ook de leden in mee kunnen gaan, zeker niet nutteloos zijn. okee, er moet voorkomen worden dat er nutteloze posts in komen te staan maar ik noem de posts van discussiemeesters bartje en tyskie toch zeker niet nutteloos.

soms is het natuurlijk wel hopeloos, er zijn bans waarover geen discussie mogelijk is. ik denk dat er bijvoorbeeld over de permban van forza nog wel wat gesproken had mogen worden. maar dat is mijn inzicht, ik kan me voorstellen dat jij er als beheerder anders over denkt. maar je doet t toch voor de leden? iedereen is gebaat bij een beter banbeleid.

ik weet dat er nu gesproken word over dat beleid, en ik wacht de uitslag daarvan ook nog even af voordat ik echt verder ga met deze discussie. als dat 'nieuwe' beleid goed blijkt te zijn en blijkt te werken houd ik mijn mond wel dicht. maar ik wilde deze discussie toch weer even op gang brengen na mijn ban. jij reageerde in eerste instantie wat laat maar daarna ging het communiceren tussen mij en jou volgens mij best okee. alleen ik kreeg wel het idee dat de communicatie tussen jou en nightwolf niet helemaal soepel liep
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2004, 14:39   #82
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ik zeg ook niet dat iedereen die gebanned wordt onredelijk bestraft wordt of dat het met regelmaat voorkomt, maar er zijn in het verleden duidelijk zulke gevallen wél geweest. Zoals hierboven al aangegeven: een dergelijk forum kan streng gemoderated worden. Iedereen die zich er misdraagt gewoon eruit schoppen dunkt mij.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2004, 20:53   #83
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik zeg ook niet dat iedereen die gebanned wordt onredelijk bestraft wordt of dat het met regelmaat voorkomt, maar er zijn in het verleden duidelijk zulke gevallen wél geweest. Zoals hierboven al aangegeven: een dergelijk forum kan streng gemoderated worden. Iedereen die zich er misdraagt gewoon eruit schoppen dunkt mij.
waar behoren dan de discussies over het feit gebanned te zijn op het discussie over bans forum ?

Nee het is echt onzin om te noemen dat mensen onterecht langdurig gebanned zijn. hier ben ik het niet mee eens maar dat is zinloos om daar een disucussie weer over te starten ik snap daarom ook niet waarom je dat weer naar boven moet halen. hier worden we het nooit over eens en het heeft slechts een klein raakvlak met het onderwerp waar het nu over gaat.

Als ieder lid invloed moet hebben op elke ban die wordt uitgedeeld kan het dus zo zijn dat als een klier als forza meer vriendjes en kloons online kan krijgen dan dat er staff en beheerders zijn dat dus een ban tegen gehouden wordt door degene die de ban eigenlijk zou ontvangen.

Het onderhoud van een gebannde user forum wordt een fulltime job en bijna ondoenlijk om bij te houden. heel veel posts zullen in het grijze gebied zitten.

Het forum ontgaat totaal zijn nut gezien gebande users gewoon via zat andere kanalen in contact kunnen komen met de mensen om wie de beslissing zou moeten gaan. beheerders en forumbaas + mensen van dit forum zijn allemaal via direct messaging en email bereikbaar.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 00:21   #84
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast


Het onderhoud van een gebannde user forum wordt een fulltime job en bijna ondoenlijk om bij te houden. heel veel posts zullen in het grijze gebied zitten.
Ik vind zo'n forum niet nodig, maar wat je hier schrijft is schromelijk overdreven... Natuurlijk wordt zoiets geen dagtaak, hoewel.. als je het afzet tegen jouw aanwezigheid hier...

En als een user als Froza kloons kan aanmaken dan zit er iets goed fout... in een normale situatie kan dat natuurlijk nooit.

Kortom, je overdrijf weer schromelijk en komt zodoende met allerlei wanargumenten.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 00:26   #85
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ik vind zo'n forum niet nodig, maar wat je hier schrijft is schromelijk overdreven... Natuurlijk wordt zoiets geen dagtaak, hoewel.. als je het afzet tegen jouw aanwezigheid hier...

En als een user als Froza kloons kan aanmaken dan zit er iets goed fout... in een normale situatie kan dat natuurlijk nooit.

Kortom, je overdrijf weer schromelijk en komt zodoende met allerlei wanargumenten.
laat ik eens "gek" doen en op je in gaan, ik negeer dan maar je persoonlijke flame richting mij. Jammer dat dat weer in de discussie naar voren moet komen. Probeer een discussie te voeren op een zakelijke manier met persoonlijk respect naar anderen. dat doe ik ook het minimale wat ik terug verwacht is dat mensen dat ook met mij kunnen doen.


Forza en andere overduidelijk "foute" users zouden geen kloons kunnen aanmaken in een normale situatie? dan mag je me uitleggen wat abnormaal is aan de huidige situatie en waarom een gebruiker thuis het onmogelijk zou moeten worden om kloon accounts aan te maken. ik zie namelijk niet in hoe we zouden moeten voorkomen op een makkelijke en realistische manier om kloons van foute users en ook andere users tegen te gaan?

Kortom ik overdrijf helemaal nergens mee en mijn argumenten zijn duidelijk neergezet in eerdere posts. ik wacht met spanning af op de beargumentatie hoe we dan naar een normale situatie kunnen gaan. Maar nog benieuwder ben ik naar een oplossing om kloon acounts tegen te gaan van gebruikers.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 00:33   #86
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koelkast

Forza en andere overduidelijk "foute" users zouden geen kloons kunnen aanmaken in een normale situatie? dan mag je me uitleggen wat abnormaal is aan de huidige situatie en waarom een gebruiker thuis het onmogelijk zou moeten worden om kloon accounts aan te maken. ik zie namelijk niet in hoe we zouden moeten voorkomen op een makkelijke en realistische manier om kloons van foute users en ook andere users tegen te gaan?


Over het algemeen valt het dus behoorlijk op als er ineens een nieuw lid zich in een discussie mengt, denk je niet? Zo'n kloon wordt dan uiteraard meteen gebanned (in een normale situatie).

Maar wat er 'abnormaal' aan de huidige situatie is?
Dat een permanent gebande user overduidelijk al enkele maanden gewoon kan blijven posten hier... onder een kloon-account dus?

En natuurlijk heb je aan zoiets dus geen dagtaak.. Of worden er zoveel mensen per dag gebanned met een twijfelachtige reden?

Kortom, je overdrijft wel.. En voor de duidelijkheid: ik vind zo'n forum nergens voor nodig, dus wat mij betreft hoeft er ook niet te komen.. Alleen jouw argumenten zijn vrij waardeloos in mijn ogen.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2004, 00:57   #87
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Over het algemeen valt het dus behoorlijk op als er ineens een nieuw lid zich in een discussie mengt, denk je niet? Zo'n kloon wordt dan uiteraard meteen gebanned (in een normale situatie).
Het kwaad is dan ansigh al gebeurd, en zou betekenen dat er dus heel de tijd gewaakt moet worden over dat forum. wat moderaten op een zulks forum dus erg veel tijd zou kosten. Ook zal een gebande vriend niet zo dom zijn om in zijn kloon direct door te laten schemeren dat het een kloon is krijg je discussie waarom de kloon weer gebanned is? in dat zelfde forum?

Ook lost het het probleem niet op als een foute user als bijvoorbeeld forza meer vriendjes uit arnhem weer aan te melden op het forum dan dat er crew is wat dan ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Maar wat er 'abnormaal' aan de huidige situatie is?
Dat een permanent gebande user overduidelijk al enkele maanden gewoon kan blijven posten hier... onder een kloon-account dus?
Helaas heb ik me rot gezocht naar het knopje "toon overzicht kloon accounts" maar ik kan hem niet vinden. Blijkbaar weet je meer informatie dan 3 beheerders en forum baas plussen bij elkaar want ik ben me in elk geval niets bewust dat er nog een kloon rondwaait op het forum van een gebande user. Deze zou idd verwijderd moeten worden maar dan zal ik hem eerst moeten vinden.

Als je werkenlijk wil dat hier wat aan gedaan wordt en dat dus het beleid zoals gezet goed wordt uitgevoerd zul je dus de crew moeten helpen en je kennis met minimaal 1 van de crew leden moeten delen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

En natuurlijk heb je aan zoiets dus geen dagtaak.. Of worden er zoveel mensen per dag gebanned met een twijfelachtige reden?
Geen reden om in slaap te vallen, maar het is krom om een onderscheid te maken in bans en straffen wie moet dan bepalen of een ban / straff wel in een dergelijk forum besproken zou worden en welke maatregel niet? Het is tot op heden uit ervaring sprekend dat 95% van de mensen die een OW, ban of andere straf krijgt in 1e instantie boos is en van mening is dat die zwaar onterecht is en twijfelachtig en weet ik niet wat. Helaas blijkt de gemiddelde internetter op forums als de onze een slechte verliezer te zijn. (zie ook eerder gegeven gevangenis voorbeeld)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie

Kortom, je overdrijft wel.. En voor de duidelijkheid: ik vind zo'n forum nergens voor nodig, dus wat mij betreft hoeft er ook niet te komen.. Alleen jouw argumenten zijn vrij waardeloos in mijn ogen.
Kortom ik overdrijf nog steeds nergens, ik probeer een rieele toekomst schets te maken en te visualiseren hoe een dergelijke forum constructie er uit zou zien en wat de uitwerking er van zou zijn. dit vind ik altijd een goede manier om argumentatie neer te zetten en omdat jij het er toevallig niet mee eens bent is het niet meteen zo dat de beargumentatie waardeloos zou zijn.


Laten we niet gaan vervallen in het kijven als een stel kippen over manier van beargumenteren of andere bijzaken. topic gaat over een subforum voor gebande leden wel of niet.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 11:12.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.