Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 21 May 2003, 20:03   #1
nielsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation ten einde raad :'(

mijn vriendin heeft zwaar veel problemen thuis. ruzie's, haar stiefvader kan zijn handen niet thuis houden, ze word niet geacceteerd etc. nu wil ze gaan weglopen samen met een vriendin van haar die dezelfde problemen heeft. de datum weten ze al. ik wil ze tegenhouden maar ik kan ze er niet van overtuigen dat weglopen geen zin heeft. ze zijn 13/14 jaar, hebben geen diploma's, geen geld en geen contacten. weet iemand misschien wat ik kan doen??? ik ben echt ten einde raad !!!!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 22:20   #2
Linnea
athanatos
 
Linnea's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 March 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.910
Stuur een bericht via ICQ naar Linnea Stuur een bericht via AIM naar Linnea
Standaard

Ik denk dat je er het beste met je ouders over kan praten. Dit is niet iets dat jij door praten o.i.d kan oplossen.
Zij zullen er wel meer aan kunnen doen. dan word er ook iets aan gedaan aan het feit dat die stiefvader zijn handjes niet thuis kan houden. Plus er zal echt naar haar geluisterd worden. Maar je moet dit echt serieuz met je ouders bespreken.
__________________
She's back...!!

missed me?
Linnea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 11:26   #3
anouk
**Loves Anouk**
 
anouk's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2001
Berichten: 653
Standaard

Ik zou zorgen dat ze wel iig contact houd met jou, en als het lukt zorgen dat ze ergens heen kan. Een opvanghuis voor mij apart.
Maar zorg dat ze contakt met je blijft houden, dat ze af en toe ff belt waar ze is ofdat jij haar kan bellen.
__________________
Nookie:
"Did you ever live a day like the next day would never come, blood's dripping on the floor. But who cares, who needs you anyway?"
anouk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 14:27   #4
Check_This
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ik denk dat je er het beste met je ouders over kan praten. Dit is niet iets dat jij door praten o.i.d kan oplossen.
Volledig mee eens, dit probleem gaat boven je hoofd de enige die iets tot stand kan brengen en enige invloed hebben zijn je ouders. Die kunnen eventueel met hun ouders praten al denk ik zelf, naar wat je zegt, dit niet zal helpen. Je ouders kunnen wel desgewenste instanties, zoals de kinderbescherming(als ze daar nog onder vallen), opvang te huizen voor jongeren of de politie. Deze instantie kunnen afzonderlijk misschien niet zoveel doen maar als je ze allemaal aanspreekt en samenwerken zal je meer kunnen bereiken. Vooral als het ene meisje, die zegt dat haar stiefvader zijn handen niet kan thuis houden, aangifte doet bij de politie, zij moet dit echter zelf uit eigen beweging doen.

Maar wat kan jij doen denk je misschien. Zorgen dat je aan hun kant staat zodat jij ten alle tijde hun aanspreekpunt blijft, zo is er in elk geval 1 iemand die contact met hun heeft. Je probeert ze te overtuigen dat weglopen geen zin heeft, dat is in zekere zin ook zo, maar soms zit iemand in een situatie waarin je absoluut niet wilt blijven! Zou jij terug gaan als je in de zelfde situatie zit? Probeer je steeds in hun positie te verplaatsen, maar ook die van hun ouders. Jij hebt in deze situatie de moeilijkste positie, je zit er tussen in, tussen je vriendinnen en hun ouders, niet makkelijk dus. Jij moet steeds opletten wat je zegt enzo. Erg lastig! En jij moet degene zijn die niet wil opgeven en blijft door vechten tot het hele probleem uit de weg is. Kan of wil jij dit? Waarschijnlijk moet je wel, je laat ze niet zomaar in de steek. Maar laat wel aan beide kanten merken dat jij deze situatie niet wilt en een snelle maar goeie oplossing wil. Je moet jezelf ook niet vergeten!
Al met al, ga eens goed praten met je ouders, kijk wat die kunnen/willen doen. Houd je contact met je vriendinnen als belangrijkste doel daarnaast eventueel, met de ouders. En houdt daarbij altijd nog je zelf ingedachte, niet vergeten! Het is niet jou probleem maar dat van je vriendinnen en hun ouders, jij wilt alleen maar helpen, bemiddelen!

Hoop dat je er wat aan hebt, veel succes en sterkte enzo hé, kop op, voor elk probleem is een oplossing, sommige kosten alleen veel meer tijd en energie!

See ya
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2003, 18:45   #5
konus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

stuur ze naar instanties zoals het riagg niet dat je er veel aan hebt maarhet is het proberen waard bij mij is het niet gelukt in mijn situatie maar je kan het altijd proberen want ze zijn nog veelste jong want anders moeten ze werken voor hun school en niet voor hun plezier en vrijetijd zols de meeste mensen dat doen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:14.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.