Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 March 2003, 20:09   #1
Helenaa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard papa

Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt, als je hier alleen maar negatief commentaar op hebt, zeg dan liever nix...

Mijn vader is 2 maanden geleden overleden aan longkanker, en ik mis hem zo ontzettend. Ik laat er meestal niet zo veel van merken, maar meestal als ik alleen ben dan begin ik hem echt heel erg te missen. Ik wou zo graag dat ik de tijd terug kon draaien, of gewoon nog een keer met hem praten. Het was echt zo'n bijzondere man, maar volgens mij zegt iedereen dat van een overledene.. Hij kon altijd percies de juiste dingen zeggen op het juiste ogenblik, en als ik bijvoorbeeld een beetje onzeker was over mn uiterlijk, of ik of mn zus zei zoiets als, gats, wat ben ik lelijk, dan kon ie daar niet tegen, en werd ie echt een beetje boos omdat dat niet waar was enzo..
Maar nu is ie er niet meer, en ik mis hem zo.. maar dat had ik net ook al getypt.. Zijn er hier nog meer mensen die een vader of moeder hebben verloren eigenlijk..?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2003, 20:17   #2
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik heb gelukkig (nog) niet mn ouders verloren. wil er niet eens aan denken als het zo is. nu zie ik het als normaal dat ze er gewoon zijn, maar k zou ze echt wel missen.
veel sterkte in ieder geval
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 08:43   #3
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vader of moeder gelukkig niet,wel beste vriend.k weet dat't hard is maareuh
sterkte meid
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2003, 12:14   #4
psycho_poedel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vader of moeder ook niet,maar wel mn opa.( had er een hele goeie band mee)
ik snap wel dat je hem heel erg mist,maar na verloopp van tijd mindert dat gevoel een beetje,maar echt helemaal weggaan gaat dat niet,hij behoudt een heel speciaal plekje in je hart!
toch alvast veel sterkte!
knuf
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2003, 11:54   #5
darkangel112
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat erg voor je he!!!

heel erg veel succes.....

weet neit goed wat i moet zeggen heb zelf gelukkig niet mn vader of moeder verloren..
wel mn beste vriend.. neefje en een vriend
deed ook heel erg veel pijn!!

en je gaat een verschikkelijke rouwperiode in.. maar je komt er uit ik weet het zeker!!!

meis heel erg veel sterkte!!!!!

ik hoop da het allemaal een beetje gaat lukken!!!!!

lijkt me echt heel erg!!!

ik denk aan je!!



veel liefs maaike
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 13:16   #6
Lilyan
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: papa

Hey, wat erg voor je meid...

Ik heb m'n beide ouders nog, maar mijn enige broertje is vorig jaar overleden. Ik begrijp wel wat je voelt; hij was té jong, té aardig en stond té dicht bij je om hem te moeten missen...
Veel sterkte ermee! Heel veel liefs, Lilyan
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 13:53   #7
maandag
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hoi erg om te horen ik kan me er echt niks bij voorstellen, ik heb allebij mn ouders nog,
het leven gaat alleen wel door, je mag hem alleen nooit vergeten, en het is misschien cliché zin zin , als je vader nog wat tegen je kon zeggen dan zou die zeker zeggen word gelukkig, toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2003, 16:47   #8
biffyclyro
Lid
 
biffyclyro's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 September 2002
Locatie: leidschendam
Berichten: 11.855
Standaard

pfoe ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt..
ik heb gelukkig allebei mijn ouders nog, ben wel mijn broer en beste vriend verloren.
het gaat waarschijnlijk nog lang duren voor je het een plekje gegeven hebt, ik hoop heel erg dat je misschien met je moeder en/of zus kunt praten, want die weten het allerbeste hoe jij je nu voelt, en het alleen proberen te verwerken is niet goed (meestal..)

ik wens je heel veel sterkte
__________________
We are two mariners, our ships' sole survivors in this belly of a whale
biffyclyro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2003, 15:19   #9
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik ken een meisje , fiets ik altijd mee naar school , en haar moeder is een paar jaar terug overleden , ook aan kanker geloof ik ( we hebben het er nooit over ) , maar helt het bij jouw niet om er met jouw moeder over te praten , of durf je niet / heb je daar geen zin in ?

sterket iig , groetjes jeroen.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2003, 19:43   #10
Helenaa
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn moeder en ik zijn alletwee heel anders, ik reageer heel anders als haar, en ik kan ook niet zo goed praten met haar.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 March 2003, 21:16   #11
Sterretje7
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel veel sterkte van mij toegewenst

Echt waar

Ik ken ook een vriendin die hetzelfde heeft ....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2003, 19:10   #12
Hartje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

k weet ook hoe het voelt....k ben me vader nu 7 jaar jaar geleden kwijt geraakt....misschien helpt dit een beetje...kijk k was nog wel f*cking jong enzow maar ik ging niet meer praten toen kwam er opeens een klasgenootje naar me toe en die zei dat ik een hele bijzondere moeder had omdat zij voor vader en moeder tegelijk speelde....toen ik het zo ging bekijken ging ik weer praten enzo maar je blijft je vader wel altijd missen.....misschien helpt dit bij jou ook een beetje....heel veel sterkte
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2003, 18:31   #13
DarkSilence
Lid
 
DarkSilence's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 May 2002
Locatie: Hilversum
Berichten: 553
Standaard

Ik ben nog nooit een dierbare verloren, zo te horen ben ik de enige hier. Kben wel bang dat ik daardoor niet weet hoe ik er mee om moet gaan als het zou gebeuren. Vooral nu et zo slecht gaat met m'n oma.
Een van m'n ouders verliezen lijkt me echt vreselijk, ook al heb ik vaak ruzie met ze, dat boeit op zo'n moment niet. Ik denk dat ik wel begrijp hoe je je voelt, ook al kan ik niet uit ervaring spreken. Het beste is er toch met iemand over praten denk ik. Iemand die jou begrijpt. Als je het stil houdt blijf je d'r vaak mee zitten.

Sterkte meid , René
__________________
When it's Dark and Silent: Be aware!!!

http://seawars.cjb.net <-- Check it out!
DarkSilence is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2003, 17:58   #14
Silence
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja ik ben vorig jaar februari ook mijn moeder aan longkanker verloren.
T is al meer dan een jaar terug en ik heb er nu nog steeds heel veel moeite mee. T probleem is niet alleen dat ik mamma kwijt ben, die vrouw die er altijd was, die altijd een knuffel klaar had liggen, maar ook (misschien nu nog wel meer) dat ik zo'n groot stuk van pappa heb verloren, voor een groot deel is hij met haar gestorven.
Nu een jaar later, en nix is makkelijker geworden, volgens mij alleen moeilijker, omdat de buitenwereld haar vergeet, en ik niet.

Ik kan me denkik heel goed voorstellen hoe je je voelt, als je wilt mailen ofso ik heb een PM gestuurd...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:03   #15
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het heel erg voor je, en heb gelukkig zelf nog niet mee hoeven te maken. Maar wat er al gezegt is, het is goed om erover te praten. Dat helpt echt, niet om te vergeten, maar om te verwerken. Want alleen kun je dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Heel veel sterkte hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 21:04   #16
xLesjuhx
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat erg voor je..:knuf:
Ik hoop dat het op den duur wat beter gaat allemaal. Het is nu ook nog zo kort geleden.
Ik wens je heel veel sterkte met alles en probeer iemand te vinden waar je mee kunt praten hierover...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 12:28   #17
sissy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard pappa

Hallo,

Je zal wel denken wie is deze vreemde, maar ik heb me net nieuw aangemeld.

Heb net je verhaal gelezen, en ik weet heel goed hoe jij je voelt.
Mijn vader is vorig jaar Mei overleden, en heb daar nog steeds heel veel verdriet van, niemand begrijpt me ook, en denken maar dat ik me aanstel, omdat het al zolang geleden is.
En dat doet er niet toe, al was het 10 jaar geleden, dan nog mis ik hem vreselijk.

Ik kon altijd bij hem terecht als ik wat nodig of ik moest wat weten dan was hij ook de 1e persoon waar ik naar toe ging.
Hij deed ook alles voor me, ik woon nu al 3 jaar samen, en toch zorgde hij nog voor me, zoals boodschappen voor me doen, zodat ik gezond blijf eten, en als hij wat had gekocht voor de kinderen dan ben ik altijd de 1e aan wie hij dacht, ik was ook echt alles voor hem.

ik kan zo wel doorgaan, maar dan ben ik morgen nog niet klaar.

Liefs Sissy
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 17:30   #18
Celycia
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


Hallo

mijn vader is ook overleden op 2e kerstdag 1999
hij is aan slokdarm en lever kanker overleden

ik hoorde het op m'n verjaardag dat me vader nog een jaar had te leven

Maar helaas was hij na 3 maanden al overleden

R.I.P

maar ja het leven gaat door
dus

Keep your head up


Celycia


  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 08:07   #19
spacey
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

voor jou ...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 18:45   #20
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over dat niemand je begrijpt dat is heel logies.

in eerste instantie heeft haast niemand of een minder groot deel van de bevolking hier mee te maken en dus ook geen ervaring hierin. als je het niet mee maakt weet je ook niet hoe het voelt. en zelfs al heb je het wel mee gemaakt kun je nog niet altijd steun bieden aan diegene die het net is overkomen. rouwen doe je namelijk op je eigen manier. daar is geen boekje over hoe je het moet doen. dr staat geen periode voor helemaal niets.

in grote lijnen weet je dus hoe iemand zig voelt maar van dichtbij is het toch anders als dat het bij jou gebeurt is.

ik wil hier niemand mee ontmoedigen hoor! maar ik las een stukje dat iemand zei dat ze om de dood van dr vader niet begrepen word. maar dat word waarsch. niet met opzet gedaan...
  Met citaat antwoorden
Oud 18 May 2003, 09:24   #21
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Tja het is heel moeilijk om een dierbaar persoon te verliezen.Mijn opa is nu al 3 jaar dood ongeveer en toenwas ik zegmaar nog te klein om hem te ontdekken.Nu zou hij wel een grote steun geweest zijn voor mij omdat ik dit afgelopen 3 jaar totaal anders ben gaan leven en mezelf totaal niet in mijn leeftijd kan plaatsen.Zelf heb ik het geval niet meegemaakt dat mijn vader overlden is maar ik heb mijn vader noooit gekend dus eigenlijk zal ik nooit zoveel houden van hem dat als iemand die wel is opgegroeit met een vader .Ik ken het woord vader niet en weet ook niet wat het inhoud en toch wil ik proberen hem op te zoeken maar ja ....
Veel sterkte nog en misschien is het wel goed om gewoon goede momenten voor je te halen met hem ,misschien voel je hem dan dichterbij je staan
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.