Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 July 2003, 21:13   #1
sk888er
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zelfmoord part.......

ik weet dat jullie ondertussen walgen van de zelfmoord die hier besproken worden maar toch post ik het hier, waarom? omdat sommige heel bruikbare tips geven.

ik loop nu al een hele lange tijd met het idee om zelfmoord te plegen ik ben nu 16 jaar en heb in de leeftijd va 10 tot 14 jaar een vreselijke tijd meegemaakt. toen kreeg ik mn eerste goede vriendin en ik verbeterde langzaam me leven alleen ik zag wat ik allemaal fout had gedaan en ik toen dacht ik van dit wil ik allemaal kwijt. hoeveel ik ook probeerde het lukt me gewoon niet om het kwijt te raken. ik begon langzamerhand weer heel veel fouten te maken en daardoor raakte ik ook veel vrienden kwijt en maakte ik veel vijanden (o.a. ouders van mijn vrienden).

ik ken mijn huidige vriendin nu een jaar en sinds een half jaar is het aan. toen we nog nix hadden praatte ik er redelijk veel over met haar omdat zij ook zelfmoordneigingen had. ik heb haar eraf geholpen maar ik zat er nog mee wat ze ook deed het hielp nie, ik bleef ermee zitten. toen kregen we iets kregen booste mijn leven ineens omhoog alles ging goed en ik voelde me veilig met haar. totdat ik in de ogen van haar ouders heel veel fouten ging maken, alles zakte weer langzaam in en nu is het zover gekomen dat we elkaar niet eens meer mogen zien. nu hebben we het in nood uitgemaakt (zie ander topic in l&d van sk8-angel). nu kan ik er gewoon niet met mn gedachten bij dat ik nog steeds niets goed kan maken en stort ik nu constant in.

ik heb al heel de tijd van ik ga het doen ik heb ook al een heel plan in mn hoofd hoe ik het ga doen (heb ik al 2 jaar). maar ik word heel de tijd tegen gehouden door de gedachten van ze kan ieder moment terug komen, als ik dat niet doen dan was ik er vanmiddag al niet meer. ik weet nou echt niet wat ik moet doen ik weet ook niet dat 1 van jullie mij kan helpen of dat jullie iemand weten die mij kan helpen (niet psiegiator ofzoiets).
please help want ik ben echt in de war.

(ja ik zal wel weer iets vergeten zijn in mn verhaal)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2003, 21:39   #2
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel simpel: doe het niet. Doe het niet voor je vriendin, doe het niet voor je ouders en familie, doe het niet om alle mensen die je niet meer mogen te laten zien dat je er niet onderdoor aan gaat.

Zelfmoord lijkt misschien wel iets op te lossen, maar bedenk je: JE BENT DAN DOOD. En als iets weinig oplost, is het wel doodgaan, ondanks dat je problemen dan weg zijn

gewoon niet doen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2003, 21:59   #3
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

waarom niet met een psychiater praten?
Die personen krijgen altijd een negatieve naam, terwijl ze er potjandorie zijn om je te helpen! Netzo als je naar een doktor gaat als je lang diarree hebt, of het ziekenhuis als je je poot breekt...
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2003, 00:14   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet naar maatschappelijk werk gaan... dat zuigt big time... Maatschappelijk werk is echt slecht.

Ga naar je huisart en praat erover. Hij kan je dan, mits nodig, doorverwijzen naar een psychiater. Het lijkt misschien raar om het er met je huisart erover te hebben, maar dat valt echt heel erg mee. Als je eenmaal begonnen bent. En je ouders hoeven niks te weten want hij heeft beroepsgeheim.

Verder. Jah, je hebt een leuk verhaaltje neergezet. Maar we kunnen er niks mee want eigenlijk vertel je ons helemaal niks. Je zegt alleen een paar keer: Ik heb problemen met die dan weer met die etc. etc. Maar je vertelt niet WAT de problemen zijn en HOE ze komen.

Eigenlijk kun je je hele verhaal samen vatten in:
Ik heb veel problemen, mag me vriendin niet meer zien en wil dood.
Want meer vertel je ons nou eenmaal niet.

En met vrienden en vriendinnen praten helpt meestal niet zodanig dat je er niet meer aan denkt, want daar is veel meer voor nodig dat dat je vrienden of vriendinnen je ooit kunnen vertellen.

And... Don't do it.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2003, 08:34   #5
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zelfmoord is voor mensen die te stom zijn om hun problemen op te lossen

je lost zo je problemen niet op; je schuift ze af op je nabestaanden en je geeft ze nog een extra probleem mee: het verwerken van jouw dood.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2003, 12:32   #6
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het met Fizz eens, ga naar je huisarts en praat erover, of zoek een psycholoog of psychiater. Je zegt dat je steeds fouten maakt en dat het je niet lukt om dat kwijt te raken, het lukt je niet om jezelf te veranderen. Ik denk dat het niet gek is dat het niet lukt omjezelf zo even te veranderen. Dat kost tijd, heel veel tijd en is bijna onmogenlijk om zelf, in je eentje te veranderen. Een Psycholoog kan je juist daarbij helpen.

je kan misschien een lijstje maken, van wat fout is gegaan, waarom het fout is gegaan en hoe je een volgende keer in zo'n sutuatie zou willen handelen. Of een lijstje maken van hoe je zou willen zijn, wat je aan jezelf wil veranderen en dan proberen dat ook uit te voeren. Ik kan je alleen wel vertellen dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben. Jezelf veranderen kost heeel veel moeite en je moet telkens opnieuw proberen.

Ik denk dat zelfmoord iniedergeval geen oplossing is. Kijk eens naar je leven, naar je toekomst. Je kan wat worden, wat beteken voor de maatschappij en je kan zelfs, met wat moeite, gelukkig worden.

suc6
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2003, 11:39   #7
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Zelfmoord klinkt verlossend, maar dat is het niet. Het is niet dapper om uit het leven te stappen omdat jij het niet meer aankan. Er zijn altijd mensen die het slechter hebben dan jij en vechten om te blijven. Zij zien iets wat jij nu niet kan zien: het leven is het waard om geleefd te worden.

Je problemen zijn erg, ik ken het zelf, je zit zodanig in de knoop dat je denkt geen kant meer uit te kunnen, maar dat kun je wel. Je moet je er alleen toe zetten. Zoek hulp, zoals gezegd.

En verder zou ik me niet teveel laten kennen door die ouders van je vriendin, ik vind niet dat ze die victorie verdienen dat t nu uit is tussen jullie, maar das mijn mening. Hun dochters keuze gaat hen geen flikker aan, en dan mogen jullie elkaar niet meer zien, het feit dat jullie nog wel verbonden zijn kan jou ook helpen denk ik
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2003, 20:52   #8
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

er is niets mis met een psychiater hoor je kan er alleen maar beter van worden in de meeste gevallen en je bent ook niet gelijk gek als je daar zit het is alleen een teken dat je bereidt bent wat aan je problemen te doen

En ja zelfmoord.... doe het niet en zoek eerst hulp, misschien kom je eruit. Iets wat je nooit zal weten als je zelfmoord pleegt...
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2003, 21:09   #9
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het leven heeft geen zin...
dood zijn ook niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2003, 21:18   #10
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Net zoals de rest al zegt:NIET DOEN!

Als je niet graag naar de huisarts gaat,
kun je ook gewoon een psychiater zoeken die thuis werkt.Dan heb je geen verwijzing nodig
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.